Nieuw paspoort en meer over stempels

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Nieuw paspoort en meer over stempels

#1 Bericht door prajak » woensdag 06 juli 2016, 05:14

Van de ambassade hoor ik dat meer en meer Immi's een verklaring vragen over het nieuwe paspoort. Die verklaring kost 1.070 baht en er staat in dat jouw paspoort nummer 12345 is vervangen door paspoortnummer 23456.

In Nongkhai vraagt men naar die brief en meer niet. Ik hoorde dat de Immi in Nonthaburi of regio die verklaring gecertificeerd wil hebben op Chaeng Wattana; een NL-er was er geweest en daar ontdekten de ambtenaren dat de ambassade vergeten was te ondertekenen.....

Nu is Nonthaburi niet het einde van de wereld voor Bangkok maar je zult verder weg wonen. Dit is een punt van aandacht; controleer of er ook daadwerkelijk een handtekening op staat.

==

In Nongkhai mag je een nieuwe extension halen bij voorkeur tussen 1 en 14 dagen voor afloop van de lopende. Maar omdat ik op 3 weken ervoor mijn 90 dagen heb mag ik het gelijk doen dus ik denk dat Nongkhai gewoon een maand hanteert.

In een blog beweert iemand dat op de Immi in Sakon Nakhon je binnen 60 tot 30 dagen moet komen en kom je binnen 30 en 1 dag dan krijg je per dag een boete. Dit is zo ongeloofwaardig dat men dit gaat uitzoeken, vooral omdat in het blog werd beweerd dat het in Nongkhai ook zo is. Heel vreemde zaak.

==

Ik kreeg niet het 'farang informatie formulier' onder mijn neus. Misschien komt dat bij de verlenging of de volgende 90 dagen.

==

Lees verder dat op Koh Samui je bij een extension een medische verklaring moet overhandigen van het ziekenhuis, niet van een kliniek. Of dat een vraag is in het kader van 'jij vult mijn hand en ik de jouwe' of gewoon professionele nieuwsgierigheid naar bloeddruk, cholesterol, HIV en ebola werd niet toegelicht.....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#2 Bericht door yandre » woensdag 06 juli 2016, 06:55

nu maandag mijn verlenging extension gehaald op basis getrouwd
en niets geen farang formulier in vullen.
papier werk geregeld stempel voor een maand en dan er na het
jaar stempel .
niets geen probleem .

maar als je daar dan zit waren er om 13.00 dus gelijk aan de beurt
komen er meerdere binnen .
en dan vang je wel iets op dat sommige probleem hebben worden weg gestuurd
ga maar terug naar de grens laos .
en iemand probleemen met niet genoeg geld voor verlenging van zijn extension
ja die kreeg de opmerking no mony no hany
maar wij waren klaar en naar huis een klein uurtje bezig met de papier winkel.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#3 Bericht door prajak » woensdag 06 juli 2016, 07:00

En ik krijg uit het Immi gebied Udon Thani ook dat bericht: gewoon max een maand extensiontijd, geen Chaeng Wattana voor dat ambassadebriefje maar wel dat info-formulier doch pootje en datum er op is daar voldoende.

Zo zie je, men weet zelf niet of ze ons welkom heten :clap: of wegpesten :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#4 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 juli 2016, 07:16

Van de ambassade hoor ik dat meer en meer Immi's een verklaring vragen over het nieuwe paspoort. Die verklaring kost 1.070 baht en er staat in dat jouw paspoort nummer 12345 is vervangen door paspoortnummer 23456.
Heb nog niet zo lang geleden nieuw paspoort gehaald in Bangkok.
Staat netjes op een van de eerste pagina in een kader wat het oude paspoort voor nummer had en dat deze [de nieuwe] de vervangende legitiematie /reisdocument is.
Immigratie accepteerd dat voor de volle 100 % [kunnen ook niet anders]

Dat 'Thailand' daar kosten voor gaat rekenen is absurt mocht je dat bedoelen.

doekle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11 augustus 2015, 01:40

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#5 Bericht door doekle » woensdag 06 juli 2016, 09:46

prajak schreef:En ik krijg uit het Immi gebied Udon Thani ook dat bericht: gewoon max een maand extensiontijd, geen Chaeng Wattana voor dat ambassadebriefje maar wel dat info-formulier doch pootje en datum er op is daar voldoende.

Zo zie je, men weet zelf niet of ze ons welkom heten :clap: of wegpesten :mrgreen:
even een toevoeging, het I.O. in Udonthani neemt wel 600 Thb voor het overzetten van de stempels, dus de normale verlenging 1900 + 600 = 2500 thb

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#6 Bericht door prajak » woensdag 06 juli 2016, 10:14

Ik krijg bericht dat Immi in Udon Thani 600 b vraagt voor het overzetten van stempels maar dat je daar geen bonnetje van krijgt. Dat heeft Nongkhai niet, ik betaalde 20 baht voor 4 kopietjes.

Hua Thale, als men dat briefje verlangt dan geef je dat; kost 1.070 baht op de ambassade en doe je 't niet dan blijf je zonder overzetten rondlopen. Ik heb wel gehoord dat er Immi's zijn die dat overzetten helemaal niet meer doen. Zoals al eens gezegd, het is in dit land soms net hoe de wind waait..... :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#7 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 juli 2016, 11:08

In mijn provincie doen ze dat niet [bij mij] verlenging verloopt als je paspoort verlopen is dus een nieuwe verlening aanvragen.
Is trouwens de officiële benadering.
Daar zal dan de clou zitten ik vraag dus een verlenging aan met een nieuw document waar in staat wat het oude was.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#8 Bericht door yandre » woensdag 06 juli 2016, 11:49

nu prajak noi keek zeker lief bij de imigratie
maakte copies niets betaald 1900 bath
mischien vergeten :giggle: te rekenen en netjes
een bon .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#9 Bericht door prajak » vrijdag 08 juli 2016, 16:38

Elders is de vraagsteller beantwoord. Nergens is bekend dat Sakon Nakhon de termijn voor verlenging van een retirement heeft gewijzigd in 60 tot 30 dagen voor afloop.

Misschien weet Ruudthai iets daarvan? Info van DeDe en mij heeft Ronny al.

Het kan een misverstand zijn maar ook een lokale oprisping en dan moet men maar snel een pilletje nemen. Of een lepel Antacil. Of misschien, veel lekkerder, een Unterberg. Für den Magen..... :giggle2:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#10 Bericht door joepattaya » zondag 10 juli 2016, 05:57

Bij mijn verzoek aan de ambassade om een verklaring van een nieuw paspoort kreeg ik als antwoord, dat de verklaring in het paspoort voldoende is en dat men geen verklaring meer afgaf.

THB 600 voor het overzetten van "extentions of stay" is ronduit afzetterij. DAT is nou net 1 van de heel weinige dingen (naast de 90-dagen melding) die gratis is.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#11 Bericht door Hua Thale » zondag 10 juli 2016, 06:20

Maar volgens mij ook niet meer toegestaan officieel het overzetten van je extension of stay
Dus als je dat graag wil mag je betalen.
Moet het even nakijken eventueel maar dacht dat men geen eens verder ging als de einddatum in het oude paspoort met extension of stay.
Tenslotte is het Paspoort niet meer geldig na die datum.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#12 Bericht door prajak » zondag 10 juli 2016, 07:06

joepattaya schreef:Bij mijn verzoek aan de ambassade om een verklaring van een nieuw paspoort kreeg ik als antwoord, dat de verklaring in het paspoort voldoende is en dat men geen verklaring meer afgaf.
Joep, wanneer was dat? In mijn geval 8 juni j.l. en ik vroeg die verklaring en kreeg hem tegen betaling van 1.070 baht. Een andere NL-er was er ook een maand terug en die kreeg hem ook.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#13 Bericht door Hua Thale » maandag 11 juli 2016, 04:19

Heb jij je oude paspoort ingeleverd dan Prajak bij de Ambassade?

Heb in maart dit jaar nieuw paspoort gehaald in Bangkok.
Staat in het nieuwe paspoort was het antwoord niet meer nodig.
Niet verder op aangedrongen.
Oude en nieuwe paspoort laten zien bij aanvraag extension of stay plus kopie van bijde op een pagina paraaf eronder en klaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#14 Bericht door prajak » maandag 11 juli 2016, 04:47

In Nongkhai wenst men die brief; in Udon ook begrijp ik van DeDe. Dat men hem bij jou niet wil betekent dat jij die centen in jouw knip houdt en wij niet. Zo simpel is het: this is Thailand.

Natuurlijk geef ik twee paspoorten aan de Immi officier en dan vraagt hij die brief en zet de stempels over. Zo gaat het bij ons en elders ook (op de ambassade zat ik naast een NL-er uit Nonthaburi: idem.)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuw paspoort en meer over stempels

#15 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2016, 04:59

Hua Thale schreef: Moet het even nakijken eventueel maar dacht dat men geen eens verder ging als de einddatum in het oude paspoort met extension of stay.
Tenslotte is het Paspoort niet meer geldig na die datum.
Dat klopt..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”