Cultuurbarbaren

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Cultuurbarbaren

#1 Bericht door wpdl » zondag 22 april 2018, 09:10

Bevroren bier met een rietje.

Gek zijn ze er op de Thai bevroren bier met een rietje oplebberen.
Niet dat het een ijsklomp is uiteraard anders valt er weinig te lebberen nee een soort van sneeuwijs vanwege de aanwezige alcohol.
De buiten temperatuur maakt het snel vloeibaar natuurlijk maar de kou blijft lang genoeg in de vloeistof zitten.
Zit het wel eens aan te kijken men heeft zo zijn eigen biercultuur ontwikkeld dacht jaren terug dat die bonken ijs IN je bier al erg was maar zie ik nu als normaal.
Je moet af en toe eens over een drempel heen stappen met dat inburgeren. :neus:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Cultuurbarbaren

#2 Bericht door KhunSugar » zondag 22 april 2018, 10:39

Ik zie in Thailand Belgen en andere Farang bier drinken met ijs en zelfs wijn drinken met ijs.
Om dat te kunnen moet je diep ingeburgerd zijn of totaal geen verstand hebben van bier en/of wijn.

Het meest aanvaardbare voor mij is witbier drinken in een bevroren glas.

Alle andere uitleg, zoals het is er warm enz... is geen valabel argument.

Voor wie niets anders gewoon is dan Heineken wil ik er begrip voor opbrengen 555

In alle andere gevallen noem ik het verkrachting van het product. De omschrijving ‘Cultuurbarbaren’ is absoluut toepasselijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Cultuurbarbaren

#3 Bericht door wpdl » zondag 22 april 2018, 12:02

Het rietje is wel toegestaan dus bij jouw begrijp ik :?:
Drink regelmatig rechtstreeks uit het blik Chang bier grote blikken [0.5 l].
Flessen meestal Leo of Chang en ja na vele jaren ingeburgerd met een ijsklontje [stribbel nog tegen met dat inburgeren]
Bevroren bier met een rietje weiger ik ga ik terug naar de BV.nl.

Afbeelding

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Cultuurbarbaren

#4 Bericht door KhunSugar » zondag 22 april 2018, 12:26

wpdelange schreef:Het rietje is wel toegestaan dus bij jouw begrijp ik :?:
Drink regelmatig rechtstreeks uit het blik Chang bier grote blikken [0.5 l].
Flessen meestal Leo of Chang en ja na vele jaren ingeburgerd met een ijsklontje [stribbel nog tegen met dat inburgeren]
Bevroren bier met een rietje weiger ik ga ik terug naar de BV.nl.

Afbeelding
Nee nee, zo’n rietje da’s nog erger Afbeelding 555


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Cultuurbarbaren

#5 Bericht door genesis » zondag 22 april 2018, 12:35

Dronk 20 jaar geleden (gewoon in Nederland) zomers mijn witbier in een pul en met ijs en drink zo nog steeds

Op warme dagen drink ik mijn Duitse witte wijn ook vaak met ijs, slim van de Thai, is lekker en koel

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 22 april 2018, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Cultuurbarbaren

#6 Bericht door driver » zondag 22 april 2018, 12:42

Ik mik ook wel eens ijsklontjes in een glas bier als ik in Thailand ben. Zeker met die warme temperatuur daar kan wat bier daar aardig aantikken dus verdunnen met ijsklontjes wordt het wat wateriger van en heb ik het idee dat ik er wat meer kan drinken. Dat de smaak van het bier wslijk ook wat veranderd merk ik na een paar glazen toch niet meer :mrgreen:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Cultuurbarbaren

#7 Bericht door Adrie » zondag 22 april 2018, 12:46

driver schreef:Ik mik ook wel eens ijsklontjes in een glas bier als ik in Thailand ben. Zeker met die warme temperatuur daar kan wat bier daar aardig aantikken dus verdunnen met ijsklontjes wordt het wat wateriger van en heb ik het idee dat ik er wat meer kan drinken. Dat de smaak van het bier wslijk ook wat veranderd merk ik na een paar glazen toch niet meer :mrgreen:

S,morgens ook minder last van koppijn met ijs erin :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cultuurbarbaren

#8 Bericht door jumbo » zondag 22 april 2018, 12:51

Cola pepsi whisky witte wijn; alles mag met ijs, maar bier niet?? Vanwaar dat onderscheid??

Rode wijn is doorgaans iets anders en niet nodig met een koeler erbij en dat kan met bier ook indien nodig

En er zijn rode wijnen waar het overigens heel gewoon is om gekoeld of zelfs met een klontje te drinkenbij
Vooral lichtere wijnen uit koelere streken hebben hier baat bij

Zo iedereen weer bij de les?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Cultuurbarbaren

#9 Bericht door rfms » zondag 22 april 2018, 12:55

Deze wijze van bier drinken, is nu eenmaal eigen aan hun cultuur - hun wijze van leven - hun manier van genieten van een verfrissende drank !
Niemand is VERPLICHT op dezelfde wijze een biertje of wijntje te drinken !
Personen die dit zouden willen verbieden of afschaffen, zijn de ECHTE CULTUURBARBAREN, net zoals de personen die Zwarte Piet willen afschaffen of verbieden en/of diegenen die varkenvlees van onze BBQ willen bannen !

Het zou iedereen sieren mochten zij zich gewoon aanpassen aan het land waar zij permanent verblijven, en zelfs voor diegenen die hier sporadisch op bezoek komen.

[|) [|) [|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Cultuurbarbaren

#10 Bericht door KhunSugar » zondag 22 april 2018, 13:18

Ja, ieder zijn mening hé.
Sinds de koelkast is uitgevonden geen nood aan ijsblokjes in bier of wijn.
Maar alle begrip voor de plaatsen waar ze nog met ijsblokjes hunne whisky soda koelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Cultuurbarbaren

#11 Bericht door driver » zondag 22 april 2018, 13:33

Adrie schreef:
driver schreef:Ik mik ook wel eens ijsklontjes in een glas bier als ik in Thailand ben. Zeker met die warme temperatuur daar kan wat bier daar aardig aantikken dus verdunnen met ijsklontjes wordt het wat wateriger van en heb ik het idee dat ik er wat meer kan drinken. Dat de smaak van het bier wslijk ook wat veranderd merk ik na een paar glazen toch niet meer :mrgreen:



S,morgens ook minder last van koppijn met ijs erin :mrgreen:
Ja, wslijk wel Adrie ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Cultuurbarbaren

#12 Bericht door wpdl » zondag 22 april 2018, 13:39

Had het over bevroren bier jumbo.
Bevriezen maakt echt een 'scheiding' in vloeistoffen.
De smaak is weg waar menig bierbrouwer het toch om te doen is ooit eens.
Van frisdrank bier tot whisky is het toevoegen van ijs/water natuurlijk mogelijk in beperkte mate hoewel het bij de een de smaak anders beïnvloed als bij de ander.

Kleine toelichting van de firma Biernet

Voor de rest

Afbeelding

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Cultuurbarbaren

#13 Bericht door willem » zondag 22 april 2018, 13:41

heerlijk,bier met ijs.in nederland vinden ze het vreemd.maar als je er aan gewend ben wil je niet anders meer. :clap:
vroeger komt nooit meer terug.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Cultuurbarbaren

#14 Bericht door rfms » zondag 22 april 2018, 13:43

KhunSugar schreef:Ja, ieder zijn mening hé.
Sinds de koelkast is uitgevonden geen nood aan ijsblokjes in bier of wijn.
Maar alle begrip voor de plaatsen waar ze nog met ijsblokjes hunne whisky soda koelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


:giggle: :clap: :cheesy: :giggle2: :giggle3: :worshippy: :thumbsup: :P :lol:

PRACHTIG ! Tot op heden was ik mij niet bewust van het feit dat je tevens gevoel voor humor hebt !
Je bent op de goede weg !
Volhouden !
Good luck !

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:


Hoe heb je dit in hemelsnaam gedurende meer dan 60 jaar verborgen kunnen houden ?
Laat je voortaan voluit gaan en breng wat plezier om je heen !

[|) [|) [|)
Laatst gewijzigd door rfms op zondag 22 april 2018, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Cultuurbarbaren

#15 Bericht door Herbergier » zondag 22 april 2018, 13:44

Liever een koud biertje dan een lauw biertje, een pilsener tapbiertje komt in Nederland op 4-6 graden uit de tap en wordt normaal gedronken op een temperatuur van 6-8 graden, maar omdat ze hier in de Isan vrijwel geen tapbier verkopen maar meestal alleen grote flessen bier van 0,63 L, gaat er bij mij toch ook en ijsklontje in een glas om het bier een beetje koel te houden, want zo'n grote fles heb ik niet binnen een kwartiertje leeg en om nou zo'n grote fles (met condoom er om) rechtstreeks aan de mond te zetten zie ik ook niet zo zitten.

Whiskey en witte wijn worden in Nederland ook veel met een ijsklontje gedronken, hoort daar eigenlijk ook niet in, dat zijn nl. drankjes die veel ouder zijn dan de ijsklontjes, dus vroeger zat daar ook geen ijsklontje in.

Rode wijn hoor je normaal op een temperatuur tussen de 12 en 17 graden (keldertemperatuur) te bewaren en tussen de 17 en 19 graden te drinken (vroeger de kamertemperatuur in Nederland), maar hier in Thailand heeft lang niet iedereen een wijnklimaatkast staan, dus zetten ze de rode wijn regelmatig even in de normale koelkast, daarbij komt nog, als je het echt goed wil doen, de ideale serveertemperatuur ook nog eens afhankelijk is van kleur, type, stijl en kwaliteit van de wijn. Hoe koeler de wijn, hoe frisser en levendiger hij aan doet. Maar ook hoe kouder, hoe minder je proeft. Dus hou sowieso bij rode wijn ongeveer 18 graden aan.

Witte wijn moet normaal bewaard worden bij een temp. tussen de 8 en 10 graden en gedronken worden op 11-12 graden, dus daar doen ze hier, maar ook in Nederland, regelmatig een ijsklontje bij.

Ook zie je mensen er bij Trappisten bier een beetje grenadine bij doen, of bij witbier en Corona bier een schijfje citroen, als dat erin hoort voor de smaak doet de brouwer dat zelf wel, bij Corona doen ze een stukje lemmon in de hals van de fles om de fruitvliegjes af te houden.
Verkrachting van het product zou KS zeggen.

Verder moet iedereen zijn drankje kunnen drinken zoals hij het zelf graag drinkt, daar is niets mis mee.
Laatst gewijzigd door Herbergier op zondag 22 april 2018, 13:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”