Inkomstenbrief weer per post !

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#31 Bericht door Single60Parent » zaterdag 12 november 2011, 11:23

Ik vraag me werkelijk af, of de Thaise emigratiedienst genoegen zal gaan nemen met deze nieuwe stijl van inkomstenverklaring.,nu de aanvrager zelf een jaarinkomen naar keuze mag gaan invullen, en de Nederlandse ambassade sléchts enkel de handtekening van de aanvrager gaat legaliseren.
Gaarne verneem ik of er al Nederlanders zijn die met een (nieuwe stijl) zelfgemaakte inkomstenverklaring bij de emigratiedienst zijn geweest voor hun jaarlijkse verlenging van een jaarvisum.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#32 Bericht door Edje » zaterdag 12 november 2011, 13:12

Ben ik effe blij dat ik in Pattaya woon.
Ga met mijn jaaropgaven naar het Oostenrijks Consulaat die alles legaliseert.
Kosten 1200B en het wordt geaccepteerd door Immigration Chonburi, Soi 5 Jomtien.
Geen gezei........k met de NL ambassade.
's morgens naar O consulaat, 's middags naar I Jomtien en alles is weer geregeld voor één jaar.
Totale kosten 2400B en in één dag geregeld. Meestal pak ik er meteen een Re-Entree bij, voor 3500B kan ik er voorlopig weer tegen.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#33 Bericht door prajak » zaterdag 12 november 2011, 16:16

Ja, ik heb het zo gedaan, op de ambassade (het kon toen niet per post, ik moest verschijnen), men controleerde mijn inkomstengegevens niet, men WILDE ze niet inzien al schoof ik ze wel onder het glasplaatje door, men controleerde alleen de handtekening en het paspoort.

Pas op, de Imm kan nu jouw gegevens controleren. Ze mogen je de onderbouwing van de spullen vragen dus neem die mee. En dan kun je het probleem krijgen waar ik in forums voor heb gewaarschuwd. Ze zullen niets begrijpen van in het Nederlands (Russisch, Chinees etc) gestelde formulieren en mogen daarna een vertaling vragen en ook nog certificatie van de handtekening van de vertaler. Het lijkt een eenvoudiger procedure maar er zitten adders onder het gras.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#34 Bericht door nbreeker » maandag 14 november 2011, 05:21

Uiteraard ben ik ook blij dat de inkomstenverklaring weer per post kan,maar ik lees dat je een gefrankeerde brief met jou adres bij moet voegen,daar heb ik een vraag over normaal stuurde ik dat per EMS,maar kan je ook die bijgevoegde envelop van EMS in Udon voorzien.
Als het namelijk te lang duurt kan je het tracken en zien waar het uithangt,maar als je de gefrankeerde envelop hier in Udon van EMS voorziet en hun posten de brief valt het dan nog te volgen via de computer,indien nodig.
Gaarne antwoord.

Ik loop er aan te denken om het naar Changmai te sturen want vanwege de wateroverlast is er veel vertraging in Bkk met de post.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#35 Bericht door dutch » maandag 14 november 2011, 05:56

prajak schreef:Ja, ik heb het zo gedaan, op de ambassade (het kon toen niet per post, ik moest verschijnen), men controleerde mijn inkomstengegevens niet, men WILDE ze niet inzien al schoof ik ze wel onder het glasplaatje door, men controleerde alleen de handtekening en het paspoort.

Pas op, de Imm kan nu jouw gegevens controleren. Ze mogen je de onderbouwing van de spullen vragen dus neem die mee. En dan kun je het probleem krijgen waar ik in forums voor heb gewaarschuwd. Ze zullen niets begrijpen van in het Nederlands (Russisch, Chinees etc) gestelde formulieren en mogen daarna een vertaling vragen en ook nog certificatie van de handtekening van de vertaler. Het lijkt een eenvoudiger procedure maar er zitten adders onder het gras.
Er staat op de website van de immigration dat je OOK je bankboekje mee moet nemen.!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#36 Bericht door prajak » maandag 14 november 2011, 07:11

In NK niet alleen het boekje...ook alle bladen op A4 gekopieerd en het maakt niet uit of je op inkomen, op bankgeld of op de combinatie gaat voor een verlenging. En, is dit nieuw ?, in NK kwam iemand voor de 'geld in de bank'-regeling met twee boekjes met geld ouder dan drie maanden, een met 7,5 ton en met 1 ton, en het werd geweigerd. Het moet op EEN boekje staan....

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#37 Bericht door Edje » maandag 14 november 2011, 13:49

nbreeker schreef:Uiteraard ben ik ook blij dat de inkomstenverklaring weer per post kan,maar ik lees dat je een gefrankeerde brief met jou adres bij moet voegen,daar heb ik een vraag over normaal stuurde ik dat per EMS,maar kan je ook die bijgevoegde envelop van EMS in Udon voorzien.
Als het namelijk te lang duurt kan je het tracken en zien waar het uithangt,maar als je de gefrankeerde envelop hier in Udon van EMS voorziet en hun posten de brief valt het dan nog te volgen via de computer,indien nodig.
Gaarne antwoord.

Ik loop er aan te denken om het naar Changmai te sturen want vanwege de wateroverlast is er veel vertraging in Bkk met de post.
Kort maar krachtig, gaat niet met EMS.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#38 Bericht door prajak » maandag 14 november 2011, 16:10

Niet met EMS ? Ik doe alle post naar en van de ambas al jaren per EMS. Alleen, je moet de kosten voor die EMS ook betalen/in de envelop stoppen en er een briefje bij doen. 40 Baht is voldoende voor een gewone envelop.

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#39 Bericht door chaiyaphum » dinsdag 15 november 2011, 04:03

Ja nbreeker dat kan wel
ik heb een gefrankeerde enveloppe ingesloten en de medewerker van Thai Post heeft daar een krabbel opgezet dat het per ems teruggestuurd moet worden. En zo geschiedde. Ambassade brengt de post naar het poostkantoor en aldaar is op mijn enveloppe een ems sticker geplakt.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#40 Bericht door Edje » dinsdag 15 november 2011, 11:24

Verschild dat ook weer per plaats. :?:
Was niet naar de ambassade maar naar elders in Th. Retourenvelop bijgesloten maar werd niet gefrankeerd omdat ze het bewijs van ter postbezorging met controlenummer niet ter plaatse konden maken. Geld bijsluiten mocht wel en moest door de ontvanger weer gefrankeerd worden om met EMS terug te verzenden.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#41 Bericht door prajak » dinsdag 15 november 2011, 16:44

Ik zend dozen met kaas, brood en dropjes Thailand rond en steeds per EMS. Nooit klachten over behalve die ene keer dat de doos moest overnachten op een postkantoor. Toen zaten en grijpgrage vingers aan.....

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”