Zorgfraude? Petra Pechvogel

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#61 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 04 september 2015, 18:55

elst99 schreef:Nee Lammert het is zelfs zo dat je het moet aanvragen om langer dan 6 maanden met vakantie te gaan, je draait om de hete brei heen je weet het gewoon niet en geeft linken die hier helemaal niet overgaan.
Elst99, jij hebt het over de AOW en niet over toeslagen. Kun je ook aangeven waarom de SVB voor jou een uitzondering maakt? En ben jij zo maar akkoord gegaan met deze uitzonderingspositie.

Op welke link is jouw uitzonderingspositie gebaseerd? Lees ook eens de reacties van Printen44, hanshu en Ruud Thai over AOW en korten. Allemaal berichten waar ik niets aan toe te voegen heb.

Of zullen we het antwoord van Henk Korat afwachten op een vraag van mij hoeveel hij dan wel gekort wordt op z'n AOW. Ik weet dat je in hem alle vertrouwen hebt.
Of zou dat antwoord er nooit komen? Zou zomaar kunnen. :giggle2:

Nogmaals mijn aanbod: iedereen die gekort wordt op z'n AOW-uitkering kan een beroep doen op mij voor het schrijven van een bezwaarschrift tegen 10% van de gerealiseerde nabetaling en ik loop binnen de kortste keren binnen. Dus niet ..... want niemand wordt gekort. :giggle:

Wijziging: De wijziging betrof het 2x gebruiken van het woord "in" in één zin. En dat vond ik slordig van mezelf! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op vrijdag 04 september 2015, 19:18, 3 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#62 Bericht door Ashakorat » vrijdag 04 september 2015, 18:58

Lammert de Haan schreef:Driver, voor jou even op de persoon toegespitst.

Ik zie bij je profiel dat je in Nederland woont (Ede) en nog maar 57 jaar bent. Je zult dus "nog even" moeten wachten op je AOW.
Maar mocht je het halen (wat ik uiteraard hoop) en de regelgeving blijft gelijk, dan is 8 maanden Thailand en 4 maanden Nederland zeker geen slechte optie.

Formeel blijf je in Nederland wonen. Je blijft binnenlandse belastingplichtige met recht op de heffingskortingen. Je blijft hier verzekerd voor de Wet langdurige zorg en hebt een Nederlandse zorgverzekering. Je hoeft dus niet in Thailand een dure ziektekostenverzekering af te sluiten, veelal met de nodige uitsluitingen.

Ik heb klanten in de Filippijnen die overwegen om terug te keren naar Nederland en dan ook gaan kiezen voor 8 maanden Filippijnen en 4 maanden Nederland. Hierbij speelt ook de koers van de euro en belangrijke rol! Van m'n Thaise klanten heb ik zo'n bericht echter nog niet opgevangen. Maar het zou me niet verbazen als zulks eerstdaags ook gebeurt.
Als je alles gaat berekenen wat het kost om ook een huis in nederland aan te houden. Met alle overheids en gemeentelijke belastingen. Auto ,vliegtickets, energie kosten , vastrecht voor van alles en nog wat, huur of onderhoud eigen woning, enz enz. Volgens mij kun je daar wel een leuke ziektekostenverzekering voor aanschaffen. En dan heb ik het nog niet eens over de lagere levenskosten in thailand

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#63 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 04 september 2015, 19:05

driver schreef:Klopt, Ik mag nog 10 jaar wachten maar misschien wordt ik wel snel oud dan duurt het misschien korter :mrgreen:

Alles is me wel zo,n beetje bekend omtrent weggaan hier en / of blijven of naar welk land ect maar dat is nu even niet mijn insteek met alle respect .Wel waar ik kan vinden , Lees tekst en uitleg van bijv. het Svb dat laten we het op mij houden ik op 67jarige leeftijd of ouder met alleen Aow in Nederland woon en 8 maanden of langer naar Thailand ga en of ik dan mijn opgebouwde Aow mag houden of een deel moet inleveren? .

Tot nu toe is er in alle links die ik hier zag en die ik zelf opzocht nergens over geschreven.
Maar ik ga nog even verder zoeken ....
Haha: ik mag nog 10 jaar wachten maar misschien wordt ik wel snel oud dan duurt het misschien korter :giggle3:
Inderdaad: als je ouder wordt lijkt het wel of de tijd sneller gaat maar ik hoop voor jou dat de jaren blijven doortikken.

Ik een eerdere reactie aan jou schreef ik al
"Hiervoor kijk je dus niet op de site van de "SVB - internationaal" maar simpelweg op de volgende site:
http://www.svb.nl/int/nl/aow/index.jsp".

En je ziet wat je AOW-rechten zijn. Maar die weet je vast al wel!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#64 Bericht door driver » vrijdag 04 september 2015, 19:17

De jaren gaan wel sneller tegenwoordig lijkt het .
Svb...Aow rechten..Ik heb tzt niet zoveel rechten denk ik wslijk net als velen hier wel het aanrechten zonder en maar dat is iets anders ...

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#65 Bericht door elst99 » vrijdag 04 september 2015, 19:39

Lammert de Haan schreef:
elst99 schreef:Nee Lammert het is zelfs zo dat je het moet aanvragen om langer dan 6 maanden met vakantie te gaan, je draait om de hete brei heen je weet het gewoon niet en geeft linken die hier helemaal niet overgaan.
Elst99, jij hebt het over de AOW en niet over toeslagen. Kun je ook aangeven waarom de SVB voor jou een uitzondering maakt? En ben jij zo maar akkoord gegaan met deze uitzonderingspositie.

Op welke link is jouw uitzonderingspositie gebaseerd? Lees ook eens de reacties van Printen44, hanshu en Ruud Thai over AOW en korten. Allemaal berichten waar ik niets aan toe te voegen heb.

Of zullen we het antwoord van Henk Korat afwachten op een vraag van mij hoeveel hij dan wel gekort wordt op z'n AOW. Ik weet dat je in hem alle vertrouwen hebt.
Of zou dat antwoord er nooit komen? Zou zomaar kunnen. :giggle2:

Nogmaals mijn aanbod: iedereen die gekort wordt op z'n AOW-uitkering kan een beroep doen op mij voor het schrijven van een bezwaarschrift tegen 10% van de gerealiseerde nabetaling en ik loop binnen de kortste keren binnen. Dus niet ..... want niemand wordt gekort. :giggle:

Wijziging: De wijziging betrof het 2x gebruiken van het woord "in" in één zin. En dat vond ik slordig van mezelf! :mrgreen:
Jij bent nog niet aan de AOW toe, het is algemeen bekend dat je een vakantie langer dan 6 maanden moet doorgeven. Jij blijft maar aanhalen van Printen, RuudThai, Hanhu, dat zijn toch totaal andere gevallen, of ze zijn woonachtig, zijn gegaan met andere uitkering. Man wanneer,dringt het tot je door dat dit totaal iets anders is.
Ik heb jou hulp helemaal niet nodig, wij, mijn man en ik zijn capabel genoeg om dat te doen wat nodig is, misschien deden wij dat al toen jij nog in de wieg lag.
Heb een zoon die jurist is, daarom hebben we ook niet het risico genomen om het niet te melden, in overleg met hem, het was en is voor ons ook geen onoverkomelijk probleem die korting, beiden een goed pensioen.
Heb dit, ik dacht dat het algemeen bekend was, naar voren gebracht,om het feit dat 'pechvogel' misschien ook nog een boete kan verwachten van het SVB.
En een ieder is vrij, om het wel of niet te melden, het risico gepakt te worden wordt steeds groter.
En wat een rare opmerking dat ik in Henkkorat alle vertrouwen heb, ken de goeie man, net zoveel als dat ik jou ken van het forum, degene die ik vertrouw dat is mezelf.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#66 Bericht door elst99 » vrijdag 04 september 2015, 19:44

De zelfingenomenheid waar je mee antwoordt stoort enorm, omdat je er volkomen naast zit.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#67 Bericht door ron » vrijdag 04 september 2015, 19:53

Echt een haangrijpend stukje zelfingenomenheid......... :clap:

Afbeelding

]Petra Pechvogel............
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#68 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 04 september 2015, 20:29

elst99 schreef:
Lammert de Haan schreef:
elst99 schreef: Elst99, jij hebt het over de AOW en niet over toeslagen. Kun je ook aangeven waarom de SVB voor jou een uitzondering maakt? En ben jij zo maar akkoord gegaan met deze uitzonderingspositie.

Op welke link is jouw uitzonderingspositie gebaseerd? Lees ook eens de reacties van Printen44, hanshu en Ruud Thai over AOW en korten. Allemaal berichten waar ik niets aan toe te voegen heb.
Jij bent nog niet aan de AOW toe, het is algemeen bekend dat je een vakantie langer dan 6 maanden moet doorgeven. Jij blijft maar aanhalen van Printen, RuudThai, Hanhu, dat zijn toch totaal andere gevallen, of ze zijn woonachtig, zijn gegaan met andere uitkering. Man wanneer,dringt het tot je door dat dit totaal iets anders is.
Ik heb jou hulp helemaal niet nodig, wij, mijn man en ik zijn capabel genoeg om dat te doen wat nodig is, misschien deden wij dat al toen jij nog in de wieg lag.
Heb een zoon die jurist is, daarom hebben we ook niet het risico genomen om het niet te melden, in overleg met hem, het was en is voor ons ook geen onoverkomelijk probleem die korting, beiden een goed pensioen.
Heb dit, ik dacht dat het algemeen bekend was, naar voren gebracht,om het feit dat 'pechvogel' misschien ook nog een boete kan verwachten van het SVB.
En een ieder is vrij, om het wel of niet te melden, het risico gepakt te worden wordt steeds groter.
En wat een rare opmerking dat ik in Henkkorat alle vertrouwen heb, ken de goeie man, net zoveel als dat ik jou ken van het forum, degene die ik vertrouw dat is mezelf.
Nogmaals de vraag: op welke link is jouw uitzonderingspositie gebaseerd? Toch niet zo moeilijk? Je draait er weer eens omheen!
Printen 44 haalt in één van z'n berichten zelfs aan: 8 maanden Thailand en 4 maanden Nederland. En op dit bericht is dan ook niets aan te merken! Neem jij wel de tijd om goed te lezen?

En ik nog niet aan AOW toe? Ik wou dat je nu eens gelijk had maar ook hier zit je er volledig naast, terwijl ik graag wou dat je nu eens gelijk zou hebben. Nee, de werkelijk is "iets" anders, jammer genoeg. Maar ik kan er niets aan veranderen :mrgreen: !
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#69 Bericht door genesis » vrijdag 04 september 2015, 20:59

Nou wat ik hieruit kan filteren om een plan te maken, zou het voor mij het volgende zijn:

-8 maanden Thailand in uur huurpand van zo'n 6 a 9K Baht p mnd, of iets kopen.

-4 maanden per jaar Nederland, bij voorkeur in de maanden mei, juni, juli en augustus in afgelost pand.

-4 tickets per jaar, dat zal dan (van de ticketprijs van 2015), zo'n 2 a 2.500 euro kosten.

-moet tegen die tijd met hetgeen mijn pensioen (indicatie mijnpensioenfonds.nl) opleverd redelijk te doen zijn.


Was het niet omdat mijn vrouw een heel stuk jonger is, het een luchtkasteel bouwen is, dus niet door zal gaan waarschijnljk, maar het was een leuk idee! :giggle:

Genesis

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#70 Bericht door elst99 » vrijdag 04 september 2015, 21:20

Nogmaals wij zijn geen uitzonderingspositie het is plicht als je langer dan 6 maanden Nederland verlaat het te melden en dat kan een korting betekenen op je AOW.
Het interesseert me niet wat Printen schrijft, heeft wel meer onzin geschreven en dat komt allemaal niet uit eerste hand.
Wat voor een belang zou ik hebben om hier iets te vermelden wat niet klopt?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#71 Bericht door elst99 » vrijdag 04 september 2015, 21:53

[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#72 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 04 september 2015, 23:33

elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".
[/img]

Informatie van het SVB,
In een eerder bericht schreef je ook nog:
"Wat voor een belang zou ik hebben om hier iets te vermelden wat niet klopt?"

Om hiermee te beginnen: geen enkel belang. Ik ga er dus ook zonder meer vanuit dat je niet bewust onjuiste informatie plaats op het topic. Dat maakt jouw berichtgeving echter niet minder onjuist.

Reagerend op jouw bovenstaand bericht het volgende:
Jouw bovenstaande reactie is voor het overgrote deel niet van toepassing op de AOW-uitkering. Je raadpleegt dan ook de verkeerde site van de SVB. Ik heb meerdere malen de juiste link opgenomen in mijn berichten. Raadpleeg die s.v.p.

Voor wat betreft de AOW-uitkering gelden er inderdaad restricties. Voor een groot aantal landen wordt de AOW-uitkering bijv. slechts beperkt tot 50% (o.a. Namibië, waar ik al eerder op wees). Zulke restricties bestaan er niet als je woont in Thailand en daar gaat het in dit topic over. Naar Thailand mag de SVB wél de volledige AOW-uitkering uitbetalen. Sterker nog: dat moet zij op grond van het met Thailand gesloten Sociaal Verdrag.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#73 Bericht door Henk Korat » vrijdag 04 september 2015, 23:41

elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,

Elst, dank je voor het plaatsen van dit bericht. Dit is het enige echte antwoord op de vragen die zijn gesteld. Trek je niets aan van de beweringen van een zeker persoon uit het noorden van dit land. Zijn beweringen zijn onjuist zoals altijd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#74 Bericht door Henk Korat » vrijdag 04 september 2015, 23:59

Lammert de Haan schreef:
elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".
[/img]

Informatie van het SVB,
In een eerder bericht schreef je ook nog:
"Wat voor een belang zou ik hebben om hier iets te vermelden wat niet klopt?"

Om hiermee te beginnen: geen enkel belang. Ik ga er dus ook zonder meer vanuit dat je niet bewust onjuiste informatie plaats op het topic. Dat maakt jouw berichtgeving echter niet minder onjuist.

Reagerend op jouw bovenstaand bericht het volgende:
Jouw bovenstaande reactie is voor het overgrote deel niet van toepassing op de AOW-uitkering. Je raadpleegt dan ook de verkeerde site van de SVB. Ik heb meerdere malen de juiste link opgenomen in mijn berichten. Raadpleeg die s.v.p.

Voor wat betreft de AOW-uitkering gelden er inderdaad restricties. Voor een groot aantal landen wordt de AOW-uitkering bijv. slechts beperkt tot 50% (o.a. Namibië, waar ik al eerder op wees). Zulke restricties bestaan er niet als je woont in Thailand en daar gaat het in dit topic over. Naar Thailand mag de SVB wél de volledige AOW-uitkering uitbetalen. Sterker nog: dat moet zij op grond van het met Thailand gesloten Sociaal Verdrag.
Ik geef niet zoveel om de antwoorden en de stellingen die Lammert de Haan op dit forum geeft. Te veel heeft hij bewezen het bij het verkeerde eind te hebben. Natuurlijk is dat voor zijn eigen rekening. Wie beweert moet bewijzen. Maar eerlijk gezegd erger ik me hieraan in hoge mate. Laat dit persoon nu eindelijk op houden met zijn zelfingenomenheid en het over Thailand hebben. Of heeft hij daar geen enkele binding mee?
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#75 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 05 september 2015, 00:02

Henk Korat schreef:
elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,

Elst, dank je voor het plaatsen van dit bericht. Dit is het enige echte antwoord op de vragen die zijn gesteld. Trek je niets aan van de beweringen van een zeker persoon uit het noorden van dit land. Zijn beweringen zijn onjuist zoals altijd.
:giggle: :giggle2: :giggle3: Waarom weer zo'n onzinnig bericht i.p.v. mijn vraag beantwoorden over het bedrag wat jij wordt gekort. Dat laatste lijkt me toch wel héél eenvoudig! Of heb je gewoon niets te melden wat dat betreft?
Overigens blijft mijn aanbod van het schrijven van een bezwaarschrift nog gewoon staan hoor. Ik beschouw deze zaak als puur zakelijk en niet persoonlijk. Dat is m'n werk per slot van rekening en daar wordt ik ook nog gewoon voor betaald. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”