Forumcultuur

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Forumcultuur

#16 Bericht door KhunSugar » dinsdag 02 juni 2015, 07:46

prajak schreef:Off Topic hoeft niet echt van mij maar nu het er is heeft het waarde voor het forum. Er staan meer dan 700 items in en hoort inmiddels tot het kerngeheugen.
Persoonlijk had ik het een andere naam gegeven...'Niet Thailand gerelateerde onderwerpen' bijvoorbeeld.
Off-topic staat op de meeste fora voor het laten ontsporen van een topic (draad)...berichten die naast de kwestie zijn zelfs al hebben ze iets met Thailand gemeen.
Het is maar een suggestie ;)

KS. [|)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Forumcultuur

#17 Bericht door RuudThai » woensdag 03 juni 2015, 09:47

RuudThai schreef: Ik hoop dat hetgeen nu is ingevoerd een positief effect heeft op de omgangsvormen in dit forum. Ik zal mijn best doen om dit te volgen en dus de bal te spelen en niet de man/vrouw. Ik hoop dat iedereen dat doet, dan kan Chang ook eens wat meer tijd aan z'n gezin besteden.
Gistermorgen schreef ik dit opwekkende bericht hier en 's middags was de Thaise loterij: Boeddha beloont onmiddellijk! ;) :D

Afbeelding

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Forumcultuur

#18 Bericht door torkom » woensdag 03 juni 2015, 10:05

Hoeveel levert dat nou op, 3 cijfertjes goed ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Forumcultuur

#19 Bericht door RuudThai » woensdag 03 juni 2015, 10:10

4000 baht. :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcultuur

#20 Bericht door ron » woensdag 03 juni 2015, 17:34

t,Zijn altijd dezelfde die geluk hebben......... :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Forumcultuur

#21 Bericht door RuudThai » woensdag 03 juni 2015, 17:40

ron schreef:t,Zijn altijd dezelfde die geluk hebben......... :cheesy:
M'n oma zei dan: "De duvel schijt altijd op de grote hoop".... :cheesy:
Maar ik ben niet zo'n grote hoop hoor!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Forumcultuur

#22 Bericht door prajak » donderdag 04 juni 2015, 00:39

'...Maar ik ben niet zo'n grote hoop hoor!...'

't Doet me deugd te lezen dat je aan het afvallen bent. :giggle:

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Forumcultuur

#23 Bericht door hutspot » donderdag 04 juni 2015, 01:02

goh fijn om te lezen dat volwassen mensen (en ouder) nog steeds een oppasser en regelementen nodig hebben om
niet al verbaal rollebollend over het forum te gaan over echt heel erg simpele onderwerpen.....
beetje zielig als je het zo leest of niet?? :giggle: :giggle:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Forumcultuur

#24 Bericht door dutch » donderdag 04 juni 2015, 01:53

hutspot schreef:goh fijn om te lezen dat volwassen mensen (en ouder) nog steeds een oppasser en regelementen nodig hebben om
niet al verbaal rollebollend over het forum te gaan over echt heel erg simpele onderwerpen.....
beetje zielig als je het zo leest of niet?? :giggle: :giggle:
Je weet toch ook wel dat in het dagelijkse leven (inclusief zelfs gezins verband) woordenstrijd en ruzies om de kleinste dingen plaatsvinden??
Dus waarom zou dat niet op een forum plaats vinden?
Ik zelf heb wel eens het idee dat de hier mensen hun mond open doen (en dat mag hoor!) die in het dagelijkse leven nooit veel te vertellen/zeggen hebben gehad.
En nu........en ook nog anoniem........wat verwacht je? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Forumcultuur

#25 Bericht door jumbo » donderdag 04 juni 2015, 02:23

Ik verwacht toch eigenlijk ook wel dat volwassen mensen zich kunnen beheersen, vergelijking met thuis gaat gedeeltelijk op
Die beheersing kan je dan wat achter je laten het is tenslotte familie en een besloten kring...

Als ik zie hoe Printen en Prajak worden aangevallen over hun postings aangaande hun ervaringen vindt ik dat vreemd;
lees de berichten in die specifieke draden dan niet...simpel..
Ik kan het me wel voorstellen hoe men zich voelt want het zijn nogal uitgerekte langdradige draadjes die erover gaan hoe
goed men het wel niet voor elkaar heeft...
Snap ook niet zo goed waarom je dat wilt delen, het blijft tenslotte een beperkte (waar hebben ze nog meer gewoond in Thailand)
persoonlijke ervaring...en om die informatie als heilig geschrift te plaatsen op een openbaar forum zou mensen kunnen storen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Forumcultuur

#26 Bericht door dutch » donderdag 04 juni 2015, 02:38

jumbo schreef:Ik verwacht toch eigenlijk ook wel dat volwassen mensen zich kunnen beheersen, vergelijking met thuis gaat gedeeltelijk op
Die beheersing kan je dan wat achter je laten het is tenslotte familie en een besloten kring...

Als ik zie hoe Printen en Prajak worden aangevallen over hun postings aangaande hun ervaringen vindt ik dat vreemd;
lees de berichten in die specifieke draden dan niet...simpel..
Ik kan het me wel voorstellen hoe men zich voelt want het zijn nogal uitgerekte langdradige draadjes die erover gaan hoe
goed men het wel niet voor elkaar heeft...
Snap ook niet zo goed waarom je dat wilt delen, het blijft tenslotte een beperkte (waar hebben ze nog meer gewoond in Thailand)
persoonlijke ervaring...en om die informatie als heilig geschrift te plaatsen op een openbaar forum zou mensen kunnen storen...
Jouw vraag en nog wel tussen haakjes,is best een belangrijk punt.(waar hebben ze nog meer gewoond)
Ikzelf ken Hua Hin,Bangkok,Chang Mai en Korat en hun wijde omstreken.De kennis vergaard in relatie en familie band gedurende bijna 40 jaren Thailand.Ik geef dus volmondig toe dat land kennis dus zeer beperkt is.
Kennis van de Thai en hun gewoontes heb na deze 40 jaren relatie en familiebezoeken wel het nodige opgedaan echter..........toch wel weer vaak voor verrassingen hoor!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Forumcultuur

#27 Bericht door prajak » donderdag 04 juni 2015, 03:30

Jumbo, die uitgerekte langdradigheid valt wel mee en wat dan nog, als 'men' niet schrijft en met name de mensen niet die in dit land wonen, wie moet dan wel schrijven? Je houdt het forum niet in leven van mensen die alleen de weg vragen naar bus of eiland.

Jij hebt ook jouw gewicht getrokken in dit forum, wijlen Mart deed dat ook, nu zijn Printen44 en ik aan de beurt. Een forum leeft niet van windeieren alleen, adverteerders eisen 'hits'. Printen44 en ik zijn regelvullers. 't Is niet anders.

En dan nog wat. Als ik hier pen over cultuur en belastingzaken komt er applaus. Komt er een persoonlijke noot bij dan is er kritiek. Wel, men weet waar die persoonlijke noot staat en zoals jij al schreef net, je kunt er van weglezen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Forumcultuur

#28 Bericht door jumbo » donderdag 04 juni 2015, 06:48

prajak schreef:Jumbo, die uitgerekte langdradigheid valt wel mee en wat dan nog, als 'men' niet schrijft en met name de mensen niet die in dit land wonen, wie moet dan wel schrijven? Je houdt het forum niet in leven van mensen die alleen de weg vragen naar bus of eiland.

Jij hebt ook jouw gewicht getrokken in dit forum, wijlen Mart deed dat ook, nu zijn Printen44 en ik aan de beurt. Een forum leeft niet van windeieren alleen, adverteerders eisen 'hits'. Printen44 en ik zijn regelvullers. 't Is niet anders.

En dan nog wat. Als ik hier pen over cultuur en belastingzaken komt er applaus. Komt er een persoonlijke noot bij dan is er kritiek. Wel, men weet waar die persoonlijke noot staat en zoals jij al schreef net, je kunt er van weglezen.

Het was van mij persoonlijk geen commentaar, meer een opmerking over mijn gedachten erover.
Heb al lang geleden geleerd dat commentaar tweeledig opvatbaar is en dat het erg uit elkaar kan liggen hoe men het opvat..hehehe....
Ik vind je schrijfsels prima te verteren, Printen wat minder maar dat komt door zijn pertinentheid in zijn schrijven...allemaal persoonlijk
en zo werkt dat met (soms kritisch of belerend) schrijven en de kritiek die het oproept..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Forumcultuur

#29 Bericht door prajak » donderdag 04 juni 2015, 06:54

Jumbo, als ik A eiland mooi vind en een ander B eiland en jij Pampus, dan moeten we daarover kunnen schrijven, toch? Of is het voor jou liever Urk? :giggle2:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Forumcultuur

#30 Bericht door dutch » donderdag 04 juni 2015, 06:54

jumbo schreef:
prajak schreef:Jumbo, die uitgerekte langdradigheid valt wel mee en wat dan nog, als 'men' niet schrijft en met name de mensen niet die in dit land wonen, wie moet dan wel schrijven? Je houdt het forum niet in leven van mensen die alleen de weg vragen naar bus of eiland.

Jij hebt ook jouw gewicht getrokken in dit forum, wijlen Mart deed dat ook, nu zijn Printen44 en ik aan de beurt. Een forum leeft niet van windeieren alleen, adverteerders eisen 'hits'. Printen44 en ik zijn regelvullers. 't Is niet anders.

En dan nog wat. Als ik hier pen over cultuur en belastingzaken komt er applaus. Komt er een persoonlijke noot bij dan is er kritiek. Wel, men weet waar die persoonlijke noot staat en zoals jij al schreef net, je kunt er van weglezen.

Het was van mij persoonlijk geen commentaar, meer een opmerking over mijn gedachten erover.
Heb al lang geleden geleerd dat commentaar tweeledig opvatbaar is en dat het erg uit elkaar kan liggen hoe men het opvat..hehehe....
Ik vind je schrijfsels prima te verteren, Printen wat minder maar dat komt door zijn pertinentheid in zijn Het blijkt de laatste dagen dus absoluut niet zo.
schrijven...allemaal persoonlijk
en zo werkt dat met (soms kritisch of belerend) schrijven en de kritiek die het oproept..
Konden ze allemaal maar zo denken :thumbsup:

Aanvulling op 30 ste deze maand; Het blijkt dus absoluut niet zo te kunnen.
Jammer dan en slecht voor het forum als totaal !!!!!!!
Laatst gewijzigd door dutch op dinsdag 30 juni 2015, 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”