31 dagen thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 31 dagen thailand

#16 Bericht door prajak » dinsdag 21 juni 2016, 16:52

Dat is eerder al geadviseerd; laat een reservering zien die je kunt annuleren en op Schiphol mag je gaan en in Thailand kom je binnen. Maar dan nog heb je bij een verblijf in Thailand van 31 dagen een verlenging nodig en dat kun je voorkomen door 30 dagen te gaan of in NL of VL een visum te halen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 31 dagen thailand

#17 Bericht door driver » dinsdag 21 juni 2016, 18:16

Adrie schreef:
driver schreef:okee..Heldere antwoorden.
Regels zijn regels klopt maar ik ben niet de persoon die klakkeloos alles doet wat voorgeschreven is al dan niet goed :mrgreen: maar dat je door de vliegtuigmaatschappij op bijv. Schiphol gecheckt wordt en dan al overstay hebt een dag en dan geweigerd kan worden om mee te vliegen wat ik begrijp uit het verhaal wist ik niet.

gr driver

Driver, wanneer je een boeking van een b.v retourticket naar Cambodja kunt laten zien is er ook niets aan de hand, want stel na 2 weken Thailand ga je 1 week naar Cambodja en dan weer terug naar Thailand, dan krijg je bij de 2e aankomst Thailand weer een nieuwe stempel, en dan kan er nooit sprake zijn van overstay, dus op Schiphol de boeking laten zien en dan is het ook okee.
oké ook helder.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#18 Bericht door robin33 » dinsdag 21 juni 2016, 20:47

Kleine onbelangrijke nuance , de stewardessen/stewards aan de incheckbalie (niet in het groen) zijn niet van Eva maar van een afhandelaar. De in het groengehulde dames en heren van Eva op Schiphol heb ik nog nooit sjacho gezien

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#19 Bericht door stevenl » woensdag 22 juni 2016, 04:40

brake034 schreef:Aankomst op de 1e, vertrek op de 31e, dat zijn 30 dagen?!

Verder is het altijd mogelijk om een paar dagen voor vertrek ergens de grens over te steken en weer terug te komen, dat geeft eenmalig een extra visum exempt stempel van 14 dagen.......
Dat zijn 31 dagen.

Officieel is voor een visumvrije entree vereist een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. De vliegmaatschappij is er voor verantwoordelijk dat iedereen aan boord aan de regels voldoet, dus staan deze regels in de computer bij inchecken. Je hebt dan ook kans dat als je niet aan de regels voldoet instappen wordt geweigerd. Makkelijk op te lossen door ter plekke alsnog een ticket naar buiten Thailand te kopen. Soms accepteert de luchtvaartmaatschappij ook dat je een vrijwaringsbewijs tekent en zelf het risico op je neemt.

Immigratie in Thailand doet niet moeilijk, en bij vertrek na 31 dagen wordt de ene dag overstay niet in rekening gebracht bij vertrek vanaf een van de luchthavens van bangkok.

Voor een visumvrije entree is paspoort geldigheid tot einde verblijf voldoende. 6 maanden geldigheid is geen eis van Thaise immigratie.

Dit zijn de regels al jaren, en al die tijd zijn er geen wijzigingen geweest, ook niet in al dan niet strikte uitvoering. Heeft dus niet met welk regime dan ook te maken.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: 31 dagen thailand

#20 Bericht door thaitaaipop » donderdag 23 juni 2016, 21:03

Dank voor jullie reacties,

ik heb wijzelijk de adviezen opgevolgd en ben vanmorgen een visum aanvraag wezen doen.
bijna 3,5 uur onderweg en in totaal 80 euro lichter met treinkosten erbij. maar beter dat dan geweigerd worden op de vlucht.volgede week wordt het hopelijk met goed nieuws opgestuurd want op nou op nieuw te gaan.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: 31 dagen thailand

#21 Bericht door Adrie » zaterdag 25 juni 2016, 09:37

thaitaaipop schreef:Dank voor jullie reacties,

ik heb wijzelijk de adviezen opgevolgd en ben vanmorgen een visum aanvraag wezen doen.
bijna 3,5 uur onderweg en in totaal 80 euro lichter met treinkosten erbij.

Plus een dag langer in Thailand, dus meer hotelkosten en andere uitgaven, dus het blijft niet bij die 80 euro [|)

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#22 Bericht door Arietwee » zaterdag 25 juni 2016, 11:33

Je kan ook ff en goedkope ticket net over de grens met airasia kopen. Die laten zien op schiphol.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 31 dagen thailand

#23 Bericht door Ben » zaterdag 25 juni 2016, 12:49

Arietwee schreef:Je kan ook ff en goedkope ticket net over de grens met airasia kopen. Die laten zien op schiphol.


Ik heb het al eerder geschreven Voor een familie member die altijd lager blijft da 30 dagen
laat ik een reisburo hier een conformed ticket boeken BKK HKG dit 2 dagen voor vertrek in AMS of elders in Europa
Reisburo's kunnen de tickets een aantal dagen vasthouden zonder betaling ,als men niet betaald is het een automatishe canceling .
Uiteraard weet mijn travel agent waar het voor bedoeld is, maar niet perse nodig .
Het enige wat ze nodig hebben is een copy van het paspoort om te boeken .
Maar het ticket wordt gewoon per mail verzonden inclu Confirming. zelfs al zou de lucht vaart maatschappij dit na checkken klopt het !

Kosten 0.0 :D

Van de 3 x is er 1 keer gevraagd naar een uitreis ticket binnen de 30 dagen [|)

Verlengen doen we op de Immigratie hier meestal op 1e of 2e kerstdag Niks te doen op de immi :mrgreen:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#24 Bericht door stevenl » zondag 26 juni 2016, 04:42

Arietwee schreef:Je kan ook ff en goedkope ticket net over de grens met airasia kopen. Die laten zien op schiphol.
Als je dat wilt doen zou ik wachten tot na het inchecken. Mocht er dan om een doorticket wordne gevraagd kun je alsnog dit Air Asia ticket kopen, vragen ze niet dan heb je je de kosten bespaard.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: 31 dagen thailand

#25 Bericht door Arietwee » zondag 26 juni 2016, 19:15

:thumbsup:

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: 31 dagen thailand

#26 Bericht door thaitaaipop » maandag 27 juni 2016, 23:22

Adrie schreef:
thaitaaipop schreef:Dank voor jullie reacties,

ik heb wijzelijk de adviezen opgevolgd en ben vanmorgen een visum aanvraag wezen doen.
bijna 3,5 uur onderweg en in totaal 80 euro lichter met treinkosten erbij.

Plus een dag langer in Thailand, dus meer hotelkosten en andere uitgaven, dus het blijft niet bij die 80 euro [|)
Dat van die hotel kosten zal denk ik nog meevallen, logeer bij mn vriendin net zoals de vorige keer, zit ik wel tussen de bananen en kokosnoot bomen maar op zich goed te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”