welke te gebruiken paspoort

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: vrijdag 25 juli 2008, 07:58

welke te gebruiken paspoort

#1 Bericht door El toro blanco » vrijdag 23 februari 2018, 14:56

Hallo, mijn echtgenote heft de dubbele nationaliteit ( Belg / Thai) en heft dus 2 paspoorten. We wonen in Thailand .
Haar vriendin heft voor haar een reis geboekt naar Singapore met de gegevens van het Belgische paspoort .( dit paspoort is blank - er staat geen enkele in - out stempel in en is een nieuw paspoort van vorig jaar ) . Nu de vraag welk paspoort moet ze gebruiken als ze Thailand verlaat ? Ik dacht het thaise , maar in Signapore zal ze het belgische paspoort gebruiken ( gelijk aan boeking ticket ) en dan zal er geen out in haar belgisch paspoort staan .
Wanneer ze terug in Thailand binnen gaat komen , welk paspoort wordt het dan ( thaise ) ? Wie kan me hier duidelijkheid in brengen.
Met dank bij voorbaat
Filip

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: welke te gebruiken paspoort

#2 Bericht door ron » vrijdag 23 februari 2018, 15:31

Mijn vrouw en kinderen gebruiken het NL paspoort als ze Nederland uit gaan,en bij binnenkomst Thailand het Thaise paspoort.
Scheelt een wachttijd bij binnenkomst BKK,waar ik trouwens met mijn gezin mee loop.(Dat is de enige reden trouwens)
Bij vertrek wordt dan natuurlijk ook het Thais paspoort gebruikt.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: welke te gebruiken paspoort

#3 Bericht door Adrie » vrijdag 23 februari 2018, 16:22

ron schreef:Mijn vrouw en kinderen gebruiken het NL paspoort als ze Nederland uit gaan,en bij binnenkomst Thailand het Thaise paspoort.
Scheelt een wachttijd bij binnenkomst BKK,waar ik trouwens met mijn gezin mee loop.(Dat is de enige reden trouwens)
Bij vertrek wordt dan natuurlijk ook het Thais paspoort gebruikt.

Zoo doen wij het ook altijd Ron, en trouwens Thai imigratie weet best datt ze over een dubbel paspoort beschikken.

3 weken geleden was het zo druk dat we bij de eerste PP controlle 80 meter verder gestuurd werden naar de 2e.
Gelijk naar rechts Thai pasport control duurde 5 min, en bij het ophalen van de koffers stond er nog niemand :mrgreen:
De band draaiede vol met koffers op volle toeren, dus gelijk 2 koffers en wegwezen forumlid Henk en Kai uit Chonburi opzoeken die al op ons stonden te wachten [|)


De vrouw van El Torro kan maar beter met haar Thaipaspoort Thailand uit en in reizen als hunnie in Thailand wonen.
Anders krijgt ze bij terugkomst een 30 dagenstempel in haar belgiche paspoort.
Dan kan er wel eens heelveel overstay in haar belgiche paspoort komen te staan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: welke te gebruiken paspoort

#4 Bericht door ron » vrijdag 23 februari 2018, 20:35

Heb per ongeluk over het zinnetje "we wonen in Thailand" heen gelezen.
Excuses daarvoor en is mijn antwoord niet relevant.

Ron :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: welke te gebruiken paspoort

#5 Bericht door Joep » zaterdag 24 februari 2018, 04:00

M.i moet ze wel met haar Thai paspoort uit en in reizen, want in haar Belgisch paspoort staat geen IN stempel, dus kan ze er ook niet mee uitreizen.
Wij hebben dat helaas aan den lijve ondervonden.
Inchecken met NL paspoort voor het vliegtuig en bij Immigration natuurlijk met Thai paspoort.
Stom van ons en niet opgelet, maar het Thai paspoort was verlopen en mocht niet met het NL paspoort het land uit. Praten als brugman, maar helaas.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: welke te gebruiken paspoort

#6 Bericht door stevenl » zaterdag 24 februari 2018, 04:52

Thais paspoort in en uit Thailand, Belgisch paspoort in en uit Belgie. Ik zou voor Singapore ook Belgisch paspport gebruiken aangezien Thais, met name vrouwen, daar nog wel eens problemen hebben. Geen uit-stempel in het Belgisch paspoort is geen enkel probleem, ze kan per slot van rekening overal vandaan komen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”