Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#1 Bericht door niekv » donderdag 08 mei 2014, 19:10

Hallo
Waarschijnlijk ga ik vanaf eind augustus 6 maanden stage lopen op de universiteit van Chiang Mai. Een professor aldaar zou kijken voor onderdak maar voor de zekerheid ga ik zelf ook maar op zoek. De stage is onbetaald dus ik zoek iets goedkoops bij voorkeur met airco en WiFi. Ook nog het liefst in de buurt van de universiteit.(CMU)
Wie heeft tips?
Alvast bedankt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#2 Bericht door prajak » vrijdag 09 mei 2014, 01:53

September tot en met februari in het noorden van het land. Weet je zeker dat je dan airco nodig hebt ? Het kan daar dan brrr.... koud zijn. En 'geen airco' scheelt in de prijs.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#3 Bericht door brake034 » vrijdag 09 mei 2014, 05:00

Mijn dochter heeft gedurende 3 maanden stage in Chiang Mai hier gewoond: http://www.chiangmaismithres.com/Chiang ... ?page_id=6
Echter in de stad en niet in de buurt van CMU, maar geeft een idee van prijzen.
Marcel

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#4 Bericht door niekv » vrijdag 09 mei 2014, 14:00

Bedankt voor de informatie. Ik heb eigenlijk geen idee van de temperatuur in Chiang Mai. Ik ben er vorig jaar in juli geweest. Toen was het warm en ik ging er eigenlijk vanuit dat dat in de periode dat ik er nu naar toe ga ook zo zou zijn. Blijkbaar niet. Zonder airco wordt dan zeker een optie want het scheelt in prijs.

Brake034, weet je ook wat de totale kosten per maand ongeveer waren dan?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#5 Bericht door printen44 » vrijdag 09 mei 2014, 14:21

Niekv, in oktober begint langzaam de temperatuur te dalen. En in november en december is het koud, behoorlijk koud. Ik trek dan een lange broek aan, over de shirt een trui en aan mijn voeten geitenwollen sokken. En dan nog bibber ik soms. Zelfs de ventilatoren staan dan uit.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#6 Bericht door prajak » vrijdag 09 mei 2014, 15:32

"...Niekv, in oktober begint langzaam de temperatuur te dalen. En in november en december is het koud, behoorlijk koud. Ik trek dan een lange broek aan, over de shirt een trui en aan mijn voeten geitenwollen sokken. En dan nog bibber ik soms. Zelfs de ventilatoren staan dan uit...."

Dat geldt ook voor de Isan, Niekv. Begin maar vast een extra wolletje in te pakken..... :giggle: Wij hebben elektrische kachels in huis voor de maand december. Tropen of niet, het kan er koud zijn.....

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#7 Bericht door brake034 » vrijdag 09 mei 2014, 16:14

niekv schreef: Brake034, weet je ook wat de totale kosten per maand ongeveer waren dan?
In de link staan de prijzen, even simpel klikken?? Hier is de link nog een keer> http://www.chiangmaismithres.com/Chiang ... ?page_id=6
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#8 Bericht door prajak » vrijdag 09 mei 2014, 16:51

Niekv, ik denk dat als je persoonlijk gaat/laat zoeken in de guesthouses je een afspraak kunt maken voor lagere kosten.

Maar waar kom je dan terecht, in wat voor tent of kot, is de wifi wel stabiel, de kamer afsluitbaar, jouw spullen safe, de reisafstand naar de stageplek vele malen groter, enfin, er is veel op die markt en alles heeft een plus en een min.

Je wilt ook niet wonen in een guesthouse/kot waar iedere avond ladderzatte buitenlanders liederlijk worden, de stereo op 10 staat en men voor 2 uur stomdronken de kamer naast jou gebruikt voor een gezellig samenzijn met een meisje van plezier.... :mrgreen:

Ik zal net als Brake034 je een nette tent adviseren.

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: Onderkomen voor student voor ongeveer 6 maanden

#9 Bericht door niekv » zaterdag 10 mei 2014, 16:14

Bedankt allemaal. Ik wacht even af of ik op de campus iets kan krijgen, anders ga ik serieus op zoek naar een net onderkomen. :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”