Forumcultuur

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Forumcultuur

#31 Bericht door jumbo » vrijdag 05 juni 2015, 00:46

prajak schreef:Jumbo, als ik A eiland mooi vind en een ander B eiland en jij Pampus, dan moeten we daarover kunnen schrijven, toch? Of is het voor jou liever Urk? :giggle2:
Zeker, zonder meer...en smaken verschillen, Pampus heb ik al een aantal keren voor gelegen, heheheh

Ik heb in verschillende delen van Thailand gewoond en gewerkt, zelfs van de wereld, en doe dat nog steeds...
Nu in China, 3-4 weken werken en dan een weekje naar huis.
Door het wonen/werken in de minder toeristische gebieden kom je in contact met de bevolking en zijn cultuur. Ik heb in de afgelopen 3 maand aardig wat bijgeleerd over china en de chinezen, heb zelfs her en der wat bedenkingen die ik had moeten aanpassen...

Er is voor mij geen streek of land die 'perfect' is, de mensheid is van nature kritisch, er is altijd wel iets te vinden, maar Thailand vind ik fijn om te wonen en leven, Ayutthaya is voor mij heerlijk om te wonen, maar allemaal volgens een persoonlijke criteria van 'heerlijk' en 'fijn'. Er zullen farang zijn die Ayutthaya een dood gat vinden, die zoeken dus duidelijk iets anders als wat ik in een woonlocatie prefereer....

Enkele maanden geleden was ik in Si Chumpon, achter Chayaphum, daar stopt de weg letterlijk door heuvelachtig gebied. Ik vond het geweldig om aan het eind van dat dorp en die weg te zitten bij onze kennis op het terras en uit te kijken over de landerijen naar de heuvels. Mijn Thaise vrouw vond het absoluut niets... een dorp van niks zonder voorzieningen, nagenoeg geen internet of sim coverage en geen TV, hehehhe, ja wat moet je dan....

Voordelen en nadelen, in die mix moeten we een beetje leven.....overal... en over smaak valt niet te twisten...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Forumcultuur

#32 Bericht door dutch » dinsdag 30 juni 2015, 03:24

dutch schreef:
jumbo schreef:
prajak schreef:Jumbo, die uitgerekte langdradigheid valt wel mee en wat dan nog, als 'men' niet schrijft en met name de mensen niet die in dit land wonen, wie moet dan wel schrijven? Je houdt het forum niet in leven van mensen die alleen de weg vragen naar bus of eiland.

Jij hebt ook jouw gewicht getrokken in dit forum, wijlen Mart deed dat ook, nu zijn Printen44 en ik aan de beurt. Een forum leeft niet van windeieren alleen, adverteerders eisen 'hits'. Printen44 en ik zijn regelvullers. 't Is niet anders.

En dan nog wat. Als ik hier pen over cultuur en belastingzaken komt er applaus. Komt er een persoonlijke noot bij dan is er kritiek. Wel, men weet waar die persoonlijke noot staat en zoals jij al schreef net, je kunt er van weglezen.

Het was van mij persoonlijk geen commentaar, meer een opmerking over mijn gedachten erover.
Heb al lang geleden geleerd dat commentaar tweeledig opvatbaar is en dat het erg uit elkaar kan liggen hoe men het opvat..hehehe....
Ik vind je schrijfsels prima te verteren, Printen wat minder maar dat komt door zijn pertinentheid in zijn Het blijkt de laatste dagen dus absoluut niet zo.
schrijven...allemaal persoonlijk
en zo werkt dat met (soms kritisch of belerend) schrijven en de kritiek die het oproept..
Konden ze allemaal maar zo denken :thumbsup:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Aanvulling op 30 ste deze maand; Het blijkt dus absoluut niet zo te kunnen.
Jammer dan en slecht voor het forum als totaal !!!!!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Forumcultuur

#33 Bericht door brake0345 » woensdag 08 augustus 2018, 05:09

Misschien even het collectieve geheugen wat op frissen:
"Je spreekt elkaar aan bij de forumnaam, ook zonder daarbij doelbewust spelfouten te maken;"

Bron: Chang's post van 01-06-2015, de OP van dit draadje.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcultuur

#34 Bericht door ron » woensdag 08 augustus 2018, 15:07

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Forumcultuur

#35 Bericht door wanadee » woensdag 08 augustus 2018, 15:45

Waar gaat dit over? Gaan we lijken uit de kast halen?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Forumcultuur

#36 Bericht door Kees » woensdag 08 augustus 2018, 16:00

Waar gaat dit over?
Zie "Vliegen met baby: EVA of KLM"
Niet klagen, maar dragen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcultuur

#37 Bericht door ron » woensdag 08 augustus 2018, 17:42

Oei......ja dat is natuurlijk duidelijk.
Logisch dat nu even deze regels aangehaald worden. :roll:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Forumcultuur

#38 Bericht door wpdl » donderdag 09 augustus 2018, 00:24

Misschien dat brake0345 deze [citaat] vergeten is te vermelden met zijn bericht.
Daarnaast ga ik er van uit als de opsteller eindigt met

Vriendelijke groeten,
Eveline


De keuze dus vrij is.

Of was je 'verkeerd' ingelogd brake0345.


Het is voor leden niet toegestaan om zich uit te geven in de rol van moderator of eigenaar van dit forum. Leden hebben enkel het recht en de plicht tot het melden van ongewenste berichten, dit kan middels de button of per privébericht naar één van de leden van het moderatorteam. Berichten waarbij een lid zich voordoet als medewerker van het forum of waarbij wordt aangedrongen tot strafmaatregelen jegens een ander forumlid kan zonder aankondiging leiden tot een tijdelijke of permanente ban op het forum.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Forumcultuur

#39 Bericht door stevenl » donderdag 09 augustus 2018, 01:10

wpdelange schreef:Misschien dat brake0345 deze [citaat] vergeten is te vermelden met zijn bericht.
Daarnaast ga ik er van uit als de opsteller eindigt met

Vriendelijke groeten,
Eveline


De keuze dus vrij is.

Of was je 'verkeerd' ingelogd brake0345.


Het is voor leden niet toegestaan om zich uit te geven in de rol van moderator of eigenaar van dit forum. Leden hebben enkel het recht en de plicht tot het melden van ongewenste berichten, dit kan middels de button of per privébericht naar één van de leden van het moderatorteam. Berichten waarbij een lid zich voordoet als medewerker van het forum of waarbij wordt aangedrongen tot strafmaatregelen jegens een ander forumlid kan zonder aankondiging leiden tot een tijdelijke of permanente ban op het forum.
Je citaat is niet van toepassing wp. Hij geeft zich uit voor moderator noch dringt hij aan op strafmaatregelen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Forumcultuur

#40 Bericht door brake0345 » donderdag 09 augustus 2018, 01:36

wpdelange schreef: De keuze dus vrij is.
Waar lees je dat de keuze vrij is?
Er staat duidelijk dat je elkaar bij de forumnaam aanspreekt, er wordt niet over een keuze mogelijkheid gerept als je het forumlid's eigen naam kent?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Forumcultuur

#41 Bericht door wpdl » donderdag 09 augustus 2018, 03:38

Lezen Stevenl het begint bij 'Leden' het belangrijkste stukje in het citaat.
Je eigen bericht is trouwens ook verwarrend ook eens lezen voor je op verzenden drukt.

En nogmaals als iemand met zijn of haar roepnaam het opsteller bericht beëindigd zie ik geen enkel probleem om dat in een reactie te gebruiken.

Brake0345 is nog een beetje gefrustreerd dat ik wel eens een 6 achter zijn naam plakt.
En ja jij ben ook wel eens met je volledige achternaam volgens sommige leden aangesproken.
O en afkorten mag dus wel als ik jouw reactie lees. :giggle:
Gezever en alles op een goudschaaltje afwegen maakt dit forum niet zo gezellig als het volgens sommige leden vroeger was.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Forumcultuur

#42 Bericht door Kees » donderdag 09 augustus 2018, 03:39

Ach, als dit het ergste is wat er hier op het forum gebeurd.
Niet klagen, maar dragen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcultuur

#43 Bericht door ron » donderdag 09 augustus 2018, 07:38

't Is een bijzonder kind, dat is-ie.’...... ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Forumcultuur

#44 Bericht door wanadee » donderdag 09 augustus 2018, 09:29

wpdelange schreef:Lezen Stevenl het begint bij 'Leden' het belangrijkste stukje in het citaat.
Je eigen bericht is trouwens ook verwarrend ook eens lezen voor je op verzenden drukt.

En nogmaals als iemand met zijn of haar roepnaam het opsteller bericht beëindigd zie ik geen enkel probleem om dat in een reactie te gebruiken.

Brake0345 is nog een beetje gefrustreerd dat ik wel eens een 6 achter zijn naam plakt.
En ja jij ben ook wel eens met je volledige achternaam volgens sommige leden aangesproken.
O en afkorten mag dus wel als ik jouw reactie lees. :giggle:
Gezever en alles op een goudschaaltje afwegen maakt dit forum niet zo gezellig als het volgens sommige leden vroeger was.
Wat vaker een bubbeltjes bad nemen dan komt het allemaal in orde, l.l :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcultuur

#45 Bericht door ron » donderdag 09 augustus 2018, 09:55

wpdelange schreef:
Brake0345 is nog een beetje gefrustreerd dat ik wel eens een 6 achter zijn naam plakt.
En dat niet alleen wpdelange..........U komt wel vaker "anders" uit de hoek....
wpdelange schreef:
Hoewel het wel eens denkt zijn ze niet allemaal uit een boom gevallen :mrgreen:
:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”