Auto huren Chiang Mai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Auto huren Chiang Mai

#1 Bericht door genesis » maandag 15 oktober 2018, 00:50

Wij gaan begin 2019 de familie bezoeken en arriveren in Chiang Mai en vanweg onze kleine spruit huren we deze keer (helaas) geen Scooter, maar het word uit veiligheids overwegingen en praktische redenen een auto


Nu had ik van een medeforumlid al een tip gekregen door een link

https://www.bahtsold.com/view/automatic ... nth-339023



Daarop is een Toyota Yaris sedan te huur voor +/-Thb 15.000 p mnd kilometer vrij en first class business rental insurance, wat dat precies inhoud weet ik (nog) niet precies behoudens het onderstaande wat ik op internet heb gevonden

First Class Insurance is the maximum car insurance cover you can get. You should not rent a car in Thailand without it. It is the equivalent to what is called in the UK Fully Comprehensive. It covers you to the limits contained in the individual policy included under the hire agreement and First class covers the collision and personal injury if you were to suffer in an accident whether your fault or not (subject, of course, to not drink driving, reckless, dangerous etc.) It does cover collision and theft. There is usually also an excess, a maximum amount you have to pay in the event of any claim or if you return the vehicle with damage. This depends on the particular hire company and is generally 5000 or 10000 baht but you can waive that if you pay an extra amount per day.


Globaal komt het neer op zo'n Thb 500 per dag omgerekend vanaf een maand, maar wij hebben de auto 22 dagen nodig, ga er dan vanuit dat het total bedrag wel lager uit zal komen, maar prijs per dag zal dan wel iets hoger zijn schat ik in



Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaring of info waar ik wat aan heb, dan hoor ik dat graag van jullie :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Auto huren Chiang Mai

#2 Bericht door jumbo » maandag 15 oktober 2018, 01:45

Gasten hebben een website die je naar ik vermoed ook hebt bezocht...
Is een geregistreerd verhuur bedrijf.

Normaal als ik een auto huur, voor gasten, dan kies ik ook voor first class insurance, vraag even bij wie de verzekering is afgesloten en dan breid ik het uit met CDW
Hier onder de uitleg
Damage waiver or, as it is often referred to, collision damage waiver (CDW) or loss damage waiver (LDW), is optional damage insurance coverage that is available to you when you rent a car. Car rental companies treat the CDW as a waiver of their right to make the renter pay for damages to the car.

Vraag uiteraard ook even naar de km, en maak foto's van de auto rondom....

Succes
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Auto huren Chiang Mai

#3 Bericht door genesis » maandag 15 oktober 2018, 03:36

Goeie tip Jumbo, wat betaal jij voor die aanvullende verzekering?

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”