beste koers

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

beste koers

#1 Bericht door robi6 » dinsdag 17 oktober 2017, 06:56

Dan maar hier, zit al een half uur te zoeken naar een link naar waar je bij aankomst de beste koers krijgt.\, welke bank? op geen enkele site te vinden .

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: beste koers

#2 Bericht door sjeng » dinsdag 17 oktober 2017, 07:47

robi6 schreef:Dan maar hier, zit al een half uur te zoeken naar een link naar waar je bij aankomst de beste koers krijgt.\, welke bank? op geen enkele site te vinden .
Bij elk wisselkantoor cq bank hangt een groot bord met daarop de wisselkoersen fff vegelijken dus.
Om het je makkelijk te maken als je aankomt op swampie volg je de borden naar de trein. daar vind je een EVER RICH wisselkantoor, doorgaans de beste koers, maar in de stad is het doorgaans voordeliger dan op het vliegveld.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: beste koers

#3 Bericht door KhunSugar » dinsdag 17 oktober 2017, 07:55

robi6 schreef:Dan maar hier, zit al een half uur te zoeken naar een link naar waar je bij aankomst de beste koers krijgt.\, welke bank? op geen enkele site te vinden .
http://daytodaydata.net/

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: beste koers

#4 Bericht door Adrie » dinsdag 17 oktober 2017, 16:47

Op de luchthaven beter wat pinnen, want de wisselkoers is daar niet echt voordelig.

Of je moet een 100 euro wisselen, dan kost je dat maar een paar euro.

bv koers normaal 39 en op luchthaven 36 scheelt je dan 300 bath en dat is dan weer een euro of 7 a 8

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: beste koers

#5 Bericht door asiantraveler » dinsdag 17 oktober 2017, 20:07

Onderste verdieping van het vliegveld bij de Airportlink zijn een aantal wisselkantoortjes die de beste koers bieden. Koers beter dan pinnen. https://youtu.be/NNOUSt43pcg

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: beste koers

#6 Bericht door robi6 » woensdag 18 oktober 2017, 19:38

oke, dank, ik ga het uitproberen en houd jullie op de hoogte.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: beste koers

#7 Bericht door driver » donderdag 19 oktober 2017, 06:52

Adrie schreef:Op de luchthaven beter wat pinnen, want de wisselkoers is daar niet echt voordelig.

Of je moet een 100 euro wisselen, dan kost je dat maar een paar euro.

bv koers normaal 39 en op luchthaven 36 scheelt je dan 300 bath en dat is dan weer een euro of 7 a 8
Zo,n groot koersverschil heb ik op Swampie niet gezien als we bij Superrich onderin gingen wisselen tov de stad bijvoorbeeld.
Heb wel eens in BKK bij die kleine kantoortjes gewisseld bij een winkelcenrum promenade oid die gaven toen ook een nette koers .

pinnen kost je ook aardig wat ik dacht iedere transactie 150/180 thb ?

Paar jaar geleden op vliegveld Phuket wisselden we gewoon bij een kantoortje en konden we ook nog wat onderhandelen over de koers toen we wat meer wilden wisselen .

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: beste koers

#8 Bericht door Adrie » donderdag 19 oktober 2017, 19:42

driver schreef:
Adrie schreef:Op de luchthaven beter wat pinnen, want de wisselkoers is daar niet echt voordelig.

Of je moet een 100 euro wisselen, dan kost je dat maar een paar euro.

bv koers normaal 39 en op luchthaven 36 scheelt je dan 300 bath en dat is dan weer een euro of 7 a 8
Zo,n groot koersverschil heb ik op Swampie niet gezien als we bij Superrich onderin gingen wisselen tov de stad bijvoorbeeld.
Heb wel eens in BKK bij die kleine kantoortjes gewisseld bij een winkelcenrum promenade oid die gaven toen ook een nette koers .

pinnen kost je ook aardig wat ik dacht iedere transactie 150/180 thb ?

Paar jaar geleden op vliegveld Phuket wisselden we gewoon bij een kantoortje en konden we ook nog wat onderhandelen over de koers toen we wat meer wilden wisselen .


Driver, daarom zeg ik ook, wissel 100 euro want dat kost je de kop ook niet.

En ik heb ook niet gezegd dat het verschil 3 bath is, maar alleen als voorbeeld genomen.

Beter lezen dus :clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: beste koers

#9 Bericht door driver » donderdag 19 oktober 2017, 20:20

Je hebt gelijk Adrie.. Begrijpend lezen was ook hier niet mijn sterkste punt. Elders ook niet altijd denk dat ik me hier maar ga afmelden heeft niemand meer last van mijn incorrecte reacties :cry:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: beste koers

#10 Bericht door Joep » vrijdag 20 oktober 2017, 04:15

Als je op de website van Superrich kijkt zie de verschillende wisselkoersen per branche.

https://superrichthailand.com/#!/en/contact#branch

http://www.superrich1965.com/index.php

Deze link is ook handig (al eerder door een lid hier geplaatst)

http://thailand.megarichcurrencyexchange.com/

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: beste koers

#11 Bericht door Adrie » vrijdag 20 oktober 2017, 18:09

driver schreef:Je hebt gelijk Adrie.. Begrijpend lezen was ook hier niet mijn sterkste punt. Elders ook niet altijd denk dat ik me hier maar ga afmelden heeft niemand meer last van mijn incorrecte reacties :cry:

Nou nou dat hoeft nou ook weer niet driver, en tja woorden op papier komen nu eenmaal niet zo over als face to face onder het genot van een biertje.

Dus trek het je niet aan en schrijf rustig verder [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: beste koers

#12 Bericht door driver » zaterdag 21 oktober 2017, 15:30

Adrie schreef:
driver schreef:Je hebt gelijk Adrie.. Begrijpend lezen was ook hier niet mijn sterkste punt. Elders ook niet altijd denk dat ik me hier maar ga afmelden heeft niemand meer last van mijn incorrecte reacties :cry:

Nou nou dat hoeft nou ook weer niet driver, en tja woorden op papier komen nu eenmaal niet zo over als face to face onder het genot van een biertje.

Dus trek het je niet aan en schrijf rustig verder [|)
Ik ken je toch een beetje dus was meer bedoeld als zelfkritiek vanwege mijn soms ietswat te snelle niet goed gelezen reacties. Afmelden hier bedoelde ik dit draadje eigenlijk en elders is dus overal waar ik ook wel eens te vlug reageer zonder goed of begrijpend gelezen te hebben.

Dat biertje, Lees Amsteltje heb ik nu bij me staan dus So Far So Good.. :thumbsup:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: beste koers

#13 Bericht door Adrie » zaterdag 21 oktober 2017, 19:11

driver schreef:
Adrie schreef:
driver schreef:Je hebt gelijk Adrie.. Begrijpend lezen was ook hier niet mijn sterkste punt. Elders ook niet altijd denk dat ik me hier maar ga afmelden heeft niemand meer last van mijn incorrecte reacties :cry:

Nou nou dat hoeft nou ook weer niet driver, en tja woorden op papier komen nu eenmaal niet zo over als face to face onder het genot van een biertje.

Dus trek het je niet aan en schrijf rustig verder [|)
Ik ken je toch een beetje dus was meer bedoeld als zelfkritiek vanwege mijn soms ietswat te snelle niet goed gelezen reacties. Afmelden hier bedoelde ik dit draadje eigenlijk en elders is dus overal waar ik ook wel eens te vlug reageer zonder goed of begrijpend gelezen te hebben.

Dat biertje, Lees Amsteltje heb ik nu bij me staan dus So Far So Good.. :thumbsup:


Oke dan, dat biertje heb ik vanmiddag hiero op het balkon nog gedronken in het zonneke.

3 februari rond 19.00 uur worden we weer op Schiphol verwacht voor een ritje ri BKK

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: beste koers

#14 Bericht door driver » zondag 22 oktober 2017, 07:54

3 Februari: Kun hé gelijk her en der de koers verschillen eens gaan peilen ;)

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: beste koers

#15 Bericht door Adrie » zondag 22 oktober 2017, 08:43

we hebbe nog 15000 bath over en daar komen we de eerste dag wel mee door :mrgreen:

Voor de rest altijd contant mee en we zien tegen die tijd wel wat we voor een eurotje krijgen [|)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”