Naturalisatie tot Thai

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Naturalisatie tot Thai

#1 Bericht door Henk Korat » donderdag 26 februari 2015, 09:56

Voor degene die er weleens over na hebben gedacht om de Thaise nationaliteit te verkrijgen, vond ik een leuke video van
INTERNATIONAL LEGAL COUNSELLORS THAILAND (ILCT) gepubliceerd in de Bangkok Post. De voorwaarden zijn zwaar. Je moet een behoorlijk inkomen in Thailand hebben, een werkvergunning, maarje moet ook een Thaise taal test doen. En zo zijn er nog een paar andere voorwaarden, die kunnen verschillen per situatie.

Natuurlijk zal Prajak komen met het argument dat je dan je Nederlandse nationaliteit verliest. Daar ging het bij mij bij deze video niet om, maar gewoon om de voorwaarden om de Thaise nationaliteit te krijgen.

Een permanent residence permit is heel wat anders dan de Thaise nationaliteit aanvragen.

Hier de link naar de video:

http://www2.bangkokpost.com/vdo/thailan ... ationality
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naturalisatie tot Thai

#2 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 10:04

'error loading plugin. Plugin file not found'.

Maar niks voor mij want omdat ik niet gehuwd ben met een Thaise verlies ik dan mijn nationaliteit. Dan zou ik eerst met Kai moeten trouwen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naturalisatie tot Thai

#3 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 10:06

Ja, nu loopt ie wel. Goeie link, dank daarvoor.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Naturalisatie tot Thai

#4 Bericht door RuudThai » donderdag 26 februari 2015, 12:29

prajak schreef:'error loading plugin. Plugin file not found'.

Maar niks voor mij want omdat ik niet gehuwd ben met een Thaise verlies ik dan mijn nationaliteit. Dan zou ik eerst met Kai moeten trouwen.
Ik heb wel een leuk bruidsjonkertje voor je hoor.... ;) :giggle:

En je verliest dan inderdaad je Nederlandse nationaliteit niet dus heb je een dubbele nationaliteit en er zijn lui die dat verfoeien en je min of meer dan een landverrader vinden :crazy: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naturalisatie tot Thai

#5 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 15:14

Wat schiet ik er mee op, ben bijna 69. Land kopen kan Kai dan doen (want als we getrouwd zijn betekent dat dat haar Duitse echtgenoot, nu 91, dood is maar die man kan wel 100 worden, is hem ook gegund) en ik kan een bedrijf beginnen waar ik geen zin heb.

Maar dan krijg je eerst de stap naar resident. Dat kost al een pak geld waar ik leukere dingen mee kan doen.

Dit is leuk voor mensen jonger dan ik. Ik zie wel goed dat artikel 15 lid 2 van de Rijkswet op het Nederlanderschap er nog is.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”