Het ontgaat mij even.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Het ontgaat mij even.

#1 Bericht door wpdl » donderdag 05 oktober 2017, 02:56

Hoewel met dit artikel is er toch een puntje van het tapijt opgelicht.

Bron ThaiPBS

De blauwe vlag winkel.

Al een paar dagen wordt er een winkel hier vlakbij belaagd door honderden mensen uit de buurt die ook met tassen vol weer weg gaan.
De gewone bezoeker kan het wel vergeten bij de kassa de Thai laat het brood niet van zijn bord eten in die winkel.
Had iets met kortingen te maken maar kreeg niet die indruk dat de winkelier dat voor ogen had.
Wist niet dat er toch weer zoveel lieden waren die onder de 'grens' leven in mijn regio.
Of staat een flink gedeelte mens eigenlijk de boel weer eens flink in de maling te nemen. :Whistle:
Geen idee hoe duidelijk de controle is maar.........................

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het ontgaat mij even.

#2 Bericht door KhunSugar » donderdag 05 oktober 2017, 05:56

Je hebt recht op een 'welfare card' als, uw jaarinkomen de ฿ 100.000 niet overstijgt.

Wie er eentje gekregen heeft kan hiermee voor ฿ 200/maand levensmiddelen kopen in 'Thong Fah Pracharat Shops', wiens inkomen lager is dan ฿ 30.000 zelfs tot ฿ 300/maand.
Bepaalde producten zoals alcohol en sigaretten staan niet op de lijst, daardoor durven Thai achter het cash geld vragen, wat uiteraard niet de bedoeling is van het opzet.

Dat er daar tussen zitten die over hun inkomen liegen moet je niet aan twijfelen... wie doet dat niet :-)
De grote opkomst heeft volgens mij te maken omdat ze pas sinds 1 oktober van kracht zijn. Iedereen heeft zijn kaart nog niet gekregen, die er eentje hebben haasten zich naar de shop 555
De producten die je ermee mag/kan kopen dragen een bar- of QR code. Winkeliers die misbruik toestaan dreigen hun licentie te verliezen, de kaarthouder dreigt zijn kaart te verliezen.

Er zijn veel armen en zoals overal veel profiteurs.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”