Automatisering en NL overheid: klufhout!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Automatisering en NL overheid: klufhout!

#1 Bericht door prajak » donderdag 12 november 2015, 16:10

Na mijn emigratie naar Thailand meldde ik me aan op de ambassade hier want dan krijg je een email als er wat aan het handje is.

Wel, ik begon testen te krijgen en die kwamen dan twee keer, of drie keer, of helemaal niet maar een ander kreeg ze wel, enfin, de berichtgeving via de ambassade was een puinschuit. Daar konden alle nieuwe ambassadeurs niks aan doen want we hebben er de laatste 14 jaar wel een paar gehad.....

OK, dan de sms-dienst. dat was nog meer ellende want die sms was niet volledig of kwam twee keer of verminkt, enfin, ik had echt de indruk dat het berichten van ons NL-ers hier aan de laatste mem hing.

Nu zit dat bij MinBuZa, hoera, en ik vol vertrouwen me aangemeld en een wachtwoord en zo meer. Kreeg een poosje terug een bericht. Ik moet me inmelden want anders vervalt mijn inschrijving. Dus ik log in; zal een maand terug zijn.

Vandaag weer een email: u hebt zich een jaar niet gemeld en wilt u a.u.b...
Pardon? Naadloos toch? Is men daar in slaap gesukkeld? Enfin, ik druk die link en krijg keer na keer een foutmelding. Rommeltje dus.

Belastingdienst. Jarenlang een postadres op mijn oude kantoor. Maar die contacten nemen af, de werkzaamheden zijn nul, dus ik verplaats het naar broer in Nederland. Prima verzorgd. Maar broer gaat wat meer op vakantie dus ik meld: ik heb een email bij 'mijn overheid' dus stuur de post maar digitaal. Dat doet de SVB ook en werkt uitstekend. De Belastingdienst heeft wel mijn Thais postadres want dat schijnt zo te moeten.

Krijg de eerstvolgende brief bij broer. Schrijf een brief naar Heerlen van zo en zo. Verwacht geen antwoord en klopt: krijg geen antwoord.

Komt een brief: weer bij broer. Men heeft voorts mijn geslacht veranderd in mevrouw maar ach, Thailand, man wordt vrouw, weten die daar veel..... Dus nog maar een briefje naar Heerlen, kopietje van de vorige brief er bij, nog eens gevraagd mijn 'mijn overheid' ding te gebruiken en verwacht geen antwoord en dat komt ook niet.

Weer een brief want ik heb ten onrechte iets ontvangen en moet terugbetalen. Waar komt die brief? Juist, bij broer. Het is een rommeltje bij de overheid als het om automatiseren gaat, adresbestanden worden niet gekoppeld tussen Heerlen en Centrale Adm Apeldoorn, het is een puinhoop.

Maar als IK een dag te laat betaal heb ik een deurwaarder ergens die dreigt met beslag en een dwangbevel. De arrogantie van dat hufterig apparaat is kwetsend; ze laten je merken dat je een NUL bent als burger.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de opleiding van die lui beneden peil is. De klachten iedere keer over de aanvraag voor vrijstelling zijn sprekend voor die gedachte.

Enfin, ik wacht wel af wat er nu weer fout loopt......

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Automatisering en NL overheid: klufhout!

#2 Bericht door Ben » donderdag 12 november 2015, 17:27

Wat wil je als boven aan ladder ook sukkels staan :shock:
men weet in Nederland van elkaar niet wat men doet ,buiten de roddelbladen :giggle3:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Automatisering en NL overheid: klufhout!

#3 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 12 november 2015, 21:10

prajak schreef: Het kan natuurlijk ook zijn dat de opleiding van die lui beneden peil is. De klachten iedere keer over de aanvraag voor vrijstelling zijn sprekend voor die gedachte.

Enfin, ik wacht wel af wat er nu weer fout loopt......
Breek me de bek niet open. Met name als het om 'Heerlen' gaat. De goed opgeleide 'belastingambtenaar - oude stijl' is aan het uitsterven. We zullen het ermee moeten doen! :mrgreen:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”