wonen in thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

wonen in thailand

#1 Bericht door inggrid » donderdag 02 februari 2017, 14:19

hi allemaal,
ik wil heel graag in thailand vestigen om precies te zijn in hua hin met 2 kinderen van 9 en 11 jaar.,mijn man werkt voor saudi aramco in saudi arabie.
en komt om de 3 maaanden langs.Mijn vraag is kan ik in thailand vestigen voor onbepaalde tijd met mijn kinderen met een visum?Ik werk zelf niet maar mijn man heeft genoeg inkomsten zodat wij een mooi leven kunnen leiden onder de zon.wij willen ook op een compount wonen vlak bij een golf resort.mijn kinderen gaan naar een international school Da vinci school of hua hin international school hangt af wat de beste is.Mijn man en ik zijn allebei nederlanders.
Zijn er mensen die mij kunnen uitleggen wat voor visum ik precies nodig heb om daar te verblijven?Ik en mijn dochters gaan de 22 februarie heen voor maximaal 30 dagen om scholen en woningen te bezichtigen.Het liefst willen wij daar gelijk blijven als wij een mooie woning hebben gevonden en kan ik daar dan terplekke mijn visum verlengen?

mvg,Inggrid

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wonen in thailand

#2 Bericht door brake034 » donderdag 02 februari 2017, 14:44

inggrid schreef:Mijn vraag is kan ik in thailand vestigen voor onbepaalde tijd met mijn kinderen met een visum?
Zijn er mensen die mij kunnen uitleggen wat voor visum ik precies nodig heb om daar te verblijven?
Ik en mijn dochters gaan de 22 februarie heen voor maximaal 30 dagen om scholen en woningen te bezichtigen.Het liefst willen wij daar gelijk blijven als wij een mooie woning hebben gevonden en kan ik daar dan terplekke mijn visum verlengen?
Vraag 1: Nee, het is niet mogelijk om je in Thailand te vestigen voor onbepaalde tijd.

Vraag 2: Een non-immigrant visum is er voor zaken doen of werknemer zijn, opleiding, pensioen (moet je ouder als 50 zijn), als je met een Thai getrouwd bent of voor journalisten etc. Maximum verblijf 1 jaar, verlenging mogelijk.
Als je daaraan niet voldoet kun je alleen met een toeristenvisum in Thailand zijn, verblijf maximaal 60 dagen, visum duur maximaal 6 maanden.

Vraag 3: Ter plekke verlengen hangt er helemaal van af hoe jullie naar Thailand willen gaan.....

Een prima mogelijkheid als je voldoende inkomen hebt is om je in te kopen in Thailand: http://www.thailandelite.com/index.php

Verder zijn voldoende bronnen om je licht op te steken, te beginnen bij de Thaise ambassade in Den Haag.
Misschien is het mogelijk om via Aramco wat te regelen??
Marcel

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: wonen in thailand

#3 Bericht door Mario08 » vrijdag 03 februari 2017, 14:11

Je kunt in Thailand verblijven op basis van dat de kinderen naar school gaan in Thailand. Je echtgenoot kan je steeds bezoeken.

Je zult gewoon op een visa exempt entry gaan of met een toristen visum. Zodra de kinderen zijn ingeschreven in school kun je voor hen en jezelf een non-immigrant visum aanvragen in aan buurland. Voor de kinderen vormt de school de basis voor hun verblijf, dat ieder jaar kan worden verlengd.
Jijzelf zal hen als ouder kunnen volgen en moet minimaal 500,000 THB in een bankrekening in Thailand deponeren. Jij kunt dan op basis van de kinderen die naar school gaan ieder jaar je verblijf verlengen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wonen in thailand

#4 Bericht door brake034 » vrijdag 03 februari 2017, 14:36

Mario08, dan moet je dus voor 2 kinderen een ED visum aan gaan vragen?
En op basis daarvan kun je dan als ouder je toeristenvisum of visum exempt stempeltje verlengen??
Marcel

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#5 Bericht door inggrid » vrijdag 03 februari 2017, 14:44

hi,
ik heb de raad van expat gevolgd en contact opgenomen met Thailand elite en ik wacht nog op een tegen bericht.Ik denk dat dit het beste oplossing is voor mij en mijn kinderen. :lol: .
hebben jullie toevallig ervaringen met international schools in Hua hin?

mvg,
Inggrid

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wonen in thailand

#6 Bericht door Arietwee » vrijdag 03 februari 2017, 18:41

Waar begin je aan en doe je je kinderen aan. Ik vertrek.

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#7 Bericht door inggrid » vrijdag 03 februari 2017, 20:21

arietwee hier in nederland blijven met mijn kinderen dan vraag ik me pas af wat doe ik ze aan...het is goed om de wereld te ontdekken :lol:

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: wonen in thailand

#8 Bericht door Borat » vrijdag 03 februari 2017, 22:22

inggrid schreef:arietwee hier in nederland blijven met mijn kinderen dan vraag ik me pas af wat doe ik ze aan...het is goed om de wereld te ontdekken :lol:
De wereld kun je ook ontdekken door een vakantie, niet door de toekomst van je kinderen op spel te zetten.

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#9 Bericht door inggrid » zaterdag 04 februari 2017, 00:03

borat als wij blijven zet ik de toekomst van mijn meisjes op het spel en het is goed om niet je eigen angsten in je kinderen te projecteren.
en vakantie van 2 a4 weken is niet echt realistisch om de wereld te ontdekken maarja dat is mijn mening en iedereen moet voor zich zelf weten .
ik zou zeggen beoordeel mensen niet zo snel door met je vinger tewijzen wat wel of niet goed is.Uit eigen ervaring kan ik alleen maar praten dat mijn meisjes slimme en sociale kinderen zijn en zij spreken verschillende talen puur en alleen omdat wij al in verschillende landen hebben gewoond.Het is een verrijking om verschillende culturen te ervaren.

mvg Inggrid

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: wonen in thailand

#10 Bericht door weten » zaterdag 04 februari 2017, 03:24

inggrid schreef:borat als wij blijven zet ik de toekomst van mijn meisjes op het spel en het is goed om niet je eigen angsten in je kinderen te projecteren.
en vakantie van 2 a4 weken is niet echt realistisch om de wereld te ontdekken maarja dat is mijn mening en iedereen moet voor zich zelf weten .
ik zou zeggen beoordeel mensen niet zo snel door met je vinger tewijzen wat wel of niet goed is.Uit eigen ervaring kan ik alleen maar praten dat mijn meisjes slimme en sociale kinderen zijn en zij spreken verschillende talen puur en alleen omdat wij al in verschillende landen hebben gewoond.Het is een verrijking om verschillende culturen te ervaren.

mvg Inggrid
De toekomst van je meisjes op het spel????? in dit door en door corrupte land waar ze al snel door vriendjes en vriendinnetjes om geld gevraagd zal worden , geven ze niets worden ze al snel uitgekakt , je bent immers een farang kind em ze moeten niets van gierige falangs hebben.
Je boodschappen doen en vele malen meer betalen dan de locals.
Een bekeuring krijgen terwijl je niets misdaan hebt je bent immers een falang.
Een huis kopen op je eigen naam probeer is een eigendom bewijs te krijgen.
Een of alletwee je dochters verliefd worden op een Thai ik wens je veel succes.
We komen hier nu 10 jaar gemiddeld 5/6 maanden en we gaan dit jaar terug , en daar zijn we heel erg blij mee , we weten nu wat discriminatie is , een leger wat niets van buitenlanders wil weten dat leer je als je een visum gaat halen de ellende begint al in Nederland.
Vergis je niet in de mooie verhalen Thailand is Thailand niet meer zelfs de locale bevolking is het hier roerend mee eens het toerisme stort in , van de Hollanders hier in Cha am is nog 20% over hoe komt dat denk je.
Onze scooterverhuurster: De regering liegt alles bij elkaar verklaarde ze huilend tegen mijn vrouw ik kan niet meer investeren de toeristen blijven weg we zijn bang , kijk eens Wilma op de boulevard niemand volgend jaar zullen er heel veel winkeltjes verdwenen zijn.
We durven niet te zeggen dat ook wij er volgend jaar niet meer zullen zijn.
Ik wens je veel wijsheid.
Geloof me als je advies vraagt kan je de waarschuwingen beter aan nemen
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wonen in thailand

#11 Bericht door De Beweerder » zaterdag 04 februari 2017, 05:19

Je boodschappen doen en vele malen meer betalen dan de locals.

beetje dom. :giggle:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wonen in thailand

#12 Bericht door Joep » zaterdag 04 februari 2017, 05:40

Kan je hierbij niet helpen, maar laat je niet bang maken door hen die teleurgesteld zijn in Thailand.
Goede voorbereiding dan lukt het zeker

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wonen in thailand

#13 Bericht door driver » zaterdag 04 februari 2017, 08:49

Zelf ervaren is m.i idd het motto en niemand bepaald voor een ander wat te doen lijkt me.
Dat Thailand niet meer is wat het was weet ik niet zolang en zo vaak kom ik er niet.
In ieder land zul je voor en nadelen hebben en het ligt m.i veel aan jezelf hoe je leven er uit gaat zien.
Dat de Thai je niet accepteert als je zogenaamd gierig bent oid betwijfel ik.
Met welke Thai wil je omgaan lijkt me en hoe sta je er zelf in.
Wat betreft dat visum gedoe ben ik het er wel mee eens dat dit allemaal een hoop gedoe is wat m.i ook makkelijker zou kunnen.
Toerisme ect ..Dat moet ik nog gaan ervaren hoe dat tegenwoordig is in vergelijk met zeg maar 2 jaar terug.

gr driver

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#14 Bericht door inggrid » zaterdag 04 februari 2017, 13:29

bedankt allemaal voor jullie wel gemeende waarschuwing,in elk land is er wel corruptie en ook in Nederland alleen hier doen ze het stiekem in Den haag.wij zijn al in verschillende landen geweest en het ligt totaal aan je zelf hoe je,je opsteld of het nou in Nederland is of in Nicaragua is of in Brazil.Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag en hoe je,je medemens behandeldt.Dat mensen teleurgesteld zijn in in bepaalde landen in dit geval in Thailand denk ik dat het komt omdat je met een bepaalde verwachting rond loopt.en ach dat je boodschappen iets duurder valt ...als dat het ergste is,ik denk dat we dat wel overleven :thumbsup: .Mijn meisjes hebber er zin in en ik ook .Het is fijn om geestelijk vrij tezijn en niet te blijven hangen aan je gewoontes.nieuwe dingen in het leven ontdekken is een verrijking...LIVE and DIE TODAY :D

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wonen in thailand

#15 Bericht door brake034 » zaterdag 04 februari 2017, 13:52

De trol trolt de trollen van de trap en van de trap in het mandje 3x :neus:
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”