Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#31 Bericht door genesis » zaterdag 06 april 2013, 23:46

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#32 Bericht door Wouter_Udon » zondag 07 april 2013, 07:13

genesis schreef:Tja..... wel veel regels, heb dat inzichteljk nog niet helemaal op mijn bril staan, maar onmogeljk is het zeker niet volgens mij. Wat ik nog niet helder heb is dat als ik als geregistreerd partnerschap of getrouwd zijnde ben. En ik aan de onderhoudsplicht kan voldoen met mijn inkomen voor 2 personen, of dat het nu makkelijker maakt voor haar om te blijven en of ze dan verplicht word tot deelnemen aan het arbeidsproces?

Wat ze btw natuurlijk zelf wel graag wil, maar dat even terzijde.......

Genesis

Ik het kort: Als je haar permanent naar Nederland wilt halen dan is DACHT ik tegenwoordig een geregistreerd partnerschap of getrouwd zijn verplicht.
Verder dient ze te voldoen aan een NL examen voordat ze naar NL mag komen.
Eenmaal in Nederland is ze verplicht de inburgeringscursus te doen en examen op niveau 2.
Hangt af van de gemeente waarin je woont of je die inburgeringscursus al dan niet zelf moet betalen.
Verder wordt ze niet verplicht om aan het arbeidsproces deel te nemen.

Je kunt alles nalezen en het staat er heel helder waaraan jij en je partner aan moeten voldoen op de website van de IND.

http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge ... LatenKomen
Live your dream, don't dream your life.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#33 Bericht door Ashley » zondag 07 april 2013, 09:12

Wouter_Udon schreef:
genesis schreef:Tja..... wel veel regels, heb dat inzichteljk nog niet helemaal op mijn bril staan, maar onmogeljk is het zeker niet volgens mij. Wat ik nog niet helder heb is dat als ik als geregistreerd partnerschap of getrouwd zijnde ben. En ik aan de onderhoudsplicht kan voldoen met mijn inkomen voor 2 personen, of dat het nu makkelijker maakt voor haar om te blijven en of ze dan verplicht word tot deelnemen aan het arbeidsproces?

Wat ze btw natuurlijk zelf wel graag wil, maar dat even terzijde.......

Genesis

Ik het kort: Als je haar permanent naar Nederland wilt halen dan is DACHT ik tegenwoordig een geregistreerd partnerschap of getrouwd zijn verplicht.
Verder dient ze te voldoen aan een NL examen voordat ze naar NL mag komen.
Eenmaal in Nederland is ze verplicht de inburgeringscursus te doen en examen op niveau 2.
Hangt af van de gemeente waarin je woont of je die inburgeringscursus al dan niet zelf moet betalen.
Verder wordt ze niet verplicht om aan het arbeidsproces deel te nemen.

Je kunt alles nalezen en het staat er heel helder waaraan jij en je partner aan moeten voldoen op de website van de IND.

http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge ... LatenKomen
Trouwen of een geregistreerd partnerschap wilde ze verplichten, maar zijn ze toch vanaf gestapt.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#34 Bericht door genesis » zondag 07 april 2013, 15:17

Wouter_Udon & Ashley,

Bedankt voor de info, dat maakt voor mij dat ik versneld inzicht kan krijgen in de gehele materie! ;) Als ik het hele plaatje op mijn bril heb, kan ik met mijn vriendin aan de slag om te gaan concretiseren, zowel in Chiang Mai alswel in Nederland :thumbsup:

Genesis

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#35 Bericht door maverick62 » zondag 07 april 2013, 19:26

genesis schreef:Tja..... wel veel regels, heb dat inzichteljk nog niet helemaal op mijn bril staan, maar onmogeljk is het zeker niet volgens mij. Wat ik nog niet helder heb is dat als ik als geregistreerd partnerschap of getrouwd zijnde ben. En ik aan de onderhoudsplicht kan voldoen met mijn inkomen voor 2 personen, of dat het nu makkelijker maakt voor haar om te blijven en of ze dan verplicht word tot deelnemen aan het arbeidsproces?

Wat ze btw natuurlijk zelf wel graag wil, maar dat even terzijde.......

Genesis

Genesis, ze moet inburgeren maar het is aan jullie te bepalen of ze gaat werken. Als ze lekker thuis blijft en aan haar inburgering werkt en je voor de financieen zorgt is er niets aan de hand.

Maar aan inburgeren ontkom je niet aan, ja je kunt het negeren 3 jaar en dan ben je klaar en kan ze terug.

Maverick

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#36 Bericht door maverick62 » zondag 07 april 2013, 19:29

Wouter_Udon schreef:
genesis schreef:Tja..... wel veel regels, heb dat inzichteljk nog niet helemaal op mijn bril staan, maar onmogeljk is het zeker niet volgens mij. Wat ik nog niet helder heb is dat als ik als geregistreerd partnerschap of getrouwd zijnde ben. En ik aan de onderhoudsplicht kan voldoen met mijn inkomen voor 2 personen, of dat het nu makkelijker maakt voor haar om te blijven en of ze dan verplicht word tot deelnemen aan het arbeidsproces?

Wat ze btw natuurlijk zelf wel graag wil, maar dat even terzijde.......

Genesis

Ik het kort: Als je haar permanent naar Nederland wilt halen dan is DACHT ik tegenwoordig een geregistreerd partnerschap of getrouwd zijn verplicht.
Verder dient ze te voldoen aan een NL examen voordat ze naar NL mag komen.
Eenmaal in Nederland is ze verplicht de inburgeringscursus te doen en examen op niveau 2.
Hangt af van de gemeente waarin je woont of je die inburgeringscursus al dan niet zelf moet betalen.
Verder wordt ze niet verplicht om aan het arbeidsproces deel te nemen.

Je kunt alles nalezen en het staat er heel helder waaraan jij en je partner aan moeten voldoen op de website van de IND.

http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge ... LatenKomen

Wouter, getrouwd zijn of partnership is niet meer nodig. Dit is weer vervallen. Inburgering is vanaf 01-01-2013 voor eigen rekening dus geen vergoeding meer. Je kan wel via DUO een lening aanvragen en een gedeelte "terug verdienen" als je in een keer slaagt en geld alleen voor instanties die door het rijk zijn aangewezen.

Arbeid is niet verplicht gesteld.

Maverick

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#37 Bericht door genesis » zondag 07 april 2013, 22:44

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#38 Bericht door genesis » woensdag 17 april 2013, 11:59

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#39 Bericht door maverick62 » zaterdag 20 april 2013, 17:22

genesis schreef:Begin mei begint ze aan een voorloop study engels (haar engels is al meer dan voldoende, maar ze wil de uitspraak/accent gaan verbeteren :mrgreen: ). Zodra er dan genoeg gegadigden (minimaal 8) zijn zal de curses Nederlands in Chiang Mai aanvangen.

Is ze in ieder geval 'onder de pannen' en hoeft ze dus niet meer alle dagen van de week op klanten te wachten die wegens de crises dun gezaaid zijn en omdat er te veel concurentie is de spoeling daarmee alleen nog maar dunner geworden, houd dus in, lange, saaie en vervelende dagen.

De study geeft tenminste perspectieven met het oog op de toekomst. En d'as maar goed ook dat ze wat om handen heeft, want anders is ze nogal 'grumpy'! :giggle:

Genesis

Genesis, wil niet zwartgallig zijn maar 8 deelnemers voor Nederlands in Chiang Mai is al heeeeeel lang niet voorgekomen op de zelfde periode. Studie Engels is altijd goed maar dat ligt wat ze volgt en door wie het wordt gegeven in Chiang Mai, ook daar zijn weer vele gradaties in helaas.

Maverick

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#40 Bericht door Ashley » zondag 21 april 2013, 06:29

maverick62 schreef:

Genesis, wil niet zwartgallig zijn maar 8 deelnemers voor Nederlands in Chiang Mai is al heeeeeel lang niet voorgekomen op de zelfde periode. Studie Engels is altijd goed maar dat ligt wat ze volgt en door wie het wordt gegeven in Chiang Mai, ook daar zijn weer vele gradaties in helaas.

Maverick

Daarnaast 8 Thaien Nederlands laten leren lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Genesis waarom koop je niet alvast dat studie pakket? Kan ze alvast een beetje leren en jij kan haar daarbij helpen.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#41 Bericht door maverick62 » zondag 21 april 2013, 08:51

Ashley schreef:
maverick62 schreef:

Genesis, wil niet zwartgallig zijn maar 8 deelnemers voor Nederlands in Chiang Mai is al heeeeeel lang niet voorgekomen op de zelfde periode. Studie Engels is altijd goed maar dat ligt wat ze volgt en door wie het wordt gegeven in Chiang Mai, ook daar zijn weer vele gradaties in helaas.

Maverick

Daarnaast 8 Thaien Nederlands laten leren lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Genesis waarom koop je niet alvast dat studie pakket? Kan ze alvast een beetje leren en jij kan haar daarbij helpen.
Genesis,

Ik geef het alleen aan omdat een relatie op afstand zich alleen goed houdt als je dit soort dingen goed voorbereidt. Een ieder die zegt dat de Thai alleen maar kijkt naar morgen heeft waarschijnlijk dezelfde kijk op dat soort zaken. Ik heb gemerkt dat in dit aspect de Thaise graag wilt weten wat ze kan verwachten en ze moet doen om haar "doel" te bereiken. Dus doe er je voordeel mee, als ze serieus is dan zorg dat je dit ruim van te voren kan regelen, bv eerst Engels en dan drie maanden naar Nederland voor de cursus Nederlands te voorbereiding van het inburgering examen in Bangkok.

Succes,

maverick

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#42 Bericht door Henk Korat » zondag 21 april 2013, 08:59

maverick62 schreef:
Ashley schreef:
maverick62 schreef:

Genesis, wil niet zwartgallig zijn maar 8 deelnemers voor Nederlands in Chiang Mai is al heeeeeel lang niet voorgekomen op de zelfde periode. Studie Engels is altijd goed maar dat ligt wat ze volgt en door wie het wordt gegeven in Chiang Mai, ook daar zijn weer vele gradaties in helaas.

Maverick

Daarnaast 8 Thaien Nederlands laten leren lijkt me ook een beetje te veel van het goede. Genesis waarom koop je niet alvast dat studie pakket? Kan ze alvast een beetje leren en jij kan haar daarbij helpen.
Genesis,

Ik geef het alleen aan omdat een relatie op afstand zich alleen goed houdt als je dit soort dingen goed voorbereidt. Een ieder die zegt dat de Thai alleen maar kijkt naar morgen heeft waarschijnlijk dezelfde kijk op dat soort zaken. Ik heb gemerkt dat in dit aspect de Thaise graag wilt weten wat ze kan verwachten en ze moet doen om haar "doel" te bereiken. Dus doe er je voordeel mee, als ze serieus is dan zorg dat je dit ruim van te voren kan regelen, bv eerst Engels en dan drie maanden naar Nederland voor de cursus Nederlands te voorbereiding van het inburgering examen in Bangkok.

Succes,

maverick
Nee, je moet haar niet eerst Engels laten leren. Die fout heb ik ook gemaakt. De omschakeling naar Nederlands gaat dan veel moeilijker. Het is gelukt, maar ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik haar eerst naar een Engelse cursus heb gestuurd.

Neem het advies van Ashley over. Koop dat pakket. Is zo op Internet te bestellen en help haar met de studie. Heb ik ook gedaan en het is ons gelukt. Ze slaagde in 1 keer voor de toets op de Ambassade. En 8 Thaise mensen Nederlands leren is een bijna ondoenlijke opgave. Onze Thaise lerares, die ook Nederlands voor Thaise mensen geeft, heeft een maximum van vier hooguit 5 Thaise volwassenen of kinderen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Curses Nederlands in Chiang Mai gezocht

#43 Bericht door genesis » dinsdag 23 april 2013, 00:47

.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”