Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#46 Bericht door stevenl » dinsdag 21 maart 2017, 06:36

Tonboy schreef:Aangezien wij nu een woning gevonden hebben en op zaterdag getekend hebben voor een jaar, zijn wij zondag gelijk verhuisd naar de nieuwe woning. Gisteren direct naar immi in de Promenade te Chiang Mai gegaan om "change of address" door te geven.
Daar aangekomen was het toch druk zeg... zeker 200 mensen die stonden en zaten te wachten. Bij informatie nagevraagd "change of address ??" , antwoord : Third floor. Daar aangekomen, bleek men al te wachten op mij (zo leek het) en na aan een buro met een vrouw een paar formulieren te hebben ingevuld ivm adres en huurcontract, werd ik naar een ander buro geleidt en daar werd de aanvraag behandeld. Dit duurde slechts enkele minuten. Binnen 20 minuten van ik binnen en weer buiten. Prima geregeld dus.

Nu komt het. Bij de thaise ambassade in Den Haag kreeg ik de handleiding overhandigd (1 A4'tje met 1 zijde in Nederlands, en andere zijde in Engels) voor melding in Thailand gedurende het verblijf op mijn O-A multiple entry visum.
Daar staat : "Tot het einde van 90 dagen van het verblijf, moet de buitenlander zich melden bij de Immigratieambtenaar die in zijn/haar woonplaats aanwezig is. De buitenlander moet deze procedure elke 90 dagen herhalen gedurende het verblijf"

Wat mij interesseerde is hoe gerekend wordt met die 90 dagen, vanaf aankomst in Thailand (8 maart) of vanaf laatste melding bij de Immigratiedienst (20 maart) ....

Mij verbazing was groot, mede gezien het bovengenoemd document en de verhalen hier op het forum, toen die ambtenaar zei, dat ik mij pas weer hoefde te melden op het moment dat ik uitgereisd uit Thailand was en weer over de grens in Thailand kwam, dus zoals bij bezoek naar Nederland of op vakantie naar omliggende landen. "dus niet over 90 dagen ?? " vroeg ik. Nee, allen bij uitreis en terugkeer in Thailand......

Ben wederom een beetje verward....
Je moet je officieel 90 dagen na binnenkomst of laatste melding weer melden. Ieder immigratiekantoor gaat er anders mee om, en niet alle ambtenaren weten hoe hun eigen kantoor ermee omgaat. Dus ik zou voor de zekerheid 90 dagen na 8 maart me melden, en dan afhankelijk van de reactie verder kijken :).

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#47 Bericht door Mario08 » dinsdag 21 maart 2017, 13:45

Tonboy schreef: Nu komt het. Bij de thaise ambassade in Den Haag kreeg ik de handleiding overhandigd (1 A4'tje met 1 zijde in Nederlands, en andere zijde in Engels) voor melding in Thailand gedurende het verblijf op mijn O-A multiple entry visum.
Daar staat : "Tot het einde van 90 dagen van het verblijf, moet de buitenlander zich melden bij de Immigratieambtenaar die in zijn/haar woonplaats aanwezig is. De buitenlander moet deze procedure elke 90 dagen herhalen gedurende het verblijf"

Wat mij interesseerde is hoe gerekend wordt met die 90 dagen, vanaf aankomst in Thailand (8 maart) of vanaf laatste melding bij de Immigratiedienst (20 maart) ....

Mij verbazing was groot, mede gezien het bovengenoemd document en de verhalen hier op het forum, toen die ambtenaar zei, dat ik mij pas weer hoefde te melden op het moment dat ik uitgereisd uit Thailand was en weer over de grens in Thailand kwam, dus zoals bij bezoek naar Nederland of op vakantie naar omliggende landen. "dus niet over 90 dagen ?? " vroeg ik. Nee, allen bij uitreis en terugkeer in Thailand......

Ben wederom een beetje verward....

Je verwarring komt doordat je denkt dat je te maken hebt met 1 regeling terwijl je in werkelijkheid te maken hebt met 2 regelingen.

Regeling 1: meldt je adres binnen 24 uur. Deze regel wordt steeds vaker toegepast en is enigzins afhankelijk van je immigratiekantoor. Het geldt zowel voor jopuw als de verhuurder/Thaise hoofdbewoner. Normaal gesproken is het inderdaad weer melden zodra je Thailand verlaten hebt en weer terugkeerd.
Hiervoor heeft de Thaise immigratie dienst de formuleiren TM28 en TM30 bedacht.


Regeling 2; meldt je adres iedere 90 dagen, waarvoor weer een ander formulier bestaat TM47. Dit moet trouw iedere 90 dagen van aaneengesloten verblijf in Thailand gebeuren. Vertrek je uit Thailand dan start de 90 dagen klok opnieuw vanaf 1 op de dag dat je in Thailand terugkeert.
Er is een belangrijke uitzondering: Indien je voor het eerst een extentie van het verblijf aanvraagt binnen 90 dagen na aankomst in Thailand dan gaat de 90 dagen klok tellen vanaf de dag dat je de extenie van het verblijf hebt aangevraagd. Maar dus alleen voor de eerste keer dat je een extentie van verblijf aanvraagd. Daarop volgende extensies worden niet gezien als een 90 dagen rapport.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#48 Bericht door Tonboy » dinsdag 21 maart 2017, 17:49

duidelijk, dank

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#49 Bericht door Tonboy » zondag 28 mei 2017, 18:23

Het is aanstaande week zo ver. Mijn eerste 90 dagen melding komt er aan. Wij hebben nog geen moment spijt gehad van onze move naar Thailand.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#50 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 02:20

vandaag maar weer eens 90 dagen report............ richting de 40 lange broek normaal schoeisel blouse of volledig T shirt en TM 47 volledig ingevuld anders kan je officieel weer vertrekken.


Khop Kun Krap [|)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#51 Bericht door jumbo » maandag 29 mei 2017, 02:29

wpdelange schreef:vandaag maar weer eens 90 dagen report............ richting de 40 lange broek normaal schoeisel blouse of volledig T shirt en TM 47 volledig ingevuld anders kan je officieel weer vertrekken.


Khop Kun Krap [|)
Dat gaat strak daar....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ouderdom bijlagen bij Non-Immigrant "O-A" Visa aanvraag

#52 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 02:59

Op papier Jumbo.
Men geeft het wel aan als je in korte broek komt en helpt je en hoopt dan op fatsoen bij die buitenlander.
Het leeuwendeel negentig procent schat ik was de laatste keer volgens vraag gekleed zal straks het nieuwe percentage geven.


........................................................................................................................

Klaar had minder als vijf minuten nodig.
Kleine twintig mensen bij de afdeling visum en extension een persoon in korte broek waarschijnlijk een toerist.
Inmiddels via afbeelding op alle buiten deuren een poster wat men niet wil met kleding.
26 Aug. mag ik weer.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”