Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over land?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Manja
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 08 maart 2012, 16:06

Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over land?

#1 Bericht door Manja » maandag 24 september 2012, 10:27

Nogmaals een beginnersvraag aan de doorgewinterde visa-professionals:

Wij moeten onze one-year multiple entry visa elke 90 dagen van een stempel voorzien (heb ik begrepen) door het land uit te gaan (in ieder geval tot we een long stay visum hebben geregeld = ander onderwerp). Nu was ik van plan om de dichtstbijzijnde grens met Cambodia op te zoeken.

Nu vertelde iemand me dat ik perse moet gaan vliegen en dat over land de grens oversteken niet voldoende zou zijn. Zelf denk ik eigenlijk dat hier een misverstand is en dat vliegen alleen bij een tourist visum meer oplevert dan een landsgrens over te steken (ik dacht gelezen te hebben dat in geval van touristvisum vliegen opnieuw 30 dagen oplevert en over land slechts 15 dagen).

Toch wil ik het even zeker weten: kan ik het 90 dagen stempel op de grens met Cambodia halen?

En moet ik verder nog ergens aan denken (behalve mijn paspoort met visum meenemen): paspoort? Pasfotos? Moet ik Cambodiaans geld hebben om iets te betalen ofzo?

Bedankt weer,
Manja

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#2 Bericht door elst99 » maandag 24 september 2012, 12:38

Née hoor, geldt alleen bij toeristenvisum! Wel even de grens over!

Je hoeft niets mee te nemen,als Je de grens over gaat krijg je een uitgaandestempel, kom Je terug weer een 3 maanden stempel.

Succes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#3 Bericht door prajak » maandag 24 september 2012, 14:41

Hoef je aan de grens met Cambodja geen pasfoto te hebben en geen geld te betalen ?

Aan de grens met Laos is dat anders, vergeet dat niet. Over de grens met de twee andere buurlanden heb ik geen info.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#4 Bericht door elst99 » maandag 24 september 2012, 15:35

Daar heb je een punt, je zult bij overschrijding van de grens met Cambodja een Cambodjaans visum moeten hebben en evt. Pasfoto's!
Wat ik bedoelde is, wat betrekking heeft of je over land of door de lucht Thailand binnenkomt dat maakt met een multiple jaarvisum niet uit.
Bij Maleisië heb je geen visum nodig en wat wij wel is doen bij Ranong naar Birma kun je dat terplekke regelen voor een paar $.
Maar inderdaad bij Cambodjamoet je even kijken op hun site.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#5 Bericht door prajak » maandag 24 september 2012, 16:02

Ja, maar ik heb wel eens gehoord dat de kosten gering zijn aan de grens met Cambodja.

Aan de Lao grens zit je snel aan 1.500 of 1.600 baht en mensen die daar heen gaan adviseer ik altijd om lekker een paar dagen Laos te doen. Vientiane is een mooie oude stad, alles maar vooral het eten ademt Frans, en je kunt wijn meenemen naar Thailand en stukken goedkoper dan je hier kunt kopen. Peuken ook als je nog rookt.

Ik ben blij dat ik van dat gedoe af ben. Ik heb een retirement verlenging en moet me iedere 90 dagen even melden en dat mag zelfs per post doch ik woon 3 km van de Immigration af....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#6 Bericht door elst99 » maandag 24 september 2012, 17:25

Ik ben alleen naar Cambodja per vliegtuig gegaan, op het vliegveld een visum on arrival voor 25$, maar vlieg je terug uook nog een keer 25$ vliegveldtax betalen.
Ik weet niet hoe dat bij de grensovergang gaat, denk dat je daar ook een visum kunt krijgen, er zijn genoeg kantoortjes in Thailand die een visumrun doen naar de grens met Cambodja.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#7 Bericht door prajak » maandag 24 september 2012, 17:36

In de Bangkok Post staat regelmatig een advertentie over visaruns naar Cambodja. Een luxe bus, filmpje en muziekje, in de morgen weg, in de namiddag terug. Kost zoveel...... Ik denk dat ze niet verder komen dan de grens, aan de andere kant een ommetje maken en bakkie doen, en weer terug gaan naar Bangkok. Er zijn bedrijfjes die daarvan leven.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#8 Bericht door joepattaya » dinsdag 25 september 2012, 02:12

elst99 schreef:Ik ben alleen naar Cambodja per vliegtuig gegaan, op het vliegveld een visum on arrival voor 25$, maar vlieg je terug uook nog een keer 25$ vliegveldtax betalen.
Ik weet niet hoe dat bij de grensovergang gaat, denk dat je daar ook een visum kunt krijgen, er zijn genoeg kantoortjes in Thailand die een visumrun doen naar de grens met Cambodja.
Sinds een jaar inbegrepen in de ticket-prijs, wordt dus niet meer apart afgerekend bij vertrek.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#9 Bericht door joepattaya » dinsdag 25 september 2012, 02:19

prajak schreef:In de Bangkok Post staat regelmatig een advertentie over visaruns naar Cambodja. Een luxe bus, filmpje en muziekje, in de morgen weg, in de namiddag terug. Kost zoveel...... Ik denk dat ze niet verder komen dan de grens, aan de andere kant een ommetje maken en bakkie doen, en weer terug gaan naar Bangkok. Er zijn bedrijfjes die daarvan leven.
Ze komen niet eens in Cambodja.
's morgens vanaf 6 uur ontbijt (inbegrepen) en om 6.45 uur vertrek met maximaal 6 personen in een mini-van (inbegrepen).
Na 3,5 uur rijden kom je aan de grens en je verlaat Thailand.
Na 2 minuten lopen kom je aan bij de Cambodiaanse grens en daar regelt de 'host' de Cambodiaanse visa, Cambodiaanse inreisstempel en Cambodiaanse uitreisstempel (inbegrepen).
Tijdens het wachten op de stempels kun je nog even gaan shoppen en kun je weer iets van je THB 2500 terug verdienen.
Vervolgens zorg je dat je in de tussentijd de Thaise arrival/departure card ingevuld hebt en ga je Thailand weer in.
Afhankelijk van het al of niet hebben van een visum (en welk visum natuurlijk) krijg je varierend van 15 -360 dagen "permission of stay".

Je klimt weer in de bus en geniet van een simpele lunch (inbegrepen) en na 3,5 uur ben je weer terug in (in dit geval) Pattaya.

Na een gratis drankje in de bar, keer je huiswaarts.

Kosten van dit feest: THB 2300-THB 2500

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#10 Bericht door carpediem » dinsdag 25 september 2012, 03:33

Officieel kost een cambodiaans visum us$ 20. Ze vragen 1.000 tot 1.200 THB.

Heb je een ongeschonden $ 20 biljet en pasfoto's dan zullen ze het daar mee moeten doen.

Kan nog weleens enige discussie opleveren.
pluk de dag (carpediem)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Beginnersvraag (nogmaals): 90 dagen stempel ook over lan

#11 Bericht door stevenl » dinsdag 25 september 2012, 04:34

elst99 schreef:Née hoor, geldt alleen bij toeristenvisum! Wel even de grens over!

Je hoeft niets mee te nemen,als Je de grens over gaat krijg je een uitgaandestempel, kom Je terug weer een 3 maanden stempel.

Succes
Klopt, er uit en er weer in kan direct, ook over land om je volgende entry te activeren.

Nee, geldt niet voor een toeristenvisum, daarvoor geldt hetzelfde als voor een non-immigrant visum. Ik neem aan dat je bedoelt: als je geen visum hebt en een visumvrije entree wilt: over land (officieel: niet door de lucht, dus ook bijvoorbeeld over water) krijg je 15 dagen, door de lucht 30.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”