Nederlands paspoort voor de Thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Nederlands paspoort voor de Thai

#1 Bericht door weyde4 » zaterdag 16 september 2017, 11:22

wie weet een antwoord
Klopt dat dat dat een Nederlands paspoort voor een aleenstaande Thai in Nederland 750,/ euro kost en een paspoort voor een gehuwde Thai met een Nederlander 150, euro kost.
En welk voordeel levert een paspoort op voor een Thai in Nederland.

bvd Gr. E.v.d.Weyde

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#2 Bericht door Adrie » zaterdag 16 september 2017, 14:20

De prijs van een paspoort is toch voor iedereen hetzelfde.

Laatste keer 2 jaar geleden 50 of 60 euro dacht ik, en die van mijn vrouw was volgens mij dezelfde prijs

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#3 Bericht door weyde4 » zaterdag 16 september 2017, 18:56

Adrie schreef:De prijs van een paspoort is toch voor iedereen hetzelfde.

Laatste keer 2 jaar geleden 50 of 60 euro dacht ik, en die van mijn vrouw was volgens mij dezelfde prijs
bedoel voor een nieuwkomer die geslaagd is voor het inburgerings examen dan schijnt het paspoort ineens 700, euro te kosten

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#4 Bericht door driver » zaterdag 16 september 2017, 22:01

Prijzen weet ik niet hoe dat zit tegenwoordig.
Nederlands paspoort: Grootste voordeel is m.i dat er overal in en uitgereisd kan worden zonder verder gedoe eromheen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#5 Bericht door Gardensafari » zaterdag 16 september 2017, 22:26

weyde4 schreef:
Adrie schreef:De prijs van een paspoort is toch voor iedereen hetzelfde.

Laatste keer 2 jaar geleden 50 of 60 euro dacht ik, en die van mijn vrouw was volgens mij dezelfde prijs
bedoel voor een nieuwkomer die geslaagd is voor het inburgerings examen dan schijnt het paspoort ineens 700, euro te kosten
Volgens mij is die € 700 niet de prijs van het paspoort, maar is inclusief naturalisatiekosten
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#6 Bericht door Adrie » zondag 17 september 2017, 00:24

Gardensafari schreef:
Volgens mij is die € 700 niet de prijs van het paspoort, maar is inclusief naturalisatiekosten

Ik had al een heel verhaal geschreven, maar blijkbaar met het versturen iets mis gegaan.

Dit zullen inderdaad de kosten voor naturalisatie zijn, en daarna zal je ook nog een 60 euro voor een paspoort moeten betalen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#7 Bericht door wpdl » zondag 17 september 2017, 00:39

Naturalisatie inclusief Paspoort.

Nederlander worden

​Naturalisatie ​ ​
​Enkelvoudig naturalisatieverzoek ​​€ 855
​Meervoudig naturalisatieverzoek ​€ 1091
​Mee-naturaliseren door minderjarig kind ​​€ 126
​Enkelvoudig verzoek door staatloze of vergunninghouder asiel ​​€ 636
​Meervoudig verzoek door staatloze of vergunninghouder asiel ​​€ 873
Bron

Tweede keer paspoort halen is goedkoper ;) zie Bron

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#8 Bericht door Adrie » zondag 17 september 2017, 09:42

wpdelange schreef:Naturalisatie inclusief Paspoort.

Nederlander worden

​Naturalisatie ​ ​
​Enkelvoudig naturalisatieverzoek ​​€ 855
​Meervoudig naturalisatieverzoek ​€ 1091
​Mee-naturaliseren door minderjarig kind ​​€ 126
​Enkelvoudig verzoek door staatloze of vergunninghouder asiel ​​€ 636
​Meervoudig verzoek door staatloze of vergunninghouder asiel ​​€ 873
Bron

Tweede keer paspoort halen is goedkoper ;) zie Bron



Het Nederlanderschap verkrijg je tijdens de ceremonie op het gemeentehuis en daar ben je verplicht aanwezig te zijn.
Tesamen met een bos bloemen en een paraplu met gemeentelogo en een boekje over Nederland verkrijg je het Nederlanderschap.
Er waren die avond meerdere mensen die het Nederlanderschap kregen.

Maar daarna moet je zelf het paspoort aanvragen en daarvoor betalen dacht ik.

Het is voor ons alweer bijna 10 jaar geleden, dus misschien is het wel verandert

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#9 Bericht door wpdl » zondag 17 september 2017, 09:51

Dochter van mijn vrouw is bewoner van de BV .nl heeft dat pas gedaan die ceremonie.
Voor zo ver ik begrepen heb soort certificaat van Nederlanderschap en paspoort.
Maakt ook niet zoveel uit de kosten voor alleen paspoort zijn geen 750 euro volgens vraag opsteller.
Variatie in prijskaartje is er wel maar geen honderden euro [zie link in bericht van mij]

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#10 Bericht door genesis » zondag 17 september 2017, 13:39

De 'aanvraag' voor naturalisatie (Nederlandse Nationaliteit) kost € 822,50, we gaan die in oktober aanvragen. Je krijgt een 'screening' vooraf of je aan de criteria voldoet voor de naturalisatie.

Dat is wel zo handig, want je betaald voor de aanvraag, als je bijvoorbeeld afgewezen word, dan ben je wel je centjes kwijt. De beslissing op de aanvraag mag maximaal 12 maanden duren.

Bij toekenning zal je het paspoort kunnen aanvragen en daar moet je gewoon voor betalen volgens mij, ik heb niet te horen gekregen dat er bij toekenning Nederlanderschap je automatisch een Nederlands paspoort krijgt.

En het is te hopen dat de Nederlandse overheid niet weer eens 'tijdens het spel de spelregels veranderd', zoals recent in de media te zien en te lezen was, typisch de overheid....... :evil:

Maar goed als we het Nederlanderschap voor mijn vrouw hebben is het voorgoed klaar en hoeven we ook de soms denigrerende gedragingen van sommige ambtenaren meer te slikken....

Genesis

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#11 Bericht door Adrie » zondag 17 september 2017, 15:38

Mijn vrouw bewaard ook alles :giggle:
Net het bonnetje gevonden 22-7-2008 en toen koste dit 358 euro en daarna de kosten van het paspoort.

Tja alles word duurder en de kachel van de BV Nederland moet ook blijven roken :mrgreen:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#12 Bericht door genesis » zondag 17 september 2017, 15:58

Boeven zijn het! :evil:

Genesis

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#13 Bericht door Tonboy » woensdag 20 september 2017, 18:19

genesis schreef:Boeven zijn het! :evil:

Genesis
De overheid is juist in het leven geroepen om te zorgen voor zijn burgers. Overkoepelend.
De belastinginkomsten van de burger moeten genoeg zijn om dit soort kosten te dekken.
Nu lijkt het er meer op dat elke overheidsinstantie zelfstandige bussinessunits zijn geworden, die de laatste cent uit de gewone burger trekken onder het mom van "werkelijke kosten". Men vergeet alleen dat er uit de belastingen alleen al meer als 100 miljard binnenkomt. Waar blijven die dan ?

Inderdaad, boeven, alleen uit op eigen gewin. En een onbeperkte pot van inkomsten zo lijkt het.
Energiekosten omlaag ? dan verhogen we toch de belasting daarop ...
En zo blijft de burger maar steeds meer en meer betalen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#14 Bericht door Gardensafari » woensdag 20 september 2017, 23:31

Tonboy schreef:
genesis schreef:Boeven zijn het! :evil:

Genesis
De overheid is juist in het leven geroepen om te zorgen voor zijn burgers. Overkoepelend.
De belastinginkomsten van de burger moeten genoeg zijn om dit soort kosten te dekken.
Nu lijkt het er meer op dat elke overheidsinstantie zelfstandige bussinessunits zijn geworden, die de laatste cent uit de gewone burger trekken onder het mom van "werkelijke kosten". Men vergeet alleen dat er uit de belastingen alleen al meer als 100 miljard binnenkomt. Waar blijven die dan ?

Inderdaad, boeven, alleen uit op eigen gewin. En een onbeperkte pot van inkomsten zo lijkt het.
Energiekosten omlaag ? dan verhogen we toch de belasting daarop ...
En zo blijft de burger maar steeds meer en meer betalen.
Tsja, we willen nieuwe wegen, nieuwe spoorwegen, nieuwe dijken, ouderen wier billetjes gewassen worden, mensen die langer kunnen leven met medicijnen die € 700.000 per jaar kosten, een effectief leger, goed onderwijs voor onze kinderen, jihadisten die worden opgespoord voordat ze met bommen gaan gooien enz.
En dat moeten jij en ik betalen. Het is niet anders en ook niet in Thailand, denk maar aan nieuwe onderzeeboten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#15 Bericht door Tonboy » donderdag 21 september 2017, 04:17

Uit een privebericht van een lid dat hier niet meer schrijft (?) blijkt dat er verschillende meningen zijn hierover. Mijn mening echter blijft ongewijzigd. Ik ben dan misschien niet zo oud als menig lid, heb denk ik wel een gezonde blik op de huidige gang van zaken binnen BV Nederland. Die ik graag ook verkondig.

De overheid ontvangt geld van de burger om zijn sociale en maatschappelijke taken uit te voeren. Dit ontvangt zij voornamelijk via het belastingstelsel. Dat is het uitgangspunt geweest van een overheid.

Je mag verwachten dat een overheid zorgvuldig en professioneel omgaat met dit geld. Telkens echter weer blijkt dat dit niet gebeurt. Aan het begin van een nieuwe begrotingsperiode worden plannen bekend gemaakt en te ontvangen geld gereserveerd. Om financiële gaten in deze begroting te dichten wordt er óf flink extra belastingen geheven, óf geleend. Vervolgens wordt dit geld al uitgegeven voor het binnen is. Vallen de inkomsten een keer tegen, dan wordt er extra belasting geheven of worden subsidies teruggedraaid. Je moet dit als bedrijf eens proberen. Sorry beste klant, het product is voor u inkoop 5% duurder geworden omdat wij geld verspilt hebben. Hé ?

Bij talloze overheidsprojecten worden de budgetten ruim overschreden, doelstellingen niet gehaald of zinloze/overbodige plannen goedgekeurd.
Hoge snelheidslijn, electrisch vervoer (subsidie op hybride auto's), zon-en windenergie, Digi-D, politiehervorming, politie ICT systemen, om er maar een paar te noemen.
De tijd dat een gemeentehuis 100 jaar op 1 en dezelfde plek blijft staan is ook voorbij. Gemiddeld elke 20 jaar moet er een nieuw gemeentehuis gebouwd worden, geldverslindende projecten. Weet u nog van de Stopera hoeveel dat extra heeft gekost?

De overheid ziet de burger graag als klant of relatie. Let maar eens op de labels van verschillende ambtenaren zoals "klantmanager" of "relatiebeheerder".
Ik zou het eerlijker vinden als de overheid gewoon ons zou blijven aanspreken met "nederlands onderdaan" of "Nederlandse burger".
En zaken die er voor de burger echt toe doen zoals het complete zorgstelsel, de energiemarkt, communicatiezaken zoals telefonie en post, vervoerzaken, gewoon bij zichzelf houdt en niet privatiseert.

Groot woord trouwens "privatiseren". Lijkt erop alsof die diensten/bedrijven/burgerzaken in private handen komen, maar niets in minder waar.
Kijk naar de NS, 100% in handen van de overheid. Of Eneco, eigendom van 63 gemeenten.

Waarom is het zo moeilijk om de nederlandse overheid te hervormen en echte democratie te herstellen? Met echte democratie bedoel ik dat ook dat de burger mee mag beslissen wie er aan de top staat (denk aan gekozen burgemeester), belangrijke verdragen goedkeurt, óf afkeurt (Ukraine bijvoorbeeld), begrotingen mee vorm geeft. Ttelkens weer als die bal wordt opgespeeld, komt men met andere zaken die er helemaal niet toe doen. Als het ware wordt er een rookgordijn aangelegd en de burger komt buitenspel te staan.
U heeft gekozen voor 4 jaar en daarmee basta. "onder valse voorwenselen" heeft men nog nooit van gehoord. Als het dan daarop aankomt is het "tja, met de wetenschap van nu....".
Verdikkeme, het is juist de taak van het grote overheidsorgaan om van te voren ALLE standpunten, ervaringen, uitkomsten, en wat zo verder, mee te nemen in hun beslissingen. Nogmaals, een bedrijf zou allang ten onder zijn gegaan. Maar nee, het ene hopeloze project is nog niet afgeblazen of afgekapt, of het andere project met bodemloze put wordt al weer opgestart.

De nederlandse burger is en blijft volgens de Staat een melkkoe met veel te veel geld en vrijheden, die misschien wel boe zegt, maar nooit echt terug bijt.
Houden we lekker zo, toch ?

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”