Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Commentaren op behoud van zorg, geen emigratie TH.

#1 Bericht door prajak » zaterdag 02 mei 2015, 16:41

Zorg in NL, Aland of Eland en toch X maanden in Thailand

Plaatsing is uitgesteld.
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 04 mei 2015, 02:42, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#2 Bericht door greenthaiway » zondag 03 mei 2015, 03:57

Take a break, zie het wel graag tegemoet :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#3 Bericht door prajak » zondag 03 mei 2015, 05:06

Dat wordt mogelijk een lange break, mister GTW. Maar wat in het vat zit verzuurt in de regel niet.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 03 mei 2015, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#4 Bericht door serpay » zondag 03 mei 2015, 07:55

prajak schreef:Zorg in NL, Aland of Eland en toch X maanden in Thailand

Zo gaat het heten. 20 Pagina's tekst gereed. WEKEN aan gewerkt.

Maar er is een recente laatste ontwikkeling in de zaak AOW en Inkomstenbelasting / Loonbelasting en dat wil ik echt uitgespit hebben. Een brief is afgelopen week naar Nederland gegaan en ik verwacht medio mei uitsluitsel. Bevalt dat uitsluitsel me niet dan gaat het naar de 2e Kamer (de vaste commissie voor Financiën) en dat zit dan tegen het reces aan ... en dan komt de Derde Dinsdag ... dus dat gaat maanden kosten.

Ik lever alleen in als het goed is. Je kent me. Niet iedereen kent me zo goed want enkelen vinden me een 'Alzheimer Light' en een 'dictator' maar scheefschrijvers heb je helaas overal.

Dus ik stel plaatsing uit tot de tijd daar is dat ik zeker weet wat de juiste gegevens zijn. Jammer maar waar en vervelend voor de forumleden die er op zaten te wachten.




Vraag me niet het in privé te zenden; het is hier of nergens.

Dus 'effe' geduld svp.
ik wens je succes ermee maar ben bang dat de kans van slagen nihil is.
anders waren er al wat anderen geweest die op een of andere wijze de wet hadden omzeild.
en dit is misschien maar goed ook want de in nederland wonende mensen zien dan alweer de premie omhoog gaan voor hun zorg die meer en meer onbetaalbaar worden.
Laatst gewijzigd door serpay op zondag 03 mei 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfisti rebeli

hanshu

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#5 Bericht door hanshu » zondag 03 mei 2015, 08:14

Bedankt voor je inspanning,Prajak
Dit is zinvolle info en een puist werk.
[|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#6 Bericht door printen44 » zondag 03 mei 2015, 10:40

serpay schreef:
prajak schreef:Zorg in NL, Aland of Eland en toch X maanden in Thailand

Zo gaat het heten. 20 Pagina's tekst gereed. WEKEN aan gewerkt.

Maar er is een recente laatste ontwikkeling in de zaak AOW en Inkomstenbelasting / Loonbelasting en dat wil ik echt uitgespit hebben. Een brief is afgelopen week naar Nederland gegaan en ik verwacht medio mei uitsluitsel. Bevalt dat uitsluitsel me niet dan gaat het naar de 2e Kamer (de vaste commissie voor Financiën) en dat zit dan tegen het reces aan ... en dan komt de Derde Dinsdag ... dus dat gaat maanden kosten.

Ik lever alleen in als het goed is. Je kent me. Niet iedereen kent me zo goed want enkelen vinden me een 'Alzheimer Light' en een 'dictator' maar scheefschrijvers heb je helaas overal.

Dus ik stel plaatsing uit tot de tijd daar is dat ik zeker weet wat de juiste gegevens zijn. Jammer maar waar en vervelend voor de forumleden die er op zaten te wachten.




Vraag me niet het in privé te zenden; het is hier of nergens.

Dus 'effe' geduld svp.
ik wens je succes ermee maar ben bang dat de kans van slagen nihil is.
anders waren er al wat anderen geweest die op een of andere wijze de wet hadden omzeild.
en dit is misschien maar goed ook want de in nederland wonende mensen zien dan alweer de premie omhoog gaan voor hun zorg die meer en meer onbetaalbaar worden.
Serpay, er zal geen sprake zijn dat de wet omzeild wordt, want het schrijven hoe dat moet is al strafbaar. Het is al vaker hier op dit forum gememoreerd hoe je als emigrant wettelijk de zorgpremie in het buitenland kan betalen en dus zorg kan krijgen. En voor welke landen dat zal kunnen gelden en dat heeft Prajak nu onderzocht, maar moet eerst zekerheid hebben dat alles klopt.

En je maakt weer dezelfde fout. Voordat je een letter gelezen heb van het stuk dat er aan zal komen, schrijf je al dat het niet zal gaan. Mag ik je vragen of je dat kan onderbouwen op basis wat er in dat stuk geschreven zal worden. Ook al heb je het stuk nog niet eens gelezen.

Serpay, je bent een meester in het afkraken van iets, voordat je een letter van dat "iets" hebt gelezen. Knap van je, hoor

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#7 Bericht door serpay » zondag 03 mei 2015, 14:20

printen ik kraak niets af wat jij suggereerd, maar ik geef een mening en iets aan dat dit zeer moeilijk gaat worden.
in een ander topic over het zelfde idee heb ik ook al het een en ander gezegd.
maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.
en wat jij afkraken noemt noem ik kritiek leveren of mag dit van jullie twee ook al niet meer.
Alfisti rebeli

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#8 Bericht door printen44 » zondag 03 mei 2015, 14:23

Serpay, je antwoord niet op mijn vraag of jij het stuk van Prajak gelezen heb. Want daar heb jij kritiek op, voordat er een letter van dat stuk is gepubliceerd. Dat vroeg ik.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#9 Bericht door brake034 » zondag 03 mei 2015, 14:32

Maar het staat Serpay natuurlijk helemaal vrij om een stuk te schrijven met onderbouwingen waarom het onmogelijk is?
Slechts roepen dat het niet kan, zonder onderbouwing, heeft geen inhoud. Maar een gedegen stuk, met onderbouwing, prima toch?
Marcel

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#10 Bericht door serpay » zondag 03 mei 2015, 14:40

printen44 schreef:Serpay, je antwoord niet op mijn vraag of jij het stuk van Prajak gelezen heb. Want daar heb jij kritiek op, voordat er een letter van dat stuk is gepubliceerd. Dat vroeg ik.
lees nu toch eens .
geen kritiek maar een mening, en lees het ander draadje. of is dit te moeilijk voor je
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#11 Bericht door prajak » zondag 03 mei 2015, 14:56

Tja, hoe je nou niet twijfelen aan mij; ik begrijp Serpay wel want die noemde me een paar terug een gevalletje Alzheimer Light. Dit is wel consequent doorgedacht van hem.

En daarmee hoor je dit voor de laatste keer van me.

Hier mag je het even mee doen al denk ik dat deze weblinks ook zijn gebruikt in de vraag van Harm in zijn item onder off topic, iets als 'terug naar nl'...

https://www.zorginstituutnederland.nl/v ... tverhuizen?

https://www.zorginstituutnederland.nl/v ... buitenland

https://www.zorginstituutnederland.nl/v ... ragslanden

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#12 Bericht door brake034 » zondag 03 mei 2015, 15:16

serpay schreef: geen kritiek maar een mening
Ik heb ook een mening, die hou ik voor mezelf totdat bewezen is dat mijn mening gestoeld is op slechts een (verkeerd?) vermoeden of op werkelijkheid. Een wetenschappelijke onderbouwing met bewijzen is de grondslag voor een gedegen artikel waar je wat aan hebt, daar leren we allemaal van en na het lezen ervan kun je alsnog een (dan gefundeerde) mening ventileren.
Marcel

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#13 Bericht door serpay » zondag 03 mei 2015, 16:20

Erik misschien huurwoning in letland en postadres in nederland maar ook dit zal moeilijk worden.
Een adres zal het probleem blijven en daarnaast zal een zorgverzekeraar moeilijk doen als er iedere keer kosten uit het buitenland komen en niet uit nederland.
Kijk maar eens onder de uitsluitsels van de verzekeraar..... ook daar bebben ze weer het laatste woord.
Maar nogmaals succes al heb ik er een hard hoofd in.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#14 Bericht door brake034 » zondag 03 mei 2015, 16:34

Serpay, kun je misschien het artikel afwachten voor je een mening plaatst?
Op voorhand een stelling innemen zonder onderbouwing is slechts een persoonlijk mening en van weinig toegevoegde waarde voor de discussie op dit moment.
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Behoud van zorg, maar niet emigreren naar Thailand

#15 Bericht door printen44 » zondag 03 mei 2015, 17:16

Dat probeer ik Serpay nou al een tijdje duidelijk te maken. Wacht eerst af wat Prajak produceert en dan kan je je kritiek erop loslaten. Nu is het gewoon reageren om het reageren.

Hij weet niet eens wat Prajak gaat schrijven of heeft geschreven en heeft daar nu al commentaar op. Ik vind het wel knap van Serpay dat hij commentaar geeft op een stuk, die hij nog niet onder ogen heeft gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”