Thais rijbewijs halen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Thais rijbewijs halen

#1 Bericht door Herbergier » zaterdag 23 september 2017, 08:12

Zal het dan toch gaan gebeuren dat de Thai eerst moet leren rijden en de verkeersregels moet leren, voordat hij voor zijn rijbewijs kan afrijden en een theorie examen moet doen.

http://www.buriramtimes.com/hard-fake-l ... ads-safer/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais rijbewijs halen

#2 Bericht door KhunSugar » zaterdag 23 september 2017, 08:46

Zolang men niet gepast verbaliseert veranderd er niets. Er rijden meer Thai zonder dan met een rijbewijs, alsook meer zonder dan met een verzekering. Zelfs de verplichte por ror bor schaffen velen zich niet aan, t.t.z. ze vernieuwen de jaarlijkse taks niet.

Gepast verbaliseren is voor mij inbeslagname van het voertuig.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thais rijbewijs halen

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 23 september 2017, 09:14

Gepast verbaliseren is voor mij inbeslagname van het voertuig.
:cheesy: :cheesy:

Hoewel je helemaal gelijk heb Heer Sugar is dit concept reden genoeg voor een burger oorlog.
Bij vele Thaien gaat er een knop om die het normale denkvermogen uitschakelt zogauw men in of op een gemotoriseerd voertuig stapt.
Ut benne varkens mensen die weinig respect hebben voor een ander.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais rijbewijs halen

#4 Bericht door KhunSugar » zaterdag 23 september 2017, 09:33

In de link van Herbergier lees je het voorval van een geschatte twaalf jarige bestuurder met nog twee passagiers.

Dit zijn voor te beginnen (westers denken) onverantwoorde ouders die dit toelaten. Inbeslagname van de scooter lijkt mij de enige oplossing. Geldboetes helpen en niet.
En ja, wees gerust, ik weet dat er in de Thaise dorpen een gedoogbeleid is voor de schoolkinderen...maar rij er maar is eentje omver als farang, zelfs met een first class verzekering mag je nog je portemonnee open trekken.

Akkoord dit zou een revolutie ontketenen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thais rijbewijs halen

#5 Bericht door wpdl » zaterdag 23 september 2017, 09:50

Zie het 'achter in de pickup' probleem nog niet zo lang geleden
Goed plan afgeschoten door de burgerij en zo waren er vele in de loop der jaren.

Het is niet alleen in dorpen maar ook in steden, eigenbelang is tot een ziekelijk nivo doorgedrongen.
En ja 'die buitenlander' is natuurlijk veelal de l*l als er iets is.
Zelf meegemaakt jaren terug maatje van mij idem.
De schuldvraag is onbelangrijk wie het kan betalen de schade krijgt die er gratis bij.

Opvoeding scholing regels wetten men heeft er een andere kijk op.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais rijbewijs halen

#6 Bericht door KhunSugar » zaterdag 23 september 2017, 10:28

wpdelange schreef:Zie het 'achter in de pickup' probleem nog niet zo lang geleden
Goed plan afgeschoten door de burgerij en zo waren er vele in de loop der jaren.

Het is niet alleen in dorpen maar ook in steden, eigenbelang is tot een ziekelijk nivo doorgedrongen.
En ja 'die buitenlander' is natuurlijk veelal de l*l als er iets is.
Zelf meegemaakt jaren terug maatje van mij idem.
De schuldvraag is onbelangrijk wie het kan betalen de schade krijgt die er gratis bij.

Opvoeding scholing regels wetten men heeft er een andere kijk op.
Ik kan jammer genoeg niet anders dan dit beamen.
Westerse Thailand bezoekers kunnen deze wetenschap best opslaan op de harde schijf in hun bovenkamer.
Omdat ik de Thai driver voor geen haar vertrouw huur ik bij elk bezoek een auto op Swampy, ik rij me liever zelf dood.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Thais rijbewijs halen

#7 Bericht door Herbergier » zaterdag 23 september 2017, 11:36

Omdat ik de Thai driver voor geen haar vertrouw huur ik bij elk bezoek een auto op Swampy, ik rij me liever zelf dood.

Als het zo is opgelost is dat een goed idee, maar al die Thai rijden op die zelfde wegen, er is hier geen aparte baan voor iemand die wel goed kan rijden, je hebt jouw stuur dan wel in je eigen hand, maar niet dat stuur van die Thaise chauffeur en dat is nu juist het grootste probleem hier, want ook de zeer goed opgeleide chauffeurs zijn hier betrokken bij ongelukken.

In Nederland rijden we rechts, maar hier in Thailand rijden ze links en dikwijls ook nog rechts.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais rijbewijs halen

#8 Bericht door KhunSugar » zaterdag 23 september 2017, 11:50

Herbergier schreef:Omdat ik de Thai driver voor geen haar vertrouw huur ik bij elk bezoek een auto op Swampy, ik rij me liever zelf dood.

Als het zo is opgelost is dat een goed idee, maar al die Thai rijden op die zelfde wegen, er is hier geen aparte baan voor iemand die wel goed kan rijden, je hebt jouw stuur dan wel in je eigen hand, maar niet dat stuur van die Thaise chauffeur en dat is nu juist het grootste probleem hier, want ook de zeer goed opgeleide chauffeurs zijn hier betrokken bij ongelukken.

In Nederland rijden we rechts, maar hier in Thailand rijden ze links en dikwijls ook nog rechts.
Als ik in Thailand achter het stuur kruip doe ik wel mijn twee extra paar ogen aan hé 555
Ongeveer 20.000 km als toerist in Thailand gereden en al heel veel geluk gehad.
Drie ongevallen met enkel blikschade, dat valt nog best mee.
Bovendien rij ik zelden na zonsondergang tenzij in een stad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thais rijbewijs halen

#9 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2017, 00:33

Herbergier schreef:Omdat ik de Thai driver voor geen haar vertrouw huur ik bij elk bezoek een auto op Swampy, ik rij me liever zelf dood.

Als het zo is opgelost is dat een goed idee, maar al die Thai rijden op die zelfde wegen, er is hier geen aparte baan voor iemand die wel goed kan rijden, je hebt jouw stuur dan wel in je eigen hand, maar niet dat stuur van die Thaise chauffeur en dat is nu juist het grootste probleem hier, want ook de zeer goed opgeleide chauffeurs zijn hier betrokken bij ongelukken.

In Nederland rijden we rechts, maar hier in Thailand rijden ze links en dikwijls ook nog rechts.
Links rijden is de optie, niemand opgevallen dat het de meest leege rijbaan is? Iedereen wil iedereen inhalen dus het is logisch... en logica ontbreekt hier dus, links rijden is echt de oplossing
Vond de Thai politie ook dus nu staan er op verschillende snelwegen borden als ' Do not pass in the left lane'...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Thais rijbewijs halen

#10 Bericht door Herbergier » zondag 24 september 2017, 03:56

De linker baan is dikwijls al kapot gereden, zit vol gaten en bulten van reparaties, of er staan voertuigen geparkeerd, ook bij rotondes pakken de Thai meestal de kortste route, bv. bij een driebaans rotonde pakken ze altijd de binnenbocht dus de rechter baan en knallen er, zonder te kijken of knipperlicht te gebruiken, in een keer naar links vanaf, want als ze eenmaal op de rotonde zitten hebben ze voorrang op het verkeer dat de rotonde op wil.
Laatst gewijzigd door Herbergier op zondag 24 september 2017, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thais rijbewijs halen

#11 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2017, 04:59

Herbergier schreef:De linker baan is dikwijls al kapot gereden, zit vol gaten en bulten van reparaties, of er staan voertuigen geparkeerd, ook bij rotondes pakken de Thai meestal de kortste weg nemen, bv. bij een driebaans rotonde pakken ze altijd de binnenbocht dus de rechter baan en knallen er, zonder te kijken of knipperlicht te gebruiken, in een keer naar links vanaf, want als ze eenmaal op de rotonde zitten hebben ze voorrang op het verkeer dat de rotonde op wil.
Dat is idd zo op de doorgaande wegen buiten Bangkok...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”