Verlenging married Visa.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#16 Bericht door Ben » maandag 06 augustus 2012, 10:36

Er zijn idd immigratie divisies die naar een document van bewijs vragen over je huwelijk bij de desbetreffende Amphur .

Reden : omdat er een groot aantal figuren voor jaren getekende papieren hadden
en allang gescheiden waren .
Die foto's op je bedje moet je elke keer vervangen 5 gelijke foto's trappen ze ook niet meer in .

En dan dit , Op het ministery van buitenlandse zaken is men al steekproef gewijs aan het checken bij ambassades of de desbetreffende persoon die documenten ondertekend
ook daadwerkelijk wel bestaat .
Ga er maar vanuit dat dit ook bij de immigratie gaat gebeuren.
Het barst nl van de fraudeurs op het moment die niet aan hun inkomenseis voldoen
en dus maar even een document zelf maken of laten maken .

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Verlenging married Visa.

#17 Bericht door carpediem » maandag 06 augustus 2012, 12:09

Ze zijn niet gek en weten dondersgoed wat frauderen is.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#18 Bericht door joopuberda » maandag 06 augustus 2012, 12:18

ja het zal vast wel ergens voor zijn dat ze die regels steeds veranderen :lol:
die 400.000/800.000 bath regeling die zal ook wel weer veranderen.

het vervelende is dat er geen website bestaat in het engels waarop staat wat je nu weer te wachten staat. ze hebben trouwens m,n telefoonnummer ook waarom bellen ze hun klanten niet?? :D dan hoeven die de wereld niet 5 keer rond maar kunnen alles in 1 keer inorde maken.

raar trouwens dat ik dit hier niet eerder heb gelezen :o informatief forum :cheesy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#19 Bericht door Ben » maandag 06 augustus 2012, 12:47

joopuberda schreef:ja het zal vast wel ergens voor zijn dat ze die regels steeds veranderen :lol:
die 400.000/800.000 bath regeling die zal ook wel weer veranderen.

het vervelende is dat er geen website bestaat in het engels waarop staat wat je nu weer te wachten staat. ze hebben trouwens m,n telefoonnummer ook waarom bellen ze hun klanten niet?? :D dan hoeven die de wereld niet 5 keer rond maar kunnen alles in 1 keer inorde maken.

raar trouwens dat ik dit hier niet eerder heb gelezen :o informatief forum :cheesy:
Je vrouw kan Thais en het dus lezen, Fluitje van een cent. Das LIEFDE Joop :cheesy:

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#20 Bericht door joopuberda » maandag 06 augustus 2012, 13:30

niet alle thaise vrouwen hebben een dergelijkjke opleiding genoten Ben. er zijn meer analfabeten dan je denkt :lol:
vrouwlief was met 10 jaa rvan school af van de oude stempel, kan wel wat lezen maar dat duurt nogal en trouwens het betreft mij wie een visum moet hebben en niet mijn vrouw. het is niet meer van deze tijd dat een imigratie dienst geen goede overzichtelijke website heeft. :twisted

trouwens dutch heeft het over de 400.000/800.000 bath regeling

in dit geval had het alleen geholpen met de 800.000 bath regeling, want bij de 400.000 bath moet je nog met je trouwakte op de proppen komen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#21 Bericht door Ben » maandag 06 augustus 2012, 14:42

joopuberda schreef:niet alle thaise vrouwen hebben een dergelijkjke opleiding genoten Ben. er zijn meer analfabeten dan je denkt :lol:
vrouwlief was met 10 jaa rvan school af van de oude stempel, kan wel wat lezen maar dat duurt nogal en trouwens het betreft mij wie een visum moet hebben en niet mijn vrouw. het is niet meer van deze tijd dat een imigratie dienst geen goede overzichtelijke website heeft. :twisted

trouwens dutch heeft het over de 400.000/800.000 bath regeling

in dit geval had het alleen geholpen met de 800.000 bath regeling, want bij de 400.000 bath moet je nog met je trouwakte op de proppen komen.
Joop, Met die 800.000 bath moet je ook met Papieren op de proppen komen
Inkomens verklaring Ambassade .
Bij een Huwelijk is 400.000 niet noodzakelijk je kan ook je een inkomen van 40.000 bath voorleggen of een combinatie van beide. ,Wel weer met inkomens verklaring van de Ambassade.(Kan Per Post)

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Verlenging married Visa.

#22 Bericht door travelalone » maandag 06 augustus 2012, 15:58

joopuberda schreef: normaal ga ik een maand voordat mijn jaarvisa afloopt naar de imigratie, en dan een maand later krijg ik mijn nieuwe. dat is niet meer nu krijg je een maand nadat je visa is verlopen een nieuwe, in je paspoort staat wel dat je inwachting bent. dat betekend dus dat je net zo goed naar de imigratie kan gaan op de dag dat je visum afloopt , dus niet meer een maand van tevoren.
Bovenstaande zou ik dus niet adviseren. Indien een van je papieren niet in orde is dan heb je tenminste nog tijd om het in orde te maken voordat je extension verloopt.

dan is er ook nog iets veranderd t.o.v. je trouwakte. er moet een extra document worden overlegt voor het eerst dit jaar. je moet dus met je trouwakte naar het gemeentehuis waar je getrouwd bent destijds. vanmorgen de 1 naar de ander in paniek. de 1 was getrouwd 8 jaar geleden in Krabi de ander in bangkok. wordt je dus niet vrolijk van.

van de week dus terug naar het gemeentehuis hoop dat ze het snappen daar :clap: :happyno: :crazy:
Het was even zoeken waar ik heb gelezen dat je niet naar de Amphur hoeft waar je getrouwd bent.
Uiteindelijk hier gevonden, http://www.thaivisa.com/forum/topic/533 ... try5068895

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verlenging married Visa.

#23 Bericht door prajak » maandag 06 augustus 2012, 17:30

Ik heb al vaker verteld wat men hier in Nongkhai vraagt als je een retirement verlenging wil halen of wil vernieuwen. En veel is ingegeven door de fraude op visumkantoortjes hier.

Paspoort en kopie van alle pagina's, laatste non im O, laatste retirementstempel.

Het aanvraagpapiertje, foto, 1.900 baht

Een bankverklaring van de dag zelf aangevend het saldo op die dag. Dus om 10 uur naar de bank, om 13 uur naar de Imm. Dan nog vraagt men: heb je niks opgenomen na hedenochtend ?

Indien je voor de 8 ton regeling gaat, hoe lang het geld er staat.

Indien je op inkomen gaat of op de combinatie, dat het geld uit een buitenland komt.

Ga je op inkomen 780 k of op de combinatie: income statement van de ambassade, en die moet in Thais zijn (formeel mag Engels ook maar men brult Thais....) en dat moet worden gecontroleerd en gestempeld op de Consular Section van Bu-Za op Chaeng Wattana Laksi/Bangkok.

Bankboek origineel en alle pg op A4 gekopieerd.

Housebook of kopie housebook ook al sta je er niet in...

Copie ID verhuurder, en copie huurdersverklaring.

En dan nog word je behandeld als een vette crimi........ Dus jullie hebben minder te klagen.

Grin and bear it. This is Thailand.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#24 Bericht door joopuberda » dinsdag 07 augustus 2012, 01:27

Ben schreef:
joopuberda schreef:niet alle thaise vrouwen hebben een dergelijkjke opleiding genoten Ben. er zijn meer analfabeten dan je denkt :lol:
vrouwlief was met 10 jaa rvan school af van de oude stempel, kan wel wat lezen maar dat duurt nogal en trouwens het betreft mij wie een visum moet hebben en niet mijn vrouw. het is niet meer van deze tijd dat een imigratie dienst geen goede overzichtelijke website heeft. :twisted

trouwens dutch heeft het over de 400.000/800.000 bath regeling

in dit geval had het alleen geholpen met de 800.000 bath regeling, want bij de 400.000 bath moet je nog met je trouwakte op de proppen komen.
Joop, Met die 800.000 bath moet je ook met Papieren op de proppen komen
Inkomens verklaring Ambassade .
maar waarschijnlijk niet met een trouwakte en dat probeer ik juist uit te leggen dat dat met die trouwakte is veranderd :crazy:
Bij een Huwelijk is 400.000 niet noodzakelijk je kan ook je een inkomen van 40.000 bath voorleggen of een combinatie van beide. ,Wel weer met inkomens verklaring van de Ambassade.(Kan Per Post)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Verlenging married Visa.

#25 Bericht door nbreeker » dinsdag 07 augustus 2012, 04:01

Dus waar het kort gezegt op neer komt het zijn de eigen luizen die bijten en niet de Thaise immigratie.

Het nieuwe formulier waar naar gevraagd wordt is het KOR 2,dat KOR 2 formulier heb je ook nodig als je je huwelijk in Nederland wil laten registreren,als je er om vraagt krijg je dat gelijk met je huwelijk certificaat.

Je kunt het op de Ampur opvragen kosten 20 bath.

Ze gebruiken zo te horen in Nongkai nog steeds de oude regels hier in Udon heb je geen bankboek nodig geen brief van de bank alleen je eigen inkomensverklaring met handtekening van de ambassade.
Foto's van jou en je vrouw mogen geen kopieen zijn,in het verleden kwam ik daar mee weg de laatste keer niet geen probleem.
Zoals ik in m'n artikel schreef ik was binnen een half uur weer buiten inclusief intervieuw getuige.

Ik vind die verlenging geen probleem ik heb alles in de computer en als de tijd daar is spuugt ie het uit en ik stuur m'n verklaring naar de ambassade,maak nieuwe foto's en klaar is kees en de meest van ons hebben daar alle tijd voor hebben weinig anders te doen als ik zo af en toe het forum lees.

Maar misschien is het voor sommige ook handiger om zich van te voren op de hoogte te stellen en niet wachten tot het visum verlengd moet worden en dan drie keer terug moeten komen.

Zo moeilijk is het niet en als je je beleefd opsteld naar de immigratie toe en geen gekke bekken trek als er iets niet goed is dan wordt je netjes geholpen.
Maar als ik sommige farangs gade sla bij de immigratie ook hoe ze gekleed gaan met een petje op aan het buro kan ik me voorstellen dat ook die ambtenaren er wel eens genoeg van krijgen.
Er zijn er ook niet veel die 1000 bath tippen dat is ook handig naar andere farangs toe,als ik m'n 1900 bath moet betalen geef ik 2000 bath en vertel er bij 100 bath voor koffie vind ik meer dan genoeg,en wordt in dank aangenomen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Verlenging married Visa.

#26 Bericht door sjeng » dinsdag 07 augustus 2012, 04:04

prajak schreef:Ik heb al vaker verteld wat men hier in Nongkhai vraagt als je een retirement verlenging wil halen of wil vernieuwen. En veel is ingegeven door de fraude op visumkantoortjes hier.

Paspoort en kopie van alle pagina's, laatste non im O, laatste retirementstempel.

Het aanvraagpapiertje, foto, 1.900 baht

Een bankverklaring van de dag zelf aangevend het saldo op die dag. Dus om 10 uur naar de bank, om 13 uur naar de Imm. Dan nog vraagt men: heb je niks opgenomen na hedenochtend ?

Indien je voor de 8 ton regeling gaat, hoe lang het geld er staat.

Indien je op inkomen gaat of op de combinatie, dat het geld uit een buitenland komt.

Ga je op inkomen 780 k of op de combinatie: income statement van de ambassade, en die moet in Thais zijn (formeel mag Engels ook maar men brult Thais....) en dat moet worden gecontroleerd en gestempeld op de Consular Section van Bu-Za op Chaeng Wattana Laksi/Bangkok.

Bankboek origineel en alle pg op A4 gekopieerd.

Housebook of kopie housebook ook al sta je er niet in...

Copie ID verhuurder, en copie huurdersverklaring.

En dan nog word je behandeld als een vette crimi........ Dus jullie hebben minder te klagen.

Grin and bear it. This is Thailand.

ben ik blij dat ik in Nakhon Phanom woon
inkomensverklaring van onze ambassade met daarop een ruim inkommen van pakweg 1.000.000 thb
medische verklaring van de plaatselijke wonderdokter zijn baliemedewerker
een pasfoto en het bekende formulier 07 en natuurlijk 1900 thb
verder geen problemen
hier gaat het begrijp ik erg soepel dus en hopenlijk blijft dat zo.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Verlenging married Visa.

#27 Bericht door nbreeker » dinsdag 07 augustus 2012, 04:10

sjeng schreef:
prajak schreef:Ik heb al vaker verteld wat men hier in Nongkhai vraagt als je een retirement verlenging wil halen of wil vernieuwen. En veel is ingegeven door de fraude op visumkantoortjes hier.

Paspoort en kopie van alle pagina's, laatste non im O, laatste retirementstempel.

Het aanvraagpapiertje, foto, 1.900 baht

Een bankverklaring van de dag zelf aangevend het saldo op die dag. Dus om 10 uur naar de bank, om 13 uur naar de Imm. Dan nog vraagt men: heb je niks opgenomen na hedenochtend ?

Indien je voor de 8 ton regeling gaat, hoe lang het geld er staat.

Indien je op inkomen gaat of op de combinatie, dat het geld uit een buitenland komt.

Ga je op inkomen 780 k of op de combinatie: income statement van de ambassade, en die moet in Thais zijn (formeel mag Engels ook maar men brult Thais....) en dat moet worden gecontroleerd en gestempeld op de Consular Section van Bu-Za op Chaeng Wattana Laksi/Bangkok.

Bankboek origineel en alle pg op A4 gekopieerd.

Housebook of kopie housebook ook al sta je er niet in...

Copie ID verhuurder, en copie huurdersverklaring.

En dan nog word je behandeld als een vette crimi........ Dus jullie hebben minder te klagen.

Grin and bear it. This is Thailand.

ben ik blij dat ik in Nakhon Phanom woon
inkomensverklaring van onze ambassade met daarop een ruim inkommen van pakweg 1.000.000 thb
medische verklaring van de plaatselijke wonderdokter zijn baliemedewerker
een pasfoto en het bekende formulier 07 en natuurlijk 1900 thb
verder geen problemen
hier gaat het begrijp ik erg soepel dus en hopenlijk blijft dat zo.
Nou Sjeng ja dat getal van 1 millioen moest er natuurlijk bij want je wil ook graag voor vol worden aangezien,wat een patser.Vandaar natuurlijk die medische verklaring.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#28 Bericht door Ben » dinsdag 07 augustus 2012, 04:52

nbreeker schreef:
Nou Sjeng ja dat getal van 1 millioen moest er natuurlijk bij want je wil ook graag voor vol worden aangezien,wat een patser.Vandaar natuurlijk die medische verklaring.
Vreemde reactie Breeker :crazy:

1.000.000 Bath, Wat is daar nu patserig aan een goeie 25.000 €
Hij is echt niet de eninge met dit inkomen +/- 20.000 is de ondergrens.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#29 Bericht door joopuberda » dinsdag 07 augustus 2012, 05:59

nbreeker schreef:Dus waar het kort gezegt op neer komt het zijn de eigen luizen die bijten en niet de Thaise immigratie.

Het nieuwe formulier waar naar gevraagd wordt is het KOR 2,dat KOR 2 formulier heb je ook nodig als je je huwelijk in Nederland wil laten registreren,als je er om vraagt krijg je dat gelijk met je huwelijk certificaat.

Je kunt het op de Ampur opvragen kosten 20 bath.

Ze gebruiken zo te horen in Nongkai nog steeds de oude regels hier in Udon heb je geen bankboek nodig geen brief van de bank alleen je eigen inkomensverklaring met handtekening van de ambassade.
Foto's van jou en je vrouw mogen geen kopieen zijn,in het verleden kwam ik daar mee weg de laatste keer niet geen probleem.
Zoals ik in m'n artikel schreef ik was binnen een half uur weer buiten inclusief intervieuw getuige.

Ik vind die verlenging geen probleem ik heb alles in de computer en als de tijd daar is spuugt ie het uit en ik stuur m'n verklaring naar de ambassade,maak nieuwe foto's en klaar is kees en de meest van ons hebben daar alle tijd voor hebben weinig anders te doen als ik zo af en toe het forum lees.

Maar misschien is het voor sommige ook handiger om zich van te voren op de hoogte te stellen en niet wachten tot het visum verlengd moet worden en dan drie keer terug moeten komen.
waar kun je je op de hoogte stellen????? er is geen website in het engels :cheesy: :crazy:

Zo moeilijk is het niet en als je je beleefd opsteld naar de immigratie toe en geen gekke bekken trek als er iets niet goed is dan wordt je netjes geholpen.
Maar als ik sommige farangs gade sla bij de immigratie ook hoe ze gekleed gaan met een petje op aan het buro kan ik me voorstellen dat ook die ambtenaren er wel eens genoeg van krijgen.
je wilt dus zeggen als je een pet op hebt dan moeten ze je niet :cheesy: Het zit hem echt niet in de kleding. overbodige reactie [|(
Er zijn er ook niet veel die 1000 bath tippen dat is ook handig naar andere farangs toe,als ik m'n 1900 bath moet betalen geef ik 2000 bath en vertel er bij 100 bath voor koffie vind ik meer dan genoeg,en wordt in dank aangenomen.
dat willen ze hier dus niet, ik denk dat je uit je ........ loopt te .........
ze nemen echt geen geld meer aan als tip [|)

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#30 Bericht door greenthaiway » dinsdag 07 augustus 2012, 06:15

Op het Immigration Office te Udon Thani wordt wel degelijk tip aangenomen.
Ik ken iemand, zonder bij naam te noemen, die 1,000 THB in zijn paspoort schuift.
Na afwerking is er een Retirement stempel bij en is de 1,000 THB foetsie.
Alles met een Thaise glimlach.
Bij genoemd kantoor moest ik eens een verklaring krijgen dat ik woonde op het huisadres
in Udon dat had ik weer nodig voor iets anders.
Het was dacht ik 300,00 THB, de officier zij tegen mij: you can give 500,00 THB, thank you.
Mijn ex drong er op aan het te geven, mijn natuurlijke reactie bij zulke gelegenheden is tegendraads.
Gaf het :mrgreen:

Zelfs bij de Amphur Muang van Nakhon Ratchasima, waar mijn ex en ik gingen scheiden vroeg men nog een tip.
Het is schering en inslag, denk niet dat het ergens niet gebeurd, of het moet Immigration Office Nong Khai zijn...
Maar mijn hand voor in het vuur steken doe ik niet.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”