Strengere regels overstay

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Strengere regels overstay

#1 Bericht door Ben » zondag 25 oktober 2015, 16:06

BANGKOK:-- Prime Minister Prayuth Chan-o-Cha is considering whether or not to introduce new, stricter penalties for foreign nationals who overstay in Thailand, according to Immigration chief Pol Lt Gen Nathathorn.



Pol Lt Gen Nathathorn told reporters on Sunday the new rules on overstay being considered by the PM are as follows:



For an offender who cooperates and hands him or herself in to Immigration:



•Overstay of more than 90 days = barred from re-entering Thailand for one year.




•Overstay of more than 1 year = barred from re-entering Thailand for three years.




•Overstay of more than 3 years = barred from re-entering Thailand for five years.




•Overstay of more than 5 years = barred from re-entering Thailand for ten years.




For an offender who is arrested for overstaying their visa:


•Overstay of less than 1 year = barred from re-entering Thailand for five years.


•Overstay of more than 1 year = barred from re-entering Thailand for five years.



These penalties were first proposed in 2014 after Immigration officials informed the Interior Ministry that the existing penalties for overstay, which include a fine of 500 THB for each day of overstay, up to a maximum 20,000 THB, were not enough to deter people from overstaying in Thailand.



Currently people who overstay their visa can simply pay the fine and immediately return to Thailand.



The new, tougher penalties, which have been approved by the Interior Ministry, have passed to PM Prayuth for his approval.



In 2013, more than 70,000 foreigners were charged with overstaying their visas.



Pol Lt Gen Nathathorn was speaking at the conclusion of the Immigration Bureau’s “Good Guys In, Bad Guys Out” operation, which resulted in more than 9,000 foreigners being held for overstaying their permission to stay in Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Strengere regels overstay

#2 Bericht door prajak » zondag 25 oktober 2015, 17:02

Hier klopt iets niet en dat zal niet aan Ben liggen.

Ik woon hier tig jaar en heb ineens, stom dat ik ben, 5 dagen overstay.

1. Ik ga me melden: ik betaal de boete. Moet er misschien uit voor een visum maar mag terug.

2. Ik loop in een fuik en word opgepakt: ik word er uit geschopt en mag 5 jaar niet terugkomen.

Bezopen.

Tenslotte, Ben, maakt het wat uit welke overstay: overstay op mijn visum (-verlenging), of overstay op de 90 dagen melding?

Wat gebeurt er eigenlijk als ik de 90 dagen vergeet?

Maar dat ze het aanpakken, ja. Overstay is een misdrijf is me altijd geleerd, geen overtreding.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Strengere regels overstay

#3 Bericht door Ben » zondag 25 oktober 2015, 19:07

Het is vrij simpel .

Overstay 90 dagen ,is overigens +en - 7 dagen dat je tijd hebt om je te melden.
Gewoon je kalender bijhouden en dan is er niets aan de hand ,als je alles netjes voor elkaar hebt .

Het gaat hier om degene die willens en wetens een overstay nemen.
9000 personen das geen kattepies , waarvan er velen gesnapt zijn afkomstig uit Afrika juist daar zit het drugs gepeupel tussen.
Neem bv Nigeria daar geven ze op de thaise ambassade aldaar visa's af veelal tourist max 60 dagen of men komt op VOA en blijft gewoon in de illigaliteit hangen.
Ze hebben niets te verliezen en mochten ze gesnapt worden voilla 20 k dokken wat die mannen veelal wel kunnen.
kopen een ticket to anywhere en zijn weg om niet veel later weer lekker terug te keren om het zelfde ritueel te starten.
Niet alleen mannen, op sukhumvite barst het van de donkere dames op straat die hun lichaam aanbieden voor zoethout :giggle2:

Als je in Thailand als gast niets verkeerd doet zal je ook heel weinig gebeuren.

Het is een mooie opruiming [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Strengere regels overstay

#4 Bericht door prajak » maandag 26 oktober 2015, 01:06

Die plus 7 dagen geldt niet voor verlenging, alleen voor de 90 dagen melding.

De meesten van ons hebben een partner die naar de Immigration kan gaan met ons paspoort mochten wij langdurig bedlegerig worden. En ik heb een bureau-agenda en uiteraard hangt er een 'white board' in een klein kamertje waar we van tijd tijd even moeten zijn..... :giggle2:

Mijn 90 dagen staat ook als herinnering in mijn mobieltje.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Strengere regels overstay

#5 Bericht door Hua Thale » maandag 26 oktober 2015, 02:30

Alhoewel overstay overstay is gaat het hier [volgens mij] om lieden die wij illegaal zouden noemen met voor opgezette intensie.
Dus ook vaak helemaal geen visum meer hebben.
Zie bijvoorbeeld bij mij in de buurt de pindamannen uit India niet echt meer.
Maar ook de nog goedkopere bouwvakkers uit dat soort landen misschien zoals beschreven. ?

Als diegene met visum zich zelfs na die 7 dagen meldt met een excuus kan er gewoon betaald worden en klaar is XXXXX.
Heb het ook nog nooit gehad te laat maar goed het kan zomaar eens verkeerd in het hoofd zitten om wat voor redenen dan ook.


Denk dat een overstay een niet correcte handeling is die afgekocht kan worden en die na verloop van tijd een overtreding met verblijfproblemen gaat worden.

Mond vol.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Strengere regels overstay

#6 Bericht door Ben » woensdag 28 oktober 2015, 08:56

Hua Thale schreef:Alhoewel overstay overstay is gaat het hier [volgens mij] om lieden die wij illegaal zouden noemen met voor opgezette intensie.
Dus ook vaak helemaal geen visum meer hebben.
Zie bijvoorbeeld bij mij in de buurt de pindamannen uit India niet echt meer.
Maar ook de nog goedkopere bouwvakkers uit dat soort landen misschien zoals beschreven. ?

Als diegene met visum zich zelfs na die 7 dagen meldt met een excuus kan er gewoon betaald worden en klaar is XXXXX.
Heb het ook nog nooit gehad te laat maar goed het kan zomaar eens verkeerd in het hoofd zitten om wat voor redenen dan ook.


Denk dat een overstay een niet correcte handeling is die afgekocht kan worden en die na verloop van tijd een overtreding met verblijfproblemen gaat worden.

Mond vol.
De pinda mannen die bij jou liepen komen waarschijnlijk uit Bangkok tot voor 2 jaar geleden was er bijna in elke soi wel een te vinden.
Na een strengere controle zijn de meesten dan ook verkast .
Niet te verwisselen met de horloge verkopers die zijn vaak wel legaal en hebben half thai's bloed .neem bv de INDRA market bij de Bayok tower Prathunam .hier werken 90 % de afstammelingen van Indiers en Thai .geboren en getogen in Thailand en dus e Thai nationaliteit.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Strengere regels overstay

#7 Bericht door prajak » woensdag 28 oktober 2015, 09:38

En, Ben en Hua Thale, kijk op Sukhumwit naar de 'klerenwinkels', de tailleurs. Half Thai, half Nepalees, Pakistani, Indiër want generaties lang hier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Strengere regels overstay

#8 Bericht door prajak » dinsdag 22 december 2015, 00:38

Visums: de afvalput Thailand dempen?

Per maart 2016 gaan de nieuwe overstay regels in uitvoering en die zijn rigoureus. Jarenlange verbanning uit Thailand al is lang niet iedereen overtuigd van de juridische basis daarvoor.

Maar dat is advocatenwerk en als je wordt opgepakt en geen geld hebt voor een advocaat word je geplaatst in het detentiecentrum en komt er dan een ticket dan mag je weg als ook de boete voor overstay is betaald.

Is er ook dan geen geld en/of geen ticket dan heb je een miserabel leven in dat centrum dat wel eens wordt omschreven als een ‘onprettige plaats’ en ik druk me mild uit....

De nieuwe regels zijn op internet te vinden. En hier.

Een groep opgepakt

Nu hebben ze deze week weer een honderdtal mensen met overstay opgepakt al staan er maar 13 op de foto en naar ‘goed’ gebruik in dit land met het hoofd duidelijk in beeld. Barbertje moet met het koppie in de krant.

Vijftig Pakistani vormen de hoofdmoot en vijftig van andere landen en een enkele witneus. Een van de mensen heeft 691 dagen overstay, dat is bijna 2 jaar en ik vraag me af, hoe blijven uit handen van de politie tijdens toevallige controles van papieren?

Rij ik buiten de stad dan heb ik mijn paspoort bij me en er wordt regelmatig naar mijn paspoort gevraagd. Maar of de ‘gewone’ politie die stempels begrijpt?

Ik leer daarvan dat de controle op buitenlanders een farce is.

Langverblijvers waar ik er een van ben worden gecontroleerd, moeten ieder stukje papier en stempel in orde hebben, worden naar inkomen en banksaldo gevraagd, huisboek, nog meer stempels, maar anderen gaan hier rond zo vrij als een vogel.

Love is all.

Ik hoor wel dat op enkele eilanden verscholen in de bossen hele communes van buitenlanders wonen op geitenwollen spullen met hare krishna in hart en ziel en die daar leven van zon, wind en liefde, de maha mantra en het summum bonum.

Net als toen in de voormalige kolonie de bevolking wegvluchtte toen overijverige Nederlandse belastinggaarders daar de ‘loonbelasting’ :giggle2: kwamen brengen moet je met die mensen niet praten over een stempel.....

Laten ze dat maar snel oplossen. Iedereen gelijk behandelen betekent dat ook zij hun stempel moeten hebben.

Weblink:

http://www.bangkokpost.com/news/crime/8 ... a-overstay

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Strengere regels overstay

#9 Bericht door yandre » dinsdag 22 december 2015, 03:58

nu zelf in 6 jaar 2 keer gehad toen ik met bus naar nongkhai
kwam controle aan de weg morgens paspoort laten zien .
verder nooit controle ook niet in bangkok dus ja er zijn er die
het zelfde hebben bijna tot nooit geen controle.
maar ik hoor ook er lopen er hier in de locatie farang zwervers
hoor ik van noi en die worden nu nog gedoogd maar of dit volgend jaar
ook nog is ??
maar heb wel in bangkok gezien dat er diverse werden op gepakt bedelaars
die geen thai waren denk .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Strengere regels overstay

#10 Bericht door Hua Thale » vrijdag 19 februari 2016, 13:07

Citaat:

Starting March 20, foreigners who overstay in Thailand for more than 90 days will be banned from re-entering the country as part of the immigration bureau’s new measure to tighten up security against ill-intent elements.

Bron en volledig bericht englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Strengere regels overstay

#11 Bericht door Ben » vrijdag 19 februari 2016, 13:18

Hua Thale schreef:Citaat:

Starting March 20, foreigners who overstay in Thailand for more than 90 days will be banned from re-entering the country as part of the immigration bureau’s new measure to tighten up security against ill-intent elements.

Bron en volledig bericht englishnews
Hotels, apartments, hostels or house owners who rent their houses or rooms to foreigners will be asked to report the stay of foreigners to the nearest immigration offices through the internet so that officials can keep track of their stay in the kingdom.
De laatse zin is ook een leuke :Whistle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Strengere regels overstay

#12 Bericht door prajak » vrijdag 19 februari 2016, 15:07

Ja, da's een aardige. Thailand heeft meer dan 25 miljoen bezoekers per jaar en die wil de Immigration in de gaten houden via grensbewegingen, hotel etc bezoeken, huisbezitters die 'braaf' die TM 30 invullen, lokale politie die 'graag' de TM 30 in ontvangst neemt, en zo houden we de criminelen in de gaten. Goed idee en ik wens ze alle succes van de wereld...... :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”