Retirement extension Udonthani

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Retirement extension Udonthani

#1 Bericht door joeisan » maandag 17 maart 2014, 04:56

Ik zou graag, indien aanwezig, ervaringen lezen mbt aanvraag extension gebaseerd op inkomen van 65K of meer.

Het gaat specifiek om Udonthani Immigration office, omdat kantoren nog al eens kunnen verschillen in procedures.

Ik heb de afgelopen jaren retirement extension verkregen op basis 800K in de bank, dit jaar gepensioneerd en nu een maandelijks inkomen van royaal boven 65K.

Vragen:

Afgezien van aanvraagformulier en pasfoto's, wat heb ik allemaal nodig?

Ik heb gehoord dat zelfs bankboekje plus kopiën van een jaar plus een brief van de bank omtrent het saldo op de dag van aanvraag (probleem voormij omdat mijn bank 40 km in de andere richting ligt, hetgeen dan een rit van 140 km betekent tot in Udon). Ik dacht dat de basis inkomen dit soort ongein zou vervangen.... ik hoor gaarne.

Het formulier van de ambassade laat ik legaliseren in Bangkok, alleen het zegt niets, ik vul zelf de bedragen in en de ambassade is niet verantwoordelijk voor de juistheid ervan. Moet niet ook de pensioenbrief gelegaliseerd worden?

Wat ik nu heb aan informatie om mee te nemen:

aanvraagformulier
pasfoto's
paspoort plus kopieën
formulier door ambassade gelegaliseerd
huisboek of yellow house book plus kopieën

Onzeker:

pensioenbrieven (ik heb 2 pensioenen)
bankboek met kopieën van het laatste jaar
verklaring bank omtrent saldo op de dag (kan ook door overleggen van slip na ATM gebruik?)


Gerucht: ooit eens gelezen dat ze een wegenplan willen hebben hoe van hun vandaan naar jouw huis te komen....

Voor elke informatie die onzekerheden kan wegnemen ofwel zeker maken ben ik dankbaar.

Let wel: Udonthani Immigration
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Retirement extension Udonthani

#2 Bericht door trangerkuda » maandag 17 maart 2014, 06:59

Joeisan, wat per immigratiekantoor kan verschillen, is de wijze waarop (door een bepaalde ambtenaar) daar de geldende regels voor een extensie worden geïnterpreteerd.
Om mogelijke misverstanden c.q. verschil van mening over hoe geldende regels gelezen/geïnterpreteerd dienen te worden zo veel mogelijk te voorkomen, vraag ik ieder jaar op het immigratiekantoor waar ik mijn jaarlijkse extensie verkrijg, om een A4-tje in de Engelse taal, waarop de regels zoals die op dat moment gelden staan vermeld.
Indien ik dan na lezing denk, dat een of meer daarop vermelde voorwaarden ter verkrijging van een extensie sinds het daaraan voorafgaande jaar is/zijn veranderd, dan vraag ik ter plekke hoe een en ander volgens de op dat immigratiekantoor werkzame ambtenaren uitgelegd dient/dienen te worden.
Voor zover ik mij herinner, is - wat mij betreft - er de afgelopen jaren niets wezenlijks in de regelgeving veranderd. Voor mij betekent dit concreet, dat ik jaarlijks mijn extensie krijg, nadat ik navolgende zaken heb ingeleverd c.q. heb laten zien:

- het ingevulde en ondertekende formulier voor het aanvragen van de jaarlijkse verlenging (en in mijn geval - omdat ik dit jaarlijks altijd tegelijkertijd met de extensieaanvraag doe - ook het ingevulde en ondertekende
formulier voor een stempel voor multiple re-entry);
- de benodigde pasfoto's;
- een kopie van mijn geldige Nederlandse paspoort (kopiën van alle pagina's waarop gegevens staan vermeld,
dus ook de pagina's waarop de stempels van voorgaande jaren vermeld staan, de pagina waaraan de kaart
is geniet waarop vermeld staat wanneer ik voor het laatst het land ben binnengekomen en de pagina waar
het 'negentigdagenbriefje' aan is geniet;
- mijn geldige Nederlandse paspoort;
- een of meerdere foto's van het huis waar ik woon;
- een plattegrond/routebeschrijving naar de plek waar dat huis gelegen is (ik gebruik hiervoor sinds een
aantal jaren een uitgeprint kaartje van Google Earth);
en zeker niet te vergeten
- de door de Nederlandse ambassade (of consulaat) middels handtekening en stempel 'geautoriseerde'
inkomensverklaring, welke inkomensverklaring wordt vergezeld van een door een erkend Thais
vertaalbureau in het Thais vertaalde versie.
Tot op heden heb ik - nadat ik natuurlijk ook netjes de hiervoor geldende kosten heb betaald - nimmer problemen ondervonden om mijn jaarlijkse extensie te verkrijgen.



-

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#3 Bericht door joeisan » maandag 17 maart 2014, 08:51

Hartelijk dank trangerkuda!

Goed idee om gewoon even te vragen of ze een A4 hebben met de voorwaarden c.q. regels. Ik hoop dat Udon dat ook heeft/doet, spaart een hoop gepuzzel.

Paar vraagjes nog:

1. Je hebt het niet over bankboek plus jaar lang kopieën aangevuld met een verklaring van de bank omtrent saldo.
Dat spreekt mij bijzonder aan, omdat ten eerste zij niets te maken hebben met mijn privë bankzaken en ten tweede het totaal irrelevant is omdat er aangevraagd wordt op basis van inkomen hoger dan 65K per maand.

2. De inkomensverklaring. Er is een formulier dat gedownload kan worden van de ambassade, is in het Engels en geeft aan (hoewel zelf ingevuld) dat het inkomen boven het minimum vereiste is. Moet dat formulier officiëel vertaald worden? Het formulier zelf zegt eigenlijk niets, of bewijst niets. Maakt mij niet uit, als dit vertaald moet worden dan is dat ok. Je hebt het over een erkend vertaalbureau, niet specifiek een advocaat?

3. Ik heb twee pensioenbrieven, waarin verklaard wordt dat ik recht heb op pensioen in de orde van xxx euro. Zijn deze brieven niet aan de orde? Of beter toch maar vertalen en meenemen?

Dank voor enige toelichting! [|)
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Retirement extension Udonthani

#4 Bericht door RuudThai » maandag 17 maart 2014, 18:20

Joelsan, volgens mij komt Trangerkuda niet uit Udon Thani, net als ik. En dus weet je nog niet wat ze daar in Udon vragen.
Ik heb vorige week bij mijn immigratiekantoor in Sakon Nakhon mijn non-O-immigrant retirement visum verlengd. Ik ben getrouwd met een Thaise en dan moet ik dus het volgende overleggen:
- het aanvraagformulier;
- 2 pasfoto's;
- kopieën van alle beschreven bladzijden van het paspoort;
- het paspoort zelf;
- kopieën van de bladzijden van het laatste jaar van mijn bankboekje;
- de inkomstenverklaring van de ambassade, in het Engels is voldoende;
- kopie van mijn gele huisboek;
- kopie van het blauwe huisboek van mijn vrouw;
- kopie ID-kaart van mijn vrouw;
en ik had er voor alle zekerheid (was niet gevraagd) een kopie van mijn in het Thais vertaalde Nederlandse huwelijksakte bijgevoegd.
Plus natuurlijk de 1900 baht legeskosten.

Ik hoef nooit een verklaring van de bank bij te voegen en ik hoef ook nooit papieren in het Thais te laten vertalen, men kan daar Engels lezen. Wat ik ook logisch vind in een dergelijke functie.
Tenslotte laten ze je daar nog een één of andere verklaring ondertekenen, dat je bekend bent met de Thaise wetgeving en dat je staat voor de waarheidsgetrouwheid van je papieren enz. blablabla.

Maar dus in Udon kan het weer anders zijn! Prajak bijv. in Nongkhai heeft daar hele fanatieke lui die geen Engels willen lezen en geen vertrouwen hebben in je papieren en dan moet je die laten legaliseren bij de Thaise overheidsinstantie in Bangkok.
Dus het kan allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Retirement extension Udonthani

#5 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 01:42

Gezien de weinige leden die uit jou regio komen met reactie zou ik eens hier kijken Joeisan.

http://www.udonmap.com/

Deze ziet er leuk uit maar ik krijg het Engels niet geactiveerd.
Dus je vragen eens even per e-mail stellen is mij nog even onduidelijk.

http://udonthani.immigration.go.th/web/

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#6 Bericht door joeisan » dinsdag 18 maart 2014, 03:22

Bedankt RuudThai en Hua Thale.

Ik ben aan het zoeken en vragen op Udonmap, was daar jarenlang aktief totdat ik genoeg kreeg van bepaalde negatieve en beledigende posters. Maar ik kan zoeken in hun database naar oudere posten omtrent Udon Immigration.

De website naar de Immigration vertaalt inderdaad niet, maar het is niet meer dan een "opsteker" betreffende hun aktiviteiten, alle regio kantoren en meer van dat. Geen handleiding voor bepaalde diensten.

Ik hoop dat zich hier nog iemand (of meerdere iemanden ;) ) meldt met ervaringen. Dat gevoegd bij de hopelijk verkrijgbare informatie van het kantoor zelf zou mij optimaal moeten kunnen informeren.

Alvast dank voor alle info.
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Retirement extension Udonthani

#7 Bericht door trangerkuda » dinsdag 18 maart 2014, 08:34

Joeisan, zojuist las ik je bericht met een drietal aanvullende vragen. Ik zal proberen daar in het kort iets over te zeggen. Let wel......, zoals bekend, in principe kun je hier in Thailand elk moment te maken krijgen met een ambtenaar m/v die - om wat voor reden dan ook - besluit, dat haar of zijn interpretatie van geldende regels de enig juiste is, ook al wijkt die interpretatie sterk af van wat anderen vinden, dat een correcte interpretatie is.
En zoals verder eveneens bekend zal zijn, het is kennelijk sowieso normaal, dat zo'n beetje ieder immigratiekantoor een eigen standaardinterpretatie van bestaande regels hanteert en op basis daarvan zelf een lijstje met benodigde documenten en dergelijke heeft opgesteld.
Zoals ik eerder al aangaf, is het niet onverstandig om jaarlijks, kort voor de datum waarop een en ander gerealiseerd dient te worden, (niet te kort daarvoor overigens, omdat er dan weinig tijd overblijft om indien nodig iets te regelen) op het immigratiekantoor waar je je dient te vervoegen voor een extensie, de op dat moment door het immigratiekantoor gehanteerde regels op te vragen.
Nu wat je drie vragen betreft:
1 en 2 - Bankboek en/of inkomensverklaring. Algemeen geldt, dat een van de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om voor extensie in aanmerking te komen, het overleggen van een bewijs van inkomen is.
Dit kan op twee manieren;
a - door het overleggen van een bankboekje (al dan niet met kopiën van wat er het afgelopen jaar zoal op die rekening gebeurt is) waaruit blijkt, dat op bijbehorende rekening minimaal een bepaald bedrag staat, of
b - een door de Nederlandse ambassade (of consulaat) 'geautoriseerd' (online te downloaden en uit te printen) inkomensverklaringformulier.
Het klopt, dat de ambassade het door betrokkene op dit formulier ingevulde bedrag niet garandeert, betrokkene is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van het ingevulde bedrag. Dit inkomensverklaringformulier dient inderdaad door een erkend Thais vertaalbureau vertaald en van de gebruikelijke stempel en handtekening voorzien te worden.
Wanneer je het terrein van de Nederlandse ambassade in Bangkok uitloopt, zitten er een paar van dit soort bureautjes vlakbij. Een is recht tegenover de in- en uitgang van de ambassade gelegen. Ik zelf laat jaarlijks mijn ingevulde en 'geautoriseerde' formulier vertalen door een bureautje dat iets verderop ligt. Wanneer je de ambassade uit komt en rechtsaf slaat, dan zit op ongeveer vijftig meter aan de overkant van de Soi ook een vertaalbureautje.
Zoals gezegd, je kunt dus zelf een keuze maken wat je voorkeur heeft om aan te tonen wat je (jaarlijkse) inkomen is.
In de Engelstalige tekst van de nu geldende regels staat al jaren duidelijk en nadrukkelijk OR (of). Het is dus niet nodig, dat je beide opties bij je extensieaanvraag inlevert.
Persoonlijk heb ik jaren geleden gekozen voor de jaarlijkse inkomensverklaring. Ik vind het lastig (belachelijk eigenlijk), dat je te allen tijde 800.000 op een Thaise bankrekening hebt staan, waarmee je in feite niet of nauwelijks iets kunt doen. Maar een ieder bepaalt op basis van eigen criteria wat voor haar of hem beter uitkomt.
3 - Pensioenbrieven. Mij is nooit gevraagd pensioenbrieven - vertaald of niet - te overleggen. Persoonlijk denk ik, dat het - als men er niet om vraagt/heeft gevraagd dit soort documenten in te leveren - je het beter achterwege kunt laten. Je zult wellicht al ervaren hebben, dat een Thaise ambtenaar (maar ditzelfde geldt misschien wel voor een gemiddelde ambtenaar waar ook ter wereld) gek is op papieren, formulieren, documenten, handtekeningen en stempels en dergelijke. Hoe meer hoe liever. Mij lijkt - zolang er niet nadrukkelijk om wordt gevraagd dus - het verstandig om niet meer in te leveren, dan strikt gevraagd wordt.
Je loopt het risico, dat wanneer je iets eenmaal hebt overlegd, men er in het vervolg een eis van maakt.

Ik hoop hiermee je drie aanvullende vragen beantwoord te hebben. Maar nogmaals, wat hier in Kantang (daar is het immigratiekantoor in Trang gevestigd) gebruikelijk is, is zeker geen Wet van Meden en Perzen waar het een elders in het land gevestigd immigratiekantoor betreft.
In ieder geval succes gewenst.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Retirement extension Udonthani

#8 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 maart 2014, 09:27

Trangerkuda, nu noem je alweer het zgn. verplicht naar het Thais vertalen van het inkomstenformulier.
Je hebt waarschijnlijk mijn reactie niet gelezen: het is geen verplichting doch een immigratiekantoor zou er een eigen regel van kunnen maken. En sommige immigratiekantoren eisen ook nog een legalisatie bij de Thaise autoriteiten in Chaeng Wattana.

En je wijst op een vertaalbureau vlakbij de ambassade. Nou, ik handel zo'n aanvraag van het inkomstenformulier schriftelijk af en hoef niet naar Bangkok. Mocht in Udon Thani de eis van vertaling gesteld worden, dan zit daar bovendien een erkend vertaalbureau.

En naast dat inkomstenformulier is "iets" van je bank verplicht, hetzij een bankverklaring, hetzij de kopieën van je bankboekje. Men wil nl. kunnen zien dat er geld uit het buitenland op die bankrekening komt. Want als dat bewijs er niet is, dan zouden ze je wel eens kunnen verdenken dat je arbeid verricht in Thailand en zo in je onderhoud voorziet.

Maar het blijft een spelletje "raden maar" hoe de regels in Udon worden gehanteerd en zolang er niemand uit die stad/provincie reageert lijkt het mij het beste dat Joelsan maar gewoon even langs de immigratiedienst langsgaat en opvraagt wat hij precies nodig heeft.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Retirement extension Udonthani

#9 Bericht door printen44 » dinsdag 18 maart 2014, 10:24

Een goed advies van RuudThai, want elk Immigrationkantoor hanteert zijn eigen regels. Wat jij als regel meemaakt in jouw Immigrationkantoor kan hemelsbreed verschillen met het kantoor dat jij moet bezoeken. En ik maakte dat mee. Eerst ging ik altijd naar Mae Sai Immigration en later, toen ik verhuisde, naar Chiang Mai Immigration. Twee totaal verschillende werelden met verschillende regels.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Retirement extension Udonthani

#10 Bericht door trangerkuda » dinsdag 18 maart 2014, 10:42

RuudThai, wat is je probleem kerel? Zowel in mijn eerste, als in mijn tweede reactie op berichten van Joeisan heb ik aangegeven, dat waarschijnlijk ieder immigratiekantoor in Thailand zo zijn eigen regels hanteert betreffende wat er zoal aan papieren en documenten etc. overlegd dient te worden bij een extensieaanvraag.
Sterker nog, ik wijs er tevens op, dat het zelfs kan voorkomen, dat je te maken krijgt met een ambtenaar m/v die vindt dat haar of zijn eigen, persoonlijke interpretatie de enig juiste is.
Verder maak ik in mijn antwoorden melding van die zaken, die ik jaarlijks op het immigratiekantoor in Kantang moet inleveren om weer een stempel voor het recht op verblijf voor weer een jaar in mijn paspoort te krijgen. Zaken zoals bijvoorbeeld een inkomensverklaring INCLUSIEF EEN OFFICIÈLE THAISE VERTALING DAARVAN zijn in mijn situatie een vereiste.
En ik vermeld daarbij NIET - omdat dit in mijn geval GEEN vereiste is - een bankboekje of rekeningafschriften of vergelijkbare zaken, omdat ik die niet voor mijn extensie nodig heb.
En verder was ik het, die bij de beantwoording van Joeisan´s eerste bericht hem al heeft aangeraden om vooraf bij het immigratiekantoor waarmee zaken gedaan moeten worden, aldaar om de actueel geldende regels te vragen en hoe die regels door hen geìnterpreteerd worden.
Zoals gezegd ik snap je probleem niet. Overigens hoef ik daarover niet nader geìnformeerd te worden, ik vermoed namelijk, dat een en ander een gevolg is van niet zorgvuldig lezen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Retirement extension Udonthani

#11 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 maart 2014, 11:05

Ik heb er ook geen probleem mee, alleen begon het erop te lijken dat je Joeisan al meteen naar Bangkok wilde sturen om de inkomstenverklaring daar al te laten vertalen. Terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is, ik meen begrepen te hebben dat de meeste kantoren een Engelstalige verklaring accepteren.
En daarom zeg ik steeds dat Joeisan beter bij Udon Thani zelf kan informeren dan zich te richten op mijn of op jouw ervaringen, want die verschillen nogal.

Bij 'mijn' kantoor wordt redelijk soepel gewerkt en bij jou verzinnen ze regels om het je extra bewerkelijk en een stukje duurder te maken.
Ik hoef dus ook geen (was dat vergeten te vermelden) foto's van mijn huis en de routebeschrijving er naar toe aan te leveren maar ik woon er dan ook 5 minuten rijden vandaan.... [|) [8)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Retirement extension Udonthani

#12 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 12:27

Wat mij opvalt is dat een aantal mensen de regels voor 'married' en 'retirement' bij deze extensie door elkaar halen.
De regels voor retirement zijn eigenlijk vrij eenvoudig 50 + 65000 bath inkomen per maand of 800.000 bath op de bank of een combinatie daarvan (beide lager maar een totaal van het gevraagde.)
Bevestiging van de bank met data met stempels 72 uur geldig en of inkomen verklaring gelegaliseerd fotos van ondergetekende bevestiging huisadres en klaar is kees.
O en je paspoort natuurlijk.


Bij married is het 400.000 of 40.000 per maand en ja dan is twaalf keer geen 400.000
En bij deze extension beginnen de heren en dames van de immigratie fotos te vragen van het gelukkige stel voor en IN het huis.
Een route beschrijving naar je huis vanaf het immigratie bureau.
Je huwelijksverklaring in het Thais en natuurlijk je paspoort fotos en kopieen het liest veel en drie keer.

Er is in het verleden wel eens een onderwerp over geweest dacht ik de NEP relaties of in real live verbroken relaties wat men maar even vergeet te vermelden.

Want daar knelt de schoen volgens mij bij de dames en heren van de immigratie.

Klein zijstraatje Joeisan sollie :Whistle:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Retirement extension Udonthani

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 maart 2014, 12:47

Zoals ik al schreef heb ik een visum op basis van retirement en dan op inkomen. Maar er is bij ons géén verklaring van de bank verplicht. Alleen fotokopieën van de bladzijden in het bankboek die het laatste jaar beslaan.
Dus ik haal niks door elkaar, het bewijst slechts dat het overal anders wordt gehanteerd.

En volgens mijn rekenmachientje (in mijn hoofd :giggle: ) is 12 keer 40.000 meer dan 400.000.... :Whistle:

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#14 Bericht door joeisan » dinsdag 18 maart 2014, 13:17

Heren, heren. Ik waardeer tenzeerste het feit dat jullie de moeite nemen om te antwoorden, en zoals duidelijk naar voren komt is er geen uniform beleid in Thailand inzake het verstrekken van (in mijn geval) retirement extension op basis van inkomen. Niet dat ik bijzonder verrast ben, ik had al het vermoeden. Probleem met Udon is dat het redelijk jong is, voorheen was men verplicht naar Nongkhai te gaan, hetgeen met redelijke zekerheid de vervelendste immigratie is. Toen werd besloten dat iedere provincie een eigen kantoor moest hebben, alleen was er geen geld. Dus één jaar had men een kantoortje onder het AEK ziekenhuis, maar dat verdween weer. (Ik stond met mijn 90 dagen rapport mooi voor .... daar, moest weer naar NK). Enkele jaren geleden was er een royaal kantoor op de luchthaven, maar dat was ook van korte duur. Nu zitten ze in een bijgebouwtje van de provinciale politie, lekker goedkoop :cheesy:

Een aantal dingen zijn duidelijk en persoonlijk begrijp ik de drang tot bewijs van inkomen in Thailand. Dat wordt niet bewerkstelligd door een consulaire verklaring, al dan niet gelegaliseerd en vertaald. Indien ik immigratie officier zou zijn zou ik zeggen "Laat het bankboekje maar zien waar de bedragen binnenkomen". Kunnen ze gelijk zien hoeveel het maandelijks is (heb al verhalen gelezen van 2000 baht te kort vanwege een alternatieve omrekeningskoers). Dus is dat consulair papier nietszeggend, overigens de pensioenbrieven ook omdat ze alleen aangeven welk bedrag in euro uitbetaald wordt, hoewel in mijn beide brieven vermeld is dat de bedragen op mijn Thaise bankrekening gestort worden...

Het beste advies is inderdaad het immigratiekantoor te bezoeken en vragen naar de voorwaarden. Dat geeft al een ruime zekerheid wat te doen en wat niet. Vreemd genoeg heb ik gelezen dat Udon een routeplan eist, hoewel dat niet in de voorwaarden vermeld is. Is ook waanzinnig, stel je woont al 12 jaar op hetzelfde adres, hebben ze 12x dezelfde tekening.

Maar goed, we hebben het niet over logisch, we hebben het over immigratie en het gebrek aan een nationaal beleid.

Ik heb op Udonmap dezelfde vragen gesteld en hoop op interessante antwoorden. Maar het ter plekke vragen is nu prioriteit nummer één.

Hartelijk dank heren! :clap:
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension Udonthani

#15 Bericht door Herbergier » woensdag 19 maart 2014, 03:17

Nou als ik dit allemaal lees ben ik heel gelukkig met het Immigration Office in Kap Choeng (Surin), daar gaat het allemaal in het Engels en heel erg soepel.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”