Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#1 Bericht door hteeuwen » woensdag 30 november 2011, 16:02

Hallo,
Het plan was om 20 december voor 8 maanden naar Thailand te gaan. Daar voor heb ik mijn ticket en een non-visum multiple entry. Alles geregeld dus :thumbsup: Nu werd mij vandaag gevraagd of ik in januari weer terug wilde komen om nog 3 maanden te werken. Dat wil ik ook gaan doen want financieel is het aantrekkelijk en mooi meegenomen voor mijn definitieve vertrek. Mijn vraag is nu: Als ik 20 december vertrek en bijvoorbeeld op 15 januari weer terug ga voor die 3 maanden, geven ze mij dan een toeristenvisum of gaan ze gelijk dat non-o visum gebruiken dan sinds begin november in mijn paspoort staat??

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#2 Bericht door elst99 » woensdag 30 november 2011, 20:03

Het probleem is dat welk visum je ook hebt, het binnen 3 maanden na afgifte moet gebruiken. Dus het zal je O visum worden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 01 december 2011, 02:14

elst99 schreef:Het probleem is dat welk visum je ook hebt, het binnen 3 maanden na afgifte moet gebruiken. Dus het zal je O visum worden.
Niet helemaal waar; je moet zorgen dat je voor het verlopen van je visum de eerste entry hebt gemaakt.
Bij een non-immigrant - one year - multiple entry, moet je zorgen dat je binnen het jaar inreist.

Bij een toeristen visum - single entry is zou dat best 90 dagen kunnen zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#4 Bericht door elst99 » donderdag 01 december 2011, 02:39

Op mijn visum retirerment O staat binnen 3 maanden inreizen. Je moet het visum gebruiken.
Zoals jij het beschrijft, zou je het visum een jaar voordien aan kunnen vragen, dat klopt echt niet!
Op zich hteeuwen is het ook niet erg, als je het visum gebruikt, je krijgt bij de volgende binnenkomst weer iedere keer 3 maanden en blijft je visum dus geldig tot 20 december 2012.
Letterlijk staat er mijn visum:this visum must by utilized bevor dd. Kijk even op je visum!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 01 december 2011, 05:57

elst99 schreef:Op mijn visum retirerment O staat binnen 3 maanden inreizen. Je moet het visum gebruiken.
Zoals jij het beschrijft, zou je het visum een jaar voordien aan kunnen vragen, dat klopt echt niet!
Op zich hteeuwen is het ook niet erg, als je het visum gebruikt, je krijgt bij de volgende binnenkomst weer iedere keer 3 maanden en blijft je visum dus geldig tot 20 december 2012.
Letterlijk staat er mijn visum:this visum must by utilized bevor dd. Kijk even op je visum!
Heb ik gedaan.......visum verstrekt op 2-1-2011 en "to be utilized before 2-1-2012" als je een JAAR visum krijgt dan moet je het binnen het JAAR gaan gebruiken. Krijg je een DRIEMAANDEN visum, dan is dat uiteraard binnen 3 maanden.

Het zal noch de Ambassade, noch het Consulaat worst wezen hoe lang vooraf je je visum aanvraagt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#6 Bericht door elst99 » donderdag 01 december 2011, 06:20

Sorry Joe dan heb je geen retirerment O multiple entry, die is al jaren een jaar geldig en moet na aanvraag binnen 3 maanden benut worden.
Iets anders kan ik er niet van maken. Laat hteeuwen maar op zijn visum kijken daar staat de datum op en dat zal dus begin febr. Zijn neem ik aan.
Als het ze worst zou zijn, dan hoeven ze erook geen utilized bevor op te staan. Je zit hier echt fout, geef niet maar, verbeter niet als je het niet zeker weet.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#7 Bericht door hteeuwen » donderdag 01 december 2011, 13:02

Op mijn visum staat: "must be utilized before 02-11-2012". Nu is het zo dat ik 20 december vertrek en 10 januari weer terug ben in Nederland. Dan vertrek ik weer naar Thailand op 7 april en dan wel voor 8 maanden. Ga ik dat redden met dit non-o visum?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#8 Bericht door carpediem » donderdag 01 december 2011, 15:01

hteeuwen schreef:Op mijn visum staat: "must be utilized before 02-11-2012". Nu is het zo dat ik 20 december vertrek en 10 januari weer terug ben in Nederland. Dan vertrek ik weer naar Thailand op 7 april en dan wel voor 8 maanden. Ga ik dat redden met dit non-o visum?
Ja
Als je voor 02-11-2012 nog een keer de grens overgaat dan heb je bijna 15 maanden.
Op dit visum elke 90 dagen de grens over. Dus de eerste keer na nederland begin juli. nog een keer eind augustus begin september en de laatste keer eind november.

Dus geen probleem
pluk de dag (carpediem)

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#9 Bericht door hteeuwen » donderdag 01 december 2011, 15:11

Dat is goed nieuws! Als ik dus in april terug ga dan kan ik met dat visum blijven tot december. Nu heb ik nog een bijkomende vraag. Ik zit net te skypen met mijn vrouw en stelde voor om samen met mij terug te gaan naar Holland. Dat was een goed idee en volgens haar hoeft zij nu geen visum voor Holland aan te vragen omdat zij de laatste keer een visum voor een jaar kreeg en dat is geldig tot juli 2012. Volgens haar kan zij met dat visum, na weer 3 maanden in Thailand te zijn geweest, nog een keer 3 maanden naar Holland. Dat klinkt mij een beetje vreemd in de oren. (Ambassade al gemaild, maar geen antwoord).

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#10 Bericht door joepattaya » vrijdag 02 december 2011, 10:40

hteeuwen schreef:Op mijn visum staat: "must be utilized before 02-11-2012". Nu is het zo dat ik 20 december vertrek en 10 januari weer terug ben in Nederland. Dan vertrek ik weer naar Thailand op 7 april en dan wel voor 8 maanden. Ga ik dat redden met dit non-o visum?
Heb je dan wel een non-O? :cheesy:

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: Non-o visum en toeristenvisum. welke eerst?

#11 Bericht door hteeuwen » vrijdag 02 december 2011, 11:16

Ja, daar staat duidelijk op non-o visum multiple entry!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”