Visa-run naar Laos.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Visa-run naar Laos.

#1 Bericht door FCP » zaterdag 17 maart 2012, 16:40

Beste allemaal,

Binnenkort wil ik samen met mijn vriendin naar Laos. We willen met de bus de grens oversteken en 3 dagen blijven, daarna gaan we weer terug. Ik heb een multiple-entry visa en heb bij binnenkomst in Thailand mijn 1ste entry verbuikt. Ik heb er dus nog 1 over. Hoe zit het met over de grens gaan bij Laos? Moet ik een visum voor Laos hebben? Moet ik deze aanvragen hier in Bangkok of krijg ik deze 'on-arrival'? Mijn vriendin is Thais.. heeft deze ook een visa nodig? (aangezien we 3 dagen blijven?)

Misschien zijn dit voor de hand liggende vragen, maar ik wil alles toch even zeker weten. Het belangrijkste is dat ik bij de grens overgang van Laos naar Thailand dus een stempel krijg die ervoor zorgt dat mijn 2de entry ingaat en ik weer 90 dagen kan blijven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :asian22:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa-run naar Laos.

#2 Bericht door Ben » zaterdag 17 maart 2012, 19:20

FCP schreef:Beste allemaal,

Binnenkort wil ik samen met mijn vriendin naar Laos. We willen met de bus de grens oversteken en 3 dagen blijven, daarna gaan we weer terug. Ik heb een multiple-entry visa en heb bij binnenkomst in Thailand mijn 1ste entry verbuikt. Ik heb er dus nog 1 over. Hoe zit het met over de grens gaan bij Laos? Moet ik een visum voor Laos hebben? Moet ik deze aanvragen hier in Bangkok of krijg ik deze 'on-arrival'? Mijn vriendin is Thais.. heeft deze ook een visa nodig? (aangezien we 3 dagen blijven?)

Misschien zijn dit voor de hand liggende vragen, maar ik wil alles toch even zeker weten. Het belangrijkste is dat ik bij de grens overgang van Laos naar Thailand dus een stempel krijg die ervoor zorgt dat mijn 2de entry ingaat en ik weer 90 dagen kan blijven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :asian22:
multiple - veelvoud. :idea: Je kan wel 10 keer gaan alleen krijg je elke keer bij binnenkomst in Thailand weer 90 dagen .tot aan het einde van de datum VISA .net voor die datum kan je nog een keer en heb je nogmaals 90 dagen .

Ja kan het in BKK vragen maar men vraagt daar soms naar financiele middelen aan te tonen en evt terugreis ticket .
Beter aan de grens VOA +/- 1500 bath
Je vriendin kan ook voor +/- 300 bath een visa krijgen .

FCP
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 07 september 2011, 19:39

Re: Visa-run naar Laos.

#3 Bericht door FCP » zondag 18 maart 2012, 12:46

Bedankt voor je antwoord! :D

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Visa-run naar Laos.

#4 Bericht door Loe » zondag 18 maart 2012, 15:19

Inderdaad een fluitje van een cent en gemakkelijk aan de grens te regelen wel twee pasfoto''s meenemen.

Als je gaat proef een een bier laos is best lekker ongeveer iets als Grimbergen

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Visa-run naar Laos.

#5 Bericht door Meritus » zondag 18 maart 2012, 18:09

Ben schreef:
FCP schreef: Je vriendin kan ook voor +/- 300 bath een visa krijgen .
Visum hoeft helemal niet ... t/m 15 daagen krijgt zij, vrij van kosten, een borderpass ... Passpoort hebben is van voordeel, maar hoeft niet. Thaise ID plus 'iets' net telefoonrekening kan ook ... meestal ...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa-run naar Laos.

#6 Bericht door Ben » zondag 18 maart 2012, 18:16

Meritus schreef:
Ben schreef:
FCP schreef: Je vriendin kan ook voor +/- 300 bath een visa krijgen .
Visum hoeft helemal niet ... t/m 15 daagen krijgt zij, vrij van kosten, een borderpass ... Passpoort hebben is van voordeel, maar hoeft niet. Thaise ID plus 'iets' net telefoonrekening kan ook ... meestal ...

Dagje Viengthani vanuit Nong Khai 300 bath voor een thai .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”