Visumverplichting Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
diederikgee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46

Visumverplichting Thailand

#1 Bericht door diederikgee » dinsdag 20 december 2011, 20:11

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te dubben over de visumverplichting in Thailand. Ik vertrek 10 januari samen met mijn vriendin naar Bangkok, vanwaar wij eerst een maand door noordelijk Thailand, dan door Maleisië en dan door Indonesië gaan trekken. Op het eind willen we weer terug naar Thailand om het zuidelijk deel te bezoeken. Wij hebben alleen een enkele reis Amsterdam-Bangkok, om op deze manier zo vrij mogelijk te zijn en alle opties open te houden. Nu is het dus zo dat wij niet kunnen aantonen dat we binnen 30 dagen Thailand verlaten (naar Maleisië), omdat we geen vliegticket hebben geboekt. We zouden dit eventueel wel kunnen doen, maar mijn voorkeur gaat uit naar reizen per trein of bus, omdat je op deze manier meer van het land te zien krijgt (denk ik). Officiëel moet je kunnen aantonen dat je het land binnen 30 dagen verlaat, maar op diverse fora's wordt beweerd dat dit in de praktijk niet nodig is. Echter, ik zit met een scenario in mijn hoofd dat wij op 10 januari op Schiphil geweigerd worden en we dus een groot probleem hebben. Met andere woorden, ik ben er niet echt gerust op.

Nu is mijn vraag of jullie hier ervaring mee hebben of er wat over kunnen zeggen. Misschien is er een makkelijke oplossing die ik over het hoofd zie.

Ik ben absoluut geen ervaren reiziger, dit is voor mij (en mijn vriendin) het eerste grote avontuur, dus misschien ben ik daardoor wel iets te nerveus.

Ik ben benieuwd naar de reacties, waarvoor bij voorbaad al dank!

Met vriendelijke groet,

Diederik

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Visumverplichting Thailand

#2 Bericht door mai mi tang » woensdag 21 december 2011, 00:04

Hoi Diederik,

De kans dat je op Schiphol geweigerd wordt, is aanwezig. Als het vliegtuig overvol is, dan probeert de luchtvaartmaatschappij,
de personen waarvan de papieren niet helemaal in orde lijken, als eerste uit te sluiten :roll: Ik zou gaan voor retourtickets en visa... :angel:
Met andere woorden: Een stukje zekerheid :idea: Wat dat betreft, vind ik je posting wel enigszins paradoxaal :roll:
Maar… ik heb een klein beetje ervaring en ben niet meer zo nerveus en avontuurlijk :o
Maar in Thailand zelf, wordt je niet geweigerd hoor :D Welcome to Thailand [|) Welcome your money :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb vooralsnog géén behoefte om mij voor te stellen op dit forum :crazy: Dit is mijn eerste bericht :thumbsup:
Antwoord 1 voor Diederik is geplaatst, maar ik heb de wijsheid niet in pacht [|) Succes :clap:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visumverplichting Thailand

#3 Bericht door stevenl » woensdag 21 december 2011, 03:31

Ja, is een risico dat je op Schiphol wordt geweigerd.

Wat ik zou aanraden: kom ruim op tijd, circa 4 uur bijvoorbeeld. Mocht er een probleem zijn, dan kun je vrijwel altijd een vrijwaring tekenen. Mochten ze meer willen, dan kun je ter plekke online een vliegticket naar buiten Thailand boeken met Air Asia, zo dat je aan de verplichting voldoet. Je hebt daar dan de tijd voor en kunt nog steeds makkelijk 2-3 uur voor vertrek inchecken.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 04 april 2011, 03:49

Re: Visumverplichting Thailand

#4 Bericht door toke » woensdag 21 december 2011, 04:42

Nou die hebben jullie even gerust gesteld. volgens mij gaat hij morgen eerst naar de dokter voor kalmeringspillen.
Laatst gewijzigd door toke op woensdag 21 december 2011, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visumverplichting Thailand

#5 Bericht door Ben » woensdag 21 december 2011, 05:08

toke schreef:Nou die hebben jullie even gerust gesteld. volgens mij gaat hij morgen eerst naar de dokter om kalmeringspillen.
Reincarnatie van Sombat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Visumverplichting Thailand

#6 Bericht door Edje » woensdag 21 december 2011, 12:13

Waarom zouden ze je weigeren :?:
Als ze een enkele reis ticket verkopen zullen ze je ook moeten vervoeren.
Groetjes; Edje

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visumverplichting Thailand

#7 Bericht door stevenl » woensdag 21 december 2011, 13:30

Edje schreef:Waarom zouden ze je weigeren :?:
Als ze een enkele reis ticket verkopen zullen ze je ook moeten vervoeren.
Een ticket kopen betekent dat de klant zelf aan de visumeisen moet voldoen. En de TS voldoet niet aan de eisen voor visumvrije entree.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Visumverplichting Thailand

#8 Bericht door jodokus » woensdag 21 december 2011, 15:46

Edje schreef:Waarom zouden ze je weigeren :?:
Als ze een enkele reis ticket verkopen zullen ze je ook moeten vervoeren.

Dat staat los van elkaar...
Toch wel...

diederikgee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46

Re: Visumverplichting Thailand

#9 Bericht door diederikgee » woensdag 21 december 2011, 15:53

Bedankt voor de reacties. Vroeg inchecken vind ik een goede optie, dan is er inderdaad altijd nog ruimte voor het boeken van een ticket naar buiten Thailand. En in het ergste geval blijf ik gewoon in Nederland en heb ik duizenden euro's waar ik een nieuw doel voor kan gaan zoeken... ;)

Kalmeringspillen heb ik niet nodig, zo erg is het nou ook weer niet. Toch bedankt voor het meedenken.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Visumverplichting Thailand

#10 Bericht door Duiker » woensdag 21 december 2011, 19:57

Je kan wel 4 uur vantevoren op schiphol zijn, maar niet eerder inchecken dan dat de balie open is. Maar je kunt natuurlijk wel de 1e zijn die incheck.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visumverplichting Thailand

#11 Bericht door joepattaya » woensdag 21 december 2011, 20:31

De meesten kiezen in dit geval voor een toeristen visum OF
boeken in Nederland een vlucht vanuit Bangkok naar een buurland.

Ik begrijp dat je niet weet hoe lang je vakantie gaat duren, anders had je natuurlijk een retourtje AMS-BKK-AMS kunnen boeken, want zoals ik het lees vertrek je uiteindelijk ook weer vanuit Bangkok naar huis.

diederikgee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46

Re: Visumverplichting Thailand

#12 Bericht door diederikgee » donderdag 22 december 2011, 19:55

Inderdaad, vanuit Bangkok ga ik weer naar huis. Je begrijpt goed dat ik (nog) niet weet wanneer ik terug ga, anders had ik inderdaad al een retourticket geboekt. Ik vind het lastig om in te schatten hoe lang ik overal verblijf, waardoor ik bij een eventuele retourdatum misschien plekken moet overslaan omdat ik te weinig tijd heb. Dat zou ik heel erg jammer vinden, want voorlopig is dit het enige moment dat ik kan reizen. Volgend jaar gewoon weer aan de studie, dus dan zit het er even niet in. Ik sta gewoon vooraan in de rij bij het inchecken en dan zien we wel hoe het gaat lopen! :P

Nogmaals dank!!

Diederik

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Visumverplichting Thailand

#13 Bericht door mai mi tang » donderdag 22 december 2011, 23:19

stevenl schreef:Mocht er een probleem zijn, dan kun je vrijwel altijd een vrijwaring tekenen.
Dit heb ik dus óók een keer moeten doen bij Eva air.
Ik kon praten als "brugman", maar…
Ze moesten persé een krabbeltje hebben :evil:
Maar Diederik … Je hebt (op jouw leeftijd) wel een luxeprobleem, denk ik… :lol: Fijne tijd toegewenst :thumbsup:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Visumverplichting Thailand

#14 Bericht door elst99 » vrijdag 23 december 2011, 04:54

Ik heb destijds verteld dat het de bedoeling is om een wereldticket te kopen in Bangkok en vanaf daar dus verder reist, bij ons is toen niet meer moeilijk gedaan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

diederikgee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46

Re: Visumverplichting Thailand

#15 Bericht door diederikgee » vrijdag 23 december 2011, 08:47

Wat houdt een getekende vrijwaring in de praktijk in dan?
Iderdaad een luxeprobleem, maar ook dat is een probleem! :D
Bedankt!!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”