Verblijf in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mjf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 10 augustus 2016, 09:28

Verblijf in Thailand

#1 Bericht door mjf » woensdag 10 augustus 2016, 13:29

Ls

Ik ben een gepensioneerde man en ik wil een reis maken voor ongeveer een jaar als dat mogelijk is naar Thailand.
Nu vraag ik me af welk soort visum ik nodig heb en hoe het verder kan gaan?
Wie wil (kan) mij hierop een uitgebreid antwoord geven? Liefst geen verwijzing naar een site want die heb ik al vele bezocht maar het is me niet echt duidelijk.
Uiteraard kom ik aan op de luchthaven in Bangkok.
:?: :worshippy:

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verblijf in Thailand

#2 Bericht door De Beweerder » woensdag 10 augustus 2016, 14:02

Ik denk dat dit de makkelijkste versie is, maar wellicht heeft Stevenl een ander voorstel.

Je gaat in Nederland weg met een 3 entries is 3 x 60 dagen, om de 60 dagen een visa run. 
Na 180 dagen naar b.v. 

Laos, Royal Thai Embassy 
Route Phonekheng, Vientiane, P.O. Box 128 
Tel: 214 5813, 214 5856 
Fax: +66 1 411 0017 

Malaysia 
KOTA BHARU 
Royal Thai Consulate-General 
4426 Jalan Pengkalan Chepa, 
15400 Kota Bharu, Kelantan 
Tel. *(60-9) 7445266, 7482545 
Fax: *(60-9) 7449801 
E-mail : thaicg@tm.net.my 

PENANG 
Royal Thai Consulate-General 
No. 1, Jalan Tunku Abdul Rahman 
10350 Penang 
Tel. (60-4) 2268029, 2269484 
Fax:(60-4) 2263121 
E-mail : thaipg@tm.net.my 


Myanmar (Burma), Royal Thai Embassy 
45, Pyay Road, Yangon 
Tel: +951 35 670, 33 082, 21 567 
Fax: +951 22 784




En daar weer hetzelfde aanvragen en weer om de 60 dagen een visarun.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#3 Bericht door elst99 » woensdag 10 augustus 2016, 15:14

Bij het Thaise consulaat een visum O aanvragen multiple entry, dan moet je om de 90 dagen het land uit of een visarun maken. Dat is het eenvoudigste!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Verblijf in Thailand

#4 Bericht door joepattaya » donderdag 11 augustus 2016, 02:47

elst99 schreef:Bij het Thaise consulaat een visum O aanvragen multiple entry, dan moet je om de 90 dagen het land uit of een visarun maken. Dat is het eenvoudigste!
Inderdaad, als je bij je aanvraag kunt aantonen dat je inkomen THB 65,000+ is of dat je een vermogen van THB 800,000+ op je bankrekening hebt staan kun je aanspraak maken op een jaar visum. In sommige gevallen wordt dit visum bij aankomst in Thailand voorzien van een "permission of stay" van 360 dagen. In dat geval hoef je niet elke 90 dagen het land uit, maar is melden bij immigratie elke 90 dagen voldoende.

Voldoe je niet helemaal of helemaal niet aan de financiele eisen bij de aanvraag, dan krijg je in bijna alle gevallen een non-O voor 90 dagen, single entry.

Hoe dan ook...een bezoekje aan de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thais Consulaat in Amsterdam geeft je eenduidige info en zeker bij een gepland verblijf van een jaar is deze dag geen overbodige investering.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#5 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 04:44

Hangt mogelijk van inkomen en vermogen af.

Je kunt kiezen voor een toeristenvisum, multiple entry, kun je 180 dagen blijven maar moet je na 60 dagen het land uit, na dat half jaar heb je nog 60 dagen. Al die 60 dagen kunnen met 30 dagen worden verlengd.
Of je gaat voor een non immigrant O visum, single of multiple entry.
Aan beide visa zijn financiele eisen verbonden.

Het is eenvoudig een nieuw visum aan te vragen in een buurland, zonder financiele eisen. Daarom is meestal de makkelijkste oplossing: single entry non immigrant O visum in Nederland aanvragen, na 90 dagen binnen Thailand ga je naar Laos en vraagt daar hetzelfde visum opnieuw aan, ook weer zonder eisen. Dit kan maximaal 3x bij hetzelfde coinsulaat of ambassade, dus dat past mooi in een jaar verblijf.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Verblijf in Thailand

#6 Bericht door Hua Thale » donderdag 11 augustus 2016, 05:08

Uiteraard is Laos ook niet visumvrij maar dat kan aan de balie bij de grens tegen betaling voor dertig dagen.
In Dollars is het goedkoopst maar kan uiteraard ook in Baht jaren terug dertig dollar of 1500 Baht.
Even uitwaaien in Laos dan maar. :giggle3:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verblijf in Thailand

#7 Bericht door wanadee » donderdag 11 augustus 2016, 06:58

Het makkelijkst is inderdaad een Non O multiple entry dan moet je om de 90'dagen een visarun maken. Hierboven staat ergens een inkomenseis vermeld van 65000 baht per maand of 800000 op een rekening maar dat is niet correct. Dat zijn de eisen voor een extension van een jaar.

Voor het eerderbedoelde visa heb je een minimaal inkomen van 600 euro nett per maand nodig dus aow volstaat. Of 20.000 euro op een nederlandse bank. Dan kun je 4 keer 3 maanden thailand in na even de grens overwippen.

Als je even naar de website gaat, http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl , kijk dan even naar NON-O multiple entry daar staat alles duidelijk omschreven.
Ik snap je verwarring, heb ik in het verleden ook gehad en van de diverse adviezen hierboven raak je nog verder in de war. Misschien moeten de heren hierboven ook even op deze site kijken want je brengt mensen hopeloos in de war met al die verschillende verhalen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#8 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 09:23

Inderdaad, bij een extension to stay, moet je je pensioenpapieren laten legaliseren bij de ambassade in Bangkok en een huurcontract overleggen, een mijl op zeven, vooral als je in dat jaar naar verschillende plaatsen verhuisd en steeds een andere emigration moet bezoeken.
Doe je aan de eis van 65.000bht p.m. Gewoon bij het consulaat een O-visum multiple entry aanvragen en iedere 90 dgn even een visarun maken is het meest eenvoudige. Zelf 16 jaar gedaan!
Succes!
65.000bht is nu een kleine 1700€ om je een idee te geven.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verblijf in Thailand

#9 Bericht door wanadee » donderdag 11 augustus 2016, 10:17

Hi Elst,
Deze man wil geen extension maar max 1 jaar in thailand. Dus bovenstaande geldt niet voor hem. Ik schrijf dit even omdat hij al behoorlijk in de war is van alle verschillende adviezen.

Dus non-0 multiple entry is voor hem het juiste visum, dan kan hij tijdens een visarun ook de omliggende landen bezoeken als hij wil en bij terugkeer krijgt hij bij de douane weer een stempeltje voor drie maanden.

Overigens zou dit draadje verplaatst moeten worden naar Visa of Reizen naar thailand.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verblijf in Thailand

#10 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 11:05

Dat geef ik dus aan! Hij kan naar de omliggende landen, maar ook een visarun maken!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Verblijf in Thailand

#11 Bericht door pong » donderdag 11 augustus 2016, 12:01

Wat ''beweeerder'' voorstelt kan NIET meer-er worden sinds einde '15 (ik had nog een van de laatste) geen multiple (2,3) entry meer afgegeven. Daar voor in de plaats komt het hele dure van 180eur- dat -maar zie fine details op thaivisa&co- wel ''unlimited'' entries MAAR elk van max 60 dagen toestaat.
Heel kort: het kan gewoon niet- 1 jaar onafgebroken in TH verblijven, zonder enorm veel burokratie. En dan nog hebben de Thai in hun enorme angst voor criminelen er een handje van zonder veel aankondiging alles weer te verstrengen en moeilijker te maken. Het is dus het makkelijkste om zo om de 2-3 maanden de kans te grijpen en een ander nabij ASEAN land te bezoeken. Malaysia is het goedkoopst, kan over land, geen visum+staat ons NL speciaal 6 maanden zonder visum toe. Indonesia kan tegenwoordig ook weer prima, maar verblijf beperkt tot max 30 dagen. Je kan overal heel goedkoop heen vliegen met AirAsia of ThaiLionair.
Verder hangt het af van je leeftijd+inkomen/spaargeld, maar als je gewoon 65+ bent met AOW+nog een pensioen, voldoe je daar wel aan.
Oh-en mjf : het is gewoon helemaal niet zo leuk een heel jaar in TH te blijven-vermijdt gewoon die nare regentijd en beperk je tot onze koude wintermaanden als het daar droge tijd en relatief koeler en minder drukkend klamheet is. Tenzij je bvb zelf in de tropen bent opgegroeid. Bedenk ook dat als je toch in NL wilt blijven wonen, allerlei instanties moeilijk kunnen doen en je zelfs ongewild uitschrijven als je niet minimum 4 maanden in het jaar in NL bent.

mjf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 10 augustus 2016, 09:28

Re: Verblijf in Thailand

#12 Bericht door mjf » donderdag 11 augustus 2016, 12:39

pong schreef:Wat ''beweeerder'' voorstelt kan NIET meer-er worden sinds einde '15 (ik had nog een van de laatste) geen multiple (2,3) entry meer afgegeven. Daar voor in de plaats komt het hele dure van 180eur- dat -maar zie fine details op thaivisa&co- wel ''unlimited'' entries MAAR elk van max 60 dagen toestaat.
Heel kort: het kan gewoon niet- 1 jaar onafgebroken in TH verblijven, zonder enorm veel burokratie. En dan nog hebben de Thai in hun enorme angst voor criminelen er een handje van zonder veel aankondiging alles weer te verstrengen en moeilijker te maken. Het is dus het makkelijkste om zo om de 2-3 maanden de kans te grijpen en een ander nabij ASEAN land te bezoeken. Malaysia is het goedkoopst, kan over land, geen visum+staat ons NL speciaal 6 maanden zonder visum toe. Indonesia kan tegenwoordig ook weer prima, maar verblijf beperkt tot max 30 dagen. Je kan overal heel goedkoop heen vliegen met AirAsia of ThaiLionair.
Verder hangt het af van je leeftijd+inkomen/spaargeld, maar als je gewoon 65+ bent met AOW+nog een pensioen, voldoe je daar wel aan.
Oh-en mjf : het is gewoon helemaal niet zo leuk een heel jaar in TH te blijven-vermijdt gewoon die nare regentijd en beperk je tot onze koude wintermaanden als het daar droge tijd en relatief koeler en minder drukkend klamheet is. Tenzij je bvb zelf in de tropen bent opgegroeid. Bedenk ook dat als je toch in NL wilt blijven wonen, allerlei instanties moeilijk kunnen doen en je zelfs ongewild uitschrijven als je niet minimum 4 maanden in het jaar in NL bent.
Dat laatste is mij overkomen, ik ben ongewild uitgeschreven dus eigenlijk ben ik een zwerver en nu op bezoek bij vrienden.
Het is zeer verwarrend om al deze informatie te lezen terwijl het de bedoeling was om duidelijkheid te krijgen in deze materie.
Dus een verblijf van max. 90 dagen is het beste en daarna een visumrun maken?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verblijf in Thailand

#13 Bericht door wanadee » donderdag 11 augustus 2016, 13:15

Klopt. Kijk even naar de link die ik er bij gezet had. Non O multiple entry en na 90 dagen een visarun dan krijg je weer 90 dagen. Als je 50 plus bent met inkomen bovennde 600 euro per maand kun je dat visum krijgen.
Kan me voorstellen dat je in de war bent van al die info maar mijn info klopt 100 procent kijk maar even bij de link.

Wat je verder verteld vind ik wel vreemd dat ze je zomaar uitschrijven, je kunt je in elk geval ook zomaar weer inschrijven.
Als je langer dan 8 maanden weg bent maar korter dan een jaar is er niks aan de hand. Kun je hoogstens een boete krijgen. Maar ik vermoed dat je dan langer dan een jaar weg was?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verblijf in Thailand

#14 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 13:28

mjf schreef:
pong schreef:Wat ''beweeerder'' voorstelt kan NIET meer-er worden sinds einde '15 (ik had nog een van de laatste) geen multiple (2,3) entry meer afgegeven. Daar voor in de plaats komt het hele dure van 180eur- dat -maar zie fine details op thaivisa&co- wel ''unlimited'' entries MAAR elk van max 60 dagen toestaat.
Heel kort: het kan gewoon niet- 1 jaar onafgebroken in TH verblijven, zonder enorm veel burokratie. En dan nog hebben de Thai in hun enorme angst voor criminelen er een handje van zonder veel aankondiging alles weer te verstrengen en moeilijker te maken. Het is dus het makkelijkste om zo om de 2-3 maanden de kans te grijpen en een ander nabij ASEAN land te bezoeken. Malaysia is het goedkoopst, kan over land, geen visum+staat ons NL speciaal 6 maanden zonder visum toe. Indonesia kan tegenwoordig ook weer prima, maar verblijf beperkt tot max 30 dagen. Je kan overal heel goedkoop heen vliegen met AirAsia of ThaiLionair.
Verder hangt het af van je leeftijd+inkomen/spaargeld, maar als je gewoon 65+ bent met AOW+nog een pensioen, voldoe je daar wel aan.
Oh-en mjf : het is gewoon helemaal niet zo leuk een heel jaar in TH te blijven-vermijdt gewoon die nare regentijd en beperk je tot onze koude wintermaanden als het daar droge tijd en relatief koeler en minder drukkend klamheet is. Tenzij je bvb zelf in de tropen bent opgegroeid. Bedenk ook dat als je toch in NL wilt blijven wonen, allerlei instanties moeilijk kunnen doen en je zelfs ongewild uitschrijven als je niet minimum 4 maanden in het jaar in NL bent.
Dat laatste is mij overkomen, ik ben ongewild uitgeschreven dus eigenlijk ben ik een zwerver en nu op bezoek bij vrienden.
Het is zeer verwarrend om al deze informatie te lezen terwijl het de bedoeling was om duidelijkheid te krijgen in deze materie.
Dus een verblijf van max. 90 dagen is het beste en daarna een visumrun maken?
Kan multiple entry of single entry.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verblijf in Thailand

#15 Bericht door wanadee » donderdag 11 augustus 2016, 14:13

Hoe wil je dat doen Steven? Een jaar in thailand op single entry?
Het enige dat ik me kan bedenken is visas halen in omringende landen maar dat lijkt mij nodeloos ingewikkeld.

Of is er nog een andere manier? Buiten uiteraard een extension aanvragen maar ook dat lijkt me te gecompliceerd als het maar voor 1 jaar is.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”