Nederlands paspoort voor de Thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#46 Bericht door driver » donderdag 28 september 2017, 16:53

dutch schreef:Wijlen mijn Thaise echtgenote ging in-en uit Nederland met haar Nederlands paspoort en in-en uit Thailand met haar Thais paspoort.
Dit is inmiddels wel vele jaren geleden en weet dus niet hoe het nu gaat.

Ij het inchecken in het vliegtuig presenteerde ze beide paspoorten.
Sukanya doet nu hetzelfde Dutch .
In Thailand op Swampie staat ze ook in de rij voor Thai residence en gaat ze op haar Thai paspoort Thailand in.
Twee jaar geleden met mij erbij kon ik ook samen met haar in de kleine rij.
Zelf dat paspoort inscannen oid met wat hulp ;)
Nederlands paspoort werdt niet naar gevraagd bij Sukanya.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 28 september 2017, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#47 Bericht door Korat » donderdag 28 september 2017, 16:53

Thailand heeft tegenwoordig biometrische paspoorten. Bij binnenkomst c.q. vertrek moet een Thai door een toegangspoort met een machine die het Thaise paspoort automatisch leest. Supersnel, komt geen mens meer aan te pas.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#48 Bericht door driver » donderdag 28 september 2017, 16:54

Korat schreef:Thailand heeft tegenwoordig biometrische paspoorten. Bij binnenkomst c.q. vertrek moet een Thai door een toegangspoort met een machine die het Thaise paspoort automatisch leest. Supersnel, komt geen mens meer aan te pas.
Klopt , Had Sukanya twee jaar geleden ook met mij erbij.
Was toen net nieuw vlgs mij want ze werdt keurig geholpen toen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#49 Bericht door driver » donderdag 28 september 2017, 17:06

Mijn argument is niet wat ik er zelf van denk, dat is uiteraard persoonlijk.
Ik heb geen boodschap aan hoe iemand wat interpreteert met betrekking tot de Thaise wetgeving.
Hier alvast een van de vele vertalingen.
Ik lees gewoon wat in de Thaise wetgeving staat met betrekking tot zich laten naturaliseren, sectie 22 in het bijzonder. Verder google ik even naar landen die het toelaten en landen die het niet toelaten, raar dat Thailand bij deze laatste staat! Wat mij in 2011 opgevallen was is dat de premier ter discussie kwam doordat hij eerst stiekem negeerde en vervolgens diende toe te geven dat hij geen afstand genomen had van zijn Britse nationaliteit.
Alles is uiteraard voor interpretatie vatbaar, men kan de vertaling van de desbetreffende wet al in vraag stellen...doch de door mij aangehaalde voorbeelden vormen een argument waarom mijn partner Thai zal blijven en zich niet laat naturaliseren.

Mijn gelijk wil ik niet halen, eerder al aangegeven dat een gedoogbeleid de dienst uitmaakt. Geef bij binnenkomst aan de immigratie eens de twee paspoorten af en kijk wat er gebeurt. Op het BE forum werd de test gedaan en kreeg de dame met de dubbele nationaliteit te horen dat ze 10 seconden kreeg om één paspoort weg te nemen terwijl de immi-ambtenaar de andere kant op keek.[/quote]

Even wat weggehaald anders kon ik niet reageren sorry.. Ik reageer nu op wpdelange ( NOTE: Foutje van mij , KS had dit gepost niet wpdelange zie berichten hierna aub.)

Je maakt er een heel verhaal van wat helemaal niet hoeft blijvende bij de Thai waar het hier over gaat in dit draadje.
Niemand op Swampie vraagt m.i normaal gesproken aan een Thaise om twee paspoorten te laten zien als ze gewoon op hun Thaise binnen komen of weg gaan.
Zal die douane mensen een worst zijn verder al hebben ze 6 Nationaliteiten.
Binnen met Thai paspoort en klaar .

Dat jouw partner Thai blijft om wat voor reden dan ook is prima toch .
Zolang ze met jouw Thailand niet uitgaat naar bijv. Nederland heeft ze ook geen ander paspoort nodig lijkt me.
Zowel moet je dan m.i een visum voor haar aanvragen met borg ect want op haar Thaise paspoort komt ze Nederland niet binnen vlgs mij.
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 28 september 2017, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#50 Bericht door Adrie » donderdag 28 september 2017, 17:14

stevenl schreef:[

Het laatste is niet juist, iemand die Thaise nationaliteit op wil geven kan dat zonder problemen doen.
Thaise nationaliteit terug krijgen is moeilijk.



Ken toevallig een Thaise die lang in NL heeft gewoond en een NL PP heeft.

Thais PP verlopen en geen Thaise ID kaart meer, en die verblijft alweer enkele jaren in Thailand via jaarvisum.

Hoe het een en ander precies in elkaar zit weet ik niet, maar een Thaise ID kaart kon ze toen ( een jaar of 4 geleden ) niet krijgen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#51 Bericht door Adrie » donderdag 28 september 2017, 17:20

Joep schreef:Of het wel of niet kan wettelijk kan ik niet over oordelen.
Dat het gemakkelijk is voor de TH partner om 2 paspoorten te hebben wel.
Als wij TH verlaten, ik met mijn NL paspoort en mijn vrouw met haar TH paspoort vraagt de ambtenaar meestal waarom er geen visum is. Mijn vrouw zegt dan gewoon dat ze 2 paspoorten heeft. En zij is echt niet de enige die daar in de rij staat met 2 paspoorten.

En inderdaad moet je bij binnenkomst kiezen, NL of TH paspoort.
TH paspoort scheelt in ieder geval de kosten van het visum :)

Zou ook niet weten wat het voordeel is om als Thai Thailand binnen te gaan op een NL paspoort.

Wij doen eigenlijk precies hetzelfde, en de Thaise immigraition is op de hoogte dat er een dubbel PP is.

Mij heeft eens iemand wijs gemaakt dat in geval van evacuatie uit Thailand wij ( die op NL PP ) zijn binnengekomen makkelijker voor de eventuele evacuatie in aanmerking komen.

Tja ik weet het niet.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#52 Bericht door KhunSugar » donderdag 28 september 2017, 18:10

driver schreef:
Dat jouw partner Thai blijft om wat voor reden dan ook is prima toch .
Zolang ze met jouw Thailand niet uitgaat naar bijv. Nederland heeft ze ook geen ander paspoort nodig lijkt me.
Zowel moet je dan m.i een visum voor haar aanvragen met borg ect want op haar Thaise paspoort komt ze Nederland niet binnen vlgs mij.
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Post jij om het draadje te vullen of ben je werkelijk zo simpel dat je niet eens weet dat je met een Belgische vreemdelingen ID alle Schengenlanden binnen mag ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#53 Bericht door driver » donderdag 28 september 2017, 19:45

KhunSugar schreef:
driver schreef:
Dat jouw partner Thai blijft om wat voor reden dan ook is prima toch .
Zolang ze met jouw Thailand niet uitgaat naar bijv. Nederland heeft ze ook geen ander paspoort nodig lijkt me.
Zowel moet je dan m.i een visum voor haar aanvragen met borg ect want op haar Thaise paspoort komt ze Nederland niet binnen vlgs mij.
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Post jij om het draadje te vullen of ben je werkelijk zo simpel dat je niet eens weet dat je met een Belgische vreemdelingen ID alle Schengenlanden binnen mag ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij ben jij hier de simpele want ik reageerde op wpdelange en die is voor zover ik het weet Nederlander en geen Belg. Daarnaast heb ik als Nederlander niks te maken met de Belgische regels dus waarom zou ik dat moeten weten. En posten om het draadje te vullen? Als jij dat denkt mij prima hoor. Ik post hier net zoveel als ik zelf wil dat doe jij toch ook.

NOTE: Had ffe verkeerd gelezen ging niet over de post van wpdelange maar van KS waarvan akte.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 28 september 2017, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#54 Bericht door KhunSugar » donderdag 28 september 2017, 19:49

driver schreef:
KhunSugar schreef:
driver schreef:
Dat jouw partner Thai blijft om wat voor reden dan ook is prima toch .
Zolang ze met jouw Thailand niet uitgaat naar bijv. Nederland heeft ze ook geen ander paspoort nodig lijkt me.
Zowel moet je dan m.i een visum voor haar aanvragen met borg ect want op haar Thaise paspoort komt ze Nederland niet binnen vlgs mij.
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Post jij om het draadje te vullen of ben je werkelijk zo simpel dat je niet eens weet dat je met een Belgische vreemdelingen ID alle Schengenlanden binnen mag ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij ben jij hier de simpele want ik reageerde op wpdelange en die is voor zover ik het weet Nederlander en geen Belg. Daarnaast heb ik als Nederlander niks te maken met de Belgische regels dus waarom zou ik dat moeten weten. En posten om het draadje te vullen? Als jij dat denkt mij prima hoor. Ik post hier net zoveel als ik zelf wil dat doe jij toch ook.
555


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#55 Bericht door driver » donderdag 28 september 2017, 19:56

Ik zat even terug te lezen .

KS had het idd geplaatst waar ik op reageerde ipv wpdelange.
Ging dus over de Belgen ipv de Nederlanders.

Zat ik dus fout te lezen/reageren als de simpele hier :mrgreen:
Maakt verder niet uit lijkt me er zijn ergere dingen denk ik om je druk over te maken.
Andere reacties van mij hierover ook even gecorrigeerd/ bijgesteld voordat iedereen hier mij een echte simpele vindt :mrgreen:

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#56 Bericht door mooatje » donderdag 28 september 2017, 20:23

mooatje schreef:Waarom zou ze de Nederlandse of belgische nationaliteit niet nemen?Wat zijn de argumenten tegen?De enige die ik ooit hoor is:profiteren.
Maar argumenten om het niet te doen?
Maar wat zijn nu de argumenten die je gebruikt om tegen een persoon te zeggen dat de belg/Nederlandse nationaliteit aannemen nadelig is voor hem/haar?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#57 Bericht door wpdl » vrijdag 29 september 2017, 00:26

@driver
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Mijn eerste reactie was tegen genesis die aangaf dat er haast was geboden omdat de Nederlandse regering de tijdslimiet wil veranderen naar 7 of 10 jaar.
Je springt daar bovenop met niet verder denkend als je vrouw en Thailand.
Heb het over buitenlanders in het algemeen gehad al die tijd en het geleidt van de Nederlandse regering.
Jij over je gemak en eigen gelijk.

Einde verhaal Arie voor mij 6 uur 25 koffie in Thailand.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#58 Bericht door stevenl » vrijdag 29 september 2017, 00:40

Adrie schreef:
stevenl schreef:[

Het laatste is niet juist, iemand die Thaise nationaliteit op wil geven kan dat zonder problemen doen.
Thaise nationaliteit terug krijgen is moeilijk.



Ken toevallig een Thaise die lang in NL heeft gewoond en een NL PP heeft.

Thais PP verlopen en geen Thaise ID kaart meer, en die verblijft alweer enkele jaren in Thailand via jaarvisum.

Hoe het een en ander precies in elkaar zit weet ik niet, maar een Thaise ID kaart kon ze toen ( een jaar of 4 geleden ) niet krijgen.
ID card krijgen en nationaliteit verkrijgen is niet hetzelfde.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#59 Bericht door driver » vrijdag 29 september 2017, 05:19

wpdelange schreef:@driver
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde :mrgreen:
Mijn eerste reactie was tegen genesis die aangaf dat er haast was geboden omdat de Nederlandse regering de tijdslimiet wil veranderen naar 7 of 10 jaar.
Je springt daar bovenop met niet verder denkend als je vrouw en Thailand.
Heb het over buitenlanders in het algemeen gehad al die tijd en het geleidt van de Nederlandse regering.
Jij over je gemak en eigen gelijk.

Einde verhaal Arie voor mij 6 uur 25 koffie in Thailand.
Ging in eerste instantie toch over Thaise. En niet over alles wat er bijgehaald werdt. En dan reageer ik idd over onze situatie en wat voorbeelden over de duur van het inburgeren ect inclusief het vluchtelingen voorbeeld dat die het vaak veel sneller krijgen en gratis is dat verboden? Jij mag wel eea erbij halen inclusief jouw duidelijke mening en ik niet ? En mijn gemak en mijn gelijk: Het gemak klopt maar eigen gelijk betwist ik. Geef hier net als jouw mijn mening over eea en als dat niet strookt met jouw opvattingen is dat jammer maar ik lees hier ook reacties die niet stroken met mijn opvattingen. Forum hé.. Zoveel mensen Zoveel wensen . En het iedereen naar de zin maken qua reacties lukt toch niet.Daarnaast maak ik me nooit druk om wat mensen hier schrijven mij veel te vermoeiend allemaal.Lees alles met een glimlach . Prettige dag nog.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#60 Bericht door KhunSugar » vrijdag 29 september 2017, 16:03

driver schreef:Ik zat even terug te lezen .

KS had het idd geplaatst waar ik op reageerde ipv wpdelange.
Ging dus over de Belgen ipv de Nederlanders.

Zat ik dus fout te lezen/reageren als de simpele hier :mrgreen:
Maakt verder niet uit lijkt me er zijn ergere dingen denk ik om je druk over te maken.
Andere reacties van mij hierover ook even gecorrigeerd/ bijgesteld voordat iedereen hier mij een echte simpele vindt :mrgreen:
Allemaal geen erg driver, spons over het misverstand.

Maar wat ik wil weten is of je met de Nederlandse verblijfkaart of hoe jullie dat noemen, als Thai net als in België, gewoon kan reizen in Europa zonder visum.
Kan een Thai die in Nederland legaal verblijft naar bijvoorbeeld de buurlanden of het UK ? Voor een Thai die in België verblijft is dit geen probleem.
Naar mijn mening kan de Europese wetgeving toch niet verschillend zijn voor iedere lidstaat. Daarom denk ik niet dat je moet naturaliseren om in Europa te reizen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”