cash of niet

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

cash of niet

#1 Bericht door john123456 » zondag 31 mei 2015, 11:34

nog een paar maanden en dan ga ik naar thailand ik wil daar gaan wonen
maar ik vraag me af wat is wijsheid ivm met visum aanvraag moet ik 800.000 bath op de bank hebben staan
neem ik dat cash mee of open ik eerst een thaise bankrekening en stort ik het dan later naar thailand

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: cash of niet

#2 Bericht door elst99 » zondag 31 mei 2015, 11:38

Je mag maar 10.000€ meenemen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: cash of niet

#3 Bericht door Henk Korat » zondag 31 mei 2015, 11:40

john123456 schreef:nog een paar maanden en dan ga ik naar thailand ik wil daar gaan wonen
maar ik vraag me af wat is wijsheid ivm met visum aanvraag moet ik 800.000 bath op de bank hebben staan
neem ik dat cash mee of open ik eerst een thaise bankrekening en stort ik het dan later naar thailand
Je schrijft het al zelf. Je moet het op een bank hebben staan. Dus eerst een rekening bij een Thaise bank openen. Kan lastig zijn, maar de volhouder wint. En dan geld op deze rekening overmaken. Ik neem aan dat je een Thaise vriendin hebt. Neem haar mee naar de bank met haar tabian ban en ID card.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: cash of niet

#4 Bericht door hanshu » zondag 31 mei 2015, 12:03

http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/ ... fault.aspx

Hier vind je alles over een buitenlander rekening bij Bangkok bank.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: cash of niet

#5 Bericht door dutch » zondag 31 mei 2015, 12:30

elst99 schreef:Je mag maar 10.000€ meenemen!
Ik dacht dat het meer kon zijn,mits je het maar aangeef?!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hanshu

Re: cash of niet

#6 Bericht door hanshu » zondag 31 mei 2015, 13:05

dutch schreef:
elst99 schreef:Je mag maar 10.000€ meenemen!
Ik dacht dat het meer kon zijn,mits je het maar aangeef?!
Klopt Dutch...als je het maar aangeeft...maar overmaken is wel zo veilig natuurlijk.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: cash of niet

#7 Bericht door dutch » zondag 31 mei 2015, 13:56

hanshu schreef:
dutch schreef:
elst99 schreef:Je mag maar 10.000€ meenemen!
Ik dacht dat het meer kon zijn,mits je het maar aangeef?!
Klopt Dutch...als je het maar aangeeft...maar overmaken is wel zo veilig natuurlijk.
Hij heeft nog geen Thaise rekening als ik het goed begrepen heb. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: cash of niet

#8 Bericht door Henk Korat » zondag 31 mei 2015, 14:33

Dus eerst een rekening openen. Ik neem aan dat de TO internet bankieren heeft in Nederland. Kwestie van het kastje (elke bank gebruikt een andere naam) meenemen en het bedrag overmaken.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: cash of niet

#9 Bericht door hanshu » zondag 31 mei 2015, 14:46

Internationaal geld overmaken gebeurd wel meer tegenwoordig ;)
Als je de helpdesk van je nederlandse bank dit voorlegt zul je verbaast zijn van de mogelijkheden.....tenzij het zwart geld is..dan moet je het in je sokken stoppen.

hanshu

Re: cash of niet

#10 Bericht door hanshu » woensdag 03 juni 2015, 07:56

Hier even een filmpje over het invoeren van meer dan 10.000 euro:
http://www.youtube.com/watch?v=QaJvFy60ck0

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: cash of niet

#11 Bericht door Kees » woensdag 03 juni 2015, 08:18

hanshu schreef:Hier even een filmpje over het invoeren van meer dan 10.000 euro:
http://www.youtube.com/watch?v=QaJvFy60ck0
:thumbsup:
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: cash of niet

#12 Bericht door KhunSugar » woensdag 03 juni 2015, 10:08

john123456 schreef:nog een paar maanden en dan ga ik naar thailand ik wil daar gaan wonen
maar ik vraag me af wat is wijsheid ivm met visum aanvraag moet ik 800.000 bath op de bank hebben staan
neem ik dat cash mee of open ik eerst een thaise bankrekening en stort ik het dan later naar thailand
Beste John,

Ga stap voor stap te werk.
Voor naar Thailand te gaan heb je niet onmiddellijk 800K baht op een Thaise rekening nodig.

- vraag om een non -immigrant "O A" jaarvisum, daarmee ben je al +/- 2 jaar zoet mits 90 dagen rapportering (wat de dag van vandaag online kan).
- met dit visum en een bewijs van immigratie over je plaatselijk adres ga je naar een Thaise bank en vraag je om een saving account te openen. Zonder problemen gaan ze dat doen.
- je hebt nu alle tijd om de tegenwaarde van 800K baht over te schrijven naar uw Thaise rekening. Het is immers belangrijk dat het geld officieel Thailand binnen komt met het oog op een eventuele repatriëring van uw centen...

De 800K baht is enkel nodig voor een aanvraag tot verlenging van je verblijfsrecht (Extension of Stay), heb je dus meer dan een jaar tijd voor indien je over een 'O A' visum beschikt.
Voor een 'O A' te krijgen moet je aantonen gepensioneerd te zijn en over de tegenwaarde van 800K baht op uw Nederlandse rekening te beschikken.

KS. [|)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: cash of niet

#13 Bericht door Herbergier » woensdag 03 juni 2015, 16:55

Ik begon drie jaar geleden met een NON IMMIGRANT VISA "O" verkrijgbaar bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thais Consulaat in Amsterdam.
Daarmee moet je elke 90 dagen de grens over en weer terug, kosten ongeveer 1300 baht, dat kan je vier keer doen, dus dan heb je bijna 15 maanden om alles te regelen in Thailand, maar ik zou als ik jou was dit een keer doen, dan heb je ongeveer zes maanden de tijd om alles te regelen, zoals die 800.000 baht op de bank, want die moet er twee, maar doe voor de zekerheid drie, maanden voor aanvraag op staan, of je moet kunnen aantonen, via een formulier getekend door de Nederlandse Ambassade, dat je een inkomen hebt van 65,000 baht per maand, dit mag ook een mix zijn van bank en inkomen en dan bij de immigration, een RETIREMENT EXTENSION OF STAY "O A" aanvragen, dat moet je elk jaar weer doen, als je dan tenminste boven de 50 jaar bent, dan hoef je de grens niet meer over voor voor je 90 dagen, alleen even met je paspoort bij de inmmigration langs gaan, dat is gratis en het is zelfs al mogelijk dit thuis online te doen, is mij nog niet gelukt maar begin juli ga ik dat weer proberen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: cash of niet

#14 Bericht door KhunSugar » woensdag 03 juni 2015, 18:09

Herbergier schreef:Ik begon drie jaar geleden met een NON IMMIGRANT VISA "O" verkrijgbaar bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thais Consulaat in Amsterdam.
Daarmee moet je elke 90 dagen de grens over en weer terug, kosten ongeveer 1300 baht, dat kan je vier keer doen, dus dan heb je bijna 15 maanden om alles te regelen in Thailand, maar ik zou als ik jou was dit een keer doen, dan heb je ongeveer zes maanden de tijd om alles te regelen, zoals die 800.000 baht op de bank, want die moet er twee, maar doe voor de zekerheid drie, maanden voor aanvraag op staan, of je moet kunnen aantonen, via een formulier getekend door de Nederlandse Ambassade, dat je een inkomen hebt van 65,000 baht per maand, dit mag ook een mix zijn van bank en inkomen en dan bij de immigration, een RETIREMENT EXTENSION OF STAY "O A" aanvragen, dat moet je elk jaar weer doen, als je dan tenminste boven de 50 jaar bent, dan hoef je de grens niet meer over voor voor je 90 dagen, alleen even met je paspoort bij de inmmigration langs gaan, dat is gratis en het is zelfs al mogelijk dit thuis online te doen, is mij nog niet gelukt maar begin juli ga ik dat weer proberen.
Sorry hoor beste maar RETIREMENT EXTENSION OF STAY "O A" bestaat niet, u haalt de aanvraag voor een verlenging van het verblijfsrecht en een een visum door elkaar, dit zijn twee aparte zaken. Hierdoor wordt het voor John wel onoverzichtelijk.
Bovendien begrijp ik niet waarom je een non 'O' visum aanbeveelt waarmee je om de 90 dagen het land uit moet terwijl je onmiddellijk een jaarvisum kan krijgen waarmee je enkel bij de immigratie dient te rapporteren.
Ik heb de indruk dat je geen kennis hebt van het non-immigrant 'O A' visum.

KS. [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: cash of niet

#15 Bericht door prajak » donderdag 04 juni 2015, 00:36

Reizen met zoveel centen op zak is link, ik zou het niet doen. Je praat over 21.000 euro.

Volg de adviezen en kom met een non im O of een OA, laat je registreren (verplicht) bij de Immigration over jouw woonplaats met het formulier TM30, open mede op basis van visum en TM30 een bankrekening en dat moet lukken, zet er 1.000 baht op en maak dan via internetbankieren over vanuit een ander land.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”