Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#31 Bericht door prajak » vrijdag 05 augustus 2011, 16:42

Joop. ik vul maar een ding in en dat is de TM7. Daar plak ik een foto op en klaar is kees. Wat moeten jullie dan allemaal invullen voor een ret extension ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#32 Bericht door prajak » vrijdag 05 augustus 2011, 17:11

Hebben jullie dit gelezen ?

http://www.thaivisa.com/forum/topic/480 ... d__4605836

en dan de laatste bijdragen.

Dat is bij de konijnen af ! Misschien heeft de man in kwestie zich misdragen als een grootbekkikker want dan gaat alles tegen je opstaan maar het verhaal lijkt me te kloppen....en dat voor Korat waar veel farang wonen. Vreemd allemaal.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#33 Bericht door joopuberda » zaterdag 06 augustus 2011, 03:06

jij vult maar 1 papier in? ik vul er zeker 8 in. ook mijn vrouw moet papieren invullen in het thais ik kan het niet lezen. Ik moet ook o.a. de naam van mijn moeder en vader invullen op 1 van de papieren.. vorig jaar een map/platte grond van het huis tekenen. dit jaar een map /plattegrond van hoe je van korat naar mijn huis in pakchong moet rijden :cheesy: .
maar als ik het allemaal zo lees dan ben ik er nog niet zeker :Whistle: van dat ik volgende maand mijn stempel krijg.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#34 Bericht door joepattaya » zaterdag 06 augustus 2011, 03:49

Er wordt hier een paar keer Thaivisa genoemd en als er in mijn ogen 1 forum is wat in veel gevallen op visa-zaken de plank mis slaat dan is het Thaivisa wel.
Er zijn daar een aantal "deskundigen" aktief zoals Mario08 en Lopburi3 die daar wel eens even uit de doeken doen HOE HET MOET en hoe het zit.
HOE HET MOET is een fluitje van een cent, dat haal je uit de websites van de betreffende ministeries.
Hoe het zit, dat weten alleen de mensen die aan den lijve ondervonden hebben hoe hun visa aanvraag cq. extentie is verlopen.

Al een paar keer heb ik "aangeschopt" tegen de eerdergenoemde Mario03 en Lopburi3 (ook supermoderators van de visa-draad) en gevraagd om hun bronnen, maar steeds worden mijn posten verwijdert en krijg ik via PM een waarschuwing, wat voor mij net zoveel betekent als wat de heren posten pure onzin is.

Een forum is voor mensen als bijvoorbeeld Prajak, die weergeeft hoe ZIJN extentie verlopen is en wel heel specifiek bij de immigratie in Nong Khai. Dit geeft hij ook aan en zo hoort het ook. Prajak's situatie of beter gezegd Nong Khai's werkwijze is niet uniform en mag dus niet geprojecteerd worden op ELKE immigratie. Doe je dat wel, dan kan het fout gaan.

Henk T
Expat
Expat
Berichten: 74
Lid geworden op: donderdag 31 mei 2007, 20:52
Locatie: Ban Non Ton, Khon Kaen

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#35 Bericht door Henk T » zaterdag 06 augustus 2011, 05:27

De oplossing van al die hoofdbrekens is heel simpel!

Je geeft je paspoort af met daarin 2000 (!) baht smeergeld en je zal eens zien hoe snel je weer weg bent uit het Immigratiekantoor met wederom een verlenging van een jaar.

De geheime sleutel in Thailand is immers corruptie?

Let wel: ik zelf doe daar niet aan mee omdat zoiets tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel indruist maar heb dit vernomen van een kennis die deze praktijken hanteert.

Hij heeft dus volop gemoedsrust en ik heb de bibbers als ik weer op oet voor verlenging!
Wie het weet mag het zeggen.

groetjes
Henk

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#36 Bericht door dutch » zaterdag 06 augustus 2011, 05:37

joopuberda schreef:jij vult maar 1 papier in? ik vul er zeker 8 in. ook mijn vrouw moet papieren invullen in het thais ik kan het niet lezen. Ik moet ook o.a. de naam van mijn moeder en vader invullen op 1 van de papieren.. vorig jaar een map/platte grond van het huis tekenen. dit jaar een map /plattegrond van hoe je van korat naar mijn huis in pakchong moet rijden :cheesy: .
maar als ik het allemaal zo lees dan ben ik er nog niet zeker :Whistle: van dat ik volgende maand mijn stempel krijg.
Het heeft er alle schijn van dat je voor een verlenging gaat op basis van huwelijk.
Al die papieren EN de wachttijd wijzen daar op.
Net als Prajak vul ik alleen de TM7 in (en de TM8 omdat ik een single re-entry er bij neem)
Er werd bij Korat immigratie ook wel eens een soort (Thais) papier ingevuld door de "receptioniste" ,maar dat was een invul documentje,zelf ontworpen,om aan te vinken of alles wat voor de aanvraag nodig was,wel aanwezig was en dus niet nodeloos tijdverlies optrad als er weer eens iemand bij de officer zat die zijn handeltje niet compleet had.
Ik ben nog nooit langer als 5 minuten bezig geweest voor al mijn verlengingen,even afgezien van het aantal wachtende voor mij.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#37 Bericht door joopuberda » zondag 07 augustus 2011, 03:34

Het heeft er alle schijn van dat je voor een verlenging gaat op basis van huwelijk.
Al die papieren EN de wachttijd wijzen daar op.
Net als Prajak vul ik alleen de TM7 in (en de TM8 omdat ik een single re-entry er bij neem)
Er werd bij Korat immigratie ook wel eens een soort (Thais) papier ingevuld door de "receptioniste" ,maar dat was een invul documentje,zelf ontworpen,om aan te vinken of alles wat voor de aanvraag nodig was,wel aanwezig was en dus niet nodeloos tijdverlies optrad als er weer eens iemand bij de officer zat die zijn handeltje niet compleet had.
Ik ben nog nooit langer als 5 minuten bezig geweest voor al mijn verlengingen,even afgezien van het aantal wachtende voor mij



verlenging????? ik moet ieder jaar net zoals ALLE buitenlanders een nieuw PERMIT OFF STAY hebben van de imigratie. dit permit kan op verschillnede gronden worden afgegeven 1 daarvan is op basis van marriage(400.000 bath op je bank voor 3 maanden of langer of een pensioen van 40.000 bath per maand). een andere optie is 800.000 bath op een thaise bankrekening voor 3 maanden of langer of een pensioen inkomen van 65.000 bath of meer per maand). ik weet niet hoe jullie dat doen maar ieder jaar weer heb ik mij papieren dik in orde niks mis mee kan alle gevraagde bewijzen overleggen en toch zijn het 8 papieren of meer, en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok. mischien is het inderdaad mogelijk en dat neem ik aan dat je op basis van marriage meer papier werk moet invullen dan op een andere mannier. moeten jullie dan ook een maand later terug komen voor de stempel van het jaar permit????? :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#38 Bericht door prajak » zondag 07 augustus 2011, 10:28

Joopuberda, nee, ik vul een ding in en dat is de TM7. Tijdens het interview kreeg ik dit keer een formulier extra en daarin staat dat ik WEET dat ik niet mag werken en dat moest ik tekenen.

"Mar" verlengingen worden vaker later verstrekt dan de dag van aanvraag. In NK kreeg ik ook die geluiden, een maand wachten. En ze moeten hier foto's inleveren van "ons samen op" sofa, bed, keukentafel, grasmaaimachine en ze kunnen ook nog jouw buren gaan vragen of je wel samenwoont.......

Het heeft iets van het "tandenborstels tellen" van vroeger.........

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#39 Bericht door joopuberda » zondag 07 augustus 2011, 14:08

dussss jij hoeft niet een maand te wachten op die stempel??? dat zal dan alleen gelden op basis van een marriage permit off stay.
van die fotos is ook waar daar zijn ze vorig jaar almee begonnen, dit is het 2e jaar dat ik 3 fotos moest tonen van voor het huis met vrouwlief, in huis, en in slaapkamer. :lol: . trouwens ze vragen nog steeds aan mijn vrouw waar wij elkaar ontmoet hebben, we zijn in december 28 jaar getrouwd. :clap:


volgend jaar denk ik er over niet meer op gronden van marriage een permit aan te vragen , maar 800.000 bath op de bank .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#40 Bericht door Ben » zondag 07 augustus 2011, 14:53

joopuberda schreef:Het heeft er alle schijn van dat je voor een verlenging gaat op basis van huwelijk.
Al die papieren EN de wachttijd wijzen daar op.
Net als Prajak vul ik alleen de TM7 in (en de TM8 omdat ik een single re-entry er bij neem)
Er werd bij Korat immigratie ook wel eens een soort (Thais) papier ingevuld door de "receptioniste" ,maar dat was een invul documentje,zelf ontworpen,om aan te vinken of alles wat voor de aanvraag nodig was,wel aanwezig was en dus niet nodeloos tijdverlies optrad als er weer eens iemand bij de officer zat die zijn handeltje niet compleet had.
Ik ben nog nooit langer als 5 minuten bezig geweest voor al mijn verlengingen,even afgezien van het aantal wachtende voor mij



verlenging????? ik moet ieder jaar net zoals ALLE buitenlanders een nieuw PERMIT OFF STAY hebben van de imigratie. dit permit kan op verschillnede gronden worden afgegeven 1 daarvan is op basis van marriage(400.000 bath op je bank voor 3 maanden of langer of een pensioen van 40.000 bath per maand). een andere optie is 800.000 bath op een thaise bankrekening voor 3 maanden of langer of een pensioen inkomen van 65.000 bath of meer per maand). ik weet niet hoe jullie dat doen maar ieder jaar weer heb ik mij papieren dik in orde niks mis mee kan alle gevraagde bewijzen overleggen en toch zijn het 8 papieren of meer, en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok. mischien is het inderdaad mogelijk en dat neem ik aan dat je op basis van marriage meer papier werk moet invullen dan op een andere mannier. moeten jullie dan ook een maand later terug komen voor de stempel van het jaar permit????? :lol:
en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok
Nee je documenten gaan niet naar Bangkok die beslissing wordt in Korat genomen .

Op elk individueel buro duurt een aanvraag voor een NoN O M extention 30 dagen ook in Bangkok.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#41 Bericht door RuudThai » zondag 07 augustus 2011, 17:17

Ben schreef:
joopuberda schreef: en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok
Nee je documenten gaan niet naar Bangkok die beslissing wordt in Korat genomen .

Op elk individueel buro duurt een aanvraag voor een NoN O M extention 30 dagen ook in Bangkok.
:?: :?: Begrijp ik niet: bij mij werd het 1e jaar mijn Non O M ter plekke op het immigratiekantoor van Nakhon Phanom verlengd. Het 2e jaar werd het omgezet in een Non O retirement omdat daarvoor voldoende inkomsten waren en ik dus niet meer afhankelijk zou zijn van een Thaise echtgenote. Ook direct afgegeven.
En de laatste jaren heeft Sakon Nakhon een eigen imm.bureau en daar gaat het ook meteen. Geen wachtperiode! :happyno:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#42 Bericht door printen44 » zondag 07 augustus 2011, 17:47

15 minuten duurt de behandeling van die extention van mijn "retired" visum. In Mae Sai stond ik binnen 19 minuten weer buiten, met de nodige stempels en 1900 baht lichter.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#43 Bericht door joopuberda » maandag 08 augustus 2011, 02:49

Ben schreef:
joopuberda schreef:Het heeft er alle schijn van dat je voor een verlenging gaat op basis van huwelijk.
Al die papieren EN de wachttijd wijzen daar op.
Net als Prajak vul ik alleen de TM7 in (en de TM8 omdat ik een single re-entry er bij neem)
Er werd bij Korat immigratie ook wel eens een soort (Thais) papier ingevuld door de "receptioniste" ,maar dat was een invul documentje,zelf ontworpen,om aan te vinken of alles wat voor de aanvraag nodig was,wel aanwezig was en dus niet nodeloos tijdverlies optrad als er weer eens iemand bij de officer zat die zijn handeltje niet compleet had.
Ik ben nog nooit langer als 5 minuten bezig geweest voor al mijn verlengingen,even afgezien van het aantal wachtende voor mij



verlenging????? ik moet ieder jaar net zoals ALLE buitenlanders een nieuw PERMIT OFF STAY hebben van de imigratie. dit permit kan op verschillnede gronden worden afgegeven 1 daarvan is op basis van marriage(400.000 bath op je bank voor 3 maanden of langer of een pensioen van 40.000 bath per maand). een andere optie is 800.000 bath op een thaise bankrekening voor 3 maanden of langer of een pensioen inkomen van 65.000 bath of meer per maand). ik weet niet hoe jullie dat doen maar ieder jaar weer heb ik mij papieren dik in orde niks mis mee kan alle gevraagde bewijzen overleggen en toch zijn het 8 papieren of meer, en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok. mischien is het inderdaad mogelijk en dat neem ik aan dat je op basis van marriage meer papier werk moet invullen dan op een andere mannier. moeten jullie dan ook een maand later terug komen voor de stempel van het jaar permit????? :lol:
en moet ik de volgende maand terug komen omdat in korat GEEN beslissingen worden genomen maar ze de boel opsturen en of faxen naar bangkok
Nee je documenten gaan niet naar Bangkok die beslissing wordt in Korat genomen .

Op elk individueel buro duurt een aanvraag voor een NoN O M extention 30 dagen ook in Bangkok.
goed te weten hoe het zit nu, bedankt Ben :clap: bij sommige mensen is er blijkbaar een wonder gebeurd en krijgen ze de stempel direkt. :Whistle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#44 Bericht door printen44 » maandag 08 augustus 2011, 05:00

Een wonder? Die stempel krijg ik al jaren binnen een half uur. :lol:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ervaringen retirement extension nieuwe stijl

#45 Bericht door Ben » maandag 08 augustus 2011, 07:18

printen44 schreef:Een wonder? Die stempel krijg ik al jaren binnen een half uur. :lol:
Ja voor je retirement visa krijg je hem bij goedkeuring meteen.
Maar niet voor een NON O M je moet er vanuit gaan dat die na 30 dagen bij goedkeuring wordt gegeven .En meestal is dat ook zo want men zal van te voren wel mededelen dat je documenten niet kloppen of voledig zijn .
Het zou kunnen dat Ruud hem meteen heeft gekregen maar dat is mee uitzondering dan regel.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”