Ervaringen nieuwe bankrekening

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Ervaringen nieuwe bankrekening

#1 Bericht door wpdl » donderdag 29 maart 2018, 14:02

Na bijna drie weken mocht ik hem halen de nieuwe bankrekening.
Het had ietsje korter kunnen zijn maar mijn vrouw had een verlopen ID cart gekopieert en de bankmedewerker toen had een beetje te veel Maipenlai houding.
Het geheel moest bij het hoofdkantoor ingedient worden ter goedkeuring in Bangkok wat nieuw is volgens mij.

Na toch nog steeds diverse nieuwe papieren ondertekenen en een kleine twaalf handtekening kreeg ik mijn boekje.
Oeps alleen doopnamen zonder achternaam.
Nieuw boekje maken dan maar en even de informatie in de PC aanpassen nu wij toch weer een doorstart hadden waar lag dat dan precies The Netherlands.
In Europa vlakbij Duitsland en Engeland Oooooooo en dat ligt vlakbij Amerika ?????
Nou niet echt.
Of ik dan toch nog maar even een papier wilde lezen en een half dozijn 'vinkjes' wilde plaatsen bij vragen en dat wilde ondertekenen.
Alle vragen waren of ik bankrekeningen in de states had of geld stuurde naar of kreeg uit dat land.
Heefd iemand daar meer ervaring mee.
Ben voor de rest blij met mijn tweede bankrekening bij diverse banken dus het was een mooie dag voor ondergetekende.
En geografische ligging van landen ligt al erg moeilijk hier maar werelddelen was mij nog niet zo opgevallen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ervaringen nieuwe bankrekening

#2 Bericht door KhunSugar » donderdag 29 maart 2018, 20:47

De VS heeft met veel landen verdragen afgesloten waardoor ze banken opleggen bij de KYC procedure erover te waken dat er al dan niet een rekening geopend wordt voor een US staatsburger.
Zo moet van elke US staatsburger het TIN nummer gekend zijn en de rekening gemeld aan de US fiscus.
De vraag of je een 'greencard' bezit wordt doorgaans ook gesteld.
In het kader van deze verdragen zijn er landen die vragen of je amerikaans staatsburger bent, zo ja veel papier in te vullen. Je hebt landen die u laten bevestigen dat je geen amerikaans staatsburger bent, paraplusysteem. It's all about Uncle Sam's money 555.
En Thailand zou Thailand niet zijn als er niet veel vatbaar is voor interpretatie.

Europa en Thailand hebben ondertussen het CRS akkoord getekend, Thailand zal operationeel zijn in 2020. (dit tussen haakjes)
Geen erg voor wie niets te verbergen heeft.

[|)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ervaringen nieuwe bankrekening

#3 Bericht door wpdl » vrijdag 30 maart 2018, 00:40

Bedankt voor deze informatie Heer Suiker.
Klopt trouwens men vroeg in een van de zes vragen of ik een greencard had.
Het was allemaal 'NO" dus was snel aan de onderzijde maar bij 'Yes' was er nog het een en ander in te vullen dat klopt.
En nee niks te verbergen wil rekeningen bij twee banken zoals gezegd eigen interpretatie door een bankmedewerker staat mij tegen als het niet uit komt.

Aangezien het onbekende kreten zijn voor mij.

KYC
TIN
CRS

?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ervaringen nieuwe bankrekening

#4 Bericht door KhunSugar » vrijdag 30 maart 2018, 07:53

wpdelange schreef:Bedankt voor deze informatie Heer Suiker.
Klopt trouwens men vroeg in een van de zes vragen of ik een greencard had.
Het was allemaal 'NO" dus was snel aan de onderzijde maar bij 'Yes' was er nog het een en ander in te vullen dat klopt.
En nee niks te verbergen wil rekeningen bij twee banken zoals gezegd eigen interpretatie door een bankmedewerker staat mij tegen als het niet uit komt.

Aangezien het onbekende kreten zijn voor mij.

KYC
TIN
CRS

?
KYC = Know Your Customer of 'ken je klant'. Banken dienen ervoor te zorgen dat ze alle relevante gegevens over de klant verzamelen en digitaliseren.

TIN = Tax Identification Number voor de US ook Social Security number (SSN) genoemd.

CRS = Common Reporting Standard, een set regels en richtlijnen die bepalen hoe fiscale informatie tussen bepaalde landen wordt uitgewisseld. De draagwijdte hiervan zou ik toch niet onderschatten.
Meer info

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”