multiple re entry visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

multiple re entry visum

#1 Bericht door joopuberda » zaterdag 26 november 2011, 08:00

Ik had een vraag. nu ben ik van plan samen met mijn B pakketje :mrgreen: in december naar singapore te gaan voor een paar weken. In mei ben ik van plan om samen met mijn B pakketje naar holland te gaan op vakantie.
de vragen: is een multiple re entry visum geldig voor 6 maanden? en moet als je terug in thailand komt dit visum nog geldig zijn? of moet het geldig zijn bij het uitreizen en maakt het bij het binnen komen niets meer uit???

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: multiple re entry visum

#2 Bericht door dutch » zaterdag 26 november 2011, 10:15

joopuberda schreef:Ik had een vraag. nu ben ik van plan samen met mijn B pakketje :mrgreen: in december naar singapore te gaan voor een paar weken. In mei ben ik van plan om samen met mijn B pakketje naar holland te gaan op vakantie.
de vragen: is een multiple re entry visum geldig voor 6 maanden? en moet als je terug in thailand komt dit visum nog geldig zijn? of moet het geldig zijn bij het uitreizen en maakt het bij het binnen komen niets meer uit???
Als je een jaarvisum/extensie hebt is een multi-entry geldig tot aan de nieuwe verlengdatum,ongeacht het aantal keren dat je de grens passeert.Staat overigens ook duidelijk op je multi-entry stempel vermeld.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: multiple re entry visum

#3 Bericht door joopuberda » zaterdag 26 november 2011, 13:41

Dutch bedankt voor de informatie [|)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#4 Bericht door SiamTon » maandag 28 november 2011, 17:11

dutch schreef:
joopuberda schreef:Ik had een vraag. nu ben ik van plan samen met mijn B pakketje :mrgreen: in december naar singapore te gaan voor een paar weken. In mei ben ik van plan om samen met mijn B pakketje naar holland te gaan op vakantie.
de vragen: is een multiple re entry visum geldig voor 6 maanden? en moet als je terug in thailand komt dit visum nog geldig zijn? of moet het geldig zijn bij het uitreizen en maakt het bij het binnen komen niets meer uit???
Als je een jaarvisum/extensie hebt is een multi-entry geldig tot aan de nieuwe verlengdatum,ongeacht het aantal keren dat je de grens passeert.Staat overigens ook duidelijk op je multi-entry stempel vermeld.
Met een jaarvisum/extensie bedoel je een retirement visa? Want voor een NON Imm O, multiple entry visa kun je zonder re-entry permit 4 x TH binnenkomen. Dit is toch juist?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: multiple re entry visum

#5 Bericht door Ben » dinsdag 29 november 2011, 02:51

SiamTon schreef:
dutch schreef:
joopuberda schreef:Ik had een vraag. nu ben ik van plan samen met mijn B pakketje :mrgreen: in december naar singapore te gaan voor een paar weken. In mei ben ik van plan om samen met mijn B pakketje naar holland te gaan op vakantie.
de vragen: is een multiple re entry visum geldig voor 6 maanden? en moet als je terug in thailand komt dit visum nog geldig zijn? of moet het geldig zijn bij het uitreizen en maakt het bij het binnen komen niets meer uit???
Als je een jaarvisum/extensie hebt is een multi-entry geldig tot aan de nieuwe verlengdatum,ongeacht het aantal keren dat je de grens passeert.Staat overigens ook duidelijk op je multi-entry stempel vermeld.
Met een jaarvisum/extensie bedoel je een retirement visa? Want voor een NON Imm O, multiple entry visa kun je zonder re-entry permit 4 x TH binnenkomen. Dit is toch juist?
Met een extention heb je altijd een re entry nodig in welke vorm dan ook .

Een NON O extention hoeft niet perse een retirement visa te zijn dat kan ook een ander type zijn.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: multiple re entry visum

#6 Bericht door joopuberda » dinsdag 29 november 2011, 03:00

ik heb een non O marriage extension voor een jaar, maar omdat ik over de grens wil moet ik een re entry visum hebben , in middels heb ik hem . zoals dutch aangaf is dit re entry visum net zo lang geldig als je Non O jaar extension.
3 studentes welke helpen met invullen van het papier werk, goede services .

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#7 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 07:18

@Ben
Met een extention heb je altijd een re entry nodig in welke vorm dan ook .

Wordt in dit verband een retirement visa gezien als een extention van een NON Imm O (50+) multiple entry? En moet je bijgevolg met een retirement visa altijd een re-entry permit hebben als je het land wenst uit te gaan voor b.v. een vakantie?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: multiple re entry visum

#8 Bericht door elst99 » dinsdag 29 november 2011, 07:40

Je haalt 2 visa door elkaar, een Retirement O voor 50 jaar een ouder, haal je in Nederland bij Ambassade of Consulaat, dat kan een 3 maanden visum een jaar visum, maar wel iedere 3 maanden het land uit en ook een multiple voor een jaar zijn. Met dit verschil: multiple visa mag je zo vaak als je wilt er uit en bij binnenkomst krijg je iedere keer weer 3 maanden, in principe zou dat dus 15 maanden geldig kunnen zijn.
Een extention to stay jaarvisum, krijg je als je binnenkomt met een Retirement O van 3 maanden en gaat met je papieren (bank, of pensioenpapieren gelegalisseerd) naar de emigration in Thailand. die geven een extention to stay, geldig voor een jaar, maar iedere 3 maanden naar de emigration voor een stempel en bij het land verlaten een re-entry stempel, of een multiple dan hoef je de re-entry stempel niet te halen van =/- 1000 Bht. Er is dus wel verschil in prijs.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: multiple re entry visum

#9 Bericht door Ben » dinsdag 29 november 2011, 08:04

joopuberda schreef:ik heb een non O marriage extension voor een jaar, maar omdat ik over de grens wil moet ik een re entry visum hebben , in middels heb ik hem . zoals dutch aangaf is dit re entry visum net zo lang geldig als je Non O jaar extension.
3 studentes welke helpen met invullen van het papier werk, goede services .
Een single entry vervalt bij binnenkomst Thailand ,Na binnenkomst Melden na 90 dagen

Multiple is een jaar geldig .Na binnenkomst melden na 90 dagen

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#10 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 08:42

elst99 schreef:Je haalt 2 visa door elkaar, een Retirement O voor 50 jaar een ouder, haal je in Nederland bij Ambassade of Consulaat, dat kan een 3 maanden visum een jaar visum, maar wel iedere 3 maanden het land uit en ook een multiple voor een jaar zijn. Met dit verschil: multiple visa mag je zo vaak als je wilt er uit en bij binnenkomst krijg je iedere keer weer 3 maanden, in principe zou dat dus 15 maanden geldig kunnen zijn.
Een extention to stay jaarvisum, krijg je als je binnenkomt met een Retirement O van 3 maanden en gaat met je papieren (bank, of pensioenpapieren gelegalisseerd) naar de emigration in Thailand. die geven een extention to stay, geldig voor een jaar, maar iedere 3 maanden naar de emigration voor een stempel en bij het land verlaten een re-entry stempel, of een multiple dan hoef je de re-entry stempel niet te halen van =/- 1000 Bht. Er is dus wel verschil in prijs.
Nou, ik snap er nu geen barst meer van.

Ik heb altijd begrepen, dat:
1) Men in Amsterdam bij het consulaat een NON Imm O (50+) multiple entry kan aanvragen. Hiermee komt men TH dus binnen. Dit visum is een jaar geldig vanaf dag van aanvraag en hiermee kan men 4 periodes van max 90 dagen in het land vertoeven en steeds na max 90 dagen moet men even het land uit (visa-run).
2) Met een NON Imm O (50+) kan men vervolgens binnen dit jaar een retirement visa aanvragen bij de Imm Police van zijn woonplaats in TH, welke een jaar geldig is. Hiermee moet men zich dan elke 3 maanden melden bij de Imm Police. Na elk jaar moet het retirement visa voor een jaar verlengd worden. Met dit visum kan men onbeperkt het land in en uit, mits men een multiple re-entry permit heeft.
Maar dit is dus niet zo. Graag nadere uitleg.
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 29 november 2011, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#11 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 08:49

joopuberda schreef:ik heb een non O marriage extension voor een jaar, maar omdat ik over de grens wil moet ik een re entry visum hebben , in middels heb ik hem . zoals dutch aangaf is dit re entry visum net zo lang geldig als je Non O jaar extension.
3 studentes welke helpen met invullen van het papier werk, goede services .
Wat is een NON O jaar extention?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: multiple re entry visum

#12 Bericht door dutch » dinsdag 29 november 2011, 09:06

SiamTon schreef:
joopuberda schreef:ik heb een non O marriage extension voor een jaar, maar omdat ik over de grens wil moet ik een re entry visum hebben , in middels heb ik hem . zoals dutch aangaf is dit re entry visum net zo lang geldig als je Non O jaar extension.
3 studentes welke helpen met invullen van het papier werk, goede services .
Wat is een NON O jaar extention?
Als je een Non Imm O (long stay) visum hebt dan heet de verlenging na 1 jaar:de extension ,(die dan ook weer voor een jaar geldt).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: multiple re entry visum

#13 Bericht door Ben » dinsdag 29 november 2011, 09:48

SiamTon schreef:
elst99 schreef:Je haalt 2 visa door elkaar, een Retirement O voor 50 jaar een ouder, haal je in Nederland bij Ambassade of Consulaat, dat kan een 3 maanden visum een jaar visum, maar wel iedere 3 maanden het land uit en ook een multiple voor een jaar zijn. Met dit verschil: multiple visa mag je zo vaak als je wilt er uit en bij binnenkomst krijg je iedere keer weer 3 maanden, in principe zou dat dus 15 maanden geldig kunnen zijn.
Een extention to stay jaarvisum, krijg je als je binnenkomt met een Retirement O van 3 maanden en gaat met je papieren (bank, of pensioenpapieren gelegalisseerd) naar de emigration in Thailand. die geven een extention to stay, geldig voor een jaar, maar iedere 3 maanden naar de emigration voor een stempel en bij het land verlaten een re-entry stempel, of een multiple dan hoef je de re-entry stempel niet te halen van =/- 1000 Bht. Er is dus wel verschil in prijs.
Nou, ik snap er nu geen barst meer van.

Ik heb altijd begrepen, dat:
1) Men in Amsterdam bij het consulaat een NON Imm O (50+) multiple entry kan aanvragen. Hiermee komt men TH dus binnen. Dit visum is een jaar geldig vanaf dag van aanvraag en hiermee kan men 4 periodes van max 90 dagen in het land vertoeven en steeds na max 90 dagen moet men even het land uit (visa-run).
2) Met een NON Imm O (50+) kan men vervolgens binnen dit jaar een retirement visa aanvragen bij de Imm Police van zijn woonplaats in TH, welke een jaar geldig is. Hiermee moet men zich dan elke 3 maanden melden bij de Imm Police. Na elk jaar moet het retirement visa voor een jaar verlengd worden. Met dit visum kan men onbeperkt het land in en uit, mits men een multiple re-entry permit heeft.
Maar dit is dus niet zo. Graag nadere uitleg.
1) Men in Amsterdam bij het consulaat een NON Imm O (50+) multiple entry kan aanvragen. Hiermee komt men TH dus binnen. Dit visum is een jaar geldig vanaf dag van aanvraag en hiermee kan men 4 periodes van max 90 dagen in het land vertoeven en steeds na max 90 dagen moet men even het land uit (visa-run).
2) Met een NON Imm O (50+) kan men vervolgens binnen dit jaar een retirement visa aanvragen bij de Imm Police van zijn woonplaats in TH, welke een jaar geldig is. Hiermee moet men zich dan elke 3 maanden melden bij de Imm Police. Na elk jaar moet het retirement visa voor een jaar verlengd worden. Met dit visum kan men onbeperkt het land in en uit, mits men een multiple re-entry permit heeft.
Zo is het correct .

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: multiple re entry visum

#14 Bericht door joopuberda » dinsdag 29 november 2011, 10:04

:mrgreen: het is niet altijd makkelijk al die informatie :cheesy:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: multiple re entry visum

#15 Bericht door dutch » dinsdag 29 november 2011, 11:00

Ter completering:

Je haalt een Non Imm O-A in Nederland

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Je krijgt direct bij aankomst in Thailand een recht op 365 dagen (zonder elke 3 maanden het land uit te moeten)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”