Penang NON - O visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
michiel51
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 26 januari 2014, 04:26

Penang NON - O visa

#1 Bericht door michiel51 » maandag 27 januari 2014, 09:21

Hallo forumleden

Ik nheb heel wat uitgespit om te weten te komen of ik het goed doe om een NON -O visa op grond van Married aan te vragen in Maleisie
Ben geheel onbekend in Maleisie en heb dus wat vragen

Khota Buri of naar Penang ....of is dat mischien hetzelfde
Non -O word wel of niet afgegeven in Penang.......hoor vele verhalen dat ze dat niet doen en max 3 mnd geven
Benodigheden:
- applicatieformulier.............wie weet een link waar ik deze kan downloaden
- Paspoort
- 5500 Baht voor Multi Entry NON-O visa
- 2 pasfotos
- copy certificate Marry
-Copy paspoort vrouw
- Pasfoto vrouw
-Copy Bankboek..............waarom en wat moet hierop vermeld staan

Misschien nog meer documenten.......zoals Birthcertificate of iets degelijks
Ben zeer bang dat ik helemaal afreis met de bus van BKK naar Penang en dan NEE te horen krijg
Bij afwijzing ben ik dus 5500 baht kwijt...klopt dat

Geeft het consulaat in Penang ook eventueel een triple Tourist visa af

Zijn ze streng met de documenten of maak ik mijzelf gewoon weer veel te druk met de papieren
Misschien is er iemand die al eerder een NON -O in Penang heeft gehaald en mij de weg kan wijzen hoie en wat
Kan ik iemand misschien bellen of mailen en hem mijn papieren laten controleren

Dank U wel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#2 Bericht door prajak » maandag 27 januari 2014, 09:39

Met Penang kan ik je niet helpen.

Maar is Laos niet dichterbij ? 12 Uur in de trein of 9 uur in de snelbus.

In Laos kun je een non O kopen voor 3 maanden. 8 Ton baht in een Thaise bank minstens drie maanden en die haal je er daarna weer af of je leeft ze op. Let op: heb je ooit 'overstay' gehad dan kan/zal men moeilijk gaan doen.

In Nongkhai zit een farang/ondernemer die je kan helpen met bemiddelaars in Laos zelf; je wordt gereden, je hoeft de ambassade niet eens zelf in, niet in de rij te staan, je boekt een nacht hotel. Kost je een paar lappen baht voor vervoer en bemiddeling en hotel maar dan ben je er van af.

Met dat non O voor drie maanden ga je VOOR aflopen daarvan naar de immigration over jouw woonplaats en vraagt een extension aan op basis van huwelijk. De voorwaarden daarvoor verschillen per immigration maar forumleden die ook in jouw woonregio wonen willen misschien wel info geven. Je moet je wel houden aan de 90 dagen melding onder meer voor jouw adres in Thailand.

Of je in Laos een non O multiple kunt krijgen weet ik niet, denk van wel.

Heb je eenmaal hier een extension wegens huwelijk dan koop je een re-entry permit multilpe en kun je toch reizen naar een buitenland.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Penang NON - O visa

#3 Bericht door Ben » maandag 27 januari 2014, 11:14

michiel51 schreef:Hallo forumleden

Ik nheb heel wat uitgespit om te weten te komen of ik het goed doe om een NON -O visa op grond van Married aan te vragen in Maleisie
Ben geheel onbekend in Maleisie en heb dus wat vragen

Khota Buri of naar Penang ....of is dat mischien hetzelfde
Non -O word wel of niet afgegeven in Penang.......hoor vele verhalen dat ze dat niet doen en max 3 mnd geven
Benodigheden:
- applicatieformulier.............wie weet een link waar ik deze kan downloaden
- Paspoort
- 5500 Baht voor Multi Entry NON-O visa
- 2 pasfotos
- copy certificate Marry
-Copy paspoort vrouw
- Pasfoto vrouw
-Copy Bankboek..............waarom en wat moet hierop vermeld staan

Misschien nog meer documenten.......zoals Birthcertificate of iets degelijks
Ben zeer bang dat ik helemaal afreis met de bus van BKK naar Penang en dan NEE te horen krijg
Bij afwijzing ben ik dus 5500 baht kwijt...klopt dat

Geeft het consulaat in Penang ook eventueel een triple Tourist visa af

Zijn ze streng met de documenten of maak ik mijzelf gewoon weer veel te druk met de papieren
Misschien is er iemand die al eerder een NON -O in Penang heeft gehaald en mij de weg kan wijzen hoie en wat
Kan ik iemand misschien bellen of mailen en hem mijn papieren laten controleren

Dank U wel
Wat het bankboekje betreft is 20.000 bath wel voldoende
In Kota Bharu en Penang (Malaisia) Net als Savannakhet (Laos)
en vele anders ambassades buiten Europa vragen ze een statement met moving money van een Thaise rekening Minimaal 400.000 THB passage per jaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#4 Bericht door prajak » maandag 27 januari 2014, 15:33

Dan is Vientiane strenger met 8 ton voor een NON O van 3 maanden.... Of zou ook dat al weer veranderd zijn ? Het gaat snel tegenwoordig.

Zal eens vragen als ik de farang/ondernemer hier zie.

Suwannakhet (ik gebruik de Thaise naam en spelling) is vanaf Mukdahan goed te doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#5 Bericht door prajak » maandag 27 januari 2014, 15:50

Ik heb een website gevonden...

http://vientiane.thaiembassy.org/vienti ... lar_check/

Bij de voorwaarden voor de NON-O-'zorg voor' staat geen bedrag in de bank vermeld.

Voor de Non O Retirement zijn het de ons bekende voorwaarden.

Succes.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Penang NON - O visa

#6 Bericht door Ben » maandag 27 januari 2014, 18:10

http://www.thaiembassy.org/kotabharu/th/services

Kota Bharu geeft al een hele poos geem NoN O marrige visa's meer

http://www.thaiembassy.org/kualalumpur/ ... NDENT.html
1.Original passport valid not less than 6 months with a copy of information page(s)
2.Visa application form duly filled out with one 4x6 cm. sized photograph (white / blue background taken within the past 6 months)
3.Original and copy of official marriage certificate (For spouse*).
4.Original and copy of official birth certificate (For children*).
5.Copy of Thai identity card (of spouse or parent).
6.Copy of Thai House registration (of spouse or parent).
7.Bank Statement with a minimum deposit of 400,000 Bath

http://www.thaiembassy.org/penang/th/services/3065


http://www.thaiembassy.com/thailand/visa-run-penang.php
Mocht je deze site lezen en denken dat die van de Thaise overheid is ,dan heb je het mis .informeer voor 100% zekerheid alleen bij de juiste instantie .
De officiele sites zijn kenbaar aan .org

michiel51
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 26 januari 2014, 04:26

Re: Penang NON - O visa

#7 Bericht door michiel51 » zondag 02 februari 2014, 05:01

PRAJAK
"Met dat non O voor drie maanden ga je VOOR aflopen daarvan naar de immigration over jouw woonplaats en vraagt een extension aan op basis van huwelijk. De voorwaarden daarvoor verschillen per immigration maar forumleden die ook in jouw woonregio wonen willen misschien wel info geven. Je moet je wel houden aan de 90 dagen melding onder meer voor jouw adres in Thailand."

VRAAG

Graag jullie reactie

Mijn NON -O Marry Visa verloopt op 01 Maart a.s. En is al verlengd tot het maximale van 15 maanden
Nu wil ik niet naar Nederland terug om een nieuwe NON – O te halen

in Nederland word uitsluitend gevraagd
een copy trouakte en mijn vrouws Paspoort en een applicatie formulier en 130 Euro

Nu werd er vermeld op dit forum dat er
een “” verlenging van 1 jaar bestaat van mijn BESTAAND NON -0
(verlenging op grond van Marry extension.......of iets dergelijks)

Ook wilde ik vragen aangezien ik niet aan
de eis van financien kom......of ik dan niet beter in LAOS een dubbel of
Triple entry Tourist Visa kan ophalen ….en welke eisen sijn hieraan verbonden

Kan iemand mij helpen
omdat ik tegen een overstay aanloop





HI

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Penang NON - O visa

#8 Bericht door Ben » zondag 02 februari 2014, 06:45

michiel51 schreef:PRAJAK
"Met dat non O voor drie maanden ga je VOOR aflopen daarvan naar de immigration over jouw woonplaats en vraagt een extension aan op basis van huwelijk. De voorwaarden daarvoor verschillen per immigration maar forumleden die ook in jouw woonregio wonen willen misschien wel info geven. Je moet je wel houden aan de 90 dagen melding onder meer voor jouw adres in Thailand."

VRAAG

Graag jullie reactie

Mijn NON -O Marry Visa verloopt op 01 Maart a.s. En is al verlengd tot het maximale van 15 maanden
Nu wil ik niet naar Nederland terug om een nieuwe NON – O te halen

in Nederland word uitsluitend gevraagd
een copy trouakte en mijn vrouws Paspoort en een applicatie formulier en 130 Euro

Nu werd er vermeld op dit forum dat er
een “” verlenging van 1 jaar bestaat van mijn BESTAAND NON -0
(verlenging op grond van Marry extension.......of iets dergelijks)

Ook wilde ik vragen aangezien ik niet aan
de eis van financien kom......of ik dan niet beter in LAOS een dubbel of
Triple entry Tourist Visa kan ophalen ….en welke eisen sijn hieraan verbonden

Kan iemand mij helpen
omdat ik tegen een overstay aanloop





HI
Ook wilde ik vragen aangezien ik niet aan
de eis van financien kom......
Waar leef jij dan van ?

Tripple toerist moet je de sites bekijken en waar ze er een afgeven je kan ze niet overal krijgen .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#9 Bericht door prajak » zondag 02 februari 2014, 10:35

Michiel51, morgen zie ik de meneer die de trips naar Laos organiseert. Ik zal hem jouw probleem voorleggen.

Maar mijn eerste gedachte...

Jouw non O IS AL verlengd tot het maximale van (bijna) 15 maanden. Je hebt nu dus geen geldig NON O meer; de einddatum in het visum is al voorbij. Bevestig dat svp hier VOOR 07 uur Thaise tijd morgen.

Ik denk dat je niet de moeilijke weg moet bewandelen om in Laos naar een MAR visum te vragen. Ik denk dat je snel naar 8 ton moet. Dat lukt niet schrijf je dus dan een T visum proberen in Laos, dan heb je een paar maandsen. Lukt ook dat niet dan kom je uit Laos terug met 15 dagen en vlieg dan maar naar NL met alle papieren. Ik denk dat dat de opties zijn.

Maar ik vraag het morgen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#10 Bericht door prajak » zondag 02 februari 2014, 11:18

Er is een PB naar jou onderweg, Michiel51. Raadpleeg de berichtendienst linksboven aan de pagina.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Penang NON - O visa

#11 Bericht door Ben » zondag 02 februari 2014, 11:30

Address P.O. Box 513, Khanthabouly District
Savannakhet Province
Laos
Phone local: (041) 212.373
international: +856.41.212.373
Fax local: (041) 212.370
international: +856.41.212.370
Email thaisvk@mfa.go.th
Hours Visa and Consular section :
(Submission Time) : 09.00-11.00 Hrs.
(Collection Time For Laotian Applicants)
: 15.00-15.30 Hrs.
(Collection Time For non-Laotian Applicants)
: 14.00-14.30 Hrs

Bij deze heb je de grootste kans een NON O marriage te krijgen
Bel en vraag de hoogte van je statement.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#12 Bericht door prajak » zondag 02 februari 2014, 15:40

Dat zou ik dan eerst maar doen als ik Michiel51 was. Mijn hulp kan later ook nog. De reisafstand af Bangkok zal gelijk zijn. Je hebt tot 1 maart en dat zijn 4 weken.

Zo zie je maar weer waar een forum goed voor is. Een nieuw lid met een probleem en de (vak)mensen springen er bovenop. Helaas waarderen sommige forumleden het niet als je daarbij eens wat kritisch bent maar dat is, althans voor mij, geen reden er dan maar mee te stoppen.

michiel51
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 26 januari 2014, 04:26

Re: Penang NON - O visa

#13 Bericht door michiel51 » dinsdag 04 februari 2014, 10:10

prajak schreef:Michiel51, morgen zie ik de meneer die de trips naar Laos organiseert. Ik zal hem jouw probleem voorleggen.

Maar mijn eerste gedachte...

Jouw non O IS AL verlengd tot het maximale van (bijna) 15 maanden. Je hebt nu dus geen geldig NON O meer; de einddatum in het visum is al voorbij. Bevestig dat svp hier VOOR 07 uur Thaise tijd morgen.

Ik denk dat je niet de moeilijke weg moet bewandelen om in Laos naar een MAR visum te vragen. Ik denk dat je snel naar 8 ton moet. Dat lukt niet schrijf je dus dan een T visum proberen in Laos, dan heb je een paar maandsen. Lukt ook dat niet dan kom je uit Laos terug met 15 dagen en vlieg dan maar naar NL met alle papieren. Ik denk dat dat de opties zijn.

Maar ik vraag het morgen.
REACTIE

Ja dat klopt meneer Prajak...mijn NON O visa IS TOT HET MAXIMUM AL VERLENGD en moet dus waarschijnlijk het land uit
Maar moet ik NU een T visum halen en zo ja WAAR.....in Laos...wil graag zo lang mogelijk uiteraard........dus ik dacht een dubbel of Triple visa

Ook heb ik gedacht aan een ED vis.....waar gezegd word dat dat kan.....en er word een Extension gegeven op mijn NON o Visa met een brioef van de school waar ik eventueel naar toe ga.................kosten 20.000 Baht

Ik tracht toch een dubbel of Triple T visa aan te vragen...................waar heb ik de meeste kans

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Penang NON - O visa

#14 Bericht door Ben » dinsdag 04 februari 2014, 10:40

michiel51 schreef:
prajak schreef:Michiel51, morgen zie ik de meneer die de trips naar Laos organiseert. Ik zal hem jouw probleem voorleggen.

Maar mijn eerste gedachte...

Jouw non O IS AL verlengd tot het maximale van (bijna) 15 maanden. Je hebt nu dus geen geldig NON O meer; de einddatum in het visum is al voorbij. Bevestig dat svp hier VOOR 07 uur Thaise tijd morgen.

Ik denk dat je niet de moeilijke weg moet bewandelen om in Laos naar een MAR visum te vragen. Ik denk dat je snel naar 8 ton moet. Dat lukt niet schrijf je dus dan een T visum proberen in Laos, dan heb je een paar maandsen. Lukt ook dat niet dan kom je uit Laos terug met 15 dagen en vlieg dan maar naar NL met alle papieren. Ik denk dat dat de opties zijn.

Maar ik vraag het morgen.
REACTIE

Ja dat klopt meneer Prajak...mijn NON O visa IS TOT HET MAXIMUM AL VERLENGD en moet dus waarschijnlijk het land uit
Maar moet ik NU een T visum halen en zo ja WAAR.....in Laos...wil graag zo lang mogelijk uiteraard........dus ik dacht een dubbel of Triple visa

Ook heb ik gedacht aan een ED vis.....waar gezegd word dat dat kan.....en er word een Extension gegeven op mijn NON o Visa met een brioef van de school waar ik eventueel naar toe ga.................kosten 20.000 Baht

Ik tracht toch een dubbel of Triple T visa aan te vragen...................waar heb ik de meeste kans
1 Savanakhet Bellen anders 2 Vientani

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Penang NON - O visa

#15 Bericht door prajak » dinsdag 04 februari 2014, 10:59

Ik denk dat Michiel51 het forum niet dagelijks leest.

Maar ik heb hem net dringend geadviseerd de adviezen van Ben na te volgen. Eerst Ben's advies, daarna het mijne mits ik mobiel ben. Ik ben nog steeds afhankelijk van derden en kan niet eens een stoep op zonder hulp en je weet, Thailand is een land van stoepen.....

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”