Songkran 2563

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Songkran 2563

#1 Bericht door Herbergier » maandag 24 februari 2020, 05:36

Ik ben nog steeds benieuwd of over 7 weken het vele water gooien bij het Songkran feest (Thais Nieuwjaar) wel door kan gaan, hier in Buriram heeft het (op een klein buitje in januari van 1 minuut na) al 4 maanden niet meer geregend, de rijstvelden in de Isan liggen dan ook te verdorren, het niveau van de rivieren en waterreservoirs staan ook heel erg laag en ik lees dat er zelfs in Bangkok en Pattaya al een drinkwater tekort aan zit te komen en men de bevolking vraagt zuiniger aan te doen met het watergebruik, als het niet gauw een paar weken hard gaat regenen vrees ik het ergste voor het waterfeest met Songkran.

Natuurlijk zegt de regering en de TAT nu nog dat alles gewoon doorgaat en er (nog) geen problemen zijn, de boekingen voor die tijd stromen dan ook nog steeds gewoon binnen en nieuwe annuleringen kunnen ze er na de coronavirus annuleringen niet bij hebben, dus ik denk dat ze pas een paar dagen voor Songkran een beslissing nemen of er weer kwistig met water gegooid mag worden en hoeveel dagen dat mag duren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Songkran 2563

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 24 februari 2020, 07:48

Dat speeltje laten ze zich niet afnemen dus het zal wel doorgaan. Maar dan draaien ze de watertoevoer dicht op zeker moment. In Nongkhai gaat al jaren om 17 uur de kraan dicht. Dan stopt het vanzelf.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Songkran 2563

#3 Bericht door printen44 » maandag 24 februari 2020, 11:44

Geen zorgen. De minister van toerisme in Thailand heeft verklaard dat over een paar weken de hitte zal toenemen en dat de corona-virus niet tegen hitte kan. Dat virus zal gewoon wegwaaien met de warme wind, aldus de bewindsman. Dit las ik in Thai-visa.com.

Zo'n man moet de Wereld Gezondheid Organisatie, de WHO, hebben. Met die man aan het roer vindt er geen uitbraak van welk virus ook. Als iedereen een warme wind laat, is een epidemie meteen voorbij. [$) [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran 2563

#4 Bericht door Herbergier » maandag 24 februari 2020, 12:39

Er zijn hier een paar Thaise mensen die mij probeerden wijs te maken dat ze in Thailand al lang een goed medicijn hebben gevonden tegen het corona-virus, want dat hadden ze op tv gezegd, dat zal dan waarschijnlijk die voorspelde hitte zijn, ze kunnen die mensen hier nog steeds alles wijs maken. :angel: :Whistle: :crazy:
Alles van waarde is weerloos.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Songkran 2563

#5 Bericht door pong » maandag 24 februari 2020, 13:30

Deze eeuwenoude volkstraditie moet standhouden! Dan maar met rioolwater uit de klongs (wat trouwens hier in BKK meestal al de gewoonte is). Daar zullen vast nog wel veel meer andere gemene ziektekiempjes in zitten. En anders ook wel krokodillen (nee hoor, ze lijken erop, het zijn varanen). Ach ja-is pas in deze puberale vorm van ongein doorgeslagen zo sinds de 50er/60 er jaren.
Maar heb inderdaad inmiddels van al 2-3 uit Buriram afkomstige rijstveld-bezitters vernomen dat het bar en boos is en ze hun heil weer hier in BKK moeten zoeken om wat baatjes bij te verdienen. Allemaal de schuld van die gore rattabaan! Als die Pheu Thai, Bumjai mag ook nog wel, gewonnen had was het allemaal niet gebeurd!

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Songkran 2563

#6 Bericht door godzilla » maandag 24 februari 2020, 16:18

Ze wilden het sokran gebeuren verlengen naar 9 dagen...
Om meer toeristen te lokken.
Maar het gaat niet door.
Er is vanalles te weinig;
-Chinezen
-europese toeristen
-geld van de thai door slechte economie
-En nu te weinig water...

:giggle2:

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: Songkran 2563

#7 Bericht door Martin57 » woensdag 26 februari 2020, 05:33

Denk dat de meeste mensen de Corona Virus onderschatten
Het verspeid zich wereldwijd en ik voorspel een Pandemie
Buiten deze voorspelling denk ik dat de vliegvelden dicht gaan en dat de festivteiten afgelast gaan worden
Ik voorspel tevens dat in 2 maanden het leger ingezet word

negatief?...........jawel....

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran 2563

#8 Bericht door wanadee » woensdag 26 februari 2020, 06:56

Herbergier schreef: maandag 24 februari 2020, 05:36 Ik ben nog steeds benieuwd of over 7 weken het vele water gooien bij het Songkran feest (Thais Nieuwjaar) wel door kan gaan, hier in Buriram heeft het (op een klein buitje in januari van 1 minuut na) al 4 maanden niet meer geregend, de rijstvelden in de Isan liggen dan ook te verdorren, het niveau van de rivieren en waterreservoirs staan ook heel erg laag en ik lees dat er zelfs in Bangkok en Pattaya al een drinkwater tekort aan zit te komen en men de bevolking vraagt zuiniger aan te doen met het watergebruik, als het niet gauw een paar weken hard gaat regenen vrees ik het ergste voor het waterfeest met Songkran.

Natuurlijk zegt de regering en de TAT nu nog dat alles gewoon doorgaat en er (nog) geen problemen zijn, de boekingen voor die tijd stromen dan ook nog steeds gewoon binnen en nieuwe annuleringen kunnen ze er na de coronavirus annuleringen niet bij hebben, dus ik denk dat ze pas een paar dagen voor Songkran een beslissing nemen of er weer kwistig met water gegooid mag worden en hoeveel dagen dat mag duren.
Hierin Korat ook al maanden niet geregend, normaliter valt er toch wel elke maand/2 maanden een stevige bui.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Songkran 2563

#9 Bericht door pong » zaterdag 07 maart 2020, 04:25

Pattaya AFGELAST-al deden ze het daar al op net wat andere data.
Naar het schijnt Khon Khaen; AFgelast!
Nu ben ik eind v.d. week weg naar NL en zal dit fenomeen hopeijk nooit meer hoeven mee te maken, maar zal me toch benieuwen of de doorsnee Thai zich zijn pretjes zo zal laten ontnemen.
oompje politieman kan niet eens de doorroodrijders aanhouden, dus af ze dit zal gaan lukken met zoń gigantisch waterkanonpistool??.........

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Songkran 2563

#10 Bericht door pong » donderdag 12 maart 2020, 09:50

En zoals wel was te verwachten nog meer steden afgelast: Chiang Mai, HadYai, Buriram, en nu ook dat gedonder hier in BKk m.n. KhaoSarn.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”