Geplande overstay

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Geplande overstay

#1 Bericht door BKK_Bert » donderdag 17 april 2014, 15:46

Beste forumleden,

Half mei ben ik weer in BKK, maar blijf 5 dagen langer dan de 30 visa-dagen (dus 35 dagen). Kan ik bij binnenkomst op de luchthaven al een extension aanvragen bij de immigration of moet ik dat later doen in Lat Phrao bij de immigration. Visarun kan ook, maar is niet gewenst. Visum aanvragen voor een langer verblijf via de ambassade in A'dam lijkt me in vergelijking dan te duur.

Met dank,

Bert
Home is not where you live, but where they accept you.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geplande overstay

#2 Bericht door Hua Thale » donderdag 17 april 2014, 16:03

Volgens mij is er iets van zeven [7] dagen bij de immigratie te koop a 1900 Bath.
Je moet je dus melden bij de immigratie 7 dagen verlenging kopen en dan zou alles legaal blijven informatie uit een grijs verleden dus pin mij er niet op vast.
Beter als een berg gel&l op het vliegveld.
Het O dan betaal ik dat toch even zou ik het niet op aan laten komen.

Hier staat er iets van beschreven.

tourismthailand.org
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Geplande overstay

#3 Bericht door prajak » donderdag 17 april 2014, 17:17

Half mei pas dus je hebt tijd een toeristenvisum te halen in Mokum of in Den Haag. Extensie in Thailand kost ??? 2.000 baht ?

Ik denk dat je alleen een extensie kunt krijgen op een kantoor van de Imm Politie. Zitten die op het vliegveld in de aankomsthal ?

Je bent moe van de vlucht en jouw hoofd staat naar andere dingen dan naar een stempel en extra betalen. Maar neem geen overstay ! Blijf daar verre van. Pak desnoods een rondje buurland in de laatste 15 dagen. Kost je een dag.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Geplande overstay

#4 Bericht door mai mi tang » donderdag 17 april 2014, 21:22

FF klikken… Voor 30 euro weet je alles. Oók geen geouwehoer op het vliegveld van vertrek en… géén 1900 Baht ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Geplande overstay

#5 Bericht door carpediem » donderdag 17 april 2014, 23:53

Visum aanvragen voor een langer verblijf via de ambassade in A'dam lijkt me in vergelijking dan te duur.


Goedkoopste, beste en veiligste optie.
pluk de dag (carpediem)

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Geplande overstay

#6 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 18 april 2014, 00:34

Ik heb het even opgezocht:

Uitgaande dat 1900 baht ca. €45.00 is:

Visum aanvragen in A'dam of Den Haag:

Optie 1:
Retourtje Leiden-A'dam (2x (aanvragen en ophalen)) 2x17,20 = €34,40.
kosten visum €30.00.
Totaal €64,40.

Optie 2:
Retourtje Leiden-Den Haag (2x (aanvragen en ophalen)) 2x6,60 = €13,20.
kosten visum €30.00.
Totaal €43,20.

Optie 3:
Per aangetekende post a €7,95 euro + visum maakt €37,95.
komt bij retourtje Leiden-A'dam €17,20.
Totaal €55,15.

Optie 4:
Per aangetekende post a €7,95 euro + visum maakt €37,95.
komt bij retourtje Leiden-Den Haag €6,60.
Totaal €44,55.

M.a.w.: Optie 2 en 4 zijn mogelijk maar scheelt wat betreft kosten niet veel met een extension aanvragen bij immigration.
Visumaanvraag per aangetekende post.

Het is niet meer mogelijk om uw visumaanvraag per post of aangetekende post aan te vragen.
......
Het is wel mogelijk om uw paspoort met daarin het visum aangetekend retour laten sturen naar een adres in Nederland
Thaise ambassade
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Geplande overstay

#7 Bericht door v@go » vrijdag 18 april 2014, 03:40

Uitgaande van de duurste versie ben je 1,84€ per dag kwijt. Dat zijn dan twee drankjes per dag.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geplande overstay

#8 Bericht door stevenl » vrijdag 18 april 2014, 05:04

Extension kun je bij ieder immigratie kantoor aanvragen a 1900 baht plus pasfoto. Je krijgt dan 7 dagen extra.

Ik vermoed dat dit pas na verloop van tijd kan, dus niet al direct bij aankomst, maar weet dit niet 100% zeker.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geplande overstay

#9 Bericht door Hua Thale » vrijdag 18 april 2014, 05:40

Wat in die link die ik eerder geplaatst had al staat.
Denk dat het pas een paar dagen voor het verlopen van je dertig dagen kan.
Iets wat mij ook logisch lijkt anders kan je net zo goed in Nederland iets halen het is ten slotte een noodgreep.



You can avoid paying any overstay fines by visiting a Thai immigration office and requesting a Thai visa extension. The Bangkok immigration office near Sathorn Rd is the most popular (02-287-3101; Soi Suan Phlu, 9am-12pm/13:00-16.30 Mon-Fri, 9am-12pm Sat) and the Chiang Mai immigration office will also provide Thai visa extensions (05-320-1755-6; Th Mahidon; 8.30am-16.30pm Mon-Fri). The usual fee for a Thai visa extension is around 2000 Baht. Because the immigration offices can be very busy, getting a Thai visa extension may not be practical unless you believe you will overstay your Thai visa by more than 3 or 4 days.

Dit is hem als je niks doet.

The penalty for overstaying your visa is typically 500B per day, with a 20,000B limit. Fines can be paid upon departure at the airport. If you've only overstayed one day, you may not have to pay any fine or you may have to pay 1,000 baht, depending on the current regulations. Children less than 14 years old who are traveling with a parent or guardian are not required to pay any fines for overstays.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Geplande overstay

#10 Bericht door jvs » vrijdag 18 april 2014, 07:29

Als je voor enige reden wordt aangehouden en om je paspoort gevraagd tijdens een overstay heb je grote problemen.
Gewoon een dag of twee voor je overstay naar de Imm. gaan en er een week bijkopen.
Gemakkelijker kunnen ze het niet maken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Geplande overstay

#11 Bericht door prajak » vrijdag 18 april 2014, 15:01

Jvs heeft gelijk en eigenlijk zou die informatie niet op deze manier mogen worden gegeven door de overheid.

Overstay is een misdrijf dat alleen aan de grenzen met een administratieve boete kan worden afgedaan. Wordt je staande gehouden bij een gewone controle door de andere politiediensten dan word je aangehouden, draai je de bak in en kun je een advocaat gaan regelen.

Dus niet doen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Geplande overstay

#12 Bericht door joepattaya » zondag 20 april 2014, 04:51

Het begint eigenlijk al op de luchthaven vanwaar je vertrekt...........als je terugvlucht NIET valt binnen de 30 dagen na aankomst, dan kun je al geweigerd worden.

Een verlenging vragen bij aankomst in BKK lijkt me niet erg slim.........men zal zien dat je het land illegaal binnenkomt (je voldoet niet aan de gewenste entry-regels).

Mocht je dus al zover komen dat je Thailand binnenkomt, dan zit er niets anders op, dan een 5-7 dagen verlening te gaan halen bij de dichtstbijzijnde immigratie a THB 1,900.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Geplande overstay

#13 Bericht door Ben » zondag 20 april 2014, 08:16

joepattaya schreef:Het begint eigenlijk al op de luchthaven vanwaar je vertrekt...........als je terugvlucht NIET valt binnen de 30 dagen na aankomst, dan kun je al geweigerd worden.

Een verlenging vragen bij aankomst in BKK lijkt me niet erg slim.........men zal zien dat je het land illegaal binnenkomt (je voldoet niet aan de gewenste entry-regels).

Mocht je dus al zover komen dat je Thailand binnenkomt, dan zit er niets anders op, dan een 5-7 dagen verlening te gaan halen bij de dichtstbijzijnde immigratie a THB 1,900.
Die visa regels en consulaten of Ambassades zijn er niet voor niets .

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Geplande overstay

#14 Bericht door Adrie » zondag 20 april 2014, 10:35

Gewoon per aangetekende post een toerist visa in Amsterdam aanvragen.

Meestal binnen 1 of 2 weken gepiept.

Bij vertrek AMS kan een probleem hebben ( alhoewel ik dat nog nooit van iemand persoonlijk gehoord heb)

BKK kan een probleem zijn, en heb zelf het zelfde een keer gehad een jaar of 10 geleden, waar de douane er wel een opmerking over maakt dat ik langer dan 30 dagen bleef.

Ik zei toen iets van I Know, and I go to imigration for buy visa for 7 day extra , en kon gelukkig kon ik door, waarbij de man nog zij don,t fotget to go immigration.

Ik heb dat dus nooit meer gedaan, want het is niet relaxt reisen.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Geplande overstay

#15 Bericht door mooatje » zondag 20 april 2014, 11:39

Het simpelste is gewoonweg alles in orde te brengen voor je afreist.Waarom vakantietijd verliezen door alle rompslomp daar.Je verliest een stuk vrijheid want je moet op tijd voor een verlenging zorgen.
En dit voor een paar euro.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”