Inkomsten formulier.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inkomsten formulier.

#16 Bericht door joepattaya » maandag 12 december 2011, 03:25

Misschien zit ik er helemaal naast, maar hoezo moet de Nederlandse Ambassade een formulier verschaffen volgens de nieuwe Thaise richtlijnen?

Volgens mij verschaft de Thaise overheid een formulier;
je vult dat zelf in en ondertekent dat zelf;
de Ambassade verifieert je handtekening en verschaft een affidavit.
Vervolgens voeg je aan het formulier de nodige bijlagen toe (jaaropgaven, pensioenslips, e.d.)

De NL Ambassade doet verder helemaal niets met je inkomen en controleert dat ook niet meer. Da's helemaal de verantwoordelijkheid van de aanvrager.

Toch?

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Inkomsten formulier.

#17 Bericht door Single60Parent » maandag 12 december 2011, 03:51

Geannuleerd...
Laatst gewijzigd door Single60Parent op maandag 12 december 2011, 05:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomsten formulier.

#18 Bericht door nbreeker » maandag 12 december 2011, 04:57

Single60Parent schreef:Hier mij helemaal niets van bekend...

Volgens mij verschaft de Thaise overheid een formulier;
je vult dat zelf in en ondertekent dat zelf;

Of zo'n formulier wel bestaat, en/of waar het te verkrijgen is of te downloaden?

Dit is mij wel bekend...

De NL Ambassade doet verder helemaal niets met je inkomen en controleert dat ook niet meer. Da's helemaal de verantwoordelijkheid van de aanvrager.

Hierover zijn inmiddels in de 2e kamer vragen over gesteld,en hopen hierover binnenkort
eveneens een reactie van de verantwoordelijke minister.
Het is toch verre van belachelijk dat een nieuwe ambassadeur zomaar eventjes het verblijf van vele Nederlanders die woonachtig zijn in Thailand in gevaar kan gaan brengen!
Ik meen gelezen te hebben in een antwoord van Prajak,dat de nieuwe ambassadeur dat in overleg heeft gedaan met de Thaise overheid,voorheen moest je naar Bangkok om een handtekening nu kan je het weer opsturen en ook zijn er al leden geweest die met dat formulier hun verlenging hebben gekregen.

Je stuurt een brief naar de tweede kamer die niemand heeft gelezen dat zet je een tussentijds antwoord op deze site,waar niemand wat aan heeft hou die dan ook voor je en zaai niet onnodig paniek voordat je het juiste antwoord weet.

Voorheen lag de verantwoording bij de ambassadeur maar er werd door ons Hollanders teveel gezoemeld (zeg maar zodat jij het ook begrijpt "de boel belazerd ")en nu leggen ze de verantwoording bij jou dus als je nu de boel voor de gek houd heb jij een probleem met de immigratie en niet de Staat der Nederlanden.

En nu misschien een tip voor de toekomst als je weer eens een voor jou belangrijke brief maak,hou dan een copy voor je zelf dan hoef je niet meer te antwoorden "de inhoud van deze brief is niet meer te achterhalen."

Maar ik heb in het verleden al meer van die warrige verhalen van jouw hand gelezen op een ander forum,dus het verbaasd me niets.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Inkomsten formulier.

#19 Bericht door Single60Parent » maandag 12 december 2011, 05:09

Geannuleerd...
Laatst gewijzigd door Single60Parent op maandag 12 december 2011, 05:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomsten formulier.

#20 Bericht door nbreeker » maandag 12 december 2011, 05:16

Single60Parent schreef:Deze klachtenbrief heb ik zelf niet verstuurd naar de 2e kamer.,
maar een kennis van mij!
Hij heeft mij vervolgens de desbetreffende brief per email opgestuurd,
en helaas heb ik hem daarna niet meer kunnen bereiken.
De inhoud van zijn eerste brief aan de 2e kamer heeft hij aan mij verteld per telefoon.
Helaas heb ik zijn telefoonnummer niet meer, en per email heb ik van hem helaas nog geen
antwoord mogen ontvangen.
Het enigste wat ik hier nog over weet is...dat hij schriftelijk zijn klacht heeft voorgelegd
bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok...betreffende de verandering van het inkomstenformulier!
Hij heeft daarop nimmer antwoord op ontvangen, en zodoende heeft hij zijn klacht,
en een kopie van de desbetreffende brief geschreven destijds aan de ambassade
doorgestuurd naar een lid van de 2e kamer in Den Haag, en daar zijn inmiddels
vragen over gesteld in de 2e kamer.
Helaas weet ik eveneens niet meer over dit onderwerp.
Dat bedoel ik nu precies,je weet niet van de hoed en de rand maar toch zet je een brief op dit forum waar je zelf niet de antwoorden bij heb,zo zaai je paniek en je probeert te zeggen "wie denkt die Ambassadeur wel niet wie hij is."
Het meeste wat je hier neerzet is van horen zeggen en nu kan je degeen die je dat allemaal in je oor heeft gefluisterd niet meer bereiken,en antwoord niet meer.
Kun je je nu voorstellen dat het allemaal een beetje warrig overkomt,en in de toekomst denkt men oh weer zo'n verhaal van die alleen staande vader,gauw verder kijken. :happyno:
Laatst gewijzigd door nbreeker op maandag 12 december 2011, 05:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Inkomsten formulier.

#21 Bericht door dutch » maandag 12 december 2011, 05:17

Single60Parent schreef:Deze klachtenbrief heb ik zelf niet verstuurd naar de 2e kamer.,
maar een kennis van mij!
Hij heeft mij vervolgens de desbetreffende brief per email opgestuurd,
en helaas heb ik hem daarna niet meer kunnen bereiken.
De inhoud van zijn eerste brief aan de 2e kamer heeft hij aan mij verteld per telefoon.
Helaas heb ik zijn telefoonnummer niet meer, en per email heb ik van hem helaas nog geen
antwoord mogen ontvangen.
Het enigste wat ik hier nog over weet is...dat hij schriftelijk zijn klacht heeft voorgelegd
bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok...betreffende de verandering van het inkomstenformulier!
Hij heeft daarop nimmer antwoord op ontvangen, en zodoende heeft hij zijn klacht,
en een kopie van de desbetreffende brief geschreven destijds aan de ambassade
doorgestuurd naar een lid van de 2e kamer in Den Haag, en daar zijn inmiddels
vragen over gesteld in de 2e kamer.
Helaas weet ik eveneens niet meer over dit onderwerp.
Hier valt toch geen broodje van te bakken!! :crazy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inkomsten formulier.

#22 Bericht door greenthaiway » maandag 12 december 2011, 06:06

Ook geen chocolade... :Whistle:

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: Inkomsten formulier.

#23 Bericht door lakota-oyanke » maandag 12 december 2011, 10:27

Lees het lange artikel in thaivisa dot com, doe ik ook. Dan merk je dat maar drie ambassades worden aangewezen als 'gemakkelijk' wat income statement betreft; dat zijn USA, Canada en Australie en dat vanwege hun privacy wetgeving. De Belgische ambassade vroeg een origineel jaarfiche en zonder dat geen verklaring; hoe deed de Nederlandse ambassade dat ?

Het waren juist de mensen van de drie genoemde landen die konden sjoemelen. Wel, nu kunnen we allemaal sjoemelen......tot een slimme politie ambtenaar bewijsstukken vraagt en dan hang je. Dan is het eigen schuld. Geen verlenging. En ieder volgend jaar gaan ze met uw voeten spelen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Inkomsten formulier.

#24 Bericht door RuudThai » maandag 20 februari 2012, 08:46

Er is iets gewijzigd t.a.v. de betaling van de legeskosten bij de aanvrage van het inkomstenformulier als je dat naar de ambassade stuurt.
Vroeger moest je het bedrag overmaken op een rekening bij een Thaise bank en een kopie van de overschrijving meesturen bij de aanvraag.
Vorig jaar werd dit gestopt omdat het meesturen van de kopie nogal eens werd vergeten en de ambassade dan niet kon nagaan of er wel betaald was. Vanaf dat moment moest je 1300 baht contant in de envelop doen.
Nu is er naast deze mogelijkheid ook weer de mogelijkheid tot overschrijving naar een bank, ditmaal een bank in Nederland. Je moet dan wel weer een kopie van de overschrijving meesturen, maar de ambassade kan het in ieder geval ook verifiëren bij de bank. En het is nog goedkoper ook dan de contante betaling.... :clap: [|)

De tekst van de ambassade op http://thailand.nlambassade.org/product ... rklaringen:
HET INDIENEN VAN EEN SCHRIFTELIJKE AANVRAAG:
Bij een schriftelijk aanvraag stuurt u op:
- een brief met verzoek welke verklaring u thuisgestuurd wilt krijgen.
Bij een inkomensverklaring of huwelijksbevoegdheidsverklaring, moet u deze rechts downloaden, invullen en meesturen
- THB 1300 in kontanten (dus geen bankoverschrijving) of
- een printje van uw overschrijving van 30 EURO naar onze bankrekening in Den Haag:
(ABN/AMRO rekening nr 24.01.14.140 t.n.v. HMA Bangkok met vermelding van uw initialen en achternaam).
- een geadresseerde en gefrankeerde retourenvelop
- uw contactgegevens (telefoon/e-mail).
Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen en geretourneerd.
U wordt geadviseerd een koeriersdienst (Thailand Post, EMS, UPC, DHL) te gebruiken zodat u na kunt gaan waar uw poststuk zich bevindt. Schriftelijke aanvragen worden binnen 10 werkdagen na ontvangst geretourneerd. De ambassade is niet verantwoordelijk voor het zoekraken van post of late bezorging.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”