Hond meenemen bij emigratie naar thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#1 Bericht door Tonboy » dinsdag 20 september 2016, 23:45

Beste Mensen, heb mij al veel ingelezen op dit onderwerp en denk onderhand wel te weten welke inentingen en onderzoeken nodig zijn. Blijft echter 1 vraag over die op internet verschillende antwoorden geeft :

Hoe lang moet een hond met de juiste papieren en juiste inentingen en juiste onderzoeken (alles in Nederland uitgevoerd volgens de internationale/thaise regels) in quarantaine blijven en waar ?

Kan dit in ons huurhuis met omheining, of moet dit in een daarvoor aangewezen en erkende quarantaine omgeving ?
De antwoorden die ik heb kunnen vinden (meeste heel oud) variëren van "direct meenemen" tot "minimaal 30 dagen in quarantaine".

Ondanks dat onze hond een Mechelse Herder is (stoer beest), is het duidelijk ook een gezelschapshond, heeft voldoende aandacht nodig, en bovenal is het "ons kind".
Ik kan de gedachte dat wij hem / hij ons een maand moet missen niet echt geweldig vinden.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#2 Bericht door jumbo » woensdag 21 september 2016, 04:57

ze worden normaal ondergerbacht bij de tempels :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#3 Bericht door Tonboy » woensdag 21 september 2016, 11:37

jumbo schreef:ze worden normaal ondergerbacht bij de tempels :lol:
Kan je je nader verklaren ? Kan dat ook een tempel zijn in de buurt bij ons huis ?

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#4 Bericht door foppo » woensdag 21 september 2016, 14:23

Ik heb december 2014 onze kat mee genomen.
Na alle papieren in orde gemaakt te hebben, hetgeen uiteindelijk toch wel meeviel, is onze kat niet in quarantaine geweest.
We gingen via Bangkok naar Ubon Ratchathani en daar haalden we de bench met kat gewoon van de band en hebben hem mee naar huis genomen.
In Bangkok hebben we wel wat papieren in moeten vullen en moeten betalen maar zijn verder gewoon over gestapt.

Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat je hond in quarantaine moet.
Dieren vanuit Europa met de juiste papieren (en zonder kom je al niet eens het vliegtuig in) worden als gezond beschouwd en zijn dus geen bedreiging voor de dieren gezondheid in Thailand.
Het is eerder andersom.

Ik zou de ambassade eens bellen om zekerheid te krijgen of het dier wel in quarantaine gaat maar ik zelf denk van niet.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#5 Bericht door Harm » vrijdag 23 september 2016, 11:25

Heb in 2015 mijn 2 teckels mee genomen voor een vakantie van 3 mnd.
Alle injecties etc bij mijn NL dierenarts incl de testen laten doen
Papieren in Utrecht Hoog Catharijne ingevuld en de testresultaten en injectie bewijzen moeten overleggen
Werden daar gekopieerd en bij de NL paperassen gevoegd
Honden samen in 1 grote Bench op vliegtuig waar wij ook mee vlogen
In BKK van de band gehaald bij afd. bijz. bagage
Meeste problemen nog gehad om een taxi chauffeur te vinden die ons naar Don Muang wilde brengen om verder te vliegen naar Pitsanulook (meeste weigerden omdat dan de auto naar hond zou gaan stinken)
Terugweg idem met dien verstande dat je wel om uiterlijk 10.00 uur s morgens op het bagagedepot moet zijn om je honden af te geven. wij waren een half uur later en konden vervolgens een hotel voor de nacht gaan zoeken waar ze ook 2 honden toelieten, nou das nog best ff zoeken. Reden van het weigeren was dat de keuringsarts niet meer aanwezig zou zijn. (Maar bij betaling van 10.000 Bath viel er nog wel wat te regelen) Gelukkig hadden we een vrij ticket dus hebben we onze vliegreis een dag verschoven en de 10.000 in onze zak gehouden.
De volgende dag werden de honden "gekeurd"door de arts (nog geen 6 min.) Zelfde man die de dag ervoor ons nog had verteld dat de keuringsarts al weg zou zijn. Wij naar het vliegveld en hupsakee naar Europa. Gekste vonden we nog dat in Duitsland de honden bench gewoon op de bagageband stond tussen de koffers, documenten eraan
Bench op karretje gezet samen met onze koffers, werd niet eens naar gekeken door douane, konden zo doorlopen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#6 Bericht door Tonboy » vrijdag 23 september 2016, 11:45

ik heb jullie opmerkingen doorgelezen en kom tot de conclusie dat als alle papieren in order zijn, inclusief alle injecties en zo, er hoogstwaarschijnlijk geen problemen zullen zijn de hond zonder quarantaine periode mee te nemen. Dank voor jullie berichten

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#7 Bericht door Tonboy » maandag 02 januari 2017, 17:24

Net met Thai Air in Amsterdam gebeld. Kosten vervoer van mijn Mechelse Herder in een IATA approved transportbox : 240 Dollar.
Gelukkig een mooie opsteker. Zodra ik geboekt heb voor onszelf moet ik het reserveringsnummer doorgeven aan hun per mail en dan wordt de zaak geregeld.
Nu nog de vergunning voor de import van de hond regelen (zucht).

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#8 Bericht door foppo » dinsdag 03 januari 2017, 01:57

Dat is een kwestie van plannen.
eerst dieren arts keuring.
Dan binnnen 7 dagen papieren laten stempelen door de VWA
Dan naar buitenlandse zaken de boel laten legaliseren en dan naar de Thaise ambassade.
Alles bij elkaar ben je 2 dagen zoet, ritje naar Utrecht en dan gelijk door naar Den Haag.
Nogmaals, een kwestie van plannen en op tijd vertrekken. (en goed kijken waar je moet zijn met een Tomtom)

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#9 Bericht door Tonboy » vrijdag 06 januari 2017, 21:44

Update, gisteren de tickets geboekt en vandaag doorgegeven per mail aan de agent van Thai Air in Amsterdam. Tesamen met de gegevens van de hond. Belt ze terug met de mededeling dat ze overlegt heeft en dat het toch niet gaat op die manier. Moetmaar met een vrachtagent in Brussel bellen en daar de zaak regelen. Reden hiervoor is dat het totaal gewicht van de transportbox en de hond meer dan 32 kg bedraagt en dat de bagage afhandelaar dit gewicht niet mag tillen. pfff.
Dus daarmee gebeld en deze kwamen met de mededeling dat ze een offerte gaan uitbrengen.
Daar is het nu dus op wachten.
Heel fijn is dat dit niet ggmeld is door de agent van Thai Air in Amsterdam. Laat mij op basis van het gunstige vervoertarief voor mijn hond de tickets boeken en vervolgens waarschijnlijk veel duurdere kosten doorberekenen.
Wordt vervolgd ....

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#10 Bericht door Tonboy » donderdag 12 januari 2017, 01:27

Vandaag antwoord gehad. € 2018,00 ....
Dat is dus heel wat anders als de toegezegde $ 240 op basis waarvan ik de 2 tickets bij Thai Airways voor mij en mijn vrouw heb gekocht.

We gaan nu nieuwe tickets boeken via Lufthansa (Frankfurt-Bangkok). Daar kost een hond vervoeren slechts € 300,00 ongeacht de grootte en gewicht van de hond.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#11 Bericht door foppo » donderdag 12 januari 2017, 08:56

2 jaar geleden betaalde ik bij Eva Air AMS-BKK 400,00 euro voor onze kat in een hele grote bench.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#12 Bericht door Tonboy » maandag 23 januari 2017, 18:47

In het kader van dit topic, de volgende vraag.
Wij gaan vanaf maart het eerste jaar in Chiang Mai wonen.
Onze hond heeft last van Osteo Artrose.
Wie kan mij een goede dierenarts aanbevelen in Chiang Mai, en eventueel ook een dierenziekenhuis voor een operatie (heup vervangen).

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#13 Bericht door Tonboy » woensdag 08 maart 2017, 17:49

vandaag dus gevlogen met Lufthansa, was prima verzorgt. 300 euro betaald aan Lufthansa.
Bij aankomst in BKK nog 500 baht voor een extra papiertje (=importvergunning) en bij de douane 1000 baht importtax.
Al met al prima in orde en meteen mee kunnen nemen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#14 Bericht door Arietwee » woensdag 08 maart 2017, 21:11

Tonboy schreef:vandaag dus gevlogen met Lufthansa, was prima verzorgt. 300 euro betaald aan Lufthansa.
Bij aankomst in BKK nog 500 baht voor een extra papiertje (=importvergunning) en bij de douane 1000 baht importtax.
Al met al prima in orde en meteen mee kunnen nemen.
:clap:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Hond meenemen bij emigratie naar thailand

#15 Bericht door wanadee » donderdag 09 maart 2017, 01:27

Tonboy schreef:vandaag dus gevlogen met Lufthansa, was prima verzorgt. 300 euro betaald aan Lufthansa.
Bij aankomst in BKK nog 500 baht voor een extra papiertje (=importvergunning) en bij de douane 1000 baht importtax.
Al met al prima in orde en meteen mee kunnen nemen.
Heb je al uitgedokterd of ze heupvervangende operaties doen bij honden?
Er zijn overigens diverse homeopatische middeltjes die het proces vertragen en de pijn verzachten.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”