Verlenging married Visa.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Verlenging married Visa.

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 23 december 2011, 05:06

Vanmorgen om half negen stond ik op de stoep bij het Immigratie kantoor hier in Udon met de map papieren onder m'n arm waaronder het nieuwe inkomsten document van de Nederlandse Ambassade.
Om negen wandelde ik het kantoor weer uit alles klaar en geaccepteerd ,geen kopy alle bladzijden bankbook.geen brief van de bank alleen inkomstendocument Ambassade.
Ik probeerde weg te komen met copy's van de foto's van het huis maar dat lukte niet ik moest die omruilen voor de originele ik had er al op gerekend dus ik had ze bij me.
Normaal ben ik altijd een kleine 2 uur kwijt maar nu 30 minuten inclusief intervieuw getuige.
100 bath getipt voor de koffie,en klaar was kees. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#2 Bericht door joopuberda » dinsdag 31 juli 2012, 05:01

vandaag naar de imigr Korat geweest. 08.45 was ik binnen 10.00 was ik aan de beurt. en ben weg gestuurd omdat ik te vroeg was 5 dagen te vroeg. mn permit off stay op basis van maried loopt af op 5 september 2012 ga altijd een maand van tevoren er naar toe kijken ze alles na en dan over een maand weer komen en een stempel voor een jaar. omdat 5 augustus in het weekend valt ben ik vandaag gegaan 31 julie. Dit kan dus niet ze verzochten me op de 5e weer te komen maar dat is in het weekend.
volgende week maandag ga ik dus weer terug :clap:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#3 Bericht door greenthaiway » dinsdag 31 juli 2012, 05:28

@ nbreeker,
De laatste keer dat ik een Married-Visa kreeg bij Udon Thani Immigration was op 14 Februari 2011.
Vereisten ze ook foto waar je samen, in de master bedroom, op het bed zat met je vrouw?
Bij ons indertijd wel :crazy:
Behoorlijke overschrijding van je privacy IMHO.
Daarom heb ik het Married-Visa later mooi omgezet in een Retirement.
Dan ben je van die genante vertoning af.
Er gaat niets boven een Retirement Visa, minder rompslomp en ze vinden het bij Imm Office prettiger om een Retirement Visa in behandeling te nemen, want minder gefrobel.
Door nogal wat uitgaven haal ik volgende keer niet de norm voor het Retirement Visa en kan ook niet terugvallen op het gewraakte Married Visa, heb er immers een ex bij.
Dat wordt voor mij in 2013 waarschijnlijk een Tourist Visa 2-Entrees, dit 2 x.
Je bent meer geld kwijt maar ach, je reist ook weer wat...

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Verlenging married Visa.

#4 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 31 juli 2012, 05:48

@greenthaiway

Val je niet onder de oude regeling 400.000bht laten zien of inkomen ?
Consulaten en ambasades zijn ook niet te volgen, heb 2 x niets hoeven tonen voor een jaar visa non-o
laatste keer 3 weken terug moest weer alles op tafel.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#5 Bericht door greenthaiway » dinsdag 31 juli 2012, 06:14

Phuket Dragon schreef:@greenthaiway

Val je niet onder de oude regeling 400.000bht laten zien of inkomen ?
Consulaten en ambasades zijn ook niet te volgen, heb 2 x niets hoeven tonen voor een jaar visa non-o
laatste keer 3 weken terug moest weer alles op tafel.
Dat is van voor mijn tijd vrees ik, je doelt w.s. op de grandfathered rule m.b.t. het Retirement Visa?
Ik weet niet wanneer ze die 400,000 verhoogd hebben naar 800,000...
Ik kwam permanent in Thailand wonen vanaf 6 Maart 2008.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Verlenging married Visa.

#6 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 31 juli 2012, 06:34

antwoord van Mario08

Dan viel je waarschijnlijk onder de oude regeling voor personen die al voor Oktober 2006 van de mogelijkheid van 400,000 baht op de bank gebruik maakten.

Let er echter op dat er vanaf 25 November 2008 een nieuwe regeling geldt. Iedereen mag weer gebruik maken van de mogelijkheid van 400,000 baht op de bank, maar nu mag het nog slechts in de naam van de buitenlandse echtgenoot zijn en niet meer in naam van de Thaise vrouw. Dat geldt ook voor personen die nog onder de oude regeling vallen.

Ten aanzien van gezamlijke rekening is het zo dat sommige immigratiekantoren deze schijnen te accepteren, de meerderheid echter niet. Als ik naar de Engelse vertalling kijk zou ik zeggen dat een gezamelijke rekening niet is toegestaan.

Tot 25 november 2009 geldt er een overgangsregeling voor oude gevallen, waarbij immigratrie de neiuwe regels soepel kan toepassen.

Houd er ook rekening mee dat steeds meer immigratiekantoren eisen dat het geld er de eerste keer minimaal maanden op staat, maar bij volgende extensies eisen dat het er 3 maanden opstaat.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#7 Bericht door joopuberda » dinsdag 31 juli 2012, 07:31

had nog nooit eerder gezeur of lange wachttijd in korat. je zou zeggen dat nu de imigratie in kab chung weer open is de wachttijd minimaal zou zijn. 1.5 uur vandaag zitten wachten om vervolgens weggestuurd te worden.

dacht dat je een week voor en een week na de datum terecht kon net als bij de 90 dagen meldings plicht. dus niet [|( of het is pure onwil. had dit nog nooit eerder bij de hand gehand in korat .
uur 1 rijden 1.5 uur wachten uur terug rijden om vervolgens te horen dat je over 5 dagen weer opnieuw mag komen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verlenging married Visa.

#8 Bericht door dutch » dinsdag 31 juli 2012, 08:34

joopuberda schreef:had nog nooit eerder gezeur of lange wachttijd in korat. je zou zeggen dat nu de imigratie in kab chung weer open is de wachttijd minimaal zou zijn. 1.5 uur vandaag zitten wachten om vervolgens weggestuurd te worden.

dacht dat je een week voor en een week na de datum terecht kon net als bij de 90 dagen meldings plicht. dus niet [|( of het is pure onwil. had dit nog nooit eerder bij de hand gehand in korat .
uur 1 rijden 1.5 uur wachten uur terug rijden om vervolgens te horen dat je over 5 dagen weer opnieuw mag komen.
Het zal wel extra druk zijn,omdat de 2de en 3de Augustus de kantoren van de immigratie gesloten zijn (Boedhistische feestdagen).Ook maandag de 13e.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#9 Bericht door joopuberda » dinsdag 31 juli 2012, 10:44

dat zou goed kunnen , niet aan gedacht trouwens.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#10 Bericht door joopuberda » maandag 06 augustus 2012, 05:10

zo net terug van het circus. d,r is weer het 1 en ander veranderd zo als altijd.
normaal ga ik een maand voordat mijn jaarvisa afloopt naar de imigratie, en dan een maand later krijg ik mijn nieuwe. dat is niet meer nu krijg je een maand nadat je visa is verlopen een nieuwe, in je paspoort staat wel dat je inwachting bent. dat betekend dus dat je net zo goed naar de imigratie kan gaan op de dag dat je visum afloopt , dus niet meer een maand van tevoren.

dan is er ook nog iets veranderd t.o.v. je trouwakte. er moet een extra document worden overlegt voor het eerst dit jaar. je moet dus met je trouwakte naar het gemeentehuis waar je getrouwd bent destijds. vanmorgen de 1 naar de ander in paniek. de 1 was getrouwd 8 jaar geleden in Krabi de ander in bangkok. wordt je dus niet vrolijk van.

van de week dus terug naar het gemeentehuis hoop dat ze het snappen daar :clap: :happyno: :crazy:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#11 Bericht door Pieter » maandag 06 augustus 2012, 06:34

joopuberda schreef:zo net terug van het circus. d,r is weer het 1 en ander veranderd zo als altijd.
normaal ga ik een maand voordat mijn jaarvisa afloopt naar de imigratie, en dan een maand later krijg ik mijn nieuwe. dat is niet meer nu krijg je een maand nadat je visa is verlopen een nieuwe, in je paspoort staat wel dat je inwachting bent. dat betekend dus dat je net zo goed naar de imigratie kan gaan op de dag dat je visum afloopt , dus niet meer een maand van tevoren.

dan is er ook nog iets veranderd t.o.v. je trouwakte. er moet een extra document worden overlegt voor het eerst dit jaar. je moet dus met je trouwakte naar het gemeentehuis waar je getrouwd bent destijds. vanmorgen de 1 naar de ander in paniek. de 1 was getrouwd 8 jaar geleden in Krabi de ander in bangkok. wordt je dus niet vrolijk van.

van de week dus terug naar het gemeentehuis hoop dat ze het snappen daar :clap: :happyno: :crazy:
ach als je ook nog een werkvergunning hier hebt en moet verlengen met een eigen bedrijf
moet je je ook nog elk jaar laten kontroleren op syfilus (net als alle birmese dames dus )
geeft een beetje (nou ja beetje) aan hoe een thai een falang mannetje eigenlijk ziet

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#12 Bericht door greenthaiway » maandag 06 augustus 2012, 08:43

Pieter schreef:
joopuberda schreef:zo net terug van het circus. d,r is weer het 1 en ander veranderd zo als altijd.
normaal ga ik een maand voordat mijn jaarvisa afloopt naar de imigratie, en dan een maand later krijg ik mijn nieuwe. dat is niet meer nu krijg je een maand nadat je visa is verlopen een nieuwe, in je paspoort staat wel dat je inwachting bent. dat betekend dus dat je net zo goed naar de imigratie kan gaan op de dag dat je visum afloopt , dus niet meer een maand van tevoren.

dan is er ook nog iets veranderd t.o.v. je trouwakte. er moet een extra document worden overlegt voor het eerst dit jaar. je moet dus met je trouwakte naar het gemeentehuis waar je getrouwd bent destijds. vanmorgen de 1 naar de ander in paniek. de 1 was getrouwd 8 jaar geleden in Krabi de ander in bangkok. wordt je dus niet vrolijk van.

van de week dus terug naar het gemeentehuis hoop dat ze het snappen daar :clap: :happyno: :crazy:
ach als je ook nog een werkvergunning hier hebt en moet verlengen met een eigen bedrijf
moet je je ook nog elk jaar laten kontroleren op syfilus (net als alle birmese dames dus )
geeft een beetje (nou ja beetje) aan hoe een thai een falang mannetje eigenlijk ziet

Pieter
Krijg nou tandjes! (vroegere Rotterdamse uitdrukking in sommige wijken)
Echt waar?
Dat vind ik te ver gaan net zoals ik het te ver vind gaan dat men voor een Married-Visa bij sommige Immigration Offices een foto vraagt van het paar op het bed gezeten in de masterbedroom.
Thai Rak Thai en het geld van de Farang...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verlenging married Visa.

#13 Bericht door dutch » maandag 06 augustus 2012, 09:00

greenthaiway schreef:
joopuberda schreef:zo net terug van het circus. d,r is weer het 1 en ander veranderd zo als altijd.
normaal ga ik een maand voordat mijn jaarvisa afloopt naar de imigratie, en dan een maand later krijg ik mijn nieuwe. dat is niet meer nu krijg je een maand nadat je visa is verlopen een nieuwe, in je paspoort staat wel dat je inwachting bent. dat betekend dus dat je net zo goed naar de imigratie kan gaan op de dag dat je visum afloopt , dus niet meer een maand van tevoren.

dan is er ook nog iets veranderd t.o.v. je trouwakte. er moet een extra document worden overlegt voor het eerst dit jaar. je moet dus met je trouwakte naar het gemeentehuis waar je getrouwd bent destijds. vanmorgen de 1 naar de ander in paniek. de 1 was getrouwd 8 jaar geleden in Krabi de ander in bangkok. wordt je dus niet vrolijk van.

van de week dus terug naar het gemeentehuis hoop dat ze het snappen daar :clap: :happyno: :crazy:

Krijg nou tandjes! (vroegere Rotterdamse uitdrukking in sommige wijken)
Echt waar?
Dat vind ik te ver gaan net zoals ik het te ver vind gaan dat men voor een Married-Visa bij sommige Immigration Offices een foto vraagt van het paar op het bed gezeten in de masterbedroom.
Thai Rak Thai en het geld van de Farang...
Dit alles dank zij de vele schijnhuwelijken om op een dergelijke manier een jaarvisum te krijgen.
Al die strengere eisen van de laatste 10 jaar hebben dit als achtergrond.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#14 Bericht door greenthaiway » maandag 06 augustus 2012, 09:36

Rommelige quote Dutch, we worden er niet jonger op.
Kan dit zeggen omdat we van hetzelfde, uitstekende, bouwjaar zijn, maar je bent ouder :mrgreen:
OK, OK, maar dan volstaat een foto voor het huis en in de zitkamer vind ik, deze zijn immers ook vereist.

Dat hele Married Visa is een gruwel, erg veel rompslomp alleen al daardoor zou ik uitsluitend gaan voor het Retirement Visa...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verlenging married Visa.

#15 Bericht door dutch » maandag 06 augustus 2012, 09:54

greenthaiway schreef:Rommelige quote Dutch, we worden er niet jonger op.
Kan dit zeggen omdat we van hetzelfde, uitstekende, bouwjaar zijn, maar je bent ouder :mrgreen:
OK, OK, maar dan volstaat een foto voor het huis en in de zitkamer vind ik, deze zijn immers ook vereist.

Dat hele Married Visa is een gruwel, erg veel rompslomp alleen al daardoor zou ik uitsluitend gaan voor het Retirement Visa...
Reden waarom ik al vanaf het begin voor de "retirement" optie heb gekozen.

Allerlei regeltjes zijn er in de loop van de jaren bijgekomen omdat er ergens wel met zaken de hand werd gelicht.
Neem nu de 400.000/800.000 regel: Er waren gewoon mogelijkheden om op commerciele basis dit geld te lenen.je verlenging te halen en het bedrag weer terug te geven.Dus gaat men er "maanden op de rekenig" bij maken etc.
Huwelijken tussen mensen die elkaar jaren niet meer zien.Tegenwoordig bezoek ik nog weinig fora,maar daar viel wat te lezen hoor,over de vindingrijkheid van deze en gene.De tegoedertrouw zijnde worden er de dupe van.

Overigens heb ik ook ooit huiscontrole gekregen van de politie.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”