visum verlengen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

visum verlengen

#1 Bericht door eltoro53 » woensdag 22 februari 2012, 14:10

Ik moet over een paar weken mijn en mijn Nederlandse vrouw haar visum verlengen, we hebben een jaarvisum non immigrant heet dat geloof ik, waarbij je iedere drie maanden een stempel moet halen. Ze spreken hier geen of beroerd engels, wat moet ik meenemen wie kan me helepen? Ik heb inmiddels een verklaring van inkomen van de ambassade, moet ik opnieuw weer foto's meenemen en wat nog meer?

Mijn nieuwe vriendin spreekt (nog) geen Engels dus kan me niet helpen :oops: .

Gr Henk.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: visum verlengen

#2 Bericht door RuudThai » woensdag 22 februari 2012, 16:29

Jemig Henk, je bent hier al zo lang lid en het onderwerp is al zo vaak besproken bij Emigreren en Immigreren, Visa Thailand, dan moet het toch makkelijk daar even op te zoeken zijn?
Als je dan nog vragen hebt kun je die altijd nog stellen.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: visum verlengen

#3 Bericht door Duiker » woensdag 22 februari 2012, 16:45

Blijkbaar is het allemaal toch niet zo eenvoudig. Daarom zijn er ook oveel vragen over.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: visum verlengen

#4 Bericht door printen44 » woensdag 22 februari 2012, 18:07

Hier vindt je veel antwoorden op je vragen:

http://www.immigration.go.th/

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: visum verlengen

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 23 februari 2012, 01:53

En je verlengt niet je visum.
Een visum is een "toegangsbewijs", afgegeven door een Thais Consulaat of een Thaise Ambassade.
Heeft een visum 1 entry, dan vervalt je visum bij binnenkomst in Thailand en wordt vervangen door een "permission of stay"
Heeft een visum meerdere entries, dan vervalt je visum na het gebruik van de laatste entry.

Een visum kan omgezet worden naar een "permission of stay" gebaseerd op een bepaalde status (studie, huwelijk, kinderen, retirement). Deze "permission of stay" is dus gekoppeld aan je status en NIET aan je visum.
Verandert je status (einde studie, einde werk, einde huwelijk, dan vervalt ook je "permission of stay")
In het geval van huwelijk en retirement, kun je je "permission of stay" jaarlijks verlengen. Je verlengt dan dus niet je visum.

Let op: Het verkrijgen van een visum buiten Thailand (te doen gebruikelijk) wil nog niet zeggen dat je ook werkelijk welkom bent. Het wil niet meer en niet minder zeggen, dat je voldoet aan de criteria om Thailand binnen te mogen. Het blijft altijd aan de Thaise Immigratie Dienst om deze toestemming te verlenen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”