Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#346 Bericht door driver » zaterdag 20 september 2014, 15:43

Welkom Hans en als je hier idd blijft rondhangen zijn ervaringen van jouw Thailand gebeuren ook weer leuk om te lezen misschien .

gr driver

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Even voorstellen

#347 Bericht door jomel17 » zaterdag 20 september 2014, 16:46

Je bent van harte welkom hier Hans, geniet van je pensioen straks.
หลงรัก

hanshu

Re: Even voorstellen

#348 Bericht door hanshu » zaterdag 20 september 2014, 19:03

Welkom naamgenoot....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

#349 Bericht door ron » woensdag 24 september 2014, 12:56

YankeeDoodle schreef:Forumnaam: YankeeDoodle
Echte naam: Hans
Leeftijd: 64
Woonplaats: Amsterdam
Beroep: Eigen bedrijf: MokumOnline, Internet business

Ervaring: Ik heb, voordat ik mijn eigen bedrijf begon, gewerkt voor Ericsson Telecom AB in Nederland en voor het hoofdkantoor in Stockholm, Zweden.
In deze laatste rol heb ik, in het kader van mijn werkzaamheden, zowat de hele planeet over gereisd en heb o.a. gewoond in Argentinie, Brazilie, USA, Zweden, Oostenrijk en China (Beijing).
Vanuit deze laatste plek heel Azie doorgeweest, waarvan vele malen Thailand, dat op mij vooral cultureel diepe indruk op mij heeft gemaakt.

Wat heb ik verder met Thailand: Niet zo heel veel meer dan de andere 125 landen waar ik ben geweest, maar mij staan de cultuur en de vriendelijke Thai's (nou ja, voor het merendeel) nog bij als de dag van gisteren.
Het belangrijkst is dat ik als een WERVELWIND weg wil uit Nederland, zo gauw als ik het mij kan veroorloven met pensioen te gaan. Ik denk dat eenieder de redenen voor mijn vertek wel zal kunnen begrijpen: zon, strand, lekker eten, misschien op termijn een leuke vriendin (ben gescheiden), belastingen etc.
Hoewel ik al zeker twee jaar op dit forum heb rondgekeken, ben ik nu actief lid geworden, omdat de datum van mijn vertrek met rasse schreden nadert.
Ik wil eerst naar BKK, omdat ik daar redelijk de weg ken in de mierenhoop. Aldaar wil ik voorlopig blijven, totdat alle stof op de grond ligt met alle flauwekul als visa, bankrekening, rijbewijs etc.
In een land WONEN is altijd anders dan het BEZOEKEN, daar weet ik alles van.
Veel problemen verwacht ik niet, na mijn 2 jarig contract in China. Daar heb ik ook vanaf de eerste dag alles zelf moeten uitzoeken, dus dat betekent alleen maar avontuur. En er is altijd nog dit forum, voor als ik er echt niet uit kan komen.

Verder ben ik aardig thuis op Internet, met rekendozen zoals deze, (tele)communicatie etc. dus als je met een probleem zit ben ik altijd thuis. :crazy:

Cheers.
/Hans 8-)
_________________
PS: voor mijn website, zie mijn profiel.
Welkom Hans.
Een beetje vers bloed kan geen kwaad,lijkt mij.

Groet,Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Kuhn John
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 06 oktober 2014, 18:38

Re: Even voorstellen

#350 Bericht door Kuhn John » donderdag 09 oktober 2014, 00:21

Forumnaam: Kuhn John
Echte naam: John
Leeftijd: 27
Woonplaats: Groningen / Bang Pakong
Beroep:
Forum: Ik hoop hier een hoop informatie op te doen, nieuwe vrienden/contacten te maken en gezelligheid vinden.

Ervaring: Op mijn 24e voor het eerst alleen naar Thailand gegaan, anderhalve maand backpacken. Opslag verliefd geworden op het land en de bevolking. Het jaar erop ben ik 3 maanden gebleven en heb toen mijn huidige vriendin leren kennen. Bij thuiskomst bleek een niet geheel geplande zwangerschap. Een half jaar later voor 6 maand heen geweest en is de kleine geboren. Ondanks dat het onverwacht was, natuurlijk wel super blij met hem! Hij heet Ryan en wordt eind deze maand 1 jaar.
Nu de planning om straks een jaar lang de Thaise taal te studeren in Bangkok of Pattaya (ook voor de communicatie met mijn zoontje)
en de tijd gebruiken om een baan/toekomst in Thailand te vinden.
Heb helaas (nog) geen Bachelor degree, wel een MBO 4 Leisure&Tourism en management diploma. Mocht een baan zonder HBO echt niet gaan lukken in Thailand dan zal ik alsnog (met hulp uit nederland) aan een internationale university in Thailand mijn
Bachelor degree proberen te halen.
Inmiddels al wel een aantal contacten opgebouwd in Thailand die hopelijk wat opleveren.

Afijn nu eerst 2 maand op vakantie naar Thailand, en mijn moeder komt ook 3 weken langs met haar vriend. Lekker rondreizen met hen, mijn vriendin en de kleine.
Programma is; Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Bang Pakong (woonplaats vriendin), Pattaya, Trat en daarna vliegen naar Krabi.
Zal wel een iets ander schema zijn dan de gebruikelijke, maar ook een andere situatie ;)

Wat heb ik met Thailand:
Wat niet eigenlijk? Ondanks dat er natuurlijk ook genoeg nadelen aan Thailand zitten, wegen de voordelen voor mij veel zwaarder. Ik voel mij er als een vis in het water en ga koste wat kost proberen om daar een toekomst op te bouwen samen met mijn vriendin en de kleine!


Groeten John

hanshu

Re: Even voorstellen

#351 Bericht door hanshu » donderdag 09 oktober 2014, 06:45

Welkom....

Mariska88
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2014, 16:09

Re: Even voorstellen

#352 Bericht door Mariska88 » woensdag 17 december 2014, 17:49

Forumnaam: Mariska88
Echte naam: Mariska
Leeftijd: 26
Woonplaats: overal en nergens
Beroep: schrijfster
Forum: leuke tips en ervaringen uitwisselen en mensen leren kennen die net zo gek zijn op Thailand als ik!

Ervaring: voor de 2e keer in Thailand, dit keer voor onbepaalde tijd (of totdat het geld op is :P )

Wat heb ik met Thailand: Wat niet... In 2009 maakte ik mijn eerste backpackreis - natuurlijk door backpack. Mijn vriend, die wat avontuurlijker ingesteld is als ik, moest me zowat aan mijn haren meeslepen, want ik zag het eigenlijk niet zo zitten. Waar komen we straks terecht? Hoe zit het met geld? Spreken mensen wel Engels? Moeten we niet gewoon een georganiseerde reis boeken? Afijn, je kent het waarschijnlijk wel :clap:

Eenmaal aangekomen was meteen die switch om: ik vond het fan-tas-tisch!! Het landschap, de mensen, het eten, de diversiteit, de vrijheid... ik was verliefd. Ik verbaasde en verwonderde me over de Thaise manier van leven en de openheid van de Thai. Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren!

Afijn, na dit maandje backpacken volgden uiteraard andere backpacktrips naar verschillende uithoeken van de wereld. Toch kon geen enkele andere bestemming die eerste indruk die Thailand op me had gemaakt uitwissen. Dus... ging ik terug! Maar niet alleen ging ik terug, ook liet ik mijn leven in Nederland achter me. Mijn baan en huur zegde ik op en ik verkocht al mijn bezittingen om voor onbepaalde tijd door Thailand te reizen.

Waarom? Ik kan het eigenlijk niet zo goed verwoorden. Eigenlijk is het meer een gevoel, iets in me zegt dat ik in Thailand moet zijn... dus: hier ben ik!

Nu ben ik 4 maanden in Thailand en vind ik het heerlijk. Toch knijp ik 'm wel een beetje wat er straks gebeurt als mijn visum verloopt, want ik wil echt niet terug naar mijn oude 9-17 bestaan... Maar dat komt vanzelf wel goed, denk ik!

In de tussentijd houd ik samen met mijn vriend een blog bij op http://tipsthailand.nl/ waar ik mijn reisverhalen en -tips deel met mede Thailand liefhebbers.

Dat is het wel een beetje... hoi allemaal!

hanshu

Re: Even voorstellen

#353 Bericht door hanshu » donderdag 18 december 2014, 01:18

Welkom.....

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Even voorstellen

#354 Bericht door jomel17 » donderdag 18 december 2014, 06:25

Welkom en mijn complimenten voor jullie site.
หลงรัก

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Even voorstellen

#355 Bericht door Jim » donderdag 18 december 2014, 09:52

idd een leuke site.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mariska88
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2014, 16:09

Re: Even voorstellen

#356 Bericht door Mariska88 » donderdag 18 december 2014, 16:36

Dank jullie wel!!

ons2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 20 januari 2016, 14:56

Re: Even voorstellen

#357 Bericht door ons2 » donderdag 21 januari 2016, 09:54

Gebruikersnaam; Ons2
Naam; Henry en Petra
Woonachtig in Gelderland.

Wij hebben de plannen om aankomende zomer voor het eerst naar Thailand te gaan. We zijn echte kampeerders, maar willen dit jaar toch maar eens de stoute schoenen aandoen en eens gaan vliegen. We zijn bij thailand uitgekomen omdat dit land veel bied, cultuur, bezienswaardigheden, strand, zee enz
We hopen dat we bij dit forum veel informatie zullen vinden en komen we er niet uit dan zullen we zeker onze vragen plaatsen op dit forum.

Gr

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#358 Bericht door driver » donderdag 21 januari 2016, 11:21

ons2 schreef:Gebruikersnaam; Ons2
Naam; Henry en Petra
Woonachtig in Gelderland.

Wij hebben de plannen om aankomende zomer voor het eerst naar Thailand te gaan. We zijn echte kampeerders, maar willen dit jaar toch maar eens de stoute schoenen aandoen en eens gaan vliegen. We zijn bij thailand uitgekomen omdat dit land veel bied, cultuur, bezienswaardigheden, strand, zee enz
We hopen dat we bij dit forum veel informatie zullen vinden en komen we er niet uit dan zullen we zeker onze vragen plaatsen op dit forum.

Gr
Welkom hier zegt een andere Gelderlander.
Thailand is echt niet verkeerd om naartoe te gaan weet ik inmiddels ;)

gr driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even voorstellen

#359 Bericht door jumbo » vrijdag 22 januari 2016, 04:09

ons2 schreef:Gebruikersnaam; Ons2
Naam; Henry en Petra
Woonachtig in Gelderland.

Wij hebben de plannen om aankomende zomer voor het eerst naar Thailand te gaan. We zijn echte kampeerders, maar willen dit jaar toch maar eens de stoute schoenen aandoen en eens gaan vliegen. We zijn bij thailand uitgekomen omdat dit land veel bied, cultuur, bezienswaardigheden, strand, zee enz
We hopen dat we bij dit forum veel informatie zullen vinden en komen we er niet uit dan zullen we zeker onze vragen plaatsen op dit forum.

Gr
Er zijn hier ook campings, kan een beetje warm zijn en zeker nattig in de NL zomerperiode, maar het wordt gedaan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Even voorstellen

#360 Bericht door Ben » vrijdag 22 januari 2016, 12:29

jumbo schreef:
ons2 schreef:Gebruikersnaam; Ons2
Naam; Henry en Petra
Woonachtig in Gelderland.

Wij hebben de plannen om aankomende zomer voor het eerst naar Thailand te gaan. We zijn echte kampeerders, maar willen dit jaar toch maar eens de stoute schoenen aandoen en eens gaan vliegen. We zijn bij thailand uitgekomen omdat dit land veel bied, cultuur, bezienswaardigheden, strand, zee enz
We hopen dat we bij dit forum veel informatie zullen vinden en komen we er niet uit dan zullen we zeker onze vragen plaatsen op dit forum.

Gr
Er zijn hier ook campings, kan een beetje warm zijn en zeker nattig in de NL zomerperiode, maar het wordt gedaan
Op Kao Yai , Kao Koh en vele andere resorts in de wat hoger gelegen gebieden wordt veel gekampeerd op vele plekken zijn tenten en uitrusting te huur .
Thais zijn zelf ook dol op kamperen vooral in de wat koudere maanden .

https://khaoyaitours.wordpress.com/2010 ... onal-park/
http://www.thewildlodge.com/facilities/campsite
http://www.campinginthailand.com/routes ... i-camping/

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”