Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: waar?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manja
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 08 maart 2012, 16:06

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#16 Bericht door Manja » woensdag 23 januari 2013, 08:35

Bedankt voor alle info en excuses voor de onvolledige informatie. We wonen in Bangkok (daarom was het ook iets ingewikkelder om de uitreksels in Nederland te krijgen) en de kinderen zijn in Nederland geboren. Ik heb inderdaad internationale uitreksels voor de kinderen dus ik begrijp dat ik dan wellicht beter kan zoeken naar een engels-thaise vertaler. Ook bedankt voor de tip dat de vertaler erkend moet zijn.

Een nieuw probleem doemt zich nu op: ik begon zelf ook al wat te twijfelen aan dat geregistreerd partnerschap en hoe dat zou gaan in Thailand. Het is ook opvallend dat er geen engelstalig bewijs van geregistreerd partnerschap te krijgen valt. Ik denk nu dat ik voor m'n man nog weer verder moet zoeken naar visa-mogelijkheden. Een Australische buurvrouw vertelde me laatst dat zij een visa had op basis van "verzorger van de kinderen" zijn. Ik zal 's moeten achterhalen of dat ook voor m'n man te krijgen valt, tenslotte ben ik hier degene met de werkvergunning en is hij voor het grootste deel " verzorger van de kinderen" .

Of aanstaande zomer in Nederland het partnerschap laten omzetten naar huwelijk maar geloof het of niet (ik heb ernaar gekeken): de hoeveelheid papieren die je daar voor nodig hebt als je niet meer in Nederland geregistreerd staat is misschien wel meer als het "verzorger-visa" papierwerk in Thailand!

Bedankt nogmaals

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#17 Bericht door prajak » woensdag 23 januari 2013, 09:48

Als je direct had gezegd:

Manja is een vrouw of man van die nationaliteit
mijn man heeft die nationaliteit
de kinderen hebben dat en/of dat

dan kun je sneller geholpen worden door de mensen in dit forum.

Vaak is het maar raden wat de vraag precies inhoudt.

Ook de opmerking over het 'visum' voor jouw man.

Wat is zijn nationaliteit
wat is de jouwe
wie heeft een inkomen, jij of hij
leeftijden

het telt allemaal mee als het om verblijfstitels gaat.

Manja
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 08 maart 2012, 16:06

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#18 Bericht door Manja » woensdag 23 januari 2013, 16:03

Ha, ha, ha, dat klinkt wel erg als het Nederlandse vingertje hoor!

Maar mijn vraag ging eigenlijk alleen over de vertaling van NL naar Thais en daar heb ik wel voldoende antwoorden voor gekregen.

Maar nu moet ik toch nog even iets kwijt, ook al is het wel off-topic hoor (niet verder doorlezen als je alleen geinteresseerd bent in visa verhalen). Ik heb zojuist gebeld met de afdeling Landelijke Taken in Den Haag om navraag te doen naar omzetting van geregistreerd partnerschap naar huwelijk. Nou blijkt dat dat wel kan maar dat je daarbij niet hetzelfde krijgt als een huwelijk. Als je dan een afschrift van je huwelijk opvraagt dan krijg je een akte van "omzetting van geregistreerd partnerschap in een huwelijk", oftewel een akte wat geen enkel land begrijpt of accepteert (dat werd ook bevestigd door de betreffende ambtenaar)!!! Ik heb dus gevraagd wat ik dan moest doen om een gewoon huwelijk te krijgen en eigenlijk was het antwoord dat dat niet echt kan. Ik zou dan dus via de rechtbank (want kinderen) met een advocaat m'n partnerschap moeten beëindigen maar dat kan alleen in geval van "duurzame ontwrichting". Om het toch voor elkaar te krijgen zouden we dan moeten veinzen dat er sprake is van duurzame ontwrichting en allemaal fake voorstellen gaan opstellen over de boedelscheiding en de regeling voor de kinderen en hopen dat de rechter erin trapt. Als ons dat allemaal dan gelukt is (en duizenden euros verder?) dan kunnen we het partnerschap beëindigen en daarna dan een gewoon huwelijk aangaan.

Is dit niet ongelooflijk? Ik klaag over het algemeen niet over Nederlandse regelgeving want dat vind ik meestal erg makkelijk, maar in dit geval...

Nou ja, we zullen wel gaan kijken naar het "verzorgers-visa" en anders gewoon elke keer opnieuw een non-immigrant jaarvisa of hoe dat ook heet (dat heeft man nu ook, alleen elke 90 dagen het land uit). Of misschien moet-ie Thais gaan studeren, dat kan geloof ik ook een jaarvisum opleveren, ha ha ha!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#19 Bericht door prajak » woensdag 23 januari 2013, 16:15

Het Nederlandse vingertje ? Het is maar een advies ter bespoediging van de beantwoording van jouw vraag hoor, en dus goed bedoeld.

Enne...wie schreef dit ook weer ?

" Bedankt voor alle info en excuses voor de onvolledige informatie....". Kan even niet op de naam komen.... :giggle2:

Ik was bereid je info te geven over de Vientiane route maar gezien het risico van weer een 'vingertje' zal ik dat laten en je maar verwijzen naar de bijdragen in dit forum. De zoekfunktie zit rechtsboven.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#20 Bericht door Ben » woensdag 23 januari 2013, 16:48

Manja schreef:Ha, ha, ha, dat klinkt wel erg als het Nederlandse vingertje hoor!

Maar mijn vraag ging eigenlijk alleen over de vertaling van NL naar Thais en daar heb ik wel voldoende antwoorden voor gekregen.

Maar nu moet ik toch nog even iets kwijt, ook al is het wel off-topic hoor (niet verder doorlezen als je alleen geinteresseerd bent in visa verhalen). Ik heb zojuist gebeld met de afdeling Landelijke Taken in Den Haag om navraag te doen naar omzetting van geregistreerd partnerschap naar huwelijk. Nou blijkt dat dat wel kan maar dat je daarbij niet hetzelfde krijgt als een huwelijk. Als je dan een afschrift van je huwelijk opvraagt dan krijg je een akte van "omzetting van geregistreerd partnerschap in een huwelijk", oftewel een akte wat geen enkel land begrijpt of accepteert (dat werd ook bevestigd door de betreffende ambtenaar)!!! Ik heb dus gevraagd wat ik dan moest doen om een gewoon huwelijk te krijgen en eigenlijk was het antwoord dat dat niet echt kan. Ik zou dan dus via de rechtbank (want kinderen) met een advocaat m'n partnerschap moeten beëindigen maar dat kan alleen in geval van "duurzame ontwrichting". Om het toch voor elkaar te krijgen zouden we dan moeten veinzen dat er sprake is van duurzame ontwrichting en allemaal fake voorstellen gaan opstellen over de boedelscheiding en de regeling voor de kinderen en hopen dat de rechter erin trapt. Als ons dat allemaal dan gelukt is (en duizenden euros verder?) dan kunnen we het partnerschap beëindigen en daarna dan een gewoon huwelijk aangaan.

Is dit niet ongelooflijk? Ik klaag over het algemeen niet over Nederlandse regelgeving want dat vind ik meestal erg makkelijk, maar in dit geval...

Nou ja, we zullen wel gaan kijken naar het "verzorgers-visa" en anders gewoon elke keer opnieuw een non-immigrant jaarvisa of hoe dat ook heet (dat heeft man nu ook, alleen elke 90 dagen het land uit). Of misschien moet-ie Thais gaan studeren, dat kan geloof ik ook een jaarvisum opleveren, ha ha ha!

Meschien is dat vingertje wel een beetje terecht Manja.

Heb toch een beetje de indruk dat je niet goed voorbereid hier in gestapt bent.
Maar ik ken het verloop van je immigratie niet want zo beschouw ik het als je uitgeschreven bent in Nederland.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vertalen NL-se geboorteaktes & trouwbewijs naar Thais: w

#21 Bericht door RuudThai » donderdag 24 januari 2013, 12:27

Manja schreef:Ha, ha, ha, dat klinkt wel erg als het Nederlandse vingertje hoor!
...............
Is dit niet ongelooflijk? Ik klaag over het algemeen niet over Nederlandse regelgeving want dat vind ik meestal erg makkelijk, maar in dit geval...
Ik zal ook even een vingertje heffen ;) :) . Wel in het algemeen belang om anderen eventueel te behoeden voor dezelfde mispeer.
Ik heb zelf zijnde een ambtenaar van de burgerlijke stand het altijd een onding gevonden, dat geregistreerd partnerschap. Vleesch noch visch, geen effect op de staat van de kinderen (waren bij geboorte gewoon onwettig), geen erkenning in de meeste buitenlanden.
Als jullie al het plan hadden om ooit eens te gaan emigreren dan hadden jullie natuurlijk nooit aan dit onding meegedaan en gewoon normaal getrouwd. Toch?
Ik neem tenminste aan dat je alvorens hiervoor te kiezen je wel goed hebt laten informeren omtrent de consequenties. Of vonden jullie het boterbriefje net als zovele anderen ook te burgerlijk? :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”