Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tokchai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 04 september 2011, 07:52

Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#1 Bericht door Tokchai » woensdag 28 september 2011, 13:00

Een 51-jarige vriend van me wil er een jaartje tussen uit. Ik heb hem aangeraden hier in Issan een appartement te huren omdat hij er toch het grootste gedeelte van het jaar zal verblijven. Ook wil hij vanuit Thailand meerdere kortere reizen naar andere landen in Azië maken.

Ik heb hem aageraden een jaarvisum (multiple entry Non-Immigrant-O) op het Thais consulaat in Amsterdam, en niet op de Ambassade in Den Haag, aan te vragen, omdat de afloop van aanvragen in DH nogal ongewis lijkt te zijn volgens diverse berichten op het Internet.

Nu hoor ik echter weer van een andere vriend die in de VUT zit en nu hier is, dat hij in Amsterdam bij zijn visumaanvraag o.a. een kopie van zijn pensioenpapieren moest inleveren. Het ging hier om een ‘O’ en geen ‘OA’ visum.

Daardoor ben ik aan het twijfelen geraakt. Ik ben nu bevreesd dat ik mijn vriend niet het juiste advies heb gegeven. Hij is namelijk niet met pensioen en heeft ook geen vast salaris. Wel heeft hij inkomsten als free-lancer en die zijn per definitie zeer variabel. Dat is voor hem totaal geen probleem aangezien hij een niet onaanzienlijk bedrag op zijn spaarrekening heeft staan waar hij in de ‘dorre’ periodes (zoals in de huidige recessie) op kan teren. Vorig jaar bijvoorbeeld heeft hij niet onaardig geboerd.

Wat denken jullie, zou hij met mijn Aanslag IB 2010 (> € 44k) en spaarrekeningafschrift een aanvraag voor een jaarvisum kunnen doen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#2 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 15:02

Heb je de website bezocht van het consulaat ?

En er staat een telefoonnummer op dat je kunt bellen; men spreekt daar Nederlands zover ik weet.

Dus gewoon eerst vragen.

Een inkomen van 44 k euro lijkt me genoeg dus neem die aanslag mee......

Tokchai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 04 september 2011, 07:52

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#3 Bericht door Tokchai » woensdag 28 september 2011, 15:59

Heb je de website bezocht van het consulaat ?
Hoe zo open deur??? Uiteraard heb ik op de website gekeken. Ik kan 'm zowat dromen! Maar aangezien het hier om een geval gaat dat buiten de betreden paden valt, dacht ik, laat me m'n voelhorens maar elders uitsteken om te peilen of anderen eerder met een soortgelijk bijltje gehakt hebben.
men spreekt daar Nederlands zover ik weet
In Amsterdam??? Zou toch niet waar zijn, jôh??? Bovendien kost wel 't me wat duiten bellen vanuit LOS naar Nederland. Vandaar dat ik het hier vraag, zonder in de verwachting te verkeren op een dergelijk badinerend toontje bejegend te worden. IK zit ermee of ik m'n vriend juist heb geïnformeerd. Uiteraard kan hij ook zelf bellen, maar IK wil het weten, omdat IK hem geadviseerd heb. En mag ik dat op dit forum vragen of niet, soms???
Dus gewoon eerst vragen.
There we go again ...
Dat doe ik toch? Dacht je 't tegen 'n debiel te hebben of zo? (zucht ... :( )
Als je 't niet weet is het beter niet te reageren dan mensen die men een oprechte vraag komen op een dergelijke aanmatigende wijze te benaderen.

Thanks for nothing!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#4 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 16:16

Je hebt niet gemeld dat je op de website hebt gekeken. Dat had je kunnen vertellen, dan had ik je anders benaderd. Je komt op mij over als iemand die op mededelingen van vrienden af gaat.

Dat men op het consulaat NL spreekt is een verstandige opmerking van mij want, als je hier wat langer leest dan weet je dat, op de ambassade spreekt men geen of slecht Nederlands.

Verder heb ik mijn mening gegeven over het gemelde inkomen.

Dat je in Thailand woont blijkt niet uit jouw profiel.

De rest van jouw reactie is me geen antwoord waard.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#5 Bericht door RuudThai » woensdag 28 september 2011, 16:26

Poeh! lange tenen die Tokk...chai.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#6 Bericht door prajak » woensdag 28 september 2011, 16:33

En misschien eerst vragen en dan pas adviezen geven, volgende keer. Wat kost nou een belletje naar Nederland ? En men heeft op het consulaat ook email.......

En men spreekt daar Nederlands. Ik ben verbaasd dat die opmerking tot boosheid kan leiden als je weet wat hier al geklaagd is over de taalkennis op de ambassade.

Tokchai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 04 september 2011, 07:52

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#7 Bericht door Tokchai » woensdag 28 september 2011, 17:40

Wat een enuntiatief betoog. Erg indrukwekkend!
Je hebt niet gemeld dat je op de website hebt gekeken. Dat had je kunnen vertellen, dan had ik je anders benaderd.
Dat je in Thailand woont blijkt niet uit jouw profiel..
Ik heb heeeeeeeel veel niet verteld. Moet ik mijn hele doopceel lichten om op dit forum een doodnormale vraag te kunnen stellen?
. Je komt op mij over als iemand die op mededelingen van vrienden af gaat.
Daar heb je het weer. Het ontgaat je misschien, maar jouw hele benadering is zeer laatdunkend. Jij kent mij überhaupt niet, maar aan de hand van een relaas van amper 240 woorden meen jij te kunnen deduceren dat ik “iemand ben die op mededelingen van vrienden” af ga. Chapeau! Sterk stukje psychoanalysche. Daar zou Freud nog een puntje aan kunnen zuigen. You really think you’re god, don’t you?
Anyway, nogmaals bedankt. Over & sluiten.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#8 Bericht door Ben » woensdag 28 september 2011, 18:07

Tokchai schreef:Een 51-jarige vriend van me wil er een jaartje tussen uit. Ik heb hem aangeraden hier in Issan een appartement te huren omdat hij er toch het grootste gedeelte van het jaar zal verblijven. Ook wil hij vanuit Thailand meerdere kortere reizen naar andere landen in Azië maken.

Ik heb hem aageraden een jaarvisum (multiple entry Non-Immigrant-O) op het Thais consulaat in Amsterdam, en niet op de Ambassade in Den Haag, aan te vragen, omdat de afloop van aanvragen in DH nogal ongewis lijkt te zijn volgens diverse berichten op het Internet.

Nu hoor ik echter weer van een andere vriend die in de VUT zit en nu hier is, dat hij in Amsterdam bij zijn visumaanvraag o.a. een kopie van zijn pensioenpapieren moest inleveren. Het ging hier om een ‘O’ en geen ‘OA’ visum.

Daardoor ben ik aan het twijfelen geraakt. Ik ben nu bevreesd dat ik mijn vriend niet het juiste advies heb gegeven. Hij is namelijk niet met pensioen en heeft ook geen vast salaris. Wel heeft hij inkomsten als free-lancer en die zijn per definitie zeer variabel. Dat is voor hem totaal geen probleem aangezien hij een niet onaanzienlijk bedrag op zijn spaarrekening heeft staan waar hij in de ‘dorre’ periodes (zoals in de huidige recessie) op kan teren. Vorig jaar bijvoorbeeld heeft hij niet onaardig geboerd.

Wat denken jullie, zou hij met mijn Aanslag IB 2010 (> € 44k) en spaarrekeningafschrift een aanvraag voor een jaarvisum kunnen doen?
Hij is namelijk niet met pensioen
Wel of niet gepensioneerd is niet aan de orde de leeftijdsgrens van 50 wel voor een NoN O en die heeft hij .

en heeft ook geen vast salaris
Vast salaris is ook niet aan de orde.

3) Wanneer u 50 jaar of ouder bent:
- Een kopie van een laatste/recente bankafschrift waar inkomen op wordt gestort en tevens inkomen op staat van minimaal €1.250,= per maand, indien inkomsten niet toereikend: aanvulling spaarrekening.

Wat denken jullie, zou hij met mijn Aanslag IB 2010 (> € 44k) en spaarrekeningafschrift een aanvraag voor een jaarvisum kunnen doen?
Jou aanslag voor een ander persoon gebruiken is fraude, 44 k is niet aan de orde en zowiezo
niet voldoende het is 1.250 euro .Pm

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#9 Bericht door mooatje » woensdag 28 september 2011, 19:27

Tokchai schreef:Wat een enuntiatief betoog. Erg indrukwekkend!
Je hebt niet gemeld dat je op de website hebt gekeken. Dat had je kunnen vertellen, dan had ik je anders benaderd.
Dat je in Thailand woont blijkt niet uit jouw profiel..
Ik heb heeeeeeeel veel niet verteld. Moet ik mijn hele doopceel lichten om op dit forum een doodnormale vraag te kunnen stellen?
. Je komt op mij over als iemand die op mededelingen van vrienden af gaat.
Daar heb je het weer. Het ontgaat je misschien, maar jouw hele benadering is zeer laatdunkend. Jij kent mij überhaupt niet, maar aan de hand van een relaas van amper 240 woorden meen jij te kunnen deduceren dat ik “iemand ben die op mededelingen van vrienden” af ga. Chapeau! Sterk stukje psychoanalysche. Daar zou Freud nog een puntje aan kunnen zuigen. You really think you’re god, don’t you?
Anyway, nogmaals bedankt. Over & sluiten.
aaaiiieee vlug op de teentjes getrapt en wil met 240 woorden alles uitleggen.
Denk eerst na,probeer eerst alles te formuleren en stel dan vragen.Als jij je als een tiener gedraagt wordt je hier als een tiener behandeld.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#10 Bericht door prajak » donderdag 29 september 2011, 15:43

Mooatje, ik heb die meneer/mevrouw juist heel serieus behandeld, precies naar wat hij/zij zelf heeft geschreven. En dat was niet volledig. En dan krijg je adviezen die misschien niet (meer) nodig zijn.

En dan brult hij/zij van de toren dat het een aard heeft en krijg ik boze woorden naar mijn hoofd.

Als die meneer/mevrouw wat meer helderheid had verstrekt in de eerste posting dan was deze boosheid, ach, ik denk dat het geveinsde boosheid is, niet nodig geweest.

Het zegt veel over die persoon en zijn/haar gemoed. Het is daar niet pluis, denk ik.
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 29 september 2011, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#11 Bericht door prajak » donderdag 29 september 2011, 16:01

Ben, praat me even bij svp.

Als je geen non im O in Amsterdam kunt krijgen/kopen op basis van inkomen, hoe kun je dan als 50+-er hier een jaar, want over meer wordt niet geschreven, verblijven ?

Een NL-er hier deed dat als volgt.

Hij kwam naar hier zonder visum en kreeg 30 dagen. In die 30 dagen zette hij 8 ton op een Thaise bankrekening, een gewone lopende of spaarrekening, geen deposito, geen belegging, geen rekening in vreemde valuta, geen en/of rekening. Dat is eigen geld maar niemand interesseert dat, als het er maar staat. Toen ging hij naar Vientiane met de bankverklaring van de dag zelf en huurde via een kantoor in NK een bemiddelaar in die tegen een fee alles voor hem regelde. Ja, men kent hier maar vooral daar een achterdeur.... De dag er na kwam de bemiddelaar naar buiten met een non im O voor 3 maanden.

Met dat stempel haalde hij toen een verlenging wegens retirement, nog steeds uitsluitend op basis van die 8 ton in de bank. De Immigration Police heeft echter het recht te vragen waar je van leeft doch doet dat lang niet altijd....maar dat kun je aantonen als je pint uit een buitenlandse rekening of een tweede Thaise lopende rekening neemt.

Dan koopt meneer een exit permit als hij het land uit wil.

In Thaivisa dot com laatst een verhaal over een meneer van 50- jaar die op basis van vermogen hier kan blijven. Er zijn dus mogelijkhedfen, denk ik.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#12 Bericht door Ben » donderdag 29 september 2011, 16:40

Dit schreef de OP
Wel heeft hij inkomsten als free-lancer en die zijn per definitie zeer variabel. Dat is voor hem totaal geen probleem aangezien hij een niet onaanzienlijk bedrag op zijn spaarrekening heeft staan waar hij in de ‘dorre’ periodes (zoals in de huidige recessie) op kan teren. Vorig jaar bijvoorbeeld heeft hij niet onaardig geboerd.


Dit vraagt men op het consulaat
Een kopie van een laatste/recente bankafschrift waar inkomen op wordt gestort en tevens inkomen op staat van minimaal €1.250,= per maand, indien inkomsten niet toereikend: aanvulling spaarrekening.
Aangezien meneer wel poen heeft kan hij toch een bankafschrift tonen met al dan niet
een freelance inkomen of combi ervan .
Lijkt me niet zo moeilijk om die bankafschriften te regelen in Ned .

En ook hier worden de dingen weer door elkaar gegooid
Die NON O kan wel, maar dan nog elke 90 dagen eruit We hebben het hier niet over een Extention Die kan hij alleen in Thailand aanvragen .en dan gaat jouw verhaal aan het rollen Prajak :thumbsup:

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#13 Bericht door chelobechek » vrijdag 30 september 2011, 05:55

Wat Ben vermeldt is juist.
Laatst gewijzigd door chelobechek op zondag 09 oktober 2011, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#14 Bericht door Ben » vrijdag 30 september 2011, 06:00

chelobechek schreef:Wat Ben vermeldt is juist. Ik ben ZZP-er en heb derhalve geen pensioenpapieren, loonstroken enz. Bij aanvraag van een nonimmo 50+ in Den Haag, dat doe ik al een aantal jaar op rij, hoef ik alleen een bankafschrift met voldoende saldo te overleggen, precies het bedrag dat Ben vermeldt.
:clap: [|)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vereisten Multiple Entry Non-Immigrant O Amsterdam

#15 Bericht door Mart » vrijdag 30 september 2011, 08:54

Dames en Heren, waarom begrijpen jullie de heer Tokchai niet :?:

Lees:
Ik woon niet in Thailand, maar breng er wel meer maanden per jaar in door dan in Nederland. Aangezien ik in de VUT zit en geen andere verplichtingen in Nederland heb neem ik meestal een double-entry toeristenvisum en blijf dan 4 maanden in LOS. Na ongeveer een maand of vier terug te zijn in NL begint het weer te kriebelen en dan pak ik mijn koffers en dan ben ik weer weg. Nou, genoeg over mezelf.
Die boze bui gaat wel weer over :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”