31 dagen thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

31 dagen thailand

#1 Bericht door thaitaaipop » maandag 20 juni 2016, 12:51

Beste mensen

Binnen kort ga ik 31 dagen naar Thailand
31tigste dag is de terug vluchtdag . heb in
Nu een visum nodig? Begreep DAT ze in
Bangkok niet moeilijk doen over 1 dag te last
Maar hoe zit het op schiphol?
Ik vlieg met Eva air.

Iemand hier al eerder ervaring mee gehad.

Vast bedankt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 31 dagen thailand

#2 Bericht door prajak » maandag 20 juni 2016, 13:58

Als jouw 31e dag de dag van 'omhoog gaan' is, wat is dan de dag dat je door de paspoortcontrole gaat op het vliegveld van vertrek?

Stel, dag 31 is vliegen om 01 uur; dag 30 is voor 24 uur de paspoortcontrole door. Dan is er niks aan de hand en dat kun je bij vertrek laten zien. Maar bij vertrek om 03 uur?

En dag 1, is dat vertrek uit Europa of aankomen in Thailand?

Dat men bij een dag overstay niet moeilijk doet daar zou ik maar niet op rekenen als de gewone politie jouw paspoort controleert. Ze zullen mogelijk coulant zijn en je een verlenging laten betalen. Je kunt zo maar in een fuik lopen en overstay is een misdrijf.

En verder kan de vervoerder je weigeren als je daadwerkelijk 31 dagen in Thailand bent zonder visum al weet men onderhand wel dat je een verlenging kunt kopen. Ik zou de dagen eens precies natellen en kijken hoeveel dagen je feitelijk in Thailand bent.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: 31 dagen thailand

#3 Bericht door thaitaaipop » maandag 20 juni 2016, 15:17

Hallo

Dag 1 is aankomst in Thailand on 13 30
Dag 31 is vetrek Thailand 12,30

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 31 dagen thailand

#4 Bericht door prajak » maandag 20 juni 2016, 16:34

Ja, dan heb je een dag teveel en da's vervelend. Je zult dus overstay betalen maar voor het zelfde geld krijg je een enorm probleem al bij vertrek.

Ik adviseer je een toeristenvisum te kopen om niet op Schiphol al een probleem te hebben.

Maar je kunt ook op de dag van vertrek, dag 0 dus, een uitgeprinte reservering laten zien voor Hotel Zoveelzicht in Phnom Penh of in Vientiane ergens midden in jouw reis en daarmee aantonen dat je geen 31 dagen in Thailand bent. Dan kun je tenminste vertrekken; dat hotel boek je gewoon af eenmaal hier.

Dan heb je nog de 31e dag.

Riskeer het maar ga eventueel met een dikke boete de bak in of verleng jouw verblijf bij de lokale Immigration na een 20 of zo dagen. Kost, denk ik, 1.900 baht.

En volgende keer: haal een visum, of boek 30 dagen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 31 dagen thailand

#5 Bericht door driver » maandag 20 juni 2016, 16:46

Hoezo Schiphol en moeilijk doen ?
Ervan uitgaande dat je Nederlander bent maakt het toch niks uit wanneer je terugkomt lijkt me ?
Leg mij eens uit wat Schiphol te maken heeft met een dag te laat terugkomen vanuit Nederland of begrijp ik nu iets echt verkeerd ?

Overstay..1 dag..Zou ik ook niet moeilijk over doen en me gewoon dom houden op Swampie en doen ze moeilijk betaal je m.i voor die dag een x bedrag en klaar voor vertrek.
Ik denk altijd makkelijk en niet in problemen en overal zijn oplossingen voor vlgs mij .

gr driver

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 31 dagen thailand

#6 Bericht door printen44 » maandag 20 juni 2016, 17:11

Driver, de regels van overstay zijn aanmerkelijk de laatste maanden aangescherpt. In de "immigration detention centers'" zitten redelijk wat mensen met overstay. Ook overstay van een dag.

Men denkt dat het net hetzelfde is als vroeger. Je hebt overstay, je komt bij Immigration op "Swampie"en je betaald een boete en dat was dat dan. Zo makkelijk gaat het niet meer.

Je vergeet dat er een militaire junta aan het bewind is. En die trekt steeds steviger de touwtjes aan. Hou je je aan de regels, heb je geen enkel probleem. Hoe je je niet aan de regels, kan je een (groot) probleem krijgen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 31 dagen thailand

#7 Bericht door brake034 » maandag 20 juni 2016, 17:23

Aankomst op de 1e, vertrek op de 31e, dat zijn 30 dagen?!

Verder is het altijd mogelijk om een paar dagen voor vertrek ergens de grens over te steken en weer terug te komen, dat geeft eenmalig een extra visum exempt stempel van 14 dagen.......
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 31 dagen thailand

#8 Bericht door driver » maandag 20 juni 2016, 17:42

printen44 schreef:Driver, de regels van overstay zijn aanmerkelijk de laatste maanden aangescherpt. In de "immigration detention centers'" zitten redelijk wat mensen met overstay. Ook overstay van een dag.

Men denkt dat het net hetzelfde is als vroeger. Je hebt overstay, je komt bij Immigration op "Swampie"en je betaald een boete en dat was dat dan. Zo makkelijk gaat het niet meer.

Je vergeet dat er een militaire junta aan het bewind is. En die trekt steeds steviger de touwtjes aan. Hou je je aan de regels, heb je geen enkel probleem. Hoe je je niet aan de regels, kan je een (groot) probleem krijgen.
Ik weet dat er een militaire junta is maar ik maak me niet druk om 1 dag extra overstay op Swampie en zie dan wel hoe het afloopt. Ik ben.niet zo van ik moet alles vlgs de regels doen zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Op safe gaan is natuurlijk altijd beter dat spreekt voor zich.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: 31 dagen thailand

#9 Bericht door Adrie » maandag 20 juni 2016, 17:51

Als je een slecht humeurig mens van Eva air treft bij de incheck dan kan je geweigerd worden, want als je Thailand niet binnen komt omdat je een visum had moeten aanvragen, dan is Eva air verantwoordelijk voor je, want die hadden je volgens de Thaise autoriteiten niet mee naar BKK mogen nemen.

Nou zal het allemaal wel loslopen en je zult er warsschijnlijk wel door komen, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd was als het mis gaat.


Je bent denk ik op zoek naar iemand die zegt van>>> ach kan je rustig doen want ik heb dat vorige week ook aan de hand gehad en het was geen probleem, sterker nog >>>. bij Eva zeiden ze van als je toevallig nog iemand kent die 31 dagen wil blijven zonder visum, nou laat die maar gewoon komen wat dat is geen probleem.


Oow ja ik heb zelf ook wel een 2 dagen overstay gehad, maar dat was in de tijd dat je bij China Airlines nog gratis een weekje langer mocht blijven zonder bij te betalen, maar alleen de retourdatum veranderen, en toen was het gewoon 2 dagen betalen op Don Muang

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#10 Bericht door Arietwee » maandag 20 juni 2016, 21:48

Als je een slecht humeurig mens van Eva air treft bij de incheck dan kan je geweigerd worden, want als je Thailand niet binnen komt omdat je een visum had moeten aanvragen, dan is Eva air verantwoordelijk voor je, want die hadden je volgens de Thaise autoriteiten niet mee naar BKK mogen nemen.

Nou zal het allemaal wel loslopen en je zult er warsschijnlijk wel door komen, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd was als het mis gaat.


Volgens mij kom je ook niet mee. Ik zou eva even bellen als ik thaipop was.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 31 dagen thailand

#11 Bericht door driver » dinsdag 21 juni 2016, 05:45

Dat een vliegmaatschappij verantwoordelijk is in bovengenoemde voorbeelden wist ik niet .
Dus vooraf boeken incl overstay betekent dus dat ze je op Schiphol kunnen weigeren dat haalde ik er eerder niet uit toen ik meelas/ reageerde.

gr driver

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 31 dagen thailand

#12 Bericht door printen44 » dinsdag 21 juni 2016, 06:15

Driver, je vertrekdatum van Schiphol en je vertrekdatum van "Swampie" staan op de ticket. Je krijg een visumvrije stempel van 30 dagen bij aankomst in Thailand. Is de vertrekdatum van "Swampie" na 31 dagen, dan moet je een visum voor Thailand in je paspoort hebben. Heb je die niet, dan kan een vliegmaatschappij je weigeren te vervoeren. De vliegmaatschappij moet je namelijk meteen terug vervoeren als je geweigerd wordt om Thailand binnen te gaan.

Ook als je paspoort minder dan 6 maanden geldig is op de vertrekdatum van "Swampie", kan een vliegmaatschappij je weigeren te vervoeren. Je paspoort moet namelijk minimaal 6 maanden geldig zijn, bij vertrek uit Thailand.

En daarom is het goed om alles te controleren, voordat je vertrekt. Ook dat je geen dag overstay hebt. Het lijkt op zich niet veel, maar de gevolgen kunnen behoorlijk zijn. Ik ken iemand die 24 uur overstay had en twee weken in het "detention centre" zat. En daar wil je zelfs je hond niet in onderbrengen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: 31 dagen thailand

#13 Bericht door Joep » dinsdag 21 juni 2016, 06:34

En j e zult niet de eerste zijn, die alsnog een visum moet regelen of een nieuw ticket.
En terecht, regels zijn regels.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 31 dagen thailand

#14 Bericht door driver » dinsdag 21 juni 2016, 12:33

okee..Heldere antwoorden.
Regels zijn regels klopt maar ik ben niet de persoon die klakkeloos alles doet wat voorgeschreven is al dan niet goed :mrgreen: maar dat je door de vliegtuigmaatschappij op bijv. Schiphol gecheckt wordt en dan al overstay hebt een dag en dan geweigerd kan worden om mee te vliegen wat ik begrijp uit het verhaal wist ik niet.

gr driver

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: 31 dagen thailand

#15 Bericht door Adrie » dinsdag 21 juni 2016, 16:48

driver schreef:okee..Heldere antwoorden.
Regels zijn regels klopt maar ik ben niet de persoon die klakkeloos alles doet wat voorgeschreven is al dan niet goed :mrgreen: maar dat je door de vliegtuigmaatschappij op bijv. Schiphol gecheckt wordt en dan al overstay hebt een dag en dan geweigerd kan worden om mee te vliegen wat ik begrijp uit het verhaal wist ik niet.

gr driver

Driver, wanneer je een boeking van een b.v retourticket naar Cambodja kunt laten zien is er ook niets aan de hand, want stel na 2 weken Thailand ga je 1 week naar Cambodja en dan weer terug naar Thailand, dan krijg je bij de 2e aankomst Thailand weer een nieuwe stempel, en dan kan er nooit sprake zijn van overstay, dus op Schiphol de boeking laten zien en dan is het ook okee.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”