Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#16 Bericht door prajak » zondag 03 mei 2015, 17:21

Ik zal het zo snel mogelijk plaatsen, met een extra voorbehoud voor de belastingvraag. Het gaat dan om belasting van 8,35% over de AOW.

En ik moet Chang 'paraat' hebben om het onderwerp op slot te zetten. Dit item wijzig ik wel in 'commentaar op ...' etc.

Maar het KAN wel degelijk. Alleen niet vanuit Thailand. Het is ook bedoeld voor mensen die nog niet hier zijn. Ik zie me NU nog niet naar Bulgarije of zo gaan en op een flat kruipen 4 maanden lang en daarna 8 maanden naar hier gaan. Ik heb vrouw en pleegkind.

Maar dat kan wel als je net pensioen hebt en AOW, hebt een paar centen, wil NL uit, bent medisch een onverzekerbare kneus en dan kies je voor Bulgarije, of zo, hebt jaren tijd de taal te leren, vindt het land leuk (dat gebied is in de zomer prachtig voor motorrijden en vissen en bergen en zo en in de winter zit je in Thailand...) en dan spaar je een paar duizend euro op zorgkosten. Die kun je gebruiken voor de extra woonkosten.

Helemaal legaal. Maar.....geen ziekenhuis op 5 km afstand, en in dat ziekenhuis niet de modernste scan. Maar de EU regels geven je de kans je in NL te laten behandelen. Je levert aan directe zorg in maar houdt de toegang tot zorg van NL.

Er zitten beren op de weg. Er zijn dingen die ik niet heb kunnen oplossen. Niet heb kunnen vinden op internet. Maar mijn artikel is geen oplossing, het is een aanzet. Zo kun je het aanpakken en de rest doe je zelf.

Morgen ga ik aan de slag. Ik ga nu pitten......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#17 Bericht door serpay » zondag 03 mei 2015, 18:26

printen44 schreef:Dat probeer ik Serpay nou al een tijdje duidelijk te maken. Wacht eerst af wat Prajak produceert en dan kan je je kritiek erop loslaten. Nu is het gewoon reageren om het reageren.

Hij weet niet eens wat Prajak gaat schrijven of heeft geschreven en heeft daar nu al commentaar op. Ik vind het wel knap van Serpay dat hij commentaar geeft op een stuk, die hij nog niet onder ogen heeft gehad.
Lezen blijft moeilijk of niet printen44 .
MENING geen kritiek.
En als dit niet mag waarom open je dan een nieuw topic.
Om te zeggen dat je ergens in de toekomst misschien hier iets zal gaan plaatsen?
En brake een mening hoef en ga ik niet onderbouwen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#18 Bericht door Gardensafari » zondag 03 mei 2015, 19:19

serpay schreef: En brake een mening hoef en ga ik niet onderbouwen.
Dan is die mening van 0 en generlei waarde en kun je hem beter voor jezelf houden.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#19 Bericht door Jeanette » zondag 03 mei 2015, 19:48

Ach waarom?
Er zijn er velen die de mening zijn toegedaan dat ambtenaren 's morgens met de linker wenkbrauw wippen en 's middags met de rechter.
Pluuszitters zijn graaiers, geen enkele twijfel.
En zonder 20 blondjes te kennen vinden velen die blondjes dom.

Zonder enige kennis van de Afrikaanse cultuur worden zwartjes 'heiden' genoemd.
Een medicijnman is een charlatan ook al kan die je prima van je hik afhelpen.

En ook zonder onderbouwing is 90 miljoen euro heel gelukkig makend.

Alleen al bij een steekwoord hebben de meeste mensen een mening.

Slimme mensen wachten even met die mening te ventileren tot ze zich in de betreffende materie verdiept hebben maar op fora mag iedereen over de stembanden boeren of in dit geval het toetsenbord kietelen.

:idea:

En - zoals zoveel posten - is ook deze totaal overbodig. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#20 Bericht door Gardensafari » zondag 03 mei 2015, 20:41

Jeanette schreef:Ach waarom?
Er zijn er velen die de mening zijn toegedaan dat ambtenaren 's morgens met de linker wenkbrauw wippen en 's middags met de rechter.
Pluuszitters zijn graaiers, geen enkele twijfel.
En zonder 20 blondjes te kennen vinden velen die blondjes dom.

Zonder enige kennis van de Afrikaanse cultuur worden zwartjes 'heiden' genoemd.
Een medicijnman is een charlatan ook al kan die je prima van je hik afhelpen.

En ook zonder onderbouwing is 90 miljoen euro heel gelukkig makend.

Alleen al bij een steekwoord hebben de meeste mensen een mening.

Slimme mensen wachten even met die mening te ventileren tot ze zich in de betreffende materie verdiept hebben maar op fora mag iedereen over de stembanden boeren of in dit geval het toetsenbord kietelen.

:idea:

En - zoals zoveel posten - is ook deze totaal overbodig. :mrgreen:
Nee hoor. Hoppa!

Maar ik vond dat ik hier wel wat MOEST zeggen.
DE mening werd al geventileerd, terwijl hetgeen waarover nog niet beschikbaar was.
Bovendien zijn niet onderbouwde meningen zinloos.

Stel: ik sta in een museum en kijk naar een schilderij.
De man naast me zegt: "Wat een zooi."
Ik zeg tegen de man naast me: "Ik vind het wel mooi"
En ik houd een betoog over penseelvoering, vernieuwing in de kunst in de hoop met de man zinnig over het kunstwerk te kunnen praten.
Reactie van de man: "Het is niks".
Natuurlijk heeft hij recht op zijn mening. En ik weet dat ik met hem verder niet in discussie hoef te gaan.
Maar waarom hij het niks vind? Het is duister.
Hij heeft net als zovelen een mening die er niet toe doet.
Een mening waar niemand iets aan heeft.
Een mening, meestal opgedaan zonder veel kennis van zaken, die je best mag koesteren, maar beter voor je kunt houden.
De wereld is beter af zonder die mening te vernemen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#21 Bericht door Jeanette » zondag 03 mei 2015, 21:36

We hebben in ieder geval het 'welles/nietes' spelletje gestopt.

En mogelijk voor een lach gezorgd.

:D

En Serpay, als je een zwangere vrouw tegen komt mag je - niet slim maar alla - een mening geven over of jij denkt dat het een meisje of jongetje gaat worden.
Dan heb je 50 % kans dat je gelijk hebt.

Maar ik zou niet van te voren al ongevraagd zeggen dat het een lelijk kind wordt. :mrgreen:

Of - weer ongevraagd - tegen je kleinzoon (of achterneef) zeggen dat studeren in zijn geval ....
serpay schreef:ik wens je succes ermee maar ben bang dat de kans van slagen nihil is.
:giggle3:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#22 Bericht door Gardensafari » zondag 03 mei 2015, 23:08

Jeanette schreef:We hebben in ieder geval het 'welles/nietes' spelletje gestopt.

En mogelijk voor een lach gezorgd.

:D

En Serpay, als je een zwangere vrouw tegen komt mag je - niet slim maar alla - een mening geven over of jij denkt dat het een meisje of jongetje gaat worden.
Dan heb je 50 % kans dat je gelijk hebt.

Maar ik zou niet van te voren al ongevraagd zeggen dat het een lelijk kind wordt. :mrgreen:

Of - weer ongevraagd - tegen je kleinzoon (of achterneef) zeggen dat studeren in zijn geval ....
serpay schreef:ik wens je succes ermee maar ben bang dat de kans van slagen nihil is.
:giggle3:
:worshippy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#23 Bericht door Lammert de Haan » zondag 03 mei 2015, 23:22

Jeanette schreef:We hebben in ieder geval het 'welles/nietes' spelletje gestopt.

En mogelijk voor een lach gezorgd.

:D

En Serpay, als je een zwangere vrouw tegen komt mag je - niet slim maar alla - een mening geven over of jij denkt dat het een meisje of jongetje gaat worden.
Dan heb je 50 % kans dat je gelijk hebt.

Maar ik zou niet van te voren al ongevraagd zeggen dat het een lelijk kind wordt. :mrgreen:

Of - weer ongevraagd - tegen je kleinzoon (of achterneef) zeggen dat studeren in zijn geval ....
serpay schreef:ik wens je succes ermee maar ben bang dat de kans van slagen nihil is.
:giggle3:
Leuk geformuleerd Jeanette.

:clap: :clap: :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#24 Bericht door bontje » maandag 04 mei 2015, 01:40

Ik zal voor Janette onderbouwen waarom ik die 90miljoen wil hebben: Dan hoef ik me in de toekomst geen zorgen te maken over deze topic, Ik kan de beste zorg kopen waat ik me ook maar bevind op deze aardbol, En al was de beste zorg overal gratis dan zou ik die 90miljoen alsnog willen hebben, In tijden dat je in het leven niet gelukkig bent is het makkelijker ongelukkig te zijn met geld dan ongelukkig zonder geld.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#25 Bericht door Jeanette » maandag 04 mei 2015, 08:09

Je onderbouwd de pluspunten maar net als een ECG heeft het leven dan ook diepere dieptepunten.
bontje schreef:In tijden dat je in het leven niet gelukkig bent is het makkelijker ongelukkig te zijn met geld dan ongelukkig zonder geld.
Is dat je onderbouwing van gelukkig zijn met 90 miljoen?

Meer een ontsnapping aan de 'sluipende saaiheid'. :?
In ieder mens zit een beetje een ongeboren Dagobert Duck/Donald Trump.

Het verbaast me niks dat je van al mijn voorbeelden juist - 90 miljoen maakt gelukkig - wil bewijzen. :D

Er zal een verschil zijn tussen 90 miljoen winnen en 50.000.
Die laatste kost je niet al je vrienden en de onmogelijkheid er eens even niet aan te denken.

En met 'steekwoord is mening' is de wens te mogen bewijzen dat 90 miljoen gelukkig maakt belangrijker dan gelijk hebben.

8-)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#26 Bericht door Ben » maandag 04 mei 2015, 09:11

90 mil maakt wel degelijk gelukkig je moet gewoon het woord gelukkig door happy vervangen
en als ik happy ben ben ik ook gelukkig de rest is allemaal bijzaak .
En met 90 mil kun je een heleboel happy dingen doen . :)

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#27 Bericht door bontje » maandag 04 mei 2015, 09:27

Jeanette schreef:Je onderbouwd de pluspunten maar net als een ECG heeft het leven dan ook diepere dieptepunten.
bontje schreef:In tijden dat je in het leven niet gelukkig bent is het makkelijker ongelukkig te zijn met geld dan ongelukkig zonder geld.
Is dat je onderbouwing van gelukkig zijn met 90 miljoen?

Meer een ontsnapping aan de 'sluipende saaiheid'. :?
In ieder mens zit een beetje een ongeboren Dagobert Duck/Donald Trump.

Het verbaast me niks dat je van al mijn voorbeelden juist - 90 miljoen maakt gelukkig - wil bewijzen. :D

Er zal een verschil zijn tussen 90 miljoen winnen en 50.000.
Die laatste kost je niet al je vrienden en de onmogelijkheid er eens even niet aan te denken.

En met 'steekwoord is mening' is de wens te mogen bewijzen dat 90 miljoen gelukkig maakt belangrijker dan gelijk hebben.

8-)
Omdat ik niet de drang heb om de wereld te verbeteren schaam ik me niks voor mijn hebberigheid, Over 30 jaar ben ik waarschijnlijk dood, Ik heb ook geen kinderen, Hoef me dus geen zorgen te maken over hoe de wereld er over 50 jaar uitziet, En verders heb ik maar 1 echte vriend....En dat is mijn vrouw.
Ik heb ook nooit last van het gevoel dat ik denk een beter mens te zijn dan een ander....Doe ook mijn best om naar jou toe ook niet zo over te komen....En dat vorige zinnetje geeft met een paar woorden het verschil tussen jou en mij aan.
Verders nog een prettige maandag....En maak je vooral niet te veel zorgen over al het wereldleed....Morgen komt de zon weer gewoon op. [|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#28 Bericht door Jeanette » maandag 04 mei 2015, 10:33

Even terug naar 'mening'.
Ik las net een zin in een boek - ik lig dubbel - die de definitie zou kunnen zijn.

"Rustig maar niet boos worden, ik vertelde alleen maar de waarheid zoals ik die ken".


:giggle3:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#29 Bericht door prajak » maandag 04 mei 2015, 16:29

Een ding is zeker, Serpay, voor jou is het niet geschreven.

Jij woont in Duitsland en hebt, als je daar jouw pensioen haalt, te maken met de Duitse uitvoeringsregels van dat EU recht. En die zullen afwijken van de Nederlandse, reken maar. Dus maak je nu niet druk, is mijn advies.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#30 Bericht door serpay » maandag 04 mei 2015, 17:28

doe ik ook niet prajak maar ook voor mij gelden straks andere regels.
maar ziektekosten zal steeds moeilijker worden.
ook op andere fora( niet thailand gericht) wordt dit probleem aangekaart en ook daar heeft men tot nu toe geen oplossing.
dus nogmaals succes
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”