Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#1 Bericht door Thongpoon » dinsdag 16 juli 2013, 12:32

Hallo,
Mijn non O "retirement" visum multiple entry is in oktober afgelopen, en dan moet ik een verlenging aanvragen. Dat is geen probleem, maar ca. 6 weken voordat mijn visum afgelopen is moet ik voor een paar weken (ziekenhuis) naar Nederland.
Vraag: gaat dat zonder problemen en hoe moet ik dan de dagen gaan tellen?
Vraag: Stel dat mijn verblijf in het ziekenhuis langer duurt, en ik kom pas terug NADAT het visum al verlopen is. Wat voor problemen kan ik dan verwachten?
mvrgr.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#2 Bericht door prajak » dinsdag 16 juli 2013, 14:22

" Non O retirement visum multiple entry..... "

Na 11 jaar Thailand weet ik niet wat dat is.

Ik heb een retirement verlenging en die loopt af 1 september. Ga ik nu het land uit met een re-entry permit en kom ik terug voor 1 september dan is er niks aan het handje. Ik verleng als ik alle spullen in orde heb.

Dagen tellen ? Nee, als je denkt dat je meer dagen krijgt vanwege verblijf in een buitenland dan vergis je je. Bedoel je de 90 dagen ? Ja, die moet je na binnenkomst zelf gaan bijhouden.

Kom ik terug op of na 1 september dan heb ik geen retirement verlenging meer en moet ik opnieuw beginnen. In dat geval zou ik in een ander land een non im O halen voor drie maanden en hier direct gaan verlengen ten titel van retirement. Een non im O halen is in mijn 'thuisland' NL wel het gemakkelijkste op het consulaat in Amsterdam. Maar ik kan het ook in Laos halen.

Je kunt ook niets doen en (te laat) binnenkomen op een 30 dagen stempeltje en daarmee een verlenging ten titel van retirement proberen. In beginsel zou dat moeten lukken, lees ik wel eens. Indien niet kun je altijd nog naar Laos gaan.

Je schrijft dat je ZES weken VOOR verlenging naar NL moet voor ziekenhuisopname. Kun je niet met de Imm Pol gaan praten of de maand, die je normaliter in acht moet nemen, voor een keer kan worden verlengd tot ruim 6 weken ? Je zult toch een bewijsstuk hebben van die ziekenhuisopname en kunnen tonen ?

Het zal ook afhangen van de plaats waar je de Imm Pol bezoekt.... Men hanteert overal afwijkende regeltjes....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#3 Bericht door prajak » dinsdag 16 juli 2013, 15:11

Dat eerste stuk gaat er over als je HIER een verlenging hebt gehaald zoals ik.

Of ben je in dit land op grond van een non im O of een non OA gehaald in een buitenland ? Dan kun je die hier verlengen als extension wegens.....retirement, huwelijk, studie en om andere redenen mits je aan de voorwaarden voldoet. En dan hoef je niet te wachten tot kort voor het aflopen van dat visum.

In mijn geval werd mijn retirement extension afgegeven beginnend op de datum van laatste binnenkomst in dit land. Ik 'verloor' een tweetal maanden.

Denk er aan, met een extension (en dat is geen visum want een visum voor Thailand koop je niet in Thailand) heb je pas een multiple re-entry als je een multiple re-entry permit koopt voordat je het land verlaat.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#4 Bericht door Thongpoon » dinsdag 16 juli 2013, 16:36

Ik heb gewoon een retirementvisum (of wat men zo noemt) met muliple entries. Als ik het goed begrijp is er niks aan de hand als ik terugkom voordat het verlopen is. Het is dus ook niet zo dat de dagen die ik buiten Thailand verblijf opgeteld worden bij de geldigheid van het visum/verlenging,
Kom ik terug na de datum dat de verlenging verlopen is dan is alles vervallen, en moet ik voordat ik terugkom in Amsterdam weer een nieuw visum halen. Heb ik het zo goed begrepen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#5 Bericht door prajak » dinsdag 16 juli 2013, 16:45

Je hebt dus een visum gekocht buiten Thailand. Dat vervalt in oktober. Je hebt multiple entry dus komt op dat visum terug naar Thailand. Kom je tijdig terug dan heb je tot oktober. Kom je te laat terug dan kun je beter in NL een nieuwe kopen.

Maar als je toch hier blijft wonen: waarom niet omzetten in een echte retirement verlenging met re-entry permit voordat je naar NL gaat ? Of kom je daarvoor niet in aanmerking ? Jouw leeftijd staat niet in jouw profiel.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#6 Bericht door Thongpoon » dinsdag 16 juli 2013, 16:55

Ik leg het misschien een beetje ongelukkig uit Prajak, maar ik heb een retirement verlenging met re-entry! Ik heb dit nog niet meegemaakt en ben gewoon bang dat ik iets verkeerd doe, waardoor bij terugkomst in Thailand in de problemen kom.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#7 Bericht door prajak » dinsdag 16 juli 2013, 17:10

Aha ! Dus een retirement-verlenging zoals ik en je hebt een re-entry stempel en ik neem aan multiple. Je hebt dat ding dus bijna een jaar terug in Thailand gehaald.

Dan zit je met een probleem als je te laat terugkomt en is mijn advies met een bewijs van opname in NL -of neem een ouwe Xray mee- naar de Imm Pol te gaan en te vragen of ze je zes weken voor vertrek aan een nieuwe retirement extension willen helpen. Want die afspraak in het ziekenhuis staat al lang gepland en je verrekt van de pijn of van wat anders..... Als die ambtenaar het maar kan verkopen aan zijn baas....

In Nongkhai is de termijn een maand maximaal vooraf. Ik moet voor 1 september dus kan 2 augustus al gaan. Er zijn plaatsen in dit land waar de termijn langer is. Dus ga eens praten bij de Imm Pol waar je woont. Iets medisch meenemen kan aardig helpen.

Succes.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#8 Bericht door Thongpoon » dinsdag 16 juli 2013, 17:52

Gaan we proberen Prajak, bedankt!!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#9 Bericht door Henk Korat » dinsdag 16 juli 2013, 18:16

Tongpoon, ik adviseer je met de Immigration Officer te gaan praten. Ik heb ook een Non Imm visa OA (retirement en ze zijn zeer strikt met de data. Ik wilde het visum eerder verlengen dan de expiratie datum, maar dat kon niet vroeger dan 1 maand. Een briefje van de dokter lukt echt niet. Wellicht dat je een Re-Entry Permit kan kopen en daarna je visum verlengen, maar dat weet ik niet zeker.

Dus ik raad je aan het Immigration Office te bellen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#10 Bericht door prajak » woensdag 17 juli 2013, 01:04

Het verschilt per Imm Office. Ga er op af en probeer ze te overtuigen. Ik heb het in Nongkhai nog niet hoeven proberen dus kan geen ervaring met je delen. En lukt dat niet, en blijf je onverhoopt te lang weg, dan moet je opnieuw beginnen. In welke regio woon je trouwens; ik lees Hua Hin en lees Mahasarakham.....?

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#11 Bericht door Thongpoon » woensdag 17 juli 2013, 03:58

Bij een retirement is het dus gewoon simpel. Kom je te laat terug moet je weer overnieuw beginnen, kom je voor het vervallen terug is er niets aan de hand!

De verwarring over dat dagen tellen is bij mij denk ik onstaan omdat ik eens een visum heb gehad met om de 90 dagen een visarun. Tussendoor ben ik eens naar Nederland geweest en toen was er wel iets met dagen tellen. Ik denk dat de ouderdom en de aderverkalking toe begint te slaan!

Prajak: momenteel zitten wij in Hua Hin, maar verblijven net zo vaak dicht bij Mahasarakham (ouderlijk huis), en regelmatig ook in Chiang Mai.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#12 Bericht door prajak » woensdag 17 juli 2013, 04:04

"...Ik denk dat de ouderdom en de aderverkalking toe begint te slaan!..."

Geb ik geen lazt van hoor ! Mijn gehugen en thaalvaardighijd sein allemaal dick in ordnung ! :giggle2:

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#13 Bericht door Thongpoon » woensdag 17 juli 2013, 04:53

Nou ja, zolang "dick in ordnung!" is, en de kassa klopt, is er niks aan de hand!!

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#14 Bericht door mai mi tang » donderdag 18 juli 2013, 21:34

Ik veroorloof mijzelf een vette glimlach :lol: Leuk topic :thumbsup:

Ik moest even denken aan Dick und Doof :crazy:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#15 Bericht door Ben » vrijdag 19 juli 2013, 01:32

Thongpoon schreef:Bij een retirement is het dus gewoon simpel. Kom je te laat terug moet je weer overnieuw beginnen, kom je voor het vervallen terug is er niets aan de hand!
Kom je te laat terug moet je weer overnieuw beginnen
Met een visa verkregen in het buitenland.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”