Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
poijkl09
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 31 juli 2013, 11:06

Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#1 Bericht door poijkl09 » dinsdag 13 augustus 2013, 09:51

Begin januari 2014 wil ik in 90 dagen van noord naar zuid Thailand fietsen

Zover ik het na kan gaan zijn er 2 opties om een visa voor 90 dagen te regelen: Non Immigrant (O) visa of Tourist Visa (met verlenging in Thailand van 1 maand)
Mijn voorkeur gaat er naar uit dat ik in Thailand niets hoef te regelen / verlengen, dus het Non Immigrant (O) visa: de hele periode van 3 maanden in Thailand is "gedekt".
Echter, ik ben ouder dan 50 (met aantoonbaar ruim maandelijks inkomen) maar niet met pensioen. Is "met pensioen zijn" bij dit visa een vereiste?.

Daarbij ben ik bang dat bij een tourist visa (met een maand verlengen in Thailand) ik problemen krijg met het feit dat mijn terugvlucht (na 90 dagen) dus een maand later zal staan dan de afloop van het Tourist Visa (na 60 dagen). Ik weet niet of de Thaise ambassade bij de aanvraag van het visa hier moeilijk over gaat doen, of anders de vliegmaatschappij (Eva air) op de dag dat ik vertrek.

Vriendelijke groeten, Ad van der Ent

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#2 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 10:23

Non im O kan ook zonder pensioen. Gewoon inkomen hebben en/of geld in een NL bank. Bel het consulaat in Amsterdam eens op voor de voorwaarden. Men spreekt daar NL. Maar hebben ze niet een website ? Ik heb dat niet paraat.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#3 Bericht door brake034 » dinsdag 13 augustus 2013, 10:42

Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#4 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 10:44

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/

In het Nederlands. Ik zie dat ze verhuisd zijn.....niet meer De Lairessestraat.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#5 Bericht door Ben » dinsdag 13 augustus 2013, 12:07

poijkl09 schreef:Begin januari 2014 wil ik in 90 dagen van noord naar zuid Thailand fietsen

Zover ik het na kan gaan zijn er 2 opties om een visa voor 90 dagen te regelen: Non Immigrant (O) visa of Tourist Visa (met verlenging in Thailand van 1 maand)
Mijn voorkeur gaat er naar uit dat ik in Thailand niets hoef te regelen / verlengen, dus het Non Immigrant (O) visa: de hele periode van 3 maanden in Thailand is "gedekt".
Echter, ik ben ouder dan 50 (met aantoonbaar ruim maandelijks inkomen) maar niet met pensioen. Is "met pensioen zijn" bij dit visa een vereiste?.

Daarbij ben ik bang dat bij een tourist visa (met een maand verlengen in Thailand) ik problemen krijg met het feit dat mijn terugvlucht (na 90 dagen) dus een maand later zal staan dan de afloop van het Tourist Visa (na 60 dagen). Ik weet niet of de Thaise ambassade bij de aanvraag van het visa hier moeilijk over gaat doen, of anders de vliegmaatschappij (Eva air) op de dag dat ik vertrek.

Vriendelijke groeten, Ad van der Ent
Je moet toch naar de ambassade of consulate aanschaf prijs blijft gelijk
dus zou ik een Non- Immigrant One Entry nemen.
Dan heb je verder ook geen gelazer met EVA of immigration .


Non- Immigrant One Entry
Paspoort (minimaal één geheel lege bladzijde voor visum)
Non-immigrant 1x90 dagen dient paspoort minimaal 9 maanden geldig te zijn bij visumaanvraag.
3) Wanneer u 50 jaar of ouder bent:
- Een kopie van een laatste/recente bankafschrift waar inkomen op wordt gestort en tevens inkomen op staat van minimaal €1.250,= per maand, indien inkomsten niet toereikend: aanvulling spaarrekening.




Non - Immigrant 1 entry: Maximaal verblijf van 1 x 90 dagen
Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 3 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €55,=

Tourist Visa 1 entry *

Tourist Visa 1 entry: maximaal verblijf van 60 dagen
Geldigheid Paspoort: 6 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 3 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €30, + 1000 bath voor verlenging in Thailand .

poijkl09
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 31 juli 2013, 11:06

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#6 Bericht door poijkl09 » dinsdag 13 augustus 2013, 15:08

Ok, ik had al gekeken op de sight van het consulaat naar het Non-Immigrant visa van 3 maanden, maar ik had het zo begrepen dat je vervolgens moest kiezen voor een categorie O, ED of B
Zoals ik het nu begrijp kan je dus ook een Non Emigrant Single Entry aanvragen zonder verder een specifieke categorie?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#7 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 15:21

O aanvragen, O staat voor other of overige.
ED staat voor education, B voor business.
Je gaat naar het consulaat in Amsterdam en zegt dat je 90 dagen vakantie wil en geen heisa aan de grens of een visarun.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#8 Bericht door Ben » dinsdag 13 augustus 2013, 16:46

poijkl09 schreef:Ok, ik had al gekeken op de sight van het consulaat naar het Non-Immigrant visa van 3 maanden, maar ik had het zo begrepen dat je vervolgens moest kiezen voor een categorie O, ED of B
Zoals ik het nu begrijp kan je dus ook een Non Emigrant Single Entry aanvragen zonder verder een specifieke categorie?
Je hebt idd een aantal keuzes, waarvan je zelf vindt wat de makkelijkste voor je is .

poijkl09
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 31 juli 2013, 11:06

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#9 Bericht door poijkl09 » dinsdag 13 augustus 2013, 19:06

Duidelijk, dan wordt het naar Amsterdam in oktober voor het non-immigrant visa.
Iedereen bedankt!

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#10 Bericht door Jos Flachs » woensdag 14 augustus 2013, 07:23

Men kijkt niet of je volgens de NL wet pensioen gerechtigd bent. Als je 50 jaar of ouder bent, en over meer dan een bepaald bedrag (ergens rond de Bt 60.000) aantoonbaar verdient kan je een pensionado visum aanvragen. Dat inkomensbewijs moet dan gelegaliseerd worden.

Of je gaat naar Thailand, opent een bankrekening, stort Bt 800.000 of meer. Wacht 3 maanden, en dan kan je zonder bovenstaande papieren dat zelfde visum krijgen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#11 Bericht door prajak » woensdag 14 augustus 2013, 07:35

Jos Flachs, ik heb hier laatst de juiste cijfers geplaatst maar dat heb je denk ik nog niet gelezen.

Voor retirement verlenging (het is geen visum...) is de eis....

50 jaar of +

enkele formulieren

en

hetzij 65.000 baht inkomen per maand en voorzien van een verklaring van de ambassade die je zelft invult; een enkele Immigration post eist ook een stempel van Chaeng Wattana en dat betekent vertalen door een toegelaten vertaler.

hetzij 800.000 in een Thaise bank (mag ook in andere valuta dan THB) minstens drie maanden op de dag van aanvraag; voor de eerste aanvraag geldt een termijn van twee maanden zoals Joep Pattaya heeft uitgelegd

hetzij een combinatie van genoemde twee samen 800.000 baht en dan geldt geen termijn voor het geld in de bank.

En geen en/of rekening, en in Nongkhai moet het geld op EEN rekening staan.....

Verder mag de ambtenaar aanvullende stukken vragen zoveel die wilt. Het huisboek is een vaste vraag in Nongkhai.

Barry73
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 10:15

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#12 Bericht door Barry73 » woensdag 15 januari 2014, 06:05

Hallo allemaal,

Ik ben 40 jaar oud , kan ik ook in aanmerking komen voor een O visum als ik 800.000 bath op een thaise bank rekening stort ?

Voorheen kreeg ik een O visum op basis van het bezit van onroerend goed , helaas gisteren terug gekomen uit Singapore zonder Visum.
Oorzaak , toekomstige verkiezingen en de grote baas wilde geen O visum meer afgeven zoals voorheen.Goede reis terug naar Phuket !
Kan het O visum nog wel krijgen in Nederland maar moet dan naar Amsterdam vliegen , krijg het ook niet in Den haag.

Om discussie te voorkomen over het verkrijgen van O visum op basis van bezit hier hun reactie !

Hier het antwoord van de ambassade uit Singapore op mijn vraag :

Dear Sirs,

In order to be granted a non-immigrant visa cat O for your self and wife who owns
a condo must show us the paper work of your condo which you are the owner and
it must be at least 6 or 8 million baths investment.

You need to come in with those documents,as mentioned,copy of your marriage cert,
one passport photo for each of you, one visa form need to complete, your valid passport
and each of you need to pay in Singapore dollars S$100/- cash .

Submission need to be done only in the morning between 9.15am to 11.30am from
Monday to Friday, and collection takes 2 working days which may collect from
2pm to 4.30pm only.Sat, Sun and Public Holiday will be closed.

Best regards,

EN JA HAD ALLE NODIGE DOCUMENTEN BIJ MIJ !!!!!


Wie heeft de oplossing voor mij ? Er zijn mensen die beweren dat ik met de 800.000 bath op een rekeing een O visum krijg klopt dit ??????

Chok dee Khrab !!!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#13 Bericht door prajak » woensdag 15 januari 2014, 10:20

Als alleen Singapore dat standpunt huldigt dan zou ik Vientiane proberen eventueel via de route die in dit forum is behandeld. Ik neem aan dat je op Phuket bent ?

En heb je al 8 ton in de bank of lees ik goed dat je zoiets overweegt ?

Is jouw vrouw Thaise ? Ja want ze bezit een condo; nee want je vraagt voor haar ook een stempeltje aan ? Dat is mij niet duidelijk.

Tenslotte: je had een 'O' wat je er ook mee bedoelt. Kon je dat niet hier verlengen ?

Als het allemaal 'nee' wordt dan zul je naar Mokum moeten. Dat is dan botte pech.

Barry73
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 10:15

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#14 Bericht door Barry73 » woensdag 15 januari 2014, 10:54

Ja ben op Phuket

Nee er werd mij hier verteld , dat ik ook als NIET 50 jarige in aanmerking kon komen voor een O visum als ik maar 800.000 bath op een rekening hier had voor meer dan 3 maanden !

Ne vrouw Nederlands.

Nee kan alleen een O visum op basis van Condo krijgen in Ned en wel alleen in Amsterdam (1 Jaar ) en voorheen 90 dagen in Singapore , maar helaas ook niet meer.

Dus vandaar mijn vraag hier , Ja is niet anders even naar Ned voor een stempel hahahahah

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Non Immigrant (O) visa en niet met pensioen

#15 Bericht door dutch » woensdag 15 januari 2014, 11:20

Barry73 schreef:Ja ben op Phuket

Nee er werd mij hier verteld , dat ik ook als NIET 50 jarige in aanmerking kon komen voor een O visum als ik maar 800.000 bath op een rekening hier had voor meer dan 3 maanden !

Ne vrouw Nederlands.

Nee kan alleen een O visum op basis van Condo krijgen in Ned en wel alleen in Amsterdam (1 Jaar ) en voorheen 90 dagen in Singapore , maar helaas ook niet meer.

Dus vandaar mijn vraag hier , Ja is niet anders even naar Ned voor een stempel hahahahah
Ik heb nog niet zo lang geleden gelezen dat wederom de 800.000,- regel per persoon zou gelden (hievan is al eens eerder sprake geweest).Dat zou dus 1.600.000 baht betekenen EN ......ouder dan 50 jaar.
Lukt het je op een andere manier,hetgeen in Thailand nooit is uit te sluiten,tel je zegeningen. :thumbsup:
Maar ja dit is Thailand en
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”