Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#16 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 30 juli 2013, 05:01

Toch wel. In december volg ik het advies op van kapitein Somchai Sufkop. Geen extensie aangevraagd, omdat ik op 1 januari Thailand (weer) zou betreden, en op 2 januari mijn oude visum verliep. Ipv een gewoon nieuw visum aangevraagd. Dom, dom, dom. :crazy:

Want 90 dagen later kreeg ik 90 dagen overstay aan mijn broek, a raison van Bt 20.000. De hoofdprijs dus. En nee, we gingen niet door voor de magnetron.

De 'gewone' kapitein, die normaliter altijd daar zit was op die dag net op vakantie. Ze was wel erg behulpzaam om de boel (nadat ik een retourtje Cambodja had gekocht) in een uur te regelen, zonder extra kosten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juli 2013, 05:37

joepattaya schreef: Het zou op zich goed zijn, als de 90-dagen-meldingen en de jaarlijkse verlenging van je extentie steeds gelijkgeschakeld zouden worden, maar dit gemak dient de expat en dat kan natuurlijk niet.
Het is inderdaad jammer dat ze van die 90 dagen niet gewoon 3 maanden maken, dan kom je tenminste altijd gelijk uit met je visumverlenging. Maar zoiets kan natuurlijk niet in Thailand want dan zou je de ene keer 89 dagen (feb/mrt/apr) mogen blijven en de andere keer 92 dagen (jun/jul/aug).

En zelfs met die 90 dagen kunnen ze nog fouten maken: de laatste keer zaten er een paar huppelkatjes-stagiaires van een school, ik was een paar dagen te vroeg en ik kreeg de 90 dagen vanaf die dag... dus ik verloor er een paar. Ik zag het natuurlijk pas toen ik thuis was en ik ga daarvoor niet terug. De baas had het tenslotte geverifieerd en getekend en ja, dan lijdt die man weer gezichtsverlies dus dat bespaar ik hem maar :asian22: :giggle: .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#18 Bericht door Ben » dinsdag 30 juli 2013, 05:51

RuudThai schreef:
joepattaya schreef: Het zou op zich goed zijn, als de 90-dagen-meldingen en de jaarlijkse verlenging van je extentie steeds gelijkgeschakeld zouden worden, maar dit gemak dient de expat en dat kan natuurlijk niet.
Het is inderdaad jammer dat ze van die 90 dagen niet gewoon 3 maanden maken, dan kom je tenminste altijd gelijk uit met je visumverlenging. Maar zoiets kan natuurlijk niet in Thailand want dan zou je de ene keer 89 dagen (feb/mrt/apr) mogen blijven en de andere keer 92 dagen (jun/jul/aug).

En zelfs met die 90 dagen kunnen ze nog fouten maken: de laatste keer zaten er een paar huppelkatjes-stagiaires van een school, ik was een paar dagen te vroeg en ik kreeg de 90 dagen vanaf die dag... dus ik verloor er een paar. Ik zag het natuurlijk pas toen ik thuis was en ik ga daarvoor niet terug. De baas had het tenslotte geverifieerd en getekend en ja, dan lijdt die man weer gezichtsverlies dus dat bespaar ik hem maar :asian22: :giggle: .
90 dagen telling is altijd vanaf de datum dat je het meld.
tenminste in Bangkok wel nooit anders meegemaakt .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#19 Bericht door Hua Thale » dinsdag 30 juli 2013, 05:53

ik was een paar dagen te vroeg en ik kreeg de 90 dagen vanaf die dag..
Dat is altijd zo RuudT.
De Ambtenaar zet zijn datumstempel tijdens het openen van de dag op vandaag en daar blijft het staan.

Het volledig afschaffen van die controle per 90 dagen zou normaal zijn trouwens.
Als je bij iedere controle een ander adres opgeef is er niemand die vragen stelt.
Ambtenaren zijn het, Complete onzin en niks meer als werkverschaffing voor de immigratie dit gedeelte van controle.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#20 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 juli 2013, 06:02

Hua Thalae schreef:
ik was een paar dagen te vroeg en ik kreeg de 90 dagen vanaf die dag..
Dat is altijd zo RuudT.
De Ambtenaar zet zijn datumstempel tijdens het openen van de dag op vandaag en daar blijft het staan.

Het volledig afschaffen van die controle per 90 dagen zou normaal zijn trouwens.
Als je bij iedere controle een ander adres opgeef is er niemand die vragen stelt.
Ambtenaren zijn het, Complete onzin en niks meer als werkverschaffing voor de immigratie dit gedeelte van controle.
Nou, dat is niet altijd zo hoor. Ik kom wel vaker te vroeg (ook wel eens iets te laat) en dan wordt keurig de vervaldatum + 90 aangehouden al moeten ze desnoods hun datumstempel verzetten... :giggle: .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#21 Bericht door Hua Thale » dinsdag 30 juli 2013, 06:22

Nou dat zal dan ambtenaren onder elkaar zijn :giggle:
Ik heb het nog nooit meegemaakt hier in Korat.
Is ook eigenlijk zo ongeveer het laatste waar ik op let synchroniseer het tijdens verlenging en hup we zijn weer klaar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#22 Bericht door Herbergier » dinsdag 30 juli 2013, 07:23

Voor mijn 90 dagen had de immigration een stempel, op een briefje (Receipt of Notification) in mijn paspoort geniet, met de datum dat ik mij op 16 juli moest melden en ik melde mij bij de immigration in Kap Choeng op 19 juli, nu heeft de immigration weer een nieuw briefje, in mijn paspoort geniet, met stempel en nu moet ik mij weer op 16 oktober melden.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#23 Bericht door Ben » dinsdag 30 juli 2013, 07:52

Herbergier schreef:Voor mijn 90 dagen had de immigration een stempel, op een briefje (Receipt of Notification) in mijn paspoort geniet, met de datum dat ik mij op 16 juli moest melden en ik melde mij bij de immigration in Kap Choeng op 19 juli, nu heeft de immigration weer een nieuw briefje, in mijn paspoort geniet, met stempel en nu moet ik mij weer op 16 oktober melden.
:cheesy: 90 dagen zijn 90 dagen zullen ze denken :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#24 Bericht door prajak » dinsdag 30 juli 2013, 11:31

In Nongkhai loopt de 90 dagen maximaal tot datum nieuwe verlenging. Je krijgt de vierde 90-dagen dus een kortere termijn en bij verlenging een nieuwe 90 dagen.

Omdat je minimaal een week 'te laat' mag komen kun je het gelijk laten lopen met de aanvraag voor een nieuwe verlenging. Ik doe dat niet en ben altijd iets eerder. Een extra rit dus maar ja, op weg naar de stad kom ik langs die mensen.....

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#25 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:01

Hua Thalae schreef:Niet veel.
Ze vermelden dat je te laat ben dan zeg je ja weet het bla bla bla excuur Truus op een normale manier.
Ze stempelen de datum weer af tellen het aantal dagen dat je te laat ben op keer de dag boete en je mag betalen.
Marge is vijf dagen maar daar ben je over heen.
Bij visum echt verlopen is het 500 Bath per dag tot een max. van 20.000 Bath bij dit is het minder weet het niet uit het hoofd.

Succes.
Vriendelijk dank :)

Na een onrustige nacht en deel ochtend met vele Epileptische insulten, oorzaak altijd bij stress mijn 90 dagen gekregen.
Heb maar gewoon excuses aangeboden er hing al bij het invullen van de formulieren een bord dat bij 90 dagen over tijd de kosten 2000 bht waren.
Dus valt mee, en weer een les geleerd en dat is opletten op afspraken en die ook vermelden.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#26 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:03

stevenl schreef:Heb je een visum of een extensie?
Indien visum ga je iedere 90 dagen even het land uit, een zogenaamde visumrun. Indien je een extensie hebt moet je je iedere 90 dagen melden bij immigratie.

Als het het laatste is: geen probleem, je bent te laat maar er zit marge in. Indien het eerste: je hebt een overstay en moet alsnog de visarun doen.

Vriendelijk dank stevenl :)

Is opgelost heeft 2000 bath gekost en gelukkig weer gekregen.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#27 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:05

ron schreef:Marinus Mali had twee weken terug hetzelfde.......20 dagen te laat.
Geen boete gehad,maar kan misschien wel eens per plaats willen verschillen Robert.
Was voor hem trouwens ook de eerste keer dat hij te laat was.

Groet,Ron.

Ja ron ook voor mij, nooit gebeurt.
Maar heb ergens de datum van jaarvisum en 90 dagen in mijn gedachten door elkaar gehaald.
2000 baht en zal zorgen dat het niet weer gebeurt.

groeten Robert. :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#28 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:08

jvs schreef:Het lijkt erop dat je een extentie hebt en wat in de volksmond en retirement visum heet.
Je hebt een gratie periode van een dag of tien ,eerder melden of later maar dat is een beetje afhankelijk van waar je bent.
De boete voor te laat melden is een maximum van 2000 baht,gewoon heen gaan en vertellen dat je het vergeten bent en afhankelijk van de persoon moet je betalen.
Imo geen groot probleem,kan iedereen overkomen.

Dank je jvs :) :)

Is ook precies zo gegaan, heb alleen enorm in de spanningen gezeten wat door mijn ziekte altijd versterkt word.

Maar opgelost en weer rust in mijn lichaam.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#29 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:09

carpediem schreef:Ik heb een keer een maximum boete gehad van 2000 thb. bij het laat melden bij een verlenging. (twee maanden te laat)

Nou bij mij dus ook zo gegaan, maar 10 dagen te laat.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Mijn 90 dagen is verlopen, nu pas gezien. Wat nu ?

#30 Bericht door sawadikrap » dinsdag 30 juli 2013, 21:10

Hua Thalae schreef:Nog wat gevonden.
2000 Bath valt mee ;) moeten ze je niet oppakken voor het bureau kost het het dubbele.


The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.
If a foreigner staying in the kingdom over 90 days without notifying the Immigration Bureau or notifying the Immigration Bureau later than the set period, a fine of 2,000.- Baht will be collected. If a foreigner who did not make the notification of staying over 90 days is arrested, he will be fined 4,000.- Baht.
If a foreigner leaves the country and re-enters, the day count starts at 1 in every case.


Bron ; http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... age=90days

Ja allemaal meegevallen gelukkig maar.
Niet voor herhaling vatbaar, had erger kunnen worden.

Robert

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”