Verblijf in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#16 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 14:51

wanadee schreef:Hoe wil je dat doen Steven? Een jaar in thailand op single entry?
Het enige dat ik me kan bedenken is visas halen in omringende landen maar dat lijkt mij nodeloos ingewikkeld.

Of is er nog een andere manier? Buiten uiteraard een extension aanvragen maar ook dat lijkt me te gecompliceerd als het maar voor 1 jaar is.
Zie mijn eerdere post, gewoon bij omliggende consulate. Op moet toch naar het buitenland, kan net zo goed nieuw visum aanvrsgen ipv alleen de grens over wippen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verblijf in Thailand

#17 Bericht door wanadee » donderdag 11 augustus 2016, 15:11

Op mijn manier hoeft hij maar 1 keer een visum aan te vragen. Kan hij de grens overwippen voor een marktje en weer terug. Of langer blijven als hij daar zin in heeft.

Op jouw manier moet hij 4 keer een visum aanvragen. In plaats van een marktje pakken of wat leuks doen moet je hij een consulaat opzoeken in een stad, fotos maken, kopieen van paspoorten, wachten tot je aan de beurt bent enz enz.
Klinkt heel logisch steven, fijn dat er een site is waar mensen goed advies kunnen krijgen :cheesy:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#18 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 15:20

Steven het is echt niet erg als je het niet weet, maar dit advies, sorry lijkt nergens op!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#19 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 15:31

Jullie hoeven het niet met me eens te zijn, maar dat is geen reden voor cynisme of beledigingen.
Ik heb meerdere opties gegeven, de TS kan kiezen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#20 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 16:02

Heeft niets met cynisme of belediging te maken, het was gewoon een dom advies! Je stuurt niet iemand naar een ander land om een visum aan te vragen, je weet dat een consulaat niet meer in één dag een visum afgeeft, dus dan heb je minimaal een verblijf van een paar dagen + extra visumkosten. Terwijl het anders kan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#21 Bericht door stevenl » zaterdag 13 augustus 2016, 03:58

elst99 schreef:Heeft niets met cynisme of belediging te maken, het was gewoon een dom advies! Je stuurt niet iemand naar een ander land om een visum aan te vragen, je weet dat een consulaat niet meer in één dag een visum afgeeft, dus dan heb je minimaal een verblijf van een paar dagen + extra visumkosten. Terwijl het anders kan.
Zeker geen dom advies. Heel redelijk advies, vele mensen verblijven zo langere tijd in Thailand.

Bovendien, lees mij opties eens voor je reageert.

En dat was mijn laatste woord in dit draadje aan je.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Verblijf in Thailand

#22 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 augustus 2016, 05:23

Het blijft schijnbaar de bedoeling om elkaar als leden te blijven beledigen of onderuit te halen.
mjf kan toch zeker zelf wel zijn keuze maken uit de antwoorden het is een oudere volwassen man zo te lezen.
Meerdere mogelijkheden dus algelang je wil reizen in Thailand opgevuld met de landen er omheen.
Wil je dat niet kies je voor een retirement visum 50+.
Heb zelf het rondje Laos vientiane Thaise Ambassade ook eens moeten doen door wat miscommunicatie met een dame bij de immigratie alhier.
Overzetten van 'getrouwd' naar 'retirement' ging fout waardoor de tijdlijn niet klopte voor de ojawaaromdanwel lieden onder ons.
Werkt op zich heel prettig Laos grens over met visum a [toen] dertg Dollar of soortgelijkwaardig bedrag in Baht dertig dagen geldig.
Naar de ambassade met hotels er pal voor a 700 Baht aanvragen volgende dag ochtend ophalen.
Vientiane is een aangename stad met veel vertier en zeer zeker Europees eten.
Kortom als toerist ja zelfs als bewoner van Thailand kan je je echt wel vermaken daar op een markt of zo maar ook met andere zaken.
Heb daar langs de mekong wel prettige avonden gehad
Heb er zat toen gesproken die dat al jaren zo deden waar nu officieel een max, aan is heb ik begrepen maar dat jaar krijg je wel vol met omliggende landen.
Afzakken naar het zuiden en dan Thailand weer in zomaar een optie.
Cambodja idem er staat daar nog een stukje tempel die veel mensen 'moeten' zien.
Ja veel borderhoppen maar weinig 'verplichtingen' met centen wat natuurlijk ook kan wat meer geld laten zien en wat minder hoppen.

Fijne dag allemaal.

Kan mjf nog eens even puzzelen hoe of wat met het welgemeende advies van de diverse leden

Thais consulaat Amsterdam

ministry of Foreign affairs Thailand

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#23 Bericht door stevenl » zaterdag 13 augustus 2016, 05:34

Heb er zat toen gesproken die dat al jaren zo deden waar nu officieel een max, aan is heb ik begrepen maar dat jaar krijg je wel vol met omliggende landen.
Klopt, maximum is 3 opeenvolgende visa van hetzelfde conculaat/ambassade.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Verblijf in Thailand

#24 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 augustus 2016, 05:43

Dacht dat je bij een 'gewone' borderhop 15 dagen over land of met vliegtuig 30 dagen krijgt voor Thailand dus jaartje vol.
Drie keer plus visum een 'gewone' grensoverschrijding dus.
De eer aan mjf

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#25 Bericht door stevenl » zaterdag 13 augustus 2016, 05:51

Hua Thale schreef:Dacht dat je bij een 'gewone' borderhop 15 dagen over land of met vliegtuig 30 dagen krijgt voor Thailand dus jaartje vol.
Drie keer plus visum een 'gewone' grensoverschrijding dus.
De eer aan mjf
1x in Nederland aanvragen plus verlengen is 90 dagen, daarna 3x elders aanvragen plus verlengen is 3x90 = 270 dagen, dus bij elkaar ben je er dan al bijna inderdaad, ook met wat dagen verlies. Bovendien op meerdere plaatsen aanvragen kent geen beperkingen, en het kan leuk zijn om meerdere plaatsen te bezoeken.

Of een multiple entry doen, toeristenvisa en daarna in buurlanden O-visum, of multiple entry non-O of non O-A in Nederland. Voldoende mogelijkheden voor de TS.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#26 Bericht door elst99 » zaterdag 13 augustus 2016, 07:57

Is het nu zo moeilijk om toe te geven, dat wat jullie voorstellen een mijl op zeven is? Iemand met AOW dus niet meer de jongste, tig keer de grens over om een toeristenvisum te krijgen? Terwijl advies O multiple entry hem in een jaar maar 3x nodig is?
Jullie dat misschien gedaan hebben in je jonge jaren en nog niet voor een O visum in aanmerking kwamen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Verblijf in Thailand

#27 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 augustus 2016, 08:09

Als je wat beter had gelezen Els heb ik ook de mogelijkheid aangegeven om zo min mogelijk te reizen die zijn er ja alleen doen de meeste dat niet.
Erger nog heb de Op een link via PB gestuurd die dat zo voor hem kunnen regelen geheel legaal.
Was niet wat de OP wenste kreeg ik retour.

Voor de rest trek je conclusies of weet je schijnbaar meer over de Op ken zat kerels van 65 + met een conditie van een vent van vijftig DAARNAAST er zijn vandaag de dag tranportmogelijkheden waarbij het enige wat zeer gaat doen je kont is.
Dram ook jij eens niet zo Tante Els.

mjf kan zijn keuze echt zelf wel maken.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#28 Bericht door elst99 » zaterdag 13 augustus 2016, 08:55

Als de man om raad vraagt omdat hij het moeilijk vindt en nergens de goede antwoorden kan vinden, dan gaan jullie het nog veel ingewikkelder maken. Waarom?
150€ en een Ovisum multiple entry's doen de MEESTE ouder dan 50 jaar en is het simpelste, ga je met de trein naar Butterworth in Maleisië kost het je geen VISA kosten en kunt evt. Dezelfde dag terug en slaapt in de trein. Of in één dag bij Kanchanaburi even over de grens en dezelfde dag terug, niks visum aanvragen, niks vliegen, niks 15 dgn. Allemaal heel eenvoudig!
Ik dram niet, geef gewoon goed advies en daar zouden jullie wat van kunnen leren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Verblijf in Thailand

#29 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 augustus 2016, 09:09

Doe het niet graag op de 'man' spelen maar samen met Juffrouw Jannie van de koffie was je aangenamer jullie waren in ieder geval lekker met elkaar bezig.
En Els mis ik iets of zo.
VISUMAANVRAAG
MET INGANG VAN 15-08-2016 VERSTREKKEN WIJ GEEN MULTIPLE ENTRY VISA.
Bron Thais consulaat te Amsterdam

Nogmaals de opsteller is daar echt zelf wel toe in staat zijn gewenste info eruit filteren.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#30 Bericht door elst99 » zaterdag 13 augustus 2016, 09:20

Weer verkeerd, gaat over het toeristenvisum, goed lezen Hua! Niet over het O-visum :giggle:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”