Reis naar Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mjf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 10 augustus 2016, 09:28

Reis naar Thailand

#1 Bericht door mjf » maandag 15 augustus 2016, 08:27

Naar aanleiding van een boel tegenstrijdige berichten zou ik het volgende willen vragen.
Begin volgende maand wil ik mijn nieuwe vriendin bezoeken in Thailand, nu heb ik begrepen dat ik dan bij aankomst in Bangkok een visum kan krijgen voor 30 dagen. Maar omdat ik 55+ ben zou de mogelijkheid aanwezig zijn om dit te verlengen naar 90 dagen. Welke is correct of misschien beide?
Ook wil ik in mijn koffer een aantal voeding supplementen meenemen maar ik weet niet of dit onder dezelfde noemer valt als medicijnen en dat daarvoor dus een soort "paspoort" nodig is. Heel graag zou ik zekerheid hebben omtrent deze materie.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis naar Thailand

#2 Bericht door elst99 » maandag 15 augustus 2016, 14:41

Snap het even niet de ene keer wil je een jaar en nu weer 3 maanden! Is dit serieus?
Ga naar de ambassade in Den Haag en vraag naar de mogelijkheden. OOk je evt. voedingssupplementen navragen daar!
Heb je die vriendin in Thailand leren kennen? :cry:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Reis naar Thailand

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 16 augustus 2016, 02:31

mjf schreef:Naar aanleiding van een boel tegenstrijdige berichten zou ik het volgende willen vragen.
Begin volgende maand wil ik mijn nieuwe vriendin bezoeken in Thailand, nu heb ik begrepen dat ik dan bij aankomst in Bangkok een visum kan krijgen voor 30 dagen. Maar omdat ik 55+ ben zou de mogelijkheid aanwezig zijn om dit te verlengen naar 90 dagen. Welke is correct of misschien beide?
Ook wil ik in mijn koffer een aantal voeding supplementen meenemen maar ik weet niet of dit onder dezelfde noemer valt als medicijnen en dat daarvoor dus een soort "paspoort" nodig is. Heel graag zou ik zekerheid hebben omtrent deze materie.
Je komt binnen mag hier 30 dagen blijven zonder visum en je kan je verblijf bij immigratie verlengen met 60 dagen
Thailand ziet 'multivitaminen' al als 'medicatie' maar voornamelijk als het meeneemt of invoert voor 'handel'
Zelfgebruik is anders, maar de hoeveelheid bepaalt ook het douane standpunt.

Ik zou voor voorgeschreven medicatie wel een medisch paspoort of een verklaring meenemen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Reis naar Thailand

#4 Bericht door stevenl » dinsdag 16 augustus 2016, 12:00

jumbo schreef:
mjf schreef:Naar aanleiding van een boel tegenstrijdige berichten zou ik het volgende willen vragen.
Begin volgende maand wil ik mijn nieuwe vriendin bezoeken in Thailand, nu heb ik begrepen dat ik dan bij aankomst in Bangkok een visum kan krijgen voor 30 dagen. Maar omdat ik 55+ ben zou de mogelijkheid aanwezig zijn om dit te verlengen naar 90 dagen. Welke is correct of misschien beide?
Ook wil ik in mijn koffer een aantal voeding supplementen meenemen maar ik weet niet of dit onder dezelfde noemer valt als medicijnen en dat daarvoor dus een soort "paspoort" nodig is. Heel graag zou ik zekerheid hebben omtrent deze materie.
Je komt binnen mag hier 30 dagen blijven zonder visum en je kan je verblijf bij immigratie verlengen met 60 dagen
Thailand ziet 'multivitaminen' al als 'medicatie' maar voornamelijk als het meeneemt of invoert voor 'handel'
Zelfgebruik is anders, maar de hoeveelheid bepaalt ook het douane standpunt.

Ik zou voor voorgeschreven medicatie wel een medisch paspoort of een verklaring meenemen
Visumvrij entree kan met 30 dagen worden verlengd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Reis naar Thailand

#5 Bericht door jumbo » woensdag 17 augustus 2016, 02:52

stevenl schreef: Visumvrij entree kan met 30 dagen worden verlengd.
Als je met je partner (hoeft niet getrouwd te zijn) verschijnt en je partner een tabien baan overlegd en bevestigd dat je daar verblijft is mijn
ervaring dat je 60 dagen krijgt. OP heeft een vriendin...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Reis naar Thailand

#6 Bericht door stevenl » woensdag 17 augustus 2016, 12:47

jumbo schreef:
stevenl schreef: Visumvrij entree kan met 30 dagen worden verlengd.
Als je met je partner (hoeft niet getrouwd te zijn) verschijnt en je partner een tabien baan overlegd en bevestigd dat je daar verblijft is mijn
ervaring dat je 60 dagen krijgt. OP heeft een vriendin...
Voor verlenging op die basis moet je gehuwd zijn. Bij de vereiste papieren zit bijvoorbeeld het huwelijkscertificaat van de amphur.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”